HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ilyen lett volna Spielberg videojátéka

2010.11.07. 12:44 Stöki

Az EA még 2005-ben jelentette be, hogy három játékra is sikerült befűznie az egyik legsikeresebb filmrendezőt, Steven Spielberget. Ezek közül az LMNO munkacímű projekt volt a legígéretesebb, azonban a fejlesztést az EA lelőtte, ráadásul kétszer is. A 1UP a héten hosszú riportban emlékezett meg a játékról, olyan embereket kerestek meg, akik dolgoztak az LMNO-n. Érdemes elolvasni, mert nagyon tanulságos, de azok kedvéért, akik nem akarják ötoldalnyi angol szövegen átrágni magukat, összefoglalom a lényeget.

Az LMNO egy fps nézetű játék lett volna valahol az akció- és a kalandprogramok között. Spielberg mellett még két embert kell megemlíteni: az egyik Neil Young, aki az LMNO producere volt (ma már nem dolgozik az EA-nél), és aki olyan játékot szeretett volna készíteni, ami mély érzelmeket vált ki a játékosból, amin sírni lehet, mint egy jó filmen. A másik ember Doug Church fejlesztőisten, korábbi Looking Glass- és Eidos-alkalmazott, aki olyan programokon dolgozott, mint a System Shock, a Thief és a Tomb Raider. Az EA Los Angeles-i stúdiójában Church lett a játék vezető fejlesztője, és mint az életrajzából kitűnik, ő az a fajta, aki szeret újítani.

Az LMNO főhőse egy szótlan férfi lett volna, aki egy furcsa szerzet, Eve segítője lesz. A sztori szerint Eve egy jövőből érkezett, mindenféle mentális trükkökkel bűvészkedő nő volt, akit az FBI meg a többi hárombetűs kergetett furgonokkal, helikopterekkel, kutyafülével. A játék központi eleme a menekülés volt: Lincolnnak (őt irányította volna a játékos fps nézetben) Eve-vel összedolgozva kellett megszökni a meleg helyzetekből. A játékot több szempontból is különlegesnek szánták. A játékidő például csak nagyjából három óra lett volna, viszont rengetegszer újra lehetett volna játszani a programot. Az is szokatlan volt, hogy Eve nem beszélt, ezért csak gesztusokkal lehetett vele kommunikálni. Az fps-nézetet pedig nagyon életszerűre tervezték, Lincolnnak rengeteg interakciója lett volna a környezettel, látszott volna néha a keze vagy a lába (mint a Mirror’s Edge-ben, Churchék nagyjából hasonlót találtak ki, mint a Mirror’s Edge-t fejlesztő DICE). A 1UP egy nagyon rövid videót is tudott mutatni arról, milyen lett volna a játék:

2008 októberében aztán az EA leállította a fejlesztést. Ebben nyilván a válság is közrejátszott: a nehéz gazdasági helyzetben a cég nem akart bevállalni egy ennyire újszerű és kísérletező játékot, amiből majdnem három év fejlesztés után sem tudott sok mindent felmutatni a Los Angeles-i stúdió (ráadásul az akrobatikus fps-nézet poénját a Mirror’s Edge közben lelőtte). Az LMNO egyszerűen túl ambiciózus (és így kockázatos) volt ahhoz, hogy elkészülhessen.

Az EA nem szüntette meg a projektet, hanem átszervezett csapattal (Young és Church kikerültek a képből) új irányba fejlesztette tovább, az LMNO munkacímből pedig The Escape Artist lett. Eve maradt, de a játékmenet hagyományosabb, lineárisabb és hosszabb formában mesélte volna el a sztorit, és fps helyet third person nézetben. Az egyik volt fejlesztő úgy fogalmazott, hogy ez lett volna az EA válasza az Uncharted 2-re. De a cég – az utóbbi években erősen az online játékra fókuszáló – stratégiájába végül ez a koncepció sem illett bele, körülbelül egy évvel ezelőtt végleg leállították a projektet (bár ezt csak idén erősítették meg).

