Nincs sok értelme a játékokat a valósághoz mérni, de azért kisülhetnek belőle vicces dolgok. A Kotaku most például kiszúrta, hogy kicsit nagyobbak lettek a szalmakazlak az Assassin’s Creed 2-ben. Elő is vették korábbi roppant tudományos elemzésüket, amiben kifejtik, hogy a Fallout 3 főhőse annyi cuccot bírt elvinni, amennyire ember nem képes, hogy a GTA: San Andreasból Carl Johnson minden atléta világklasszist lefutna, illetve előkerülnek azok a bizonyos szalmakazlak az első Assassin’s Creedből.
Azok kedvéért, akik nem játszottak a játékkal, elmondom, hogy a főhős Altair szédítő magasságokból képes leugrani és megúszni a mutatványt sérülés nélkül (leap of faithnek hívja ezt a játék), ha van alatta egy szalmakazal. A Kotaku kiszámolta, hogy a játékban található szalmakazlak másfél méter magasak, de ez még a legkisebb leap of faithez is kevés. Azt ugyanis 11 méter magasról követi el Altair, és legalább 5,2 méteres szalmakazal kellene ahhoz, hogy felfogja bérgyilkosunk zuhanását. A legmagasabb pont, ahonnan levetődhetünk, az akkoni katedrális teteje, több mint 82 méter magas – a Kotaku fizikához konyító emberei úgy vélik, cirka 40 méter magas szalmakazal kellene ahhoz, hogy kellően tompítsa főhősünk esését. A második részben levő szalmakazlak persze csak picit lettek nagyobbak (kábé kétméteresek), úgyhogy Altair a valóságban palacsintává lapulna. Vagy úgy járna, mint a Fiendish Freddy’s Big Top o’ Fun című amigás klasszikus műugrója. (A második videón ő látható – 5:40-nél kezdődik a lényeg –, az első videón az említett akkoni ugrást lehet megcsodálni).
Kommentekbe jöhetnek még hasonló feltűnő fizikai képtelenségek. Nekem így hirtelen a „testmagasságom sokszorosára tudok felugrani” jelenség jutott eszembe, amivel kismillió platformjátékban lehet találkozni, például gyakorlatilag az összes Marióban. (Még egyszer: nyilvánvalóan játékokban nem nagyon van értelme ilyeneket keresni, de az ember szeret értelmetlen hülyeségekkel is foglalkozni.)
Utolsó kommentek