HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Wildhunt: @petrow84: Igaz. Csakhogy ugye Shaddam ezt nem tudhatta. Ha a bevitt adatok miatt a mentátjai reál... (2019.08.23. 10:06) Checkpoint Mini #106: Dune
  • petrow84: @Wildhunt: Érdekes felvetés, de szerintem a trónfosztás lehetőségével senki sem volt tisztában - a... (2019.08.23. 09:49) Checkpoint Mini #106: Dune
  • manson karcsi: @petrow84: az atwa irányítsa életed, gyermekem! media3.giphy.com/media/5IMcyqKbkg0O4/giphy.gif (2019.08.23. 08:29) Checkpoint Mini #106: Dune
  • sykth.com: @Keresztény szellemiségű luxuskurva: a space fantasy besorolásról: nem vagyok oda a besorolásokért... (2019.08.23. 05:36) Checkpoint Mini #106: Dune
  • Generic Jingle: A csomagolásról: "Dune was the first video game to make use of the game cover printed on a sleeve... (2019.08.22. 22:05) Checkpoint Mini #106: Dune
  • Utolsó 20

Szerdai retro: Secret of the Monkey Island

2010.07.07. 13:30 Stöki

– Úgy vívsz, mint egy tehenész.
– Persze, mert te meg úgy harcolsz, mint egy tehén.

Egy megsemmisítő válasz a tizenhat közül, amit a Secret of the Monkey Islandben lehetett olvasni, a kardpárbajos részeknél. És egy idiotizmus a rengeteg közül, amik a programot az addig megjelent leghülyébb játékká tették 1990-ben. Mert a vívásnál lezajlott vicces szájkaraték mellett volt ott még háromfejű majom is, meg a gumicsirke-görgővel-a-közepén™, a zombikalózvezér LeChuck, nem is beszélve a legendás Kincsről, ami valójában egy nyamvadt póló.

A kalandjáték-klasszikus, amit múlt héten megszavaztatok, a Lucasarts (akkoriban még Lucasfilm Games) SCUMM motorjára épül. Erről már részletesen írtam a Maniac Mansion-cikkben (merthogy ez volt az első SCUMM-játék), szóval a technikai részleteket ezúttal hadd ugorjam át. Meg aztán, aki találkozott velük, az úgyis tudja, hogy a Monkey Island-játékokat – point-n-click kalandjátékok lévén – inkább a hangulatuk és sztorijuk, mint a briliáns fejlesztői megoldásaik miatt lehetett nagyon szeretni.

A Secret of the Monkey Island egy nagy találkozással kezdődött: Tim Schafer egység sugarú programozóként helyezkedett el a Lucasfilm Gamesnél, ahol egyik első munkája a Maniac Mansion NES-konverziója volt. Ennek kapcsán ismerkedett meg Ron Gilberttel, a Maniac Mansion vezető fejlesztőjével és a SCUMM-motor atyjával (balra Gilbert, lent Schafer). Gilbertet lenyűgözte Schafer humora és íráskészsége, ezért új, viccesnek szánt kalandjátéka csapatába maga mellé vette játéktervezőnek – akárcsak egy másik fiatal kollégát, Dave Grossmant. És meg kell említeni még egy nevet, bizonyos Steve Purcellt, aki akkoriban a cégnél hol látványtervező volt, hol animátor – egyébként pedig képregényrajzoló, aki a Sam & Max képregényt kitalálta (amiből ugye később egy másik remek SCUMM-játék készült).