Azzal együtt, hogy szerintem üzleti szempontokat tekintve érthető volt az EA mindkét döntése, nagyon sajnálom, hogy az LMNO-ból nem lett semmi, már a fenti félperces videó is nagyon ígéretes. De úgy tűnik, nem ezek az évek azok, amikor a játékpiacon lehet nagyot álmodni.

49 komment

Címkék: kasza ea steven spielberg lmno

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1002430213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

syllogz 2010.11.07. 13:07:34

Az "fps-nezetet" FPP-nek hivjak, azaz First Person Perspective -nek.

Bergeroth 2010.11.07. 13:12:54

Persze, hogy lelőtték a projectet, hiszen mint látható, lett volna benne 1 kis innováció, meg egyedi ötletek és nem a megszokott vonalat követte volna, mint a mai játékoknak kb. a 95%-a.

WinG 2010.11.07. 13:18:11

@syllogz: szerintem semmi gond nincs az FPS-nézettel.

ugyanakkor baromi nagy kár a játékért. engem már ez a videó is megvett, rég láttam ilyen hangulatos trailert (?).

random 2010.11.07. 13:52:03

nagyon vad a videó. sokkal állatabban jön ki a csaj mozgása, mint ha 3rd person lenne, és őt irányítanád. az interakció is csúcs. ilyet többet ;)

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.11.07. 14:00:05

Nem meglepő az EA-tól, hogy lelőtt egy ilyen játékot. Már ez a kis félperces videó is roppant ígéretesnek tűnt.

sockpuppet (törölt) 2010.11.07. 14:02:40

Nem pont ezek azok az évek, amikor lehet nagyot álmodni? Amikor a digitális terjesztésnek hála megint működőképes modell a lelkesedésből, garázsban való fejlesztésé? Persze lehet, hogy ez ahhoz túl dárga lett volna, még szinkronszínészek nélkül is.
Spielberg neve legalább nem veszett kárba, kaptunk abban az évben egy puzzle játékot tőle :P

numl0ck 2010.11.07. 14:35:26

ez a fél perc jobban szórakoztatott, mint a mostanában kiadott játékok együtt...

kpityu2 2010.11.07. 15:03:53

Még jó hogy nem FPP-t írtál. Gőzöm se lett volna, hogy miről beszélsz. :D

rootshaper 2010.11.07. 15:17:41

hat ezt en is melysegesen sajnalom... nem tudom elkepzelni, hogy ebben a projektben nem lattak potencialt. hihetetlen ez a mai vilag komolyan mondom. nagyon szar erzes, hogy egy ilyen kaliberu prjektbol, amibol mar ez a par masodperces kis video is egyszeruen leszakitotta az allamat, soha nem fog napvilagot latni es nem probalhatom ki... szar,na.

rootshaper 2010.11.07. 15:18:35

@syllogz: akkor te nezzed FPP-ben, nekem jo az FPS nezet is... -.-

magyar ember teli szájjal 2010.11.07. 15:19:22

Hát ez egy nulla. És tán még a Hummer-t se gyártják már.

poisonborz 2010.11.07. 15:20:58

Őszintén szólva ebben a kis videóban nem látok túl sok plusz elemet a Mirror's Edge-hez képest (ami amúgy nagyon jó móka volt). Ahhoz pedig, hogy rengetegszer újra lehessen játszani egy 3 órás játékot, rengeteg minden kell.

Valószínűleg ez is olyan fejlesztés, ahol a fejlesztők mertek nagyot álmodni, aztán igazából semerre sem haladt a dolog - az ilyen pénznyelőket pedig igenis meg kell szüntetni.

