HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Panic Street – A nőcis Quix-klón, amiből kivették a nőciket

2017.06.28. 18:38 Grath

Amikor 1978-ban a Taito lecsapott a világ aprópénz-készletére a Space Invaders játéktermi gép kiadásával, édes probléma előtt találta magát a cég pénzügyi osztálya: nagyobb vagyonuk lett, mint amit valaha is ésszerűen el tudtak volna költeni. Ezért aztán olyan utat választottak, ami így három és fél évtized távlatából hibásnak bizonyult, ám a játékosok remekül jártak vele – szinte az egészet visszaforgatták a fejlesztésbe. Sok apró stúdiót alapítottak, vagy vásároltak fel, melyek közül néhány még egyetlen játékot sem tudott kiadni, mielőtt eldózerolták volna, mások viszont évtizedeken keresztül dolgoztak velük. Az utóbbiak közé tartozik az alapító Hiroshi Kaneko nevét viselő Kaneko is; ez az apró stúdió szinte kizárólag a japán piacra dolgozott, eleinte a Taito kötelékében, majd önállósodva, független kiadóként is működve. A végül 2004-ben csődbe ment, de jogilag csak 2006-ban megszüntetett cég neve sosem vált igazán ismertté: legnagyobb sikerüket a pornóközeli képeket használó Qix-klónokkal, a Gals Panic-szériával aratták, legjobb játékuk pedig kétségtelenül a Cyvern volt (igen, egy kiborg sárkányokat használó remek shoot ’em upról van szó). E cikk témája nem csak nevében hasonlít az említett Gals Panicra, de stílusában is – ám kétségtelen, hogy azoknál a játékmenetet tekintve sokkal többet nyújt. Azt hiszem vitathatatlan: a Panic Street minden idők egyik legjobb Qix-variánsa!

arcade-qix-xbox-360-qix-.jpg

Nyilván nem minden a grafika, de 1981 és 2009 között azért néhány videojáték-sorozat nagyobb előrelépést élt át; akár a Taitonál maradva is...

Ha esetleg valaki nem tudná, hogy mi az a Qix: ez az a területfoglalásra épülő program, ahol a játékos tulajdonképpen egy kurzort mozgat a saját területének peremén. Egy gomb lenyomásával kitörhetünk a fekete, még el nem foglalt részekre, és különféle négyszögeket levágva terjeszkedhetünk. Természetesen akad ellenfél is, akihez ha hozzáérünk foglalás közben, elveszítünk egy életet. Ez az 1981-es játéktermi gép elsöprő sikert aratott világszerte, és nem csak millió portot kapott a korszak minden gépére, de természetesen imitátorokat is megihletett. Nem is keveset: egy időben tucatszám jelentek meg a klónok, amelyek azon túl, hogy eltérő ellenfeleket és háttereket adtak – hogy ne egyszerűen zöldre kelljen színezni a fekete háttereket –, általában nem igyekeztek változtatni az alapokon. (A legutóbbi hivatalos rész, az Xbox 360-ra megjelent Qix++ sem nyújt sokkal többet – háttérgrafika nincs, csak eltérő bónuszokat adó szigeteket lehetett elfoglalni.)

arcade-gals-panic-2-arcade-flyer.jpg

A Gals Panic II megjelent Amerikában is, meglehetősen egyértelmű hirdetéssel készülve a játékterem-tulajok becserkészésére.

1 komment

Címkék: retro retroland panic street qix

Közeleg a 100. Checkpoint felvétele!

2017.06.26. 19:25 Stöki

Tavalyelőtt tavasszal Grath és én vérmes remények nélkül, nagyon sok bizonytalansággal kezdtük el a Checkpoint podcastet. Fel voltunk készülve arra, hogy pár felvétel után belátjuk, hogy nem való nekünk a dolog, és nem biztos hogy akkoriban nagyobb összeget tettünk volna arra, hogy lesz, amikor kerek 100 adás sorakozik majd egymás után a Soundcloud profilunkban. Márpedig ez hamarosan megtörténik, valamikor július közepén.

Ebből az alkalomból élő közönség előtti felvételt szervezünk július 17-én hétfőn, este 18:00 körüli kezdéssel. A helyszín még nem ismert, attól is függ, hogy hány érdeklődő lesz. Szóval aki jönne, azt arra kérjük, jelezze nekünk a 100. felvétel Facebook-eseményénél, mindenféle további részletek is ott jönnek majd először.

