HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Egy igazi orgyilkos is nyakát törné az Assassin’s Creed szalmakazlaiban

2009.11.20. 09:23 Stöki

Nincs sok értelme a játékokat a valósághoz mérni, de azért kisülhetnek belőle vicces dolgok. A Kotaku most például kiszúrta, hogy kicsit nagyobbak lettek a szalmakazlak az Assassin’s Creed 2-ben. Elő is vették korábbi roppant tudományos elemzésüket, amiben kifejtik, hogy a Fallout 3 főhőse annyi cuccot bírt elvinni, amennyire ember nem képes, hogy a GTA: San Andreasból Carl Johnson minden atléta világklasszist lefutna, illetve előkerülnek azok a bizonyos szalmakazlak az első Assassin’s Creedből.

Azok kedvéért, akik nem játszottak a játékkal, elmondom, hogy a főhős Altair szédítő magasságokból képes leugrani és megúszni a mutatványt sérülés nélkül (leap of faithnek hívja ezt a játék), ha van alatta egy szalmakazal. A Kotaku kiszámolta, hogy a játékban található szalmakazlak másfél méter magasak, de ez még a legkisebb leap of faithez is kevés. Azt ugyanis 11 méter magasról követi el Altair, és legalább 5,2 méteres szalmakazal kellene ahhoz, hogy felfogja bérgyilkosunk zuhanását. A legmagasabb pont, ahonnan levetődhetünk, az akkoni katedrális teteje, több mint 82 méter magas – a Kotaku fizikához konyító emberei úgy vélik, cirka 40 méter magas szalmakazal kellene ahhoz, hogy kellően tompítsa főhősünk esését. A második részben levő szalmakazlak persze csak picit lettek nagyobbak (kábé kétméteresek), úgyhogy Altair a valóságban palacsintává lapulna. Vagy úgy járna, mint a Fiendish Freddy’s Big Top o’ Fun című amigás klasszikus műugrója. (A második videón ő látható – 5:40-nél kezdődik a lényeg –, az első videón az említett akkoni ugrást lehet megcsodálni).

Kommentekbe jöhetnek még hasonló feltűnő fizikai képtelenségek. Nekem így hirtelen a „testmagasságom sokszorosára tudok felugrani” jelenség jutott eszembe, amivel kismillió platformjátékban lehet találkozni, például gyakorlatilag az összes Marióban. (Még egyszer: nyilvánvalóan játékokban nem nagyon van értelme ilyeneket keresni, de az ember szeret értelmetlen hülyeségekkel is foglalkozni.)

59 komment

Címkék: állatság assassins creed

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr21538811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.11.20. 09:50:14

Körülbelül az összes játékban van valami képtelenség.

Borderlands: Rohadt magasat ugrik az emberünk, annyi cuccot visz magával, mint egy kisebb hadsereg.

Cod(bármelyik):Annyi lőszer van nálad, mint egy katonai bázison, ráadásul annyi ellenfeled van, hogy kb. 1-2 katona a fél világot kiírtja.

Need for speed és egyéb autós játékok: 160-al úgy lehet bevenni 1-1 kanyart, mintha 50-el mennél.

Ennyi jutott hirtelen az eszembe.

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2009.11.20. 09:56:53

Nekik elmondták, hogy ez egy játék és nem a valóság?

Acsabi44 2009.11.20. 10:06:28

bazzeg ez pont azért játék, mert nem igazi...
most soroljam, hogy a Diablo-ban hány olyan dolog van, ami a való életben nincs...?

van kevés olyan játék is, ami a valóság hű leképezésére törekszik, azokat úgy hívják, szimulátor. Az Assasin's Creed nem szimulátor.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.11.20. 10:07:00

felmászik, hogy leugorjon. aham.

vércseharcsa 2009.11.20. 10:07:15

és akkor most komolyan mongyátok aztat is, hogy nincsen is se lézerkard?
ezek szerint a sztárvársz az nem is történelmi dokumentum film?
és és és akkó most akkó az ártúdítú is csak kitaláció és még csak dzsedáj lovagok sem nem sincs nincsenek a valóságban?

úúúúúúúúú:(
ŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ:(
brühünyühühühühűűűűűűűűűűű:(
ójvá, ájvé, nyuhé, muhé:(((((((((

na ennek a posztnak is kb ennyi értelme volt!