Innováció kis csapatoktól kell várni, és nem a sztivenszpílberges blockbusterektől. (most egy indie csapat akkora mint a régi idők átlagos gárdái)

rootshaper 2010.11.07. 17:20:51

@poisonborz: mostmar csak azt nem ertem, hogy jon ide a mirrors edge? ugy, hogy azt is ( a miheztartas vegett ) effpéess nezetbol jatszottuk? ennyi erovel a doom-hoz kepest sincs benne semmi plusz elem. ugy nez ki, hogy hozzad hasonlo alakokbol all a csapat ami lefujta a projektet. nem tudott olvasni a sorok kozt, nem latott a melyere a dolognak. sajna ilyen emberek iranyitjak a vilagunkat :/

Peter T. Sinclare 2010.11.07. 18:28:04

"De úgy tűnik, nem ezek az évek azok, amikor a játékpiacon lehet nagyot álmodni."

Miért, mikor lehet(ett)? A kockázat minden újításnál jelen van, de miért jobb újra és újra ugyanazt a néhány alapjátékot kihozni, a legfrissebb hardverhez és sávszélhez igazítva?

Éppen az innováció hiányzik, amikor úgy ül le az egyszeri gémer a gépe elé, hogy végre valami új, ahol a rutin nem sokat ér.

algi 2010.11.07. 18:41:28

Túl újszerű volt, de a Mirror's Edge már lelőtte a poént? Ő… izé…

MoxNox 2010.11.07. 19:02:34

Ja, hogy EA. Nem csoda, ők a könnyen eladható középszerűségre gyúrnak. Nem egy ottani főnök az, aki büszke rá, hogy még életében nem játszott számítógépes játékkal?

blacklord 2010.11.07. 19:18:29

Bakker. Ez tényleg durván jónak tűnik... Nagy kár érte.

Dukefazon 2010.11.07. 19:51:56

Hát ez nagyon érdekes.

Chocho89 · http://pcguru.hu 2010.11.07. 20:26:02

Nagyon hangulatos lehetett volna, már a videóból is érezni, hogy átjön a hangulat és Eve szerethetősége. Egyedül ez a rövidség szúrta volna a szemem: jobban szeretem, ha egy játék hosszú, főleg, ha az érzelmek a lényeg, hisz akkor marad rájuk idő a sok akción felül is.

thinkEdem 2010.11.07. 20:50:32

@algi: Mi a fura? Féltek, hogy újszerű, ezért húzták-halaszottták, aztán valaki más bele mert vágni, és nagyot kaszált.

◄ViZion 2010.11.07. 21:00:52

"az utóbbi években erősen az online játékra fókuszáló..."

Uhh, ez túlzás :)
Online téren egy halom gondjuk van, bár a felszínen minden szép és jó.
Nehezen elérhető serverek, rengeteg csaló, de persze a PunkBuster folyamatosan ledobja az usereket. EA master server belépés percekig tartott (mindenkinek, több játékot is érintett) -és a problémát kb. 1 hétig nem javították.

EA support mindent visz a reinstall, install latest patch és az install newest drivers okosságokkal.

Szal. nem tudom mit csinálnak, -most mondjuk ezt battlefield.play4free.com/
de akkor is...
sebaj.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.07. 21:22:07

@◄ViZion: Meg mellesleg megvették a Playfisht. Az online játék nem csak hardcore játékokat takar.

Parasite 2010.11.07. 21:41:11

@Peter T. Sinclare: mikor lehetett? a 80-as évektől a 90es évek közepéig, amikor még kevésbé az eladási mutatókon, inkább a szórakoztatáson volt a nagyobb hangsúly és nem azon, hogy a 10 éves hülyegyerek is tudjon vele játszani xbox-on.

rootshaper 2010.11.07. 22:40:05

@Parasite: meg amikor meg nem volt semmi olyan, amilyen "marvoltezerszer". persze, akkor is meg kellett almodni a vilag elso FPS-et, de mennyivel konnyebb lehetett mint most mikor mar meglehetosen telitett a piac.

