HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Nem félünk a wareztől

2009.11.13. 13:38 miguel_

Legalábbis az angol játékfejlesztők semmiképp, ha annak a közvéleménykutatásnak az eredményeit nézzük, amit a Tiga elnevezésű, leginkább valamiféle játékipari kamarához hasonlítható brit szervezet tett közzé a héten. A kérdések jobbára két dolgot feszegettek: a válaszadó veszélyesnek tartja-e a kalózkodást (azon belül a peer-to-peer megoldást, magyarul a torrentezést*), és ha igen, mit készül tenni ellene. Az érdekesség az volt, hogy bár sokan, a válaszadók nagyjából fele tervez valamilyen ellenlépést, csak mintegy 10 százalékuk tartja nagyon veszélyesnek a jelenséget.

 

Kicsit jobban beletúrva az adatokba a következők derülnek ki: 60% mondja azt, hogy a warez problémát jelent rá, illetve az üzletmenetre nézve, de 80% azt állította, hogy az elmúlt pár évhez képest se nem javult, se nem rosszabbodott a helyzet - ettől függetlenül amikor a pillanatnyi állapot veszélyességét kellett értékelni, a válaszadók 60%-a 2-es és 3-as értéket adott meg (a 10-es jelentette a nagyon durvát). Arra a kérdésre, hogy milyen megoldás jelenthet kiutat a helyzetből, a túlnyomó többség szerint a digitális terjesztés előtérbe helyezését tartotta a jó válasznak (bár 10% szerint csak az erősebb kontroll, a különböző állami hivatalok durvább beavatkozása segíthet).

A fenti számok leegyszerűsítve a következő, igencsak kedvezőnek mondható jövőképet festik elénk: a fejlesztők nem látják akkora vésznek a termékeik lemásolását, de belátják, hogy mindenképpen szükség van valamiféle reformra - többségük a hagyományos üzletmenet megújításában, a digitális terjesztés fejlesztésében hisz. Persze korántsem beszélhetünk nagy egyetértésről, két kérdésben például elég nagy szórás. Az egyik a másolásvédelmi rendszerek szerepe volt: az eredmények szerint a DRM-et 50% tartja irrelevánsnak, 30% a megoldást, 20 pedig a problémát látja benne. (Ha annak az arányát nézzük, hogy mekkora befektetéssel hány napi feltörhetetlenséget biztosítanak a különböző másolásvédelmi eljárások a játékoknak, akkor könnyen beláthatjuk, miért vannak durva többségben a megoldást figyelmen kívül hagyók és ellenzők). A másik, minket, magyar netezőket is jobban foglalkoztató kérdésben is furcsa eredmény jött ki: a "vajon le kell-e lassítani (vagy végső esetben le kell-e tiltani) azok internetkapcsolatát, akik illegális tartalmat töltenek le (vagy épp fel) a világhálón keresztül" megfogalmazásban előkerülő gondolattal csak a résztvevők fele értett egyet.

És hogy ne érhessen minket az a vád, hogy nem a megfelelő üzenetet közvetítjük: játékot ellopni szerintünk sem szép dolog, a lenti kalózellenes videóban látottakkal az utolsó szóig egyetértünk.

 

 

*A bittorrent protokoll használatát játékok illegális megosztására (remélem így már nem köt bele senki)

2 komment

Címkék: marketing politika közlemény fejlesztők kalózkodás egyesült királyság bűntény

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr781522415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Limrasson 2009.11.13. 15:29:55

Tessék, itt van még egy videó:
Weird Al Yankovic: Don't Download This Song
www.youtube.com/watch?v=OsZMY-K-e98

Irónikus, hogy a saját verziómat kelett feltöltenem tecsőre, (yarr) hogy meg tudjjam mutatni, mivel tecsőn elég kevés, magyarok által is nézhető jó minőségű verzió van.

Jedlik 2009.11.14. 13:24:24

@Limrasson:

This video is not available in your country due to copyright restrictions.

;)