Stefan_Schneider 2009.11.20. 10:18:32

En mar jatszottam olyan jatekkal, amiben 28x fejbe kellett lonie valakinek mielott meghaltam, kiveve ha megettem kozben egy csirkecombot, mer az jo volt fejlovesre. De szerintem ilyen a valosagban tokre nincs is.

hancu 2009.11.20. 10:19:19

szerintem tegyél ki egy nagy, villogó BRITTUDÓSOK ALERT animgifet a post elejére :)

Midnite · http://www.binarychoice.hu 2009.11.20. 10:20:49

ki kéne elemezni ebből a szempontból a Super Mario-t, de az megtöltene egy pár kötetes lexikont :D

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.11.20. 10:21:49

@Stefan_Schneider: Erről eszembe jutott a Kingpin című játék, nemtom, ki ismeri, ki nem, ebben volt egy hatalmas mondat.

Főellenség megy rá mindenfajta robbanó cucc, rakétavető, gránát, már nemtom rég volt.

Majd miután 50 rakéta után ugyanúgy állt ott azt mondta, hogy jah bocs sorry, golyóálló mellény van rajtam.
FAIL

BON · http://fullscreen.blog.hu/ 2009.11.20. 10:23:02

Én csak azt nem tudom, hogy onnan fentről hogy látja, hogy van ott lent egy szalmakazal...

Krézihajtány 2009.11.20. 10:25:29

"feltűnő fizikai képtelenségek"
Mivan??
A fifa10-ben napi xx meccset tolhatsz Dzsudzsákkal 365x24-ben ha akarod, sőt ha monte carloban összetöröd a ferraridat, 10 mp múlva újra indulhatsz, nanémá, te, hát ez tiszta fizikai képtelenség...

lajafix 2009.11.20. 10:25:42

szerintem kartondobozok vannak a szalma alatt, amik megfogják, ha nincsennek kiharapva.

Én a hős 2009.11.20. 10:59:54

Azért annyiban egyet kell, hogy értsek a cikkel, hogy vannak a játékban túlzások, és kapitális baromságok.

Helyén kell kezelni a dolgokat! Tudatni kell a 10 éves öcsivel, hogy ne másszon fel a bazilika tetejére, mert ha onnan ugrik a Bajcsy virágágyásába meg fog murdelni. :)

Másrészről meg ez kapcsolja ki az embert. Ki akar olyan Halo-val játszani, ahol az első lövéstől kampeca? Már az nagy szó volna, ha valaki az első pályát végigvinné. :)

yarisugi 2009.11.20. 11:01:20

Stöki rácsodálkozott a fikció és a valóság különbségeire XD

A játékok nem arról szólnak hogy a valóságot modellezik le, de hogy érdekes legyen, elmondanám hogy VOLTAK valósághűbb játékok.

Az egyiknek az volt a címe hogy Trespasser en.wikipedia.org/wiki/Jurassic_Park:_Trespasser
abban például tök valóságosan kellett az avatar kezét vezérelni hogy kézbe vehessen dolgokat, nem csak úgy magától nálad lesz, ami felett elmész. Belerakták azt is hogy ha a kezedben tartasz egy fegyvert és sűrű bozótban szaladsz akkor egy ág kiverheti a kezedből.

Tök valóságos volt és játszhatatlanul szar. Nagy nehezen felszedtél valami puskát aztán egy TRex végigkergetett egy erdőn és mire végre megfordultál volna hogy lőj, kiderült hogy már rég kiverte a puskát a kezedből valami, mert elfelejtetted behúzni a karodat.

A játékok JÁTÉKOK, nem valóságosak. Az Unreal Torunamentben például aki szokott játszani Bunny Tracket, tudhatja, hogy ha egy ferde falnak hirtelen oldalra szökkenéssel neki ugrunk, akkor nem lezúzzuk a vállunkat, csípőnket, hanem felpattanunk a falról jó magasra. Pedig 50 kilós exoskeleton is van rajtunk. Még ilyet. De ott legalább a játék neve árulkodik arról hogy ez nem valós XDXD

yarisugi 2009.11.20. 11:03:36

@Én a hős:
Unreal Tournament team playben van olyan mod hogy Instagib. Mindenkinél van 1 db Enhanced Shock Rifle, powerupok sehol és minden lövés ami betalál, azonnal halálos XDXD

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2009.11.20. 11:07:21

Mielőtt még egy kommentelő hülyének nézne, javaslom újraolvasásra a poszt utolsó mondatát.

