HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Jeroen Tel Magyarországra jön!

2010.11.26. 18:04 Stöki

Már többen beküldtétek, hogy láttátok a könyvesboltban a Pixelhősök című könyvet, amit egy régi motoros játékújságíró, Beregi Tamás írt. Természetesen mi is láttuk, sőt már javában bújjuk az 50 évnyi játéktörténelmet felölelő könyvet, hamarosan írok róla egy részletes kritikát. A könyv hivatalos bemutató partija jövő szombaton, azaz december 4-én lesz a Tűzraktérben (VI. kerület, Hegedű utca 3.), amire több okból is érdemes elmenni, például azért, mert 5 és 6 között a hazai játékújságírás nagy öregjei fogják osztani az észt, például olyan félistenek, mint... á, szerénységem tiltja, hogy befejezzem a mondatot.

De még ennél is jobb érv, hogy a kerekasztalozás után nagy összművészeti banzáj lesz demoscene-bemutatóval, pixelművészekkel, kivetítőn játszható 8-bites játékokkal és chiptune-koncertekkel. A sztárvendég pedig maga Jeroen Tel, a C64-es zenék Mozartja (írtam már róla a Supremacy-posztban), aki VJ szettjével jön el. Akit a teljes program érdekel, kattintson a lenti képre vagy nézze meg a parti Facebook-oldalát.

53 komment

Címkék: könyv buli jeroen tel pixelhősök

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr802475284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panelharcos 2010.11.26. 18:43:45

Alap hogy ottleszunk! :]

Uriás 2010.11.26. 18:58:22

Klassz, bár az sem lenne rossz, ha az Egyetleneimet is újra kiadnák a szerzőtől.

moli 2010.11.26. 19:24:12

a konyvbe bele lehet ott nezni?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.26. 19:29:51

@moli: Bele.

Egyébként most kaptam a hírt, hogy még az is lehet, hogy CoVboy is ott lesz az egyik kerekasztalon.

NightBagoly 2010.11.26. 20:14:10

Misztikus dolog lenne, plusz a veteránok szerintem akkor sem hinnék el, hogy ő az, hogyha papírokkal bizonyítaná :)

A dolog mindenesetre jól hangzik, kár, hogy szépségért nem osztanak ingyen könyvet, anélkül meg hogy a közeljövőben esélyem lenne megvenni inkább nem pofátlankodom oda :)

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.26. 21:56:03

Talán mondani sem kell, hogy ebben a könyvben jelent meg az a Last Ninja-interjú, amire történt utalás bő fél éve.

ker0 2010.11.26. 22:25:51

Várós, kár, h nem tudok elmenni rá. A könyv megvan kb. gondolkodás nélkül vettem meg :) nagy a nosztalgia faktora.

pseudoo 2010.11.26. 22:56:22

wow, nem hittem volna, hogy egyszer kis országunkban is lesz hasonló event. :) Stöki, Hancu is ott lesz?

józsilett · http://aktualnews.blog.hu/ 2010.11.27. 00:25:53

Félig-meddig idevágó a kérdés, remélem nem probléma. A félistenekről eszembe jutott a GAMER magazin gárdája (elő is vettem a cd/dvd gyűjteményt, s egy könnycsepp gördült végig arcomon),nem tudja valaki hogy a Brazillal, Lilyvel és a többiekkel mi történt az évek során?

lokkoLori 2010.11.27. 01:17:23

ha nem lett volna lefóliázva a könyv, és beleolvastam volna előre, akkor nem vettem volna meg ... :(

Lámadmirális 2010.11.27. 10:11:57

Gyerekek, picit off téma, de segítségeteket szeretném kérni!

El szeretném olvasni H.P. Lovecraft Cthulhu sorozatának 3 könyvét, de még neten se találom egyiket se. Aki esetleg tudna mondani Budapesten egy könyvesboltot ahol lehetne kapni, vagy megrendelni, annak nagyon örülnék:P Viszonylag ide járnak értelmes emberek a neten, szal remélem majd valaki tud valami okosat:D

