Az Apple-nek sosem volt elsődleges szempont, hogy játékokra optimalizálja a cuccait, de az utóbbi években azért érezhetően törekedett arra, hogy kihasítson egy szeletet a játékpiaci tortából. És bár attól nem válik játékplatformmá a Mac, hogy a Steam is elérhető rajta (pc-n már hét éve elérhető, ugye), azt pedig az Apple is elismerte, hogy az érintőkijelzős bigyóin nehéz játszani, azért ügyesen hasítgatják azt a szeletet. Most éppen a tegnap óta árult iPaddel, ami beindította a játékkiadók fantáziáját – annak ellenére, hogy ahogy az iPhone-t, ezt sem játékra optimalizálta az Apple.
Legalábbis ez derül ki a Kotaku tesztjéből. A portál egyik újságírója nagyon rákattant az iPadre, kritikátlan rajongói posztokkal várta a premiert, ehhez képest kicsit csalódottnak tűnt, miután kipróbálta a kütyüt. Az előnyök között elsősorban a kijelzőt említi, ami állítólag gyönyörű, és méretével alkalmas arra, hogy osztott képernyőn lehessen multizni vele. Illetve minden kritika kiemeli, hogy gyors a kütyü, de játékoknál ugye ez alapkövetelmény. Szűk keresztmetszet lehetne a játékfelhozatal, de ezzel biztos nem lesz probléma: az EA, az Activison, a Capcom, a Sega és a 2K Games – hogy csak a nagyobbakat említsem – máris ráálltak az iPad-játékokra is.
Ami pedig nem tetszett az amerikai kollégának: nincs alapban sztereo hangszóró, nehéz sokáig kézben tartani a kütyüt, és a Home gomb – ami álló helyzetben az iPad alján van – éppen a júzer ujjához kerül, ha vízszintesen tartja a gépet (márpedig szinte mindegyik játéknál így kell tartani), és emiatt könnyű rányomni játék közben. Azt már én teszem hozzá, hogy a nem létező Flash-támogatás is nagy hiányosság, ha játékokról van szó. Rengeteg jó flashjáték van a neten (és ezek egyre inkább beszivárognak a közösségi oldalakra is), és nyilván nem fognak mindent átírni iPadre – márpedig valós igény, hogy a júzer a táblagépen tolhassa a Gemcraftot vagy a Konga napi játékait.
A kotakus szerző amúgy egy kisebb válogatást is közölt a kipróbált játékokból. Ezt végignézve nekem nagyon úgy tűnik, hogy az iPad még mindig nem az a kütyü, amivel az Apple jelentősen befolyásolhatná a játékipari trendeket (a hangsúly a „jelentősen” szón), inkább csak a többiek után lohol. A játékok jelentős része olyan cucc átirata, amit már évek óta tolhatunk pc-n (Worms, NFS Shift, Geometry Wars, Plants vs. Zombies) vagy akár iPhone-on (Zen Bound, Flight Control), csak egy MMO városépítő stratégia, a CastleCraft keltette fel valamennyire a figyelmem. És hogy a fentiek után egy választ is adjak a címben feltett kérdésre: alkalmas, de játékgépnek messze nem ideális. De ezzel nem mondtam nagyot, nyilván nem is hardcore gamerek fogják megvenni.
Utolsó kommentek