Nyilván egy játéknak nem kell ultrarealisztikusnak lennie, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne beszélni arról, hogy milyen látványos dolgokban térnek el a valóságtól.

Chupa (törölt) 2009.11.20. 11:15:03

iidqd a blog neve és a rocketjump így majd 20 komment fele még fel sem merült...

load error 2009.11.20. 11:32:38

Az is milyen, hogy a Doomban hússzor körbefutod a szörnyeket, olyan gyors vagy.
Az FPS-ek 90 százalékában teljesen irreális méretű fegyverarzenál van nálad.

yarisugi 2009.11.20. 11:47:07

@Stöki:
XD hát ezért írtam az Unrealt, a Bunny Track modok teljesen erről szólnak.

120 kilós harcosként duplaszaltóval érkezel egy tűhegyes karó tetejére és ahelyett hogy felnyársalódnál, ügyesen megállsz rajta.
Oldalvást nekiugrasz a ferde falaknak és nem összetöröd magad, hanem 10 méter magasra pattansz.
Beleesel zölden fortyogó savval vagy izzó lávával teli medencébe és ne elájulsz és szétégsz hanem azt mondod, "Hah! Hah!" és kiúszol, kicsit lement a HP-d, nagy ügy.
Leugrasz a negyedikről, szalmakazal sincs alattad és nem az lesz hogy a lábszáraid a válladon jönnek ki hanem döndül egyet a talaj, te azt nyögöd hogy "Ugh!" és szaladsz tovább.

De ez valsz a legtöbb akciójátékban így van.

Valaki írta a Kingpint. Abban volt olyan is hogy két kézzel fogtad a shotgunt és közben zseblámpával világítottál (és nem a kezedben volt a lámpa) XD

yarisugi 2009.11.20. 11:49:20

@load error:
Haha igen, ez jó és egyet tartasz kézben, a többi pedig elfér a zsebedben észrevétlenül, lőszerrel, medkitekkel együtt XD

Azért sok olyan játék volt ami ezt nem engedte és mérte a súlyt is ami nálad lehet pl. a Stalker.

vargatom 2009.11.20. 11:51:09

@Én a hős: "Ki akar olyan Halo-val játszani, ahol az első lövéstől kampeca?"

Van majdnem ilyen lehetőség, Mythic difficulty a beceneve. A Halo 3-ban vannak begyűjthető koponyák, amikkel nehezítéseket lehet aktiválni: több gránátot dobnak az ellenfelek, kevesebb lőszert lehet találni az elejtett fegyverekben, csak akkor töltődik vissza a pajzs ha puskatussal megütsz valakit, egyáltalán nincs HUD és célkereszt (!), meghalás esetén elejéről kezdheted a pályát (!!)... cserébe minden headshottól konfettivé pukkannak a gruntok.
Namost vannak olyan elmebetegek, akik így is végigjátszották...
nikon.bungie.org/gameplay/halo3_slaso/

Tyl3r 2009.11.20. 11:52:02

Minel eletszerubb lesz a videojatekokban abrazolhato kornyezet, annal inkabb alapveto elvaras lesz a valos elethelyzetek iranti igeny is. A rendelkezesre allo hardver-eroforras es az elethusegre valo torekves egymassal egyenesen aranyos; elvileg a hardverkapacitas egyre tobb fantazianak kene, hogy teret biztositson, de nem igy tortenik.

Ha mar az Assassin's Creed 2-nel tartunk: ha a The Legend of Zelda: Wind Waker cel-shaded grafikajaval abrazoltak volna a jatekban latottakat, a Kotakunak sem jutott volna eszebe fogast keresni a szalmakazalba vetodesen. A Super Mario Bros-ban a 2D-s pixelgrafika es a prezentacio ikonikus, szimbolum-erteku: van egy sajatos fizikaval rendelkezo kis figura es egy egyertelmu cel, vannak objektumok, van X cselekmenyt koveto Y reakcio - erre mindent fel lehet epiteni. De kepzeljuk el az elethu, kezeslabasba oltozott Ron Jeremy-t, amint csoveken ugrik at, teknosbekakat tipor es teglat fejelget - na ugye, hogy nem mukodik a dolog.