lokkoLori 2010.11.27. 13:29:00

@moli: nem tiszta hogy a könyv mit akar.
Kezdetben technológiai és kulturális vonatkozásokban próbálja szemléli a videojátékok terjedését, ez megy a hőskorig (a 80 évekig), addig rendben van a könyv, ez az első 50 oldal ... utána gyászvan ...
az 50. oldaltól a könyv felveszi a kelet európai szemellenzőt, onnan olyan, mintha egy magyar geekklubb warezszekciójába zúdulnának be a játékok, amiket megpróbálnak kategorizálni és mondani róla pár - sok helyen rosszul szerkesztett - mondatot, minden nagyobb összefüggés és koncepció nélkül ... :(

mindezt úgy, hogy a konzoljátékok létéről nem is tudnak

tehát ez valami összefoglaló jellegű mű, ami időben és stílusban rendszerezi próbálja a számítógépes játékkultúrában többé kevésbé közismert játékokat ... de közben erőlködik hogy ennél többnek, mélyebbnek átfogóbbnak tűnjön, de valójában nem képes rá

Savior 2010.11.27. 22:07:26

@Lámadmirális: Csak a tévedés kizárása miatt. Lovecraft összesen egy db. novellát írt Cthulhuról, ha te tényleg valami Cthulhu-sorozatot keresel, akkor tuti, hogy az nem az övé! Ha a háromkötetes Lovecraft összes művei sorozatra gondolsz, akkor megtalálható a Szukits kiadó honlapján, ím:
www.szukitskiado.hu/index.php?menu=45&idx=75
www.szukitskiado.hu/index.php?menu=45&idx=76
www.szukitskiado.hu/index.php?menu=452&idx=213

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.27. 22:40:38

@lokkoLori: Surmóság ilyenkor azt írni, hogy "akkor írd meg magad jobban", pedig az jutott eszembe. Nyilván olyan könyv nincs, ami mindenkinek tetszik. Szerintem a lehetőségekhez és az előzményekhez (!) képes ez az összefoglaló nagyon értékes és fontos adatokat közöl. Átláthatóbbá teszi a játékok világát és nagyon informatív. Nekem - és a megkérdezettek - egyértelműen pozitívan nyilatkoznak. Olyat még nem hallottam, hogy valaki megvette és annyira csalódott benne, hogy legszívesebben visszaadná. Nem is igazán értelek, de hát nem vagyok képes a fejeddel gondolkozni. A konzolok kimaradtak és még nyilván ezer más dolog, de ne legyünk már telhetetlenek...

lokkoLori 2010.11.27. 23:56:25

@Magister: " A konzolok kimaradtak és még nyilván ezer más dolog, de ne legyünk már telhetetlenek..."
telhetetlenek??? negyede ennyi játékkal meg lehetne írni egy ilyen könyvet úgy, hogy az sokkal kerekebb lesz és teljesebb képet ad ... de annak a teljesebb képnek biztos, hogy legalább az egyharmada konzoljáték lenne

vagy ki lehet hagyni a konzoljátékokat, de akkor más célokra kell ráfeküdni, egy vállaltan speciális nézőpontból kellene bemutatni a játékok világát, a magyar játékos szubkultúra nem volt tipikus célközönség, nem ránk találták ki az üzleti modelleket, és a játékok sem a mi popkulturális fejődési vonalunkat követte ...

lehet hogy éppen ezért a magyar vonatkozásokat taglaló rész önmagában sokkal kerekebb, mint egyben az egész könyv ... mert az élményszerű

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.28. 00:46:22

@lokkoLori: Ja. Akkor meg jön a másik troll, hogy "de hát egy csomó játék meg kimaradt" és akkor tessék: mégis hogy lehet ez ilyen könyvet megírni? Neked a kevesebb a több. Szíved joga. Másnak meg az a baja, hogy sok minden kimarad. Az meg annak a véleménye. De surmó leszek és azt mondom: ha ennyire tudod mi mennyire lesz kerek, akkor miért nem írtad meg te? Nekem tetszik a könyv. Nem tagadom a "kevesebb több" nekem is eszembe jutott, de megmondom őszintén nem arcoskodom egy olyan műfajban, ami teljesen újszerű. Szerinted a történet 1/3-a konzol. Szerintem meg nem. És itt máris ütközés van. Hogy tudná valaki úgy megírni a könyvet, hogy az mindenkinek megfeleljen? A válasz: sehogy. Egy Shakespeare-drámát fel lehet dolgozni ezerféleképp, mert ott van alapmű. Itt meg nem van.

zyrobs 2010.11.28. 01:30:00

Ha pesti lennék, elmennék. Hétvégi dátum stimmel, és a program is stimmel, de az utolsó visszabusz 10 körül indul azaz pont lemaradnék majd az összes zenéről - pont ami a legjobban érdekelne.

moli 2010.11.28. 12:43:18

@Magister: borzaszto a stilusod, meg ha igazad is volna, az ember csak a "surmo"sagot es "troll"kodast latja.