100.png

És ha már így összejöttünk, hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy négy rövid kérdéssel megszondázzam a nagyérdeműt, csakis azért, hogy a Checkpoint még jobb és szebb lehessen. Érdekelne minket, merre érdemes tolni az arányokon, illetve hogy a Patreon-támogatók (áldassék a nevük!) felolvasása hogyan történjen.

10 komment

Címkék: retro közösség podcast checkpoint checkpoint mini

Checkpoint 3x12: A magyar robotika kezdetei

2017.06.25. 21:16 Stöki

Üdv mindenkinek a Checkpoint legújabb adásában, amihez rögtön két disclaimert is fűznék. 1. Az adást június elején vettük fel (előbb akartuk kitolni, de az E3 beelőzött), ezért a hírek kicsit khm... patinásak. 2. Kicsit kevés lett a gémerkedés ebben az adásban, de egyrészt a téma, másrészt a vendég személye miatt megengedtünk egy ilyen kis elhajlást, mert szerintünk így is elég érdekes lett a végeredmény.

podcast47.png

12 komment

Címkék: retro közösség podcast robotika checkpoint

A Vakondok 4 végre megtekinthető a neten

2017.06.22. 18:04 Stöki

 

A Vakondok 4-et nem kell bemutatni már a blog közönségének, írtunk róla sokszor, a rendező, Matusik Szilárd pedig tavaly vendégünk volt a Checkpoint egyik adásában. Tök igényes kis dokumentumfilm a 80-as, 90-es évekbeli magyar videojátékfejleszésről, majdnem 50 megszólalóval, sok videojátékos bevágással, keretsztorival. Most két újabb örömteli fejleményről tudok beszámolni:

- A Vakondok 4 – Végigjátszás című filmet beválogatták a 13. Action on Film filmfesztivál hivatalos versenyprogramjába, amit idén Las Vegasban rendeznek meg augusztus 17-26. között. Drukkoljunk neki.

- A film a tavaszi vetítések után felkerült a netre, szóval most már bárki bármikor megnézheti. Ide is embedelem jól.

További információk a filmről a www.vakondok4.hu weboldalon, illetve ajánlom még ezt a videót is, amiben külföldi játékfejlesztők méltatják a filmet (például Louis Castle, a Westwood társalapítója, Chris Taylor, a Total Annihilation és a Dungeon Siege tervezője, vagy Ian Livingstone, aki az Eidos egykori elnökeként olyan játékok létrejöttét felügyelte, mint például a Tomb Raider vagy a Hitman).

 

13 komment

Címkék: retro film vakondok magyar játékfejlesztők

Checkpoint 3x11: E3-értékelés

2017.06.18. 17:25 Stöki

Üdv mindenkinek, ez itt a Checkpoint Kurrens Lópáncél Legott Edition, avagy névadásban nem vagyunk jók. Szóval ez egy újabb patreonos vállalás teljesítése: ígértük, hogy negyedévente lesznek olyan adások, amik nem régi játékokkal foglalkoznak, hanem a játékipar jelenlegi felhozatalával. És mivel most volt E3 a héten, adódott a kiváló lehetőség az első ilyen adásra. Új nevet nem találunk ki ezért (viszont napokon belül jön az új vendéges adás, az elég retro lesz).

podcast46.png

15 komment

Címkék: közösség podcast e3 checkpoint

Checkpoint Mini #43: The Lost Vikings

2017.06.14. 16:20 Stöki

cpmini_43.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A mostani játékot Edem fedőnevű támogatónk választotta, de örömmel tettünk eleget a kérésnek, mert a The Lost Vikingsre esett a választása. A Blizzard egyik korai játéka, amikor még nem is Blizzard volt, egy logikai-ügyességi gyöngyszem, ami nem sokat veszített mára a vonzerejéből. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra, Grath cikkéhez (bár teljes élményt a podcast ad).