A designer fejeben levo elkepzeles es a valosag kozel sem ugyanaz: ha a design az isten (ami szamomra udvozlendo elkepzeles), akkor mindent annak kell alarendelni, de ha meghallom "az eletben is ugy van" felmondatot, akkor baszom ra az ajtot az illetore, mert ez nem kifogas - mindig, MINDIG a jatekmenet kell, hogy elsodleges legyen. Ha a ketto kozotti optimumot megtalaljak, az csak pozitiv; a legjobban talan ezt a Half-Life 2 prezentalta, ott ugyanis a realis fizika nem azert volt szukseges, hogy az ellenfel felborulasat meg a feszitovassal szetvert dobozokat elethuen abrazoljak, hanem a jatekmenet szerves reszet kepezte - kepesek voltak a designt a valosagnak alarendelni. Autos jatekban a Ridge Racer es a Burnout ugyanez: a valosaghoz mindkettonek csupan minimalis koze van, de mukodokepes, elvezetes jatek mindketto.

Tovabbra is tartom magam ahhoz, hogy a hangsulyt sosem a halalpontos szimulaciora, hanem a szimulalt tevekenyseg illuziojanak maradektalan megteremtesere kell helyezni.

indisman 2009.11.20. 11:56:29

Ha egy játék kitalált, eleve nem létező világban játszódik (Mario-tól kezdve Doom-on át Unreal-ig), akkor az emberfeletti képességek/fizikai lehetetlenségek egyáltalán nem zavarók.

Viszont ha a játék kortól függetlenül a mi világunkra van ráhúzva és megadja a lehetőséget hogy nagyon beleéljük magunkat, akkor azért zvaróak lehetnek ilyen apróságok. Mondjuk az Assassin's pont nem ezért zavar, hanem ezer más dolog miatt. Vagy a Sabotuer-ben nem tudom kijavították-e, még régen egy tarilerében a főhősön kb. 20-25 golyó ment át, ami egy tps-ben azért elég látványos...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.20. 12:00:00

Begépeltem, hogy IDDQD, és nem lettem isten.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2009.11.20. 12:03:16

@bad_rock: Teljesen igazad van.

Én most a Brütal Legendben figyeltem meg egy olyat, hogy ha irdatlan magasról leesel, meghalsz, de ha ugyanonnan kocsival ugratsz le, akkor egy karcolás sem esik rajtad. (Feltéve ha van alattad játéktér, tehát ha nem egy végtelen szakadékba ugrasz, ahol eleve szkriptelt, hogy ott meghalsz.)
És bár ez nyilvánvalóan nem logikus, egyáltalán nem zavaró a játékmenetben: a játékban úgyis szinte kizárólag autóval közlekedik az ember, és a magasról leugratások csak a főhős menőségéhez tesznek hozzá egy kicsit.

labi 2009.11.20. 12:06:25

Eh, minden FPS-t lehetne említeni...

Ha az embernem volt már az oldalán tártáska amiben 5 tár darabonként 30 lőszerrel lapult a gépkarabélyához, akkor tudja hogy a már az a "mindössze" 150 lőszer is mi kurva nehéz. :)

No most főleg ha az emberen van két pisztoly, egy gépkarabély, egy sörétes, egy mesterlövészpuska és egy rakétavető a hozzá tartozó municíókkal... :)

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.11.20. 12:06:33

@yarisugi: ezzel nem értek egyet, mind a Stalkerrel, mind a Clear Sky-al játszottam(ami kiegészítő vagy sem, nemtudom)

Valami 50 kiló, amit magaddal vihetsz...oké, de csak nézd meg, hogy hány puska fért el nálad.

A Codban FÉLIG ezt megoldották, csak két fegyver, viszont az SP-ben kb. végtelen lőszer, nem tudom, hogy 30-40 tárat melyik katona bír el. Azért az is vasból van.