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.28. 13:43:44

Igen? Örülök, hogy megragadtad a lényeget. Grat!

lokkoLori 2010.11.28. 14:42:37

@Magister: nem kell mindenkinek megfelelni, de nem árt ha létezik egy koncepció, aminek van valami önmagán túlmutató célja, és ami alapján el lehet dönteni, hogy mi fér bele, és mi lehet, és minek kell feltétlenül benne lennie a könyvben ...

ha pl a játékok technikai stílusbeli fejlődésének, és modernkori kultúrákkal való kölcsönhatásának vizsgálata és bemutatása a cél, akkor nem lehet kihagyni a konzoljátékokat

de ha arról akarok írni, hogyan annó hogyan hatottak rám a játékok, és mondjuk azt, hogy nekem mint író soha nem volt közöm a konzolokhoz, és én ebből a nézőpontból elindulva akarom feltárni, hogy milyen kulturális technológai fordulatok interakciók és történetek következményeinek voltam a hatása alatt ...

az elvársom csak annyi lenne hogy legalább létezzen egy többé kevésbé épkézláb koncepció aminek a könyv igyekszik megfelelni ... de ez pont nincs

pseudoo 2010.11.28. 14:46:41

Magister, lokkoLori: NE VESZEKEDJETEK! Alig van már pár igazi régi motorosnak nevezhető hardcore gamer ebben az országban, mi lesz, ha még Ti is egymás torkának estek?

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.28. 15:16:28

@lokkoLori: Én igazat adok neked a koncepciót illetően, az elején valóban tisztázni kellett volna a "lefedést". Ugyanakkor azt írom, hogy egy alig létező műfajban tökéletest alkotni nem igazán lehet (persze törekedni lehet, sőt, kell is rá). Ez az egész még nem forrta ki magát, az ilyen jellegű művek nagyrészt szubjektív koncepció alapján születnek. Ami engem illet, én annak örülök, hogy Magyarországon valaki vette a fáradtságot és előrukkolt egy ilyen színvonalas kiadvánnyal. Nagyon hiányzott már. Az más kérdés, hogy az általad említett koncepció valóban sántít (a konzolok kihagyását én is fájlaltam, az más kérdés, hogy nekem sosem volt, így annyira nem hiányzik, de persze ezzel sokan nem így vannak). Ne feledjük, hogy a téma feldolgozásával külföldön is komoly elmaradások vannak.

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.28. 15:19:27

Jó, igazad van, én abbafejeztem, nem akarok fogadatlan prókátornak tűnni :)

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.28. 16:35:50

@lokkoLori: Bocs. Utolsó gondolat: ha jól tudom a videojáték és a számítógépes játék nem ugyan az (lásd. Wiki). A könyv alcíme a számítógépes játékról szól, aminek - de könnyen lehet, hogy tévedek! - a konzolok nem részei (azok a videojátékokhoz tartoznak). Egyébként a bevezetőben ezekről a distinkciókról is van szó (csak én sem az elejétől olvasgatom, hanem fejezetenként).

lokkoLori 2010.11.28. 18:52:49

@Magister: valóban, a videójáték bővebb fogalom, de a könyv tematikáját a számítógépes játékokra szűkíteni önkényes és nem is célra vezető ...

az első fejezetből, a hőskorból, nem is hagyták ki a konzolokat, bár azt a fejezetet szerintem nem is berrr írta, az annyival másabb, összeszedettebb

DocBulywood 2010.11.29. 09:27:11

Bocs, hogy beleszólok, de nem bírtam megállni... A könyv igen is értékes és igen, megpróbál egy nagyon széles réteget elérni, még ha nem is minden esetben érhető ez tetten - tipikusan a konzolok, ugye.

Csak tessék már figyelembe venni, hogy ez a könyv nem 15 emberke munkája. Persze, hiányzik pár apróság belőle - örökélet Poke-ok :-D -, de ha valakinek hiánya van, akkor Stökit felkérjük, nyisson egy külön topikot, ahol mindenki felsorolhatja, miről olvasott/olvasna szívesen.