22 komment

Címkék: retro közösség podcast blizzard checkpoint mini

Checkpoint Mini #42: Lufis Tamadas (Pooyan)

2017.06.11. 13:52 Stöki

cpmini_42.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A mostani játék kakukktojás, mert igazából csak poénból tettük be a műsorba, de végül ezt egyáltalán nem bántuk meg. Régi Commodore Világ-olvasók emlékezhetnek arra, hogy egy olvasó egyszer LUFIS TAMADAS néven hivatkozott egy ügyességi játékra - nyilván így volt meg neki (ilyesmi akkoriban nem volt ritka, nekem a Wizard of Wor DUNGEON néven figyelt az egyik kazettámon). A játék valódi címe Pooyan volt, és mi is többször emlegettük már az évek során - gondoltuk, itt az ideje kipróbálni (sajnos kis hanghibákkal sikerült a felvétel, elnézést ezért). Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

21 komment

Címkék: retro közösség podcast arcade checkpoint mini pooyan

Elindult a Retroland, az IDDQD/Checkpoint egyik felének szerelemprojektje

2017.06.09. 16:16 Stöki

Amikor elindult a Patreon-kampányunk (aminek sikerétől még mindig szédülünk), tettünk vállalásokat mindenféle stretch goalokra, és a 600 dolláros így szólt:

Indítunk egy új weboldalt, amin hetente lesznek hosszabb retrocikkek (ezekről néha podcast is készül, de általában inkább nem).

Na, ezt a vállalást most teljesítjük, tessék, katt ide.

retroland.png

- De mi ez?

Ez a Retroland, az IDDQD-alapító, Checkpoint-tag Grath szerelemprojektje, ahol retro videojátékos cikkek gyűlnek majd össze szép sorban. Nyolc cikkel indul, majd jön a többi.

- Miért kellett ehhez külön oldalt csinálni?

Grath egy ideje tervezgette ezt (a Patreon-kampány adott neki lendületet a befejezéshez), és nem a blog.hu keretein belül képzelte el, hanem egy külön, letisztult dizájnú oldalon, ahol nincsenek hirdetések, hanem egyfajta informatív digitális képeskönyvként lehet lapozgatni a retrós cikkeket.

- És akkor ezeket a cikkeket csak ott lehet olvasni?

Először igen, de aztán itt is, mert Grath engedélyével másodközlöm a cikkeket az IDDQD-n. Tessék, itt az első, a Magic Sword.

- És akkor ezentúl csak ott lesznek retrós cikkek?

Nem, lesz originálkontent az IDDQD-n is, minden, amit én írok, pl. több Checkpoint Minihez írt cikkecske. Meg besegíthetek néha én is a Retrolandbe, meg Grath is írhat podcastben kitárgyalt játékhoz, és minden, ami hosszabb retro gaming elemzés vagy háttércikk, megjelenhet itt is, ott is. Szinergia. Blogbarátság. Stratégiai partnersip. Mindenki úgy fogyassza, ahogy tetszik neki.

- Hát akkor megnézem már magamnak, mi ez.

Hajrá.

13 komment

Címkék: retro közösség retroland

Magic Sword - a klisékből épített remekmű

2017.06.09. 16:14 Grath

1987-ben, jóval a Capcom diadalmas beat ’em up-korszaka előtt jelent meg a Black Tiger (hogy a nyugati kiadásnak – amelyben a végső ellenség egy hatalmas feketesárkány – miért kellett az eredeti japán Black Dragon cím helyett így megjelennie, az valószínűleg örök rejtély marad), a japán kiadó egyik első hentelős játéka. Teljesen 2D-s játékmenet, magányos hős, egyszerű harcrendszer és pokoli nehézség jellemezte – és noha azóta számtalan kompilációra rápakolták, valahogy sosem lett igazán népszerű, igazán ismert. Folytatást sem kapott, legalábbis hivatalosan nem. Azonban a témát három évvel később, sokkal profibb megvalósítással, újra feldolgozta a Capcom, és ez lett a Magic Sword (Japánban a játéktermi gép a Heroic Fantasy alcímet is viselte, nyugaton úgy gondolták, ez redundáns lenne).

Noha első ránézésre abszolút hihető lenne, hogy ez egyszerűen a sosemvolt Black Tiger 2, az ismét Yoshiki Okamoto (ő a Black Tiger stáblistáján Kihaji becenéven futott) által vezetett csapat itt sokkal többet hozott ki a fantasy témából, mint azt remélni lehetett. Noha az alapok ugyanazok (magányos barbár hős nekiáll megtisztítani egy hatalmas, szintekre bontott épületet a szörnyek hadaitól), a Magic Sword minden téren több tudott lenni spirituális elődjénél. A legfontosabb különbség talán az, hogy a kontroll végre precízen működik, ennek köszönhetően a program sokkal játszhatóbb lett; elvégre sokkal élvezetesebb gólemekkel és goblinokkal birkózni, mintsem az irányítással.

black-tiger-es-magic-sword-arcade-flyer-.jpg

A két játék ugyan hivatalosan semmiféle kapcsolatban nincs egymással, de már a játéktermi verzió hirdetéseiből is látszik, hogy a Black Tiger és a Magic Sword ugyanabból a forrásból fakadnak.