amugymeg en akkoriban voltam 10 eves hulyegyerek es megis tudtam jatszani siman a doom-mal, meg a duke nukemmel, nem kellett hozza sem xbox sem tul nagy talent, hogy menjen. menni kellett oszt loni, semmi extra ( najo, red meg yellow meg minden anyam keycardokat keresgelni ) de most mar az az elvarasa a 10 eves pistikenek is, hogy legalabb 4 mufajt keresztezzenek az adott jatekban, lehessen benne loni, autot vezetni, kertet gondozni meg kiflit sutni is, mindezt mikozben egy felulnezeti kepbol iranyitasz egy sereg katonat. szerintem itt a nagy baj, hogy csak a meglevo agyonismetelt szarokat kepesek egybegyurni, es lustak ahhoz, hogy valami ujat akarjanak megalmodni. mert ugye ehhez egyre inkabb tobb es tobb tehetseg meg ertelem kell, marmint a dizajnerek reszerol. azt meg ugye meg kell fizetni... aztan most kilyukadunk megint a penz kerdesenel termeszetesen. olcson, nagyot kaszalo jatek nem lehet egy ujito szandeku innovativ produktum. ne is oljuk bele a sok dellat, inkabb dobjuk a kukaba oszt menjetek neki a Fifa48-nak, mert arra van a kereslet! adunk ki hozza egy ujabb patch-et teljes jatek aron, aztan furdunk a penzben. =(

moli 2010.11.07. 22:50:54

@rootshaper: ugy, hogy a jatek:
1) vegig belso nezetbol mutatott volna mindent, soha, meg a cutsceneknel se valtott volna ki onnan
2) latszott volna a kezed, labad
3) a fo motivum a menekules lett volna

moli 2010.11.07. 22:53:46

ezekutan kivancsi vagyok, hogy a boom blox-hoz tenyleg volt-e barmi koze spielbergnek (mert a jatekon egyartalan nem latszik), vagy az amugy is keszult egy muhelyben es csak gyorsan piacradobtak a neven, mert mar kezdett kinossa valni, hogy a nagy bejelentes utan nem tudnak mutatni semmit.

Parasite 2010.11.07. 22:55:43

@rootshaper: így van, 81es vagyok, szal én is 10 éves pistike voltam akkoriban. emlékszem a kalandjátékokat angol szótárral az ölemben toltam, ma meg már egy passziánszhoz is azonnal sír 1000 ember, hogy magyarííítáááást! xboxot azért írtam, mert erősen meghatározza a játékpiacot, hogy olyan játékokat készítsenek ami egy irányítóval egyszerűen kezelhető, berakom játszom 10 percet ne kelljen gonolkodni és a 10 éves kispisti is jól szórakozzon rajta. legjobb példa erre a wow, ami pont attól lett sikeres mmorpg, mert egyszerű és nincs túlbonyolítva, aztán a kiegészítők kicsit megbonyolították, így az új kiegre megint butítottak rajta igen erősen, így a most 10 évesek is könnyen bekapcsolódhatnak, újabb x millió vevő/előfizető. ma már nem lehetne kiadni egy system shock jellegű fps-t. de mi ezt azért tudjuk, mert játszottunk velük, a mai fiatalok nem, így nem is hibáztatom őket, más lett a világ én is 30 éves lettem, eleve mi a faszt akarok már játszani :)

BoneSayeR 2010.11.07. 23:27:16

@moli: Ez alapján a Left 4 Dead-et is említhettük volna.

catshannon 2010.11.08. 00:33:36

hányok az "üzleti szempontok"-tól

finalNmbr 2010.11.08. 00:43:48

"ezért" halt meg a játékfejlesztés..

aFx 2010.11.08. 01:11:46

"Az fps-nézetet pedig nagyon életszerűre tervezték, Lincolnnak rengeteg interakciója lett volna a környezettel, látszott volna néha a keze vagy a lába ": Crysis, 2007. virágot szagolni nem lehetett, de egy háborúban miért szagolna az ember virágot?

végig fps nézet: Bioshock, HL, HL2.

menekülés: szinte minden fpsben működik.

namost, ahogy a csaj felugrott a tetőre, ott majdnem elnevettem magam. meg lehet nyugodni, szerintem semmit nem vesztettünk. Spielberg és a filmgyártás kapcsán meg csak annyit mondok: E.T.