Gondolom a Last Ninja háttéranyag érdekelt, ugye? A CoVboy interjú? Meg a hazai játékprogram gyártás/írás?
A 440-450 oldalon ennyire tellett. Örülni kéne, hogy valaki időt, energiát és pénzt ölt bele, hogy egy ilyen kiadvány megszülessen az arra "rászorulóknak".

Jó vicc: ha mindent felölelne, a Révay Nagylexikon sorozatot lenyomhatná és gondolom senki sem akarna 17 kötetet megvenni. Jönne a hápogás, hogy 6 rongyért milyen drága, bla-bla-bla - mondjuk 30%-kal olcsóbban is meg lehet venni.

Ennyi, lehet kötekedni.

lokkoLori 2010.11.29. 11:57:54

@DocBulywood: pedig jobban tetted volna ha megállod ...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.29. 16:51:59

@pseudoo: Ott leszunk.

@Magister: Engedd mar meg masnak, hogy mas legyen a velemenye, mint neked (aki ugye erintve vagy a konyvben). A "csinalj jobbat ha tudsz" a legrosszabb luzerfordulat netes vitaban, tessek toleralni a kritikat, foleg ha ala van tamasztva. Ja, a LN-interjut tekintve azert en mas fejlesztoktol kicsit mast hallottam, erdekes, hogy volt, aki egyaltalan nem elte meg lopasnak a dolgot.

@DocBulywood: Nem kell erre kulon topik, lehet ezt itt is folytatni, nem erzem nagyon offnak, ha egy konyvbemutato kapcsan a konyvrol folyik a vita.

Egyebkent nekem is voltak gondjaim a konyvvel. Osszessegeben nem rosz kiadvany, de vannak kisebb-nagyobb hibai, amikkel meg kell baratkozni. Teljesen megertem lokkoLorit, akinek ez a jelek szerint nem sikerult. Meg azt is, akinek vegul bejott a konyv. Tenyleg bele kell lapozni, hogy eldonthesd, meg akarod-e venni.

moli 2010.11.29. 17:04:32

"""Magister (aki ugye erintve vagy a konyvben)"""

na neeeee.. pofam leszakad.

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.29. 18:21:08

@moli: Szakadjon, komám! Eddig is annyi értékes észrevét tettél, hogy hiányozni fogsz!

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.29. 18:29:28

@Stöki: Legyen más a véleménye! Szíve joga. De azért lássuk már az előzményeket és a hátteret is! Tudom milyen piszkosul nagy meló fekszik ebben a könyvben és a kolléga kritikájt nem mindehol tartom megalapozottnak. Finoman szólva. Az érintettség kicsit túlzás, még úgy jönne le, mintha jutalékot kapnék az eladott példányok után. A LN-val kapcsolatban nincs mit hozzáfűznöm, nekem ezt mondta az illető, neked meg más illető mást. Érdekelne, hogy mit.

lokkoLori 2010.11.29. 19:00:03

Engem is érdekel a terasz nindzsa sztory más szempontból !

DocBulywood 2010.11.30. 13:56:42

@Stöki:

Igazad van. Annak is igaza van, aki még itt ecsetelte a hibákat. Szeretném kérni tőletek, hogy mondjuk az első 30 legszembetűnőbb hibát pontokba szedve soroljátok fel, valamit a javításukat.
(Ez mélyre ment, de gondolom sejted, mire célzok; tessék kiadni akkor olyan könyvet, ami szerinted mindennel 100%-an foglalkozik. Na ugye...)

@lokkoLori:

Én is szeretlek.

DocBulywood 2010.11.30. 13:57:18

@lokkoLori:

Ja, ez megérne egy külön postot.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.30. 17:11:07

@Magister: Az olvasót nem kell, hogy érdekelje, hogy mekkora munka fekszik a könyvben. Meg úgy általában, a kritika nem erről szól - a nem a sajtóműfajok keretei között megfogalmazott kritika, hanem egy mezei komment pláne nem. A Dogville c. Lars von Trier-filmben például rengeteg munka van, sok előkészület, de engem egy ötperces részlettel is ki lehet kergetni a világból. Másnak meg ez a film a biblia. Ettől még nem leszek troll én sem, és az sem, akinek tetszik a film - és ez teljesen független attól, hogy hány nap alatt meg emberórával forgatták a filmet. A Pixelhősökkel ugyanez a helyzet - van, akinek tetszik, van, akinek nem, troll nem a tartalomtól, hanem a stílustól lesz az ember.