A játék kalózos környezetét két dolog ihlette: A Karib-tenger kalózai nevű disneylandi show és az On Stranger Tides című könyv Tim Powerstől (az író elég híres fantasyszerző, magyarul az Anubisz kapui című könyve jelent meg) – előbbi inkább a környezethez, utóbbi inkább a karakterekhez volt inspiráció. A játékmenetet illetően pedig Gilbert így emlékezett vissza pár éve a RetroGamernek: „Elegem volt azokból a játékokból, amikben mindig meghaltál, ha valamit rosszul csináltál.” Így a Secret of the Monkey Island az egyik első kalandjáték volt, amiben nem lehetett meghalni, csak elakadni. Illetve, egy helyen el lehetett patkolni, de az is a játék egyik poénja volt: botcsinálta kalóz-wannabe főhősünk, Guybrush Threepwood már a játék elején megjegyzi, hogy akár tíz percig is képes víz alatt visszatartani a lélegzetét – a sztori egy későbbi pontján a tengerfenéken találja magát, és ha a játékos ekkor kivárja a tíz percet, a főhős tényleg meghal. Az újszerű szemlélet – kevesebb frusztráció, több fun – új irányt szabott a kalandjátékoknak. (Gilbert egyébként 1989-ben, a játék tervezésekor írt egy Miért szarok a kalandjátékok című esszét, ebben összefoglalta fejlesztési elveit – az esszé ma megtalálható Gilbert honlapján, érdemes elolvasni.)

A fő fejtörőket, cselekményszálakat Gilbert találta ki, Schafer és Grossman feladata a részletek kidolgozása volt: dialógusírás, jelenetekre bontás, és persze a poénok nagy része. „Programozás közben született a sztori – ezt ma már nem lehetne megcsinálni” – mondta Gilbert az említett interjúban. Szinte minden menet közben alakult, a főhős szerelme, Elaine Marley például eleinte gonosz karakter volt. Az ominózus kard- és szópárbaj is munka közben született. Gilbert nagy filmőrült, és hogy ihletett állapotba kerüljön, régi kalózfilmeket nézett és feltűnt neki, hogy e filmekben a kalózok többet pofáznak egymással, mint amennyit a kardjuk találkozik. „Emlékszem, amikor Ron először jött a sértegetős párbaj ötletével, elleneztem” – mondta Schafer szintén a RetroGamernek. „De igaza volt, én pedig megtanultam, hogy nem szabad hamar elvetni az őrültségnek hangzó ötleteket. Sokszor azok a legjobbak.” Egyébként menet közben alakult ki Guybrush neve is. Az eleinte névtelen hősről Purcell készített Deluxe Paintben vázlatokat, és a fájlt „guy” néven mentette el (ami kb. a „srác, fickó” angol megfelelője). A „brush” később jött hozzá, amikor Purcell mindenféle DPaint-műveleteket végzett már a karakterrel, végül erről a guybrush.bbm nevű fájlról keresztelték el Guybrush Threepwoodot.

A játék helyenként már Monty Python-i magasságokban szárnyaló humora a fejtörőkre is kihatott. Ott van például a görgős csirke, ami a plot device szemtelen karikírozása. Vagy egy másik fogalom, a vörös hering tárgyként alkalmazása – trollnak öltözött George Lucas megvan valakinek? Vagy a víz alatti jelenet: Guybrush egy bálványhoz kötözve várja a fulladást, körülötte rengeteg éles tárgy hever, amivel elvághatná a kötelet, de egyiket sem éri el – így hát felveszi a bálványt és kisétál vele a vízből. És akkor még az easter eggekről nem is beszéltünk, minden Monkey Island játékban számtalan utalás volt filmekre vagy más Lucasfilm-játékokra (Loom hirdetés az első játékban, X-szárnyú a negyedik részben, és még sorolhatnám). De még a másolásvédelem is vicces volt, a legendás kalózos tárcsával.