-d(-_-)b- 2010.11.08. 01:14:47

Hát azért ahhoz képest, hogy a Mirrors Edge mekkora újítás volt - kéz-láb látszik, valós mászás/ugrás/stb., azóta is simán kiadják a legújabb játékokat is úgy, hogy nincs lábad, nincs kezed, és egy 80 centis ládát nem tudsz átugrani, meg egy 180 centis kerítésen nem tudsz átmászni. Pl. a zsírúj MedálovÁnör (ennyit az életszerű harcszimulátorról).

Szóval egy teljesen üres piacra érkezett volna a játék, ha elkészül, mert a Mirrors Edge óta, tehát KETTŐ éve nem volt képes senki semmi hasonlóval kijönni.

algi 2010.11.08. 06:37:36

Mondjuk simán el tudom képzelni, hogy tele volt jó ötletekkel a játék, de attól még nem biztos, hogy szórakoztató. A Team Fortress 2 audio kommentárjában mesélik, hogy kipróbálták azt, milyen lenne, ha lenne egy-egy stratéga a két csapatban, aki irányítja a többi játékost. Én már mióta azon agyaltam, miért nem jön ki egy ilyen hibrid, hogy a stratéga felülről irányítja az FPS-ben nyomuló katonákat. Szóval megcsinálták, kipróbálták, és szar lett, ezért nem került be a TF2-be. Szóval nem azért nincsen újdonságok paradicsoma, mert nincsenek ötletek, hanem azért, mert ki kell dolgozni az új ötleteket, tesztelni kell az ötleteket, és meg kell győzni a kiadót arról, hogy a végeredmény szórakoztató. Szóval nemcsak arról van szó, hogy azt mondják a koncepcióra, hogy "ez nem kell", hanem még ezer stádiumban, ezer különféle reális okból lelőhetik a dolgot, nem feltétlen a fösvény pénzhajhászásról van szó.

@thinkEdem: Az a fura, hogy egy csomó újítás lett volna ebben a játékban, mire azt mondták, hogy túl kockázatos. Aztán az egyik újítást felhasználta egy játék, és kaszált. És akkor már rögtön lejárt lemez lett az egész játék a csomó interakciójával, meg a menő koncepciójával együtt, mert a Mirror's Edge-ben is látszik az ember lába és menekülni kell? Szerintem ez a kettő kizárja egymást.

algi 2010.11.08. 06:40:18

ps. Spielberg rendelkezik akkora tőkével (pénzzel és hírnévvel), hogyha ő ki akarna adni egy játékot, akkor ki tudná adni azt a játékot.

Moe Szyslak 2010.11.08. 06:46:43

@-d(-_-)b-: A Trespasser nevű dinoszauruszos-menekülős-szigetes FPS-ben már benne volt ez az aktív kéz-láb-nézet (és talán pont az EA adta ki, ha jól emlékszem, 2000 körül). És hát bármennyire jó ötletnek tűnik elsőre, azért mégsem igazán látszik működni, legalábbis szerintem ezért nem eröltetik ezt a vonalat a kiadók.

Stöki, meg úgy általában, t. egybegyűltek, azt lehet tudni, hogy az LA Noire-ból mikor lesz már valami?

Nzoltan 2010.11.08. 08:07:18

Az EA soha nem vállal be újszerű játékot.

◄ViZion 2010.11.08. 08:09:07

@algi:
A Battleswarmot próbáld ki. www.battleswarm.net/game/gallery/?type=video

Ott emberek és "zergek" :) harcolnak. Embereknél FPS/TPS nézet, a szörnyes rész meg StarCraft kb. (kis túlzással).
Vannak fejlesztések, csere-bere, piac, meg fizetős extrák. Elég jól egybe van hegesztve, de valami hiányzik: a játékosok...