Az érintettséget úgy értettem, hogy nyilván nem lehetsz pártatlan te, akinek interjúja jelent meg a könyvben. Még én sem lehetek teljesen pártatlan, hiszen két helyen is említve vagyok.

@lokkoLori: Készül már a cikk az Indexre.

@DocBulywood: Itt nincs olyan, hogy valakinek igaza van. X elmondja, hogy neki tetszett, Y elmondja, hogy neki nem tetszett. Legfeljebb arányokat lehet felállítani, hogy mennyi X és Y van (ugye a Gamerankings, Metacritic, Rottentomatoes ezt csinálják), de a többségi véleménynek nem lesz igaza és a kisebbségben levő véleményt is illik tolerálni. Most egyébként a szavadon tudnálak fogni, mert olvasás közben jegyzeteltem a könyvben levő kisebb-nagyobb (főleg kisebb) hibákat, úgyhogy lehet, hogy fel tudnék sorolni 30-at. De ez semmit nem bizonyítana - mert akármennyit sorolnék fel, attól még neked és nekem tetszeni fog a könyv, lokkoLorinak pedig nem.

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.11.30. 19:12:44

@Stöki: Azért mert két helyen meg vagy említve még lehetsz pártatlan. Sőt, annak sem hiszem, hogy befolyással kellene rád legyen, ha a könyvet esetleg grátiszba kaptad (nem tudom). A kritika legyen kritika. De olyan, aminek van alapja, ami mögött legalább érzem, hogy van tapasztalat, nem csak átlapozás. Ennek pl. nem része, hogy "legyenek konzolok, mert így önkényes és nem is célra vezető". Mi?? Ügyeljünk már az előszóra, a címre is. No mind1, lehet vitázni, hogy a kritika mitől kritika, ebben nyilván eltér a véleményünk. Az interjú meg egyéb, a könyvben lévő érintettségem engem nem inspirált semmire sem, ha valami nem tetszett, megírtam (ahogy azt a cikkemben már meg is tettem), azonban számomra fontos, hogy a kritikus tisztában legyen azzal, hogy nem egy X-dik bőrről van szó. És igenis a kritikánál ezt - vagyis az előzményeket, tehát a lehetőségeket is - figyelembe kell venni.

lokkoLori 2010.12.01. 00:44:25

@Magister: azért beláthatnád hogy ez paródiának igen rossz volt :P

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.12.01. 10:08:54

@lokkoLori: Asszem igaza van Stökinek: egy "mezei komment" volt amit írtál, tehát minek írok én rólad, úgy, mint "kritikus", amikor nyilvánvaló, hogy elég távol vagy attól (pontosabban attól, amit én annak tartok). Elnézést kívánok. Van viszont egy jó hírem: van egy ismerősöm, aki szívesen megvenné a könyvet tőled. Persze nem az eredeti áron. Örülnék, ha írnál a privátomra, hogy megbeszéljük a részleteket. Kösz!

lokkoLori 2010.12.01. 12:07:08

@Magister: ez meg marketingnek volt rossz :P ha az ismerősöd támogatni akarja a projektet akkor tegye azt egy könyvesboltban a pénzével, ne engem kompenzáljon, abból nem lenne haszna szerzőnek

amúgy mitvársz? éltessem a könyvet mert egy ember sok munkája van benne és előzmény nélküli (ami csak ebben az országban igaz)?
Mint vásárló engem ezekből egyik sem érdekel.
Bocsánat, hogy elvárasaim vannak egy könyvvel kapcsolatban: tartalmilag legyen kerek: koncepciójában jól felépített, és kivitelezett, vagy legyen élményszerű, olvasmányos ...

lokkoLori 2010.12.01. 12:08:07

@Stöki: ciiiiikket ciiiiikket !!! :D

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.12.01. 13:06:57

@lokkoLori: Az ismerősöm nem a projektet akarja támogatni, hanem a könyv érdekli. És miután te lehúztad, mondván, hogy nem vetted volna meg ha tudod, hogy ilyen, gondoltam felajánlom, így mind a ketten jól jártok. De kb. ilyen kitérő választ vártam.
Azon a tájékozatlanságon meg a szemem sem rebben, hogy azt írod, hogy csak nálunk nincs előzménye egy ilyen témájú könyvnek. Miután azonban nagyon okos embernek tűnsz - aki pontosan tudja mit kell tenni, tisztában van az előzményekkel is -, légy oly bátyám és soroljál már fel néhány ilyen kiadványat a környező országokból!

lokkoLori 2010.12.01. 13:51:46

címek kellenek?