A Secret of the Monkey Island 1990 októberében jelent meg pc-re (erre készült eredetileg a játék) EGA grafikával, Atari ST-re és Macre, ezeket a verziókat kis késéssel követte az Amiga-konverzió és a pc-s VGA verzió (a fenti videó ebből). Hogy mennyire volt sikeres a játék, arra vonatkozóan nem találtam megbízható adatokat, de egy-két százezer körül lehetett az eladott példányszám. Ez elég volt ahhoz, hogy szinte azonnal elkezdődjön a második rész fejlesztése, az első fejlesztőgárdájából szinte mindenki részt vett benne (és e csapat magja került később Schafer keze alá, amikor a Day of the Tentacle-t csinálta). A folytatás, a Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge a „nagyobb, hosszabb, vágatlan” elv szellemében készült, kicsit szebb grafikával, sokkal jobb zenével (a SCUMM-ot közben kiegészítő iMUSE rendszernek köszönhetően), és olyan poénokkal, amiket az első rész sem engedett meg magának. Mind körül a legfurcsább a játék vége volt, ami mai napig a legbizarrabb játékbefejezés, ami valaha készült. Gilbert szerint azért lett olyan fura a befejezés, mert a harmadik részt készítette elő – amin végül Gilbert már nem dolgozhatott, mert nagyjából a játék 1991-es megjelenése után lelépett a Lucasfilmtől saját céget vezetni. „Ha valaha még csinálok MI játékot, ez lesz a címe: Monkey Island 3a: A titok feltárul vagy visszakapod a pénzed” – viccelődött Gilbert a RetroGamernek. Schafer egyszerűbben intézte el a befejezést: „Csak a nagyon okos emberek értik igazán a játék végét. Szóval mondanom sem kell, nekem fogalmam sincs, mit jelent.”

Gilbert távozása után a Lucasarts évekig nem nyúlt a brandhez, aztán 1997-ben megjelent a Curse of the Monkey Island (fent), ami kisebbfajta csoda volt. A játékon ugyanis szinte senki nem dolgozott az eredeti csapatból, az új vezető fejlesztők – Jonathan Ackley és Larry Ahern – mégis hűek tudtak maradni a két elődhöz. Visszatért a szópárbaj is (ezúttal rímekkel), a poénok kellően monkeyislandesek voltak, Guybrush szinkronhangot kapott (a remek Dominic Armatót), a rajzfilmszerű grafika pedig csodálatos volt. Még Gilbert is ezt nyilatkozta a játékról: „Szerettem a Curse-öt, jól meg volt írva, és szépen megőrizte az első két rész hagyományait. Bár az nem tetszett, hogy Guybrush és Elaine összejöttek, ez sosem történne meg.” A 2000-ben debütált negyedik részről, az Escape of the Monkey Islandről már nem volt ilyen jó véleménnyel: „Nem játszottam vele tíz percnél többet, nem tudtam megbékélni a rossz kezelőfelülettel és az irányítással.” Aki nem tudná: ez a rész már 3D-s volt, a Grim Fandango módosított engine-jével készült, de a rajongók tetszését nem nyerte meg a háromdésítés. És a tavaly indult, Dave Grossman által fejlesztett Monkey Island sorozat sem tudta visszahozni a régi feelinget. Viszont a játék él és virul, ugye az első résznek tavaly jelent meg a felújított, teljesen átrajzolt verziója (amiben az eredeti grafikára is vissza lehet váltani), és - micsoda egybeesés - éppen ma jelent meg a második rész special editionje.

Még egy apróság a végére: sokaknak (így Gilbertnek is) feltűnt, hogy a Monkey Island játékok és A Karib-tenger kalózai filmek között sok a hasonlóság. Ez nem véletlen: 2000-ben a Lucasfilmnél elkezdtek ötletelni egy Monkey Island filmen, Steve Purcell készített is hozzá pár rajzot, bizonyos Ted Elliott pedig forgatókönyvvázlatot írt. Elliott később A Karib-tenger kalózai stábjában kötött ki, mindhárom film szkriptjének írásában részt vett. És még egy kapcsolat: a jövőre érkező, negyedik A Karib-tenger kalózai film azt a Tim Powers-könyvet dolgozza fel, ami az első Monkey Islandet is inspirálta.

Végül essen szó a játék zenéjéről is, illetve a komponista Michael Landről, aki az egyetlen ember, aki minden részen dolgozott, ontva a vidám, karibi hangulatú trackeket. A fenti videóba külön kiemeltem személyes kedvencem, a kalózdalt a harmadik részből (Guybrush próbál közbevágni, de az éneklő kalózok folyton találnak valami rímet), lent pedig az látható-hallható, ahogy a Press Play On Tape előadja a játék főcímzenéjét. Egyébként a négy rész teljes soundtrackje elérhető itt, rajongói mixek pedig itt és itt.

