Megírtuk március elején, hogy a Modern Warfare 2-t fejlesztő Infinity Ward két főnökét, Vince Zampellát és Jason Westet az Activision kirúgta a fejlesztőcsapattól. Azt is megmondtuk már akkor, hogy a történelem ismételni látszik önmagát – az Infinity Ward ugyanis az EA-istállóba tartozó 2015, Inc. stúdióból alakult 2002-ben, Westék akkor szintén viharosan (bár azért a mostaninál kevésbé botrányosan) váltottak kiadót.
Azóta több fejlemény történt, ezeket az Indexre meg is írtam. Röviden: Zampelláék beperelték az Activisiont a kirúgás körülményei (mindenekelőtt ki nem fizetett pénzek) miatt, az Activision meg visszaperelt, mondván a két vezető hátráltatta egy új CoD-játék előmunkálatait, és új stúdió alapítására készülnek. West és Zampella hét elején tényleg bejelentett egy új stúdiót, a Respawn Entertainmentet (figyeljük meg a szemtelen nevet), ami – hogy, hogy nem – az EA-nak fog játékokat gyártani. Westék azt állítják, hogy teljesen törvényesen alapítottak új céget, ahova egyébként máris elkezdték átszívni az embereket az Infinity Wardtól. Először a vezető programozó Francesco Gigliotti és a vezető dizájner Todd Alderman ment át a Respawnhoz, majd Jon Shiring programozó és Mackey McCandlish dizájner.
Ez volt a hétfői állapot, de azóta újabb emberek pártoltak át a Respawnhoz. A Kotaku szerdai híre szerint a vezető dizájnerek közül még kettő, Steve Fukuda és Zied Reike mondott fel az Infinitynél, illetve a programozók közül Rayme Vinson, sőt még Chris Cherubini vezető grafikus is felállt. Tegnap pedig újabb két emberről érkezett hír, Mark Grigsby vezető animátor és Paul Messerly vezető karakteranimátor is felmondott. Ezzel tucatra emelkedett az Infinityből kiváltak száma, és nem könnyen pótolható emberek hagyták el a stúdiót, hanem csupa veterán. Az Infinity Ward kezd széthullani, a tékozló fiúk visszatérnek az EA-hoz, az Activision pedig... nos, talán elgondolkodik azon, hogy a lélektelen folytatások kierőszakolása (merthogy nagyjából ez volt a kiszabott irány, és egyben Westék legnagyobb kifogása az Activisionnel szemben) nem ultimate nyerő stratégia. Elvégre mégiscsak azokat az embereket veszítette el, akik minden idők legsikeresebb játékát csinálták (legalábbis az első napi, 4,7 milliós eladás alapján).
Utolsó kommentek