Véleményem szerint persze ne legyen ultrarealisztikus, tehát ha lábonlőnek, akkor ne vérezzek el, vagy sántítsak a játék végéig (pedig mekkora poén lenne:D) de az is röhej, hogy az FPS főhösök általában legyőzhetetlenek még 1 v. egész hadseregben is.

yarisugi 2009.11.20. 12:13:27

@labi:
Rajtam volt XD de még akkor is vágta a vállamat húzta a derekamat hogy csak három tár volt betárazva, kettő üres volt. Ha ehhez még a csúzlit is hátraveted hogy kapaszkodni tudjál két kézzel, fejeden a rohambili az is acélból, és még szimatszatyor meg gyalásó is lóg rajtad, kész. Már csak az kell hogy ehhez vv ruhát és gázálarcot vegyél aztán nyugodtan betámaszthatnak valami sarokba mert harcra alkalmatlan leszel XD

labi 2009.11.20. 12:19:28

Másikkedvencem amikor mondjuk alap testtartások az állás-guggolás-fekvés, akkor ugye pár kilóméter békaügetés teljes felszerelésben meg sem kottyan. :)

Bilux67 2009.11.20. 12:22:26

pl. a terep.exe az őskorban szerintem meglepően valósághű fizikát használt.
(amíg nem nyomtál F2-t ;-))

Asszem 2009.11.20. 12:27:13

A COD-ban a sebgyógyulás is igen intenzívre sikeredett, ha nem halsz meg, csak majdnem a helikopterágyútól, akkor négy-öt másodperc múlva már kutya bajod... :-)

Asszem valamelyik brothers in arms-ban volt kiírva, amikor az ellenség lelőtte a gép által vezérelt társadat, hogy bár a háború nem fair dolog és a való életben ilyen nem lenne, de mivel ez egy játék, ezért a társad újra fog éledni és így már esélyed is lesz megcsinálni a missziót

Stefan Derrick 2009.11.20. 12:40:25

Aaaaa! Reckless Disregard of Gravity. Múlt héten a Direct2Drive-on 14 fontért lehetett venni egy hatos pakkban más indie játékokkal. Gondolom a címéből kiderül, miért hoztam fel itt. Érdemes rápróbálni, bár önmagában most 7.95, ami azért kicsit sok érte szvsz.

maydayray 2009.11.20. 12:42:41

mindenkinek ajánlom az operation flaspoint-ot. igen régi, igen jó. egy golyót mellre veszel és annyi. viszont ha csak ellövik a lábadat, kúszni még tudsz, páncélöklöt használni vagy vezetni már nem. és ha te vágsz valakit mellbe egy full metal jacket-tel, akkor ő is lefexik kipihenni a sokkot. max két fegyver, fegyverenként max négy tár, és asszem 4 gránát. ennyi lehet nálad. na azok küldetések.

Lúzer Júzer · http://luzer.blog.hu/ 2009.11.20. 12:43:34

Jajmár, mit kell mindenbe belekötekedni?
Egyébként Sam Fishernek se tudom hogyan nincsen sose izomláza... :)

amúgy meg nesztek, Assassin's Creed fejlesztőcsapat:
www.ukresistance.co.uk/pics4/jade_raymond_and_team.jpg

miguel_ 2009.11.20. 12:45:13

@maydayray: ... és ne feledjük a 6-800 méterről, a bokor tövéből szögtízes találatokat osztogató ellenséges katonákat sem. :)

eN 2009.11.20. 12:45:19

ilyen az a bevett fps modszer, hogy ha raketavetovel bedurrantasz magad ala sokkal magasabbra tudsz ugrani

vargatom 2009.11.20. 12:56:55

@bad_rock: Na, ez a korrekt hozzáállás.
Egyébként az Assassinban is design okokból működik ez a szalmakazal: senki nem mászná meg a kilátópontokat, ha utána a lejutás is 2-3 perc mászásba kerülne.

Plusz az első részben ezzel magyarázták meg az egyik valódi legendát a valódi hasszaszinokról (miszerint a mesterük utasítására habozás nélkül a halálukba ugrottak).

Egyébként a második rész zseniális játék lett, még azoknak is ajánlott akik az elsőt unalmasnak és repetitívnek találták (mert pont ezt orvosolták benne a leginkább).

szelephézag 2009.11.20. 12:58:11

Nyehheheehhööhhöhö :)

Akkor most valaki azt is mondja el nekem, hogy maga élet reális-e? Mi az, hogy reális? Élek a gyanúperrel, hogy minden pszichének saját realitása van. Nekem például reálisabb a STALKER, mint egy közbeszerzési pályázat vagy néhány ügyfélszolgálatos evolúciós létjogossága...

maydayray 2009.11.20. 12:59:22

@MrEd: abban mi az irreális? mesterlövészpusival iktattak ki engem is párszor, de karabéllyal soha.