És ha már így belejöttem a linkelésbe: pc-s első rész, pc-s második rész, rajongói vagy tributeoldal egy, kettő és három, Monkey Island-wiki, Ron Gilbert blogja, legendás SotMI-leírás a CoV#15-ben (a 17. oldalon kezdődik, egyébként ebben a számban olvasható bizonyos Hancu első olvasói levele is). A végére pár borító meg az elmaradhatatlan szavazás a következő heti játékról – ezúttal meglepetésre olyan címekkel, amik eddig még nem szerepeltek a szavazásokban. Egyébként azt tudtátok, hogy tényleg létezik egy Majom-sziget? (Monos Island, de a monos spanyolul majmot jelent.)

Melyik legyen a kovetkezo jatek?
Neverhood
Toonstruck
Alien Breed
Street Rod
Prince of Persia
  
pollcode.com free polls

47 komment

Címkék: retro monkey island ron gilbert tim schafer heti retro jatek

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr522134825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karvaly 2010.07.07. 13:46:59

Uhh. Nagyon jó összefoglaló, rengeteg linkkel, ami rengeteg időt el fog venni, mire végignézem. Köszönöm :)

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.07. 14:04:42

Nekem az egyik kedvenc részem volt, amikor nem is látszott a főhős, mert a fal mögött, a másik szobában zajlott a cselekmény, és mindent csak a tárgyhasználati szövegből lehetett követni - kivéve, amikor átesett a falon, mert éppen egy bunyó volt odaát.
Azt hiszem itt volt a "használ-sheriff feje-kandallópárkány" - sorozat is, amin betegre röhögtük magukat. :)
Számomra az egyik legviccesebb játék volt, amivel valaha játszottam - egyszer egy nap alatt végigjátszottuk haverral, én fordítottam a csekély angoltudásommal, meg szótárral. A végére már fájt az oldalunk a röhögéstől...

thinkEdem 2010.07.07. 14:07:37

A worldofmi egy nagyon jó oldal, rengeteg easteregg és vicces bug van benne.
Ide kívánkozik még az, hogy az első részből PC-re 5 verzió volt, amik között egyrészt a grafika, másrészt a kezelőfelület jelentett különbséget (pl. az inventory az egyikben szöveges, a másikban ikonos volt), illetve a CD-s verzióhoz rendes audiotrack zene járult. Ja, és a CD változatból kiszedték a stump joke-ot is...

A játékok közt is volt oda-vissza utalás, a 3. részben például be lehetett sétálni az MI1 két helyszínére is (az erdőbe, illetve a fent említett fulladásos helyszínre).

Armatoékról meg még annyit, hogy anno április elsejei poénként elkészítettek pár hangfelvételt, a készülő Monkey Island 5-ből, ezek is fent voltak a worldofmi oldalon, otthon utánanézek, hogy megvannak-e még...

thinkEdem 2010.07.07. 14:08:53

@thinkEdem: Ja igen, az április elsejei része a dolognak az volt, hogy nem készült monkey island 5, legalábbis akkor még nem. :D

Doktor Toka 2010.07.07. 14:12:19

Hancu levelét imádtam. :D De azért elképesztő kis pöcs volt akkoriban. ('91) :DDD A linken a 40. oldalon kezdődik.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.07.07. 14:14:02

ááá, BEST GAME EVER, bár a 2. rész a szebb rajzok, a zene, meg a pihentagyúbb sztori miatt jobban tetszett. A 3. rész rajzfilmdizájnja viszont mindent visz, nem is értem, Lucas miért nem látott fantáziát egy animációs vagy egy élőszereplős filmben, főleg, miután az első Karib-tenger kalózait elkezdték zabálni a népek!
Bezzeg a kínosabbnál kínosabb Star Wars folytatásokba, az extrém béna Howard a kacsába, az Ifjú Indy sorozatba, meg a harmatgyenge Maniac Manson tévésorozatba mindig elcseszett fanatikus módjára talicskázta a pénzt... :(