BF 2142 az egyik legjobb multi FPS ma is, mert erősen csapatjáték (!!!), és nem ritka a 64 slotos full server sem...

Dr. Stöki: tudom én, h mással is foglalkoznak, de valahogy pont a húzó nevekkel kevésbé törődnek a kiadás után, lásd pl. Bug Company (mondjuk az új MoH is eléggé negatív kritikákat kapott).
Szerintem ők is inkább a konzolokra gyúrnak :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.08. 08:11:45

@Nzoltan: Ez hülyeség. Hirtelen a Spore és a Brütal Legend jut eszembe. Tény, hogy főleg folytatásokat nyomnak, de ők még néha-néha próbálkoznak valami újjal is (szemben az Activisionnel).

moli 2010.11.08. 10:07:22

@BoneSayeR: de o nem azt emlitette!

Karvaly 2010.11.08. 11:04:44

@Moe Szyslak: Ja, én is a Tresspassert akartam említeni, mint annó hasonlóan újszerű játékot. Az nem volt semmi, hogy a fegyverrel úgy kellett célozni, hogy csuklómozdulatokkal fedésbe kell hoznom az irányzékot, nem alapból a célkereszt közepébe lő csípőböl is.

-d(-_-)b- 2010.11.08. 15:46:16

@Moe Szyslak: Hát mindenesetre elég szar, hogy sem MoHban, sem CoDban (sem a többiben) nincs lábad, és szuperkommandós létedre sem tudsz felmászni sehova, sem átlendülni kisebb akadályokon, sem becsúszni stb. Az első Fearben volt ilyen, de aztán nem erőltették ők sem. Még a GTA4-ben is tudsz ilyeneket csinálni, aztán az nem is FPS.

igenember 2010.11.08. 18:51:20

3 órás játékidő...... naneeeeeeee......

K0vasz 2010.11.08. 19:30:02

Sztem egyszerű a képlet: a 2008-as Mirror's Edge-et is az EA adta ki, ami a leírtak alapján kb. ugyanaz, mint ez lett volna. Aztán valszeg nem teljesített úgy, hogy megérje nekik kihozni még egy hasonló játékot (asszem Mirror's Edge 2 sincs, pedig ha az 1 akkorát tarolt volna, akkor tuti kijött volna már a folytatása).

algi 2010.11.08. 21:55:29

@◄ViZion: Köszi, ezt megnézem.

Amúgy talán van jövő a szoros taktikai csapatjátékban, mint mondjuk a Left 4 Dead vagy a készülő Colonial Marines (vagy amilyen a Half-Life: Decay volt - ez utóbbi igazán kijöhetne hivatalosan is PC-seknek a Steamre a HL-hez).

Mondjuk én az ideális AvP játékot mindig is úgy képzeltem el, hogy a Predator oldalon klasszikus FPS, az Aliens oldalon klasszikus RTS, Marine oldalon meg taktikai FPS. Nem is kellene egybe árusítani a hármat, mert valaki ebben jobb, valaki abban. Persze valszeg nem lenne nagy sikere, de szerintem én felettébb élvezném. :)

algi 2010.11.08. 21:58:38

Ps. Amúgy a Portal coop módja gyanúsam emlékeztet engem a Half-Life: Decay koncepciójára.

Pps. Ha valaki segít nekem megoldani, hogy a Half-life 1-ből kicsikarjak multiplayert interneten keresztül, azzal hálából akár szívesen végig is játszanám a Decayt.

pdstudio.info · http://www.pdstudio.hu/ 2010.11.09. 12:26:24

Ez az Eve olyan mint az űrlények a Gandahar animációs rajzfilmben.

algi 2010.11.09. 16:21:57

@pdstudio.info: Vagy a Csúcsfejekben. :D

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.11.10. 16:07:42

Emlékszik még valaki a The Dig című point and click kalandjátékra? Lucas bácsi emberei dobták össze, szintén Spielberg elhagyott filmötlete alapján. Az is elég jó volt.
süti beállítások módosítása