@vargatom: én pc-n próbáltam, szimplán irányíthatatlan volt. asszem 4 gombot kellett nyomva tartani a sprinthez, és akkor még sehol az egér meg az ölés... ehh...

miguel_ 2009.11.20. 13:03:23

@maydayray: nem mondtam, hogy irreális, inkább csak arra céloztam, hogy marha idegesítő olyanoknak, akik a szokványos FPS-eken nőttel fel. :)

vargatom 2009.11.20. 13:18:17

@maydayray: Xboxon semmi gond nem volt az irányítással :) Egyébként PC-hez is lehet venni ilyen kontrollert 8-10 ezerért, ehhez meg a GTA-hoz meg hasonló portokhoz sztem meg is érheti...

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.11.20. 13:28:00

A Mario egy mesealapú játék, hiszen a hülye is láthatja, hogy a valóságban nem rohangálnak a gombák. Ezért az ilyen mesejátékokba fizikát keresni? Na ehhez igencsak rá kell érni..

yarisugi 2009.11.20. 13:28:00

@vargatom:
Milyen hülye magyarázat ez már tőlük. A karakter vihetne magával egy tekercs 100 méteres kötelet és egy kampót, odaköti a kilátóponthoz, beakaszt és 3 kommandós szökkenéssel lent van. Így reális lett volna és legközelebb már a kötélen is felmászhat, nem kell tetőkön és ereszcsatornákon XDXD

ZX 2009.11.20. 13:36:13

Hehe. Ilyen videót én is akartam készíteni, hogy felmászok aztán leugrok, de végülhagytam. A panoráma viszont csodálatos fentről.
Viszont csak most jöttek rá, hogy ez halálos lenne? Ez már az első leap of alkalmával is a napnál világosabb.

ZX 2009.11.20. 13:45:51

@yarisugi: Pedig íg van. Leap of Faith. Bizonyítja a hitét és a mester parancsára ugrik.

@vargatom: Várom a 2. részt, csak sajna PC-re még várni kell.

Limrasson 2009.11.21. 15:59:51

Emberkék, az a helyzet, hogy a legtöbben félreértelmeztétek a postot. Itt semmi másról nincs szó, csak arról, hogy a fizikához konyító emberek alkalmazzák a a valóság törvényeit a fantázia szüleményeire, és jól szórakoznak az eredményen. Kb mint a Mightbusters. Nem oltják a játékokat, nem kritizálnak, csak szórakoznak. Még ha az emberek többségének nehezen elképzelhető, hogy valakinek szórakozás legyen az, hogy teleír 3 táblát képletekkel és számításokkal, grafikonokat szerkeszt stb.

bioLarzen 2009.11.22. 12:32:09

Nem épp fizikai lehetetlenség, de a (Return to Castle) Wolfensteinben aranyos, hogy azon a pályán, ahol le kell menni a kriptarendszerbe, mikor megjelennek a náci katonák, akiket épp készülnek megenni a zombik, te elkezded lőni a zombikat - magyarán épp mentenéd meg a nácikat, mit tesznek a nácik? Naná, hogy elkezdenek téged lőni!

De, csak, hogy ON is legyek: nyilván nem várható el, hogy FPS-játékokban a látható terep minden egyes pixeléhez valós anyagot rendeljenek (az üveg úgy viselkedjken, mint az üveg szokott, a fa úgy, mint a fa, stb...), de azért néha jópofa, hogy belelősz egy ablakba, autókerékbe, szélvédőbe, aztán semmi törés, szakadás, stb, hanem csak egy nagy koromfolt látszik az amúgy sértetlen ablakon/abroncson. Illetve, soxor fordul elő, hogy drótkerítésen nem tudsz átlőni mondjuk RPG-vel - azért az se kicsi :)

A teljes fegyverzetben is hangtalanul lopakodás (fél méterről nem hallja az enemy, hogy mögötte kúszol 20 fegyverrel a válladon) is érdekes elképzelés.