Készült egyébként a Monkey 1-ből egy fasza kis képregényverzió a 3. rész stílusában, zseniális:
konyves.blog.hu/2009/09/24/guybrush_threepwood_mindorokke

hancu 2010.07.07. 14:15:57

@Doktor Toka: Most mit tagadjam, az voltam, na. :P

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.07.07. 14:18:43

@Doktor Toka:
miért, most nem az? :)
Amúgy meg MILLIÓ KÖSZÖNET STÖKINEK a retró rovatrért, minden szerdán könnybe lábad a szemem, pedig még 30 sem vagyok! :)

Karvaly 2010.07.07. 14:29:08

@Doktor Toka: az hagyján, de mit össze tudtunk röhögni azon a levelen...

Dester 2010.07.07. 14:37:34

A legjobb rész a sorozatból. :) A telefonomon szoktam vele szenvedni, még nem vittem végig - anno sem sikerült, de azóta már továbbjutottam. :))))

Blobov 2010.07.07. 14:37:49

Tippek a szerdai retrohoz:

- Sensible Soccer sorozat (mintha sport még nem is lett volna)

- F15 sorozat (mintha szimulátor se lett volna)

wal 2010.07.07. 14:44:15

Amikor először hajóztam a Karib-tengeren, pont az tűnt fel, hogy a felhők mennyire hasonlítanak a játékban rajzoltakra. 5 perc intenzív röhögés, ahogy eszembe jutott a játék, nagy kedvenc a mai napig.

Hob Gadling 2010.07.07. 14:51:39

Köszi az összefoglalót :)

Largo Le Grand 2010.07.07. 14:53:04

Mondanom sem kell, hogy velemenyem szerint ez a vilag legjobb jateka, soha nem lehet uberelni. A harmadik resz animaciojat meg kellett volna tartani, a 3D hulyeseg volt.

Beware! There's a three headed monkey behind you!

dzsefi 2010.07.07. 15:24:46

a harmadik rész a legnagyobb kedvenc, a MI az egyik legjobb játék-sorozat EVÖR :)
Ha jól látom, kimaradt az "ötödik rész", a folytatásos Tales of Monkey Island. Az sem lett rossz, a grafika nem egy hűha, meg egyszerűsödött is minden feladvány, de a szinkronhangok és a sztori jók.

GreenDragon 2010.07.07. 15:38:13

Imádom az 1-3. részt, a többivel nem játszottam. Különben meg nagyon jó ez a szerdai rovat, sok régi emléket idéz.
A CoV-os Monkey-leírás pedig szvsz a magyar videojáték újságírás legjobb cikke.

Tájfájter 2010.07.07. 15:38:23

ez a játék nagy klasszikus, és a cikk is remek.

Kérdés, hogy a Laser Squad miért került ki a jövő heti lehetséges listából? Nem lehetne, hogy az a játék, ami adott héten csak második lett a szavazáson következő héten több szavazattal induljon, vagy előnyt kapjon? És hogy ne kerüljön ki a listáról mindig? :-)

zeneigéniusz 2010.07.07. 15:48:56

akkor valahogy úgy kéne a szavazást csinálni, hogy az eddigi játékszavazatok ne vesszenek el - és amiről van már leírás, arról helyette legyen egy új játék 0 induló szavazattal. Igy a régi szavazások se vesznének el :)

kaqxar 2010.07.07. 15:51:15

Steve Purcell blogja:
spudvisionblog.blogspot.com/

meg egy kis csemege. egy fazon szabadidejében régi kalandjátékok posztereit javítgatja. 60x80cm poszter is nyomatható belőlük!
basszus nem találom linket (le lehet tölteni őket)
majd írok, ha megvan.
nah csak meglett
www.lucasforums.com/showthread.php?s=7fb00ff8286453ad6703ff0e50dfeeb3&t=195492