1001 Video Games You Must Play Before You Die
kotaku.com/5555559/1001-video-games-you-must-play-before-you-die
Game Over
en.wikipedia.org/wiki/Game_Over_(book)
Masters of Doom
en.wikipedia.org/wiki/Masters_of_Doom

nemzetközi szintem vannak előzmények

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.01. 14:49:38

Azt olvastam a rendezvényről, hogy lesz benne ilyen:
"17-18: Kerekasztal beszélgetés régi-kontra új játékok, videojáték újságírás témakörben. Moderátorok: Turcsán Tamás Shy (ex- PC Guru) és Dragon Görgy Gyu (Gamestar) "
Ex- CoV, 576, Guru írókkal.

Miről fognak vajon beszélni videojáték újságírás témakörben? Régi-új dolgok/állapotok összehasonlítása, esetleg egy kis hogyan kellene csinálni?
Erre nagyon kíváncsi vagyok, csak kicsit félek, hogy felszínes lesz a dolog.

Gamestar Dragont láttam már egyszer Lipcsében videokamerával, remélem ezt a beszélgetést is megörökíti valaki.

....

A könyv egyelőre kiamardt, de gondolom kapható lesz a helyszínen.

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.12.01. 16:21:48

@lokkoLori: A Masters of Doom mióta foglalkozik a számítógépes játékok történetével? És mi köze a környező országokhoz? A 1001-et ne vegyük már előzménynek, tudtommal másfél hónapja jelent meg! A Game Over meg Nintendo-specifikus, de való igaz, hogy van benne áttekintés. Arra kértelek, hogyha már nagy arccal azt írod, hogy csak erre az országra igaz, hogy egy ilyen kiadvány előzmények nélküli, akkor írjál már példákat a szomszédos vagy a környező országok közül.

éltessem a könyvet mert egy ember sok munkája van benne és előzmény nélküli (ami csak ebben az országban igaz)?

lokkoLori 2010.12.01. 18:23:59

@Magister: most te kiből akarsz viccet űzni?

superdod 2010.12.04. 13:04:21

Az igazság az (bocsánat, rosszul kezdem: az én véleményem az...), hogy minden kritikának van értéke. Volt egy kolléganőm, aki rendszeresen elmesélte, hogy a hétvégén milyen filmet láttak a moziban, és, hogy az milyen, de milyen gáz volt, meg ez és ez játszott benne, meg hogy kb. olyan szinten volt rossz a film, mint az a másik, amit a múltkor láttak, aminek az volt a címe hogy...
Mivel rendszeresen a kedvenc filmeimhez hasonlított, mindig arra vártam, mikor húz jól le megint egy filmet, mert olyankor tuti olyan filmre megyünk el a haverokkal, amiben nem csalódunk.
LokkoLori kritikája (szerintem teljesen mindegy, hogy kritikának, véleménynek, vagy egyszerű hozzászólásnak hívjuk), az ő véleménye (ő sem állított mást, meg aztán egy elismert kritikus véleménye is hidegen hagy, ha nem értek vele egyet), és akiket például egyáltalán nem érdekel a konzol, azok megtudták általa, hogy a könyv nagyobb terjedelemben foglalkozik az ő világukkal, akiket meg nem érdekel a számítógép, azok megtudták, hogy nem érdemes nekik megvenni a könyvet.
És ezt nem LokkoLori védelmében írtam... hátmég, hogy a számítógép szerintem sem konzol :P
Úgyhogy szerintem, ha a könyv szerzője mondjuk nem annyira jártas (nem tudom, hogy az-e vagy nem, lehet, hogy csak egyszerűen nem a konzolokról akart írni) a konzolok világában, attól még írhat könyvet a számítógépes játékokról úgy, hogy elfelejti tisztázni, hogy a számítógép és a konzol nem ugyanaz, és emellett még az is elnézhető, ha megemlíti a konzolokat is.

Mukka · http://pozor.hu 2010.12.05. 07:54:45

biztos jo is lehetett volna a kerekasztal, ha nem unalmasak a kerdesek es esetleg a valaszokat hallani is lehet...
süti beállítások módosítása