Persze, tény, hogy az ilyeneket nem jogos számon kérni általában. Fentebb írt valaki ilyet, én is olvastam egy olyan kísérletről, hogy megpróbálták legalább a főhőst ultra-realisztikusra venni egy FPS-játékban, majd leteszteltették, és nagyon nagy kudarc volt. A főhősön csilingelt menet közben a sok fegyver, a fele leesett a válláról, kis futás után percekig lihegett, remegett kicsit a keze, fél perc kellett, mire kiválasztotta a megfelelő fegyvert - pedig csak 3-4 volt nála, a kézigránátból nem mindig tudta rendesen kihúzni a bizotsítószeget, a távcsöves puskával szinte alig lehetett rendes találatot elérni, a géppisztollyal kaszáláskor nagyon kicsi volt a találati arány, rendszeresen elvérzett, ha nekifutott egy falnak (FPS-ben azért ez elég rendszeresen előfordul...) betört az orra, és, persze, gyakorlatilag minden, kicsit is súlyosabb lövéstől megfeküdt, stb... Ja, és a slusszpoén: mint minden normális, valós katonának, egy életed volt :)

Valóban, ki akarna ilyen játékkal játsni? Én tuti nem :)

bio

sugabubus 2009.11.22. 16:38:54

pedig tök jó lenne. megveszed 15k-ért a játékot, aztán ha egyszer halsz, akkor törli. a lemezzel meg a kulccsal együtt :d biztos siker lenne

fraki 2009.11.22. 20:08:00

A posztot úgy érdemes értelmezni, hogy a szimulációs játékokban mik azok, amik nagyon nem reálisak, mégsem tűnnek fel. Super Mario elég irreleváns, mert az nem szimuláció. A kérdésfeltevés egyébként meg releváns, mivel a tendencia az, hogy a játékok egyre inkább közelítenek a valósághoz, és már az is előfordul, hogy maga a játék figyelmeztet a játék fizikai csalására (NFS MW).

A leap of faith-ről meg nem árt megjegyezni, hogy szójáték (en.wikipedia.org/wiki/Leap_of_faith)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.11.23. 09:42:13

@zéka: Mondjuk pont a Kingpinben volt "real" nehézségi fokozat is (az igennagyon durva fokozat után) ahol tényleg elfeküdtél két golyótól / egy adag shotguntól, cserébe viszont a rosszarcú gangszták is így jártak.

ON:
általános RPG inventory fail: hat darab kétkezes csatabárd, négy teljes szett péncél, meg húsz üveg gyógyital, oszt a rozzant mágus forma ezekkel a köntöse alatt (mert ugye hátizsákja az láthatólag nincs) még futni is tud.

IndaMuncher 2009.11.26. 11:14:42

A Half-Life 2 ben amikor puszta kézzel 100 literes műanyaghordókat húzol a víz alá, hogy kiemelj egy platformot amin tovább tudsz ugratni az összetákolt motorcsónakkal. Na az nem semmi. ÉS még unalmas is!

diodavid7 2009.11.29. 18:21:32

GTA:SA-ban még vannak dolgok:
-motorral AKÁRMINEK nekimész, leesel. De egy kört teszel a világon (vagy amennyi a max bike skillhez kell) és csodák csodájára nekimész 300-zal az ifás kocsinak, semmi bajod.
-örökélet kód(BAGUVIX) hazsnálata: vigyázat. nem tudnak megsebezni. de ez nem jelenti azt, ha leesel vagy áthajt rajtad a kocsi, nem sérülsz és halsz bele.
-de még mindig nem értem, hogy futna le minden világklasszis atlétát. elsőre még jó is, de ha elfogy a futás :O

Dercsár 2009.12.04. 15:46:13

Nekem a Doom II közben jutott eszembe, hogy milyen mennyiségű cuccot cipel már magával a csóka: láncfűrész, pisztoly, két puska, golyószóró, RPG, plazma meg a BFG, kb. egy teherautó kellene, ha még a lőszereket is beleszámolod. 50 RPG lőszer, bazze? Egy tank visz ennyit!

Dercsár 2009.12.04. 15:56:45

Ja, de a legviccesebb, ami sok FPS-ben van, hogy amikor féltárnál újratöltesz, akkor a félig üres tárban levő lőszer nem vész el. Képzeld el, ahogy emberünk leül és nekiáll benyomogatni az egyes golyókat a tárba...

IndaMuncher 2009.12.08. 12:36:53

@Dercsár: Ha jól emlékszem a Mafiában ha rátöltesz elveszlik az előző tárad tartalma. Eléggé idegesítő, főleg mert a Mafia marha nehéz és szerintem szar is. (de ezzel csak én vagyok így eddig.)

tatatatata 2012.12.26. 17:12:11

ezt a játékot csinálják a prince of persia helyett nem,nem és nem
süti beállítások módosítása