és ez a kép ismerős?
listentome.net/games97.php

smalladam 2010.07.07. 16:00:48

I can't use the skeleton arm with that

RTSnip 2010.07.07. 16:20:06

@Tájfájter: csatlakozom!
LASER SQUAD BADLY NEEDED! :)

RTSnip 2010.07.07. 16:20:51

Amúgy meg gyönyörű post as usual, és point and click adventures úgy általában RULEZ! :)

TH 2010.07.07. 17:03:24

@dzsefi: Én most hétvégén kezdtem el a folytatásos új részeket. A grafika és az irányítás semmi extra, a játék viszonylag könnyű is, de a sztori szerintem jó, a poénok szintén, úgyh. nekem teljesen jól visszahozza az eredeti feelinget...alig várom, h. ma este folytathassam a játékot...:-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.07.07. 17:09:40

Az első találkozásom a Monkey Island-el 91 év elején volt, tán februárban, vagy márciusban? Éppen a sorkatonaságot nyomtam, de valami miatt itthon voltam. Már nem emlékszem miért kellett felmennem a CoV HQ-ra, de CoVBoy azzal fogadott, hogy "láttad már"? A kocsmajelenetig vitte el, a kutyával beszélgetésnél konkrétan összezuhantam a röhögéstől. Dude, Lacus újfundlandija meg gyanakodva nézett a sarokból, hogy a gazdiéknak mi baja van...

blacklord 2010.07.07. 17:18:42

@Blobov: Baaaaakkker, a Sensi!!! Legjobb focijáték evör, mennyit toltam különböző emberek ellen. A tipikus anti-tézise a mai játékoknak: hihetetlenül egyszerű grafika, és fantasztikus játékmenet. Jut is eszembe, ha van némi időtök, az Armor Games-en az Exit Path-t (ingyenes flash játék multiplayerrel) tudom javasolni, régivágású gamereknek szerintem nagyon be fog jönni!

blacklord 2010.07.07. 17:20:08

Ja, ez a rovat szerintem is giga-jó, ha felraktok egy PayPal "Donate" gombot, én dobnék is a perselybe. Thx!!

blacklord 2010.07.07. 17:21:12

rovat... vazz... blog, na.

Feelnoob 2010.07.07. 18:19:28

Remek írás, köszi szépen! Ó azok a jó kis Monkey Islandes idők ^^ Plusz piros pont, hogy a Hancu rajongókat is megörvendeztetted az újságírók újságírója legelső megjelenésével :D

darvicor 2010.07.07. 18:40:49

egy barátom hívta fel a figyelmemet erre a linkre:

Ha mar Monkey Island, itt egy link, hogy Tim Schaeffer (designer a Monkey Island 1-2-on), hogy kapott allast a LucasArts-nal.

www.doublefine.com/news/comments/twenty_years_only_a_few_tears/

larry 2010.07.07. 21:47:19

Nem hiszem, hogy van számomra nagyobb hatású játék.

Egyébként nem kötözködés, csak pontosítás: az első részben LeChuck nem zombikalózvezér volt, hanem szellemkalóz LeChuck (Ghost Pirate LeChuck, illetve a kannibálokkal és Herman Toothrottal folytatott levelezésben többnyire GP LeChuck). Zombi akkor lett, amikor a második részben -Largo LaGrande segítségével- felélesztették.

Dukefazon 2010.07.07. 22:11:54

A régi kalandjátékokban nem csak meghalni lehetett, hanem ami még frusztrálóbb, ha rossz helyen használtál el egy tárgyat, vagy elszalasztottál valamit, amiért nem mehetsz vissza, akkor CSÁ! A felújított MI1 elég érdekes, de szép lett. Az megvan, amikor le akar menni Guybrush egy farönkbe és kér mindenféle lemezeket? Hát elsőre bajba voltam, ugyanis tényleg lemezeken játszottam elsőre még Amigán :) Folytatásként ott van a MI3-ban, a kriptából kinézünk és a MI1-es erdőbe találjuk magunkat. Nem is tudtam, hogy teljesen mások csinálták a 3mat, az még nagyon tetszett, de amikor kilépett 3D-be, már valahogy nem volt az igazi... A Grim Fandango-hoz elment a 3D, de a MI annál pörgősebb. A Sam&Max 3D-s verziójához még nem volt szerencsém. Fantasztikus játék, imádtam a humorát!

त्वष्टृ 2010.07.07. 23:11:52

Na én annak örülnék, ha egyszer írnátok a kalandjátékok történetéről.
2010-ben ez a stílus eléggé mellőzve van.

balcso 2010.07.08. 00:40:13

Hi! Én most akadtam rá a blogra. Természetesen a Monkey Island vezetett ide:). Először csak néztem, hogy mi ez az iddqd, aztán leesett. Nagy röhögés lett a vége, pláne, hogy a másik taskban meg megy a MI2:). Éppen idén játszottam végig újra mindkettő régi változatát, úgyhogy nem okozott nehézséget az Secret of MI SE végigjátszása, ma gyorsan be is fejeztem, reggeltől vártam, hogy a steamen leteljen a kilenc óra:D, és már nyomom is a kettőt. Persze ez sose ment annyira, nem tudtok róla, hogy hányas CoV-ban volt róla leírás?

jed 2010.07.08. 09:03:46

A felújított második részhez járt egy ajándék példány az elsőből, ha kell valakinek, szóljon (már megvan).

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2010.07.08. 10:13:59

1992-ben játszottam végig, s bár alig tudtam akkor még angolul, rengeteget röhögtem.

hg002 2010.07.08. 12:41:10

Hihetetlen nagy sorozat ez!
Az első résszel éjszakákat játszottam át.
Szinte filmélményt hozott a 90-es évek elejének PC-s világába. És - szerintem többünknek - elég nagyot lendített az angol tudásán.

mrgarris0n 2010.07.09. 13:24:49

Az megvan, hogy Orson Scott Card írt insultokat bele?

peterszky 2010.07.09. 18:12:38

@kaqxar: Hehe, Laserschweit vagy hogy is írja a nevét :) A ScummVM oldalán is van egy fóruma, én ott találtam rá először a munkáira.

LucasArts Museum (vintagegaming.com oldal) fórumán beszélgettem is párszor, egy finn sráccal elég sokáig messengeren tartottam a kapcsolatot, nem semmi gyűjteménye volt.

A szobám talán legszebb díszei (a Fradi cuccaimon kívül persze :D) a polc tetején sorban álló Lucasarts játékok, nézem is, sorrendben: DotT, Sam & Max, SotMI, SotMI2, CoMI, EfMI, Indy FoA, Dig, Full Throttle :) Gyönyörűek!

balcso 2010.08.17. 02:11:19

Ééés ma végre rájöttem a nagy rejtvény megoldására a MI2-ben. Amikor a "következő nyertes számot" tudakoljuk kérdez az ajtónálló:
-If this is four, what's this?

és én ezt tizenx év alatt mindig csak próbálkozások nehéz sora után tudtam megoldani. De most rászántam az időt rájöttem. Ezentúl röpke 1 perc alatt meglesz :D.
Ti tudjátok a titok nyitját?

keeroy · http://music.blog.hu 2011.08.14. 19:42:30

Minden létező vélemény szerint a Monkey Island 3-nak volt a legjobb grafikája a sorozatból. Ebből természetesen következik, hogy a következő részekben azonnali hatállyal le kell cserélni. :)
A Tales of-ot nagyon szerettem, és a legvége (a Voodoo Ladyvel és miegyéb) majd olyan arcpirító, mint a második részé volt. Azért végigjátszom őket újra. Hatezredszerre is. :)

keeroy · http://music.blog.hu 2011.08.14. 19:43:18

@balcso: tudjuk. amikor a komplex számmisztika után rájön az ember hogy hogy működik, csak annyi jut eszébe: "rohadjatok meg"! :)