A történet, mint említettem, nagyjából ugyanaz maradt. A nyilvánvalóan Frank Frazetta-festmények nyomán megalkotott hősnek például még neve sincsen. Oké, a kilencvenes évek legelején járunk, amikor az ilyesmi senkit nem zavart, de „A Bátor” (Brave One) megnevezésnél azért valami fantáziadúsabbat is kitalálhattak volna. (Igaz, még ez is jobb, mint amit a második játékos feketehajú, baltákat használó karaktere kapott – neki ugyanis nemhogy neve, de efféle eposzi jelzője sem volt…) Fegyverünk egy mezítelen penge, hajunk gyönyörűen lobog a szélben, küldetésünk pedig természetesen a rezidens gonosz varázsló leterítése.

4 komment

Címkék: retro capcom heti retro jatek magic sword retroland

Checkpoint 3x10: A Bethesda

2017.06.04. 23:53 Stöki

Muszáj megint egy kis patreonozással kezdeni a posztot. Ezt az adást másfél hete vettük fel (előre dolgoztunk, mert nekem a héten családi programom volt), és akkor még csak két napja indult el a Patreon-oldalunk. Még a felvétel alatt is jöttek újabb és újabb támogatók, ezért ebben az adásban még nem olvastuk be a támogatók neveit, majd csak a következőtől lesz ilyen. Dicsőségfal viszont már ebben a posztban is van, a poszt végére tettem, mert elég hosszú lett, nektek köszönhetően. (Ha nem tudod, mi fán terem a Patreon-kampányunk, itt írtam le a részleteket, itt pedig egy helyzetjelentést).

podcast45.png

12 komment

Címkék: retro közösség podcast bethesda checkpoint

Checkpoint Mini #41 (és Kétheti Retro): No One Lives Forever

2017.05.28. 21:35 Stöki

 

cpmini_41.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak.

És mielőtt elfelejtem, egy fontos bejelentés: nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Pateron-kampányunkat! Pár átmeneti nap után jönnek majd az ígért bónuszok, a támogatók neve is rendesen ki lesz írva a következő adástól kezdve.

A mostani játék a No One Lives Forever, amit többen kértetek, és mi is szép emlékeket őriztünk róla, de 3D grafikája mai szemmel már elég primkó, szóval a nagy kérdés az volt, hogy képes-e a játékmenet feledtetni azt, hogy mennyire megcsúnyult a külcsín? Ha kíváncsi vagy a válaszra, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

41 komment

Címkék: retro közösség podcast monolith checkpoint mini

Patreon – hüledezés és helyzetjelentés

2017.05.27. 23:45 Stöki

Szűk egy hete indítottuk el Patreon-kampányunkat, ami egészen elképesztő rajtot vett (aki nem tudná, mi ez: itt írtuk róla, itt meg az oldal.). Ma értük el a 100 támogatót, a kampány 572 dollárnál tart. Nagyon, nagyon köszönjük mindenkinek, ilyet magyar Patreon-kampányban én még nem láttam, és álmunkban nem számítottunk erre. Amit az is mutat, hogy először csak 150 dollárig találtunk ki stretch goalokat, aztán utána adtunk meg újakat, és azok is majdnem mind teljesültek. Mi nem gondoltuk, hogy ennyire szeretitek, amit csinálunk.

Természetesen szeretnénk megfelelni ennek, és tudjuk, hogy ez a támogatás nagy felelősség nekünk, már ami a mindenféle ígéretek teljesülését illeti. Szóval jöjjön most néhány szó a továbbiakról.

patreon_fejlec.png

A Patreon minden hónap elsején von pénzt, szóval először június 1-jén fog. Onnantól indul a számláló, ami a bónuszokat illeti. Vagyis az eheti Checkpoint Mini még hagyományos módon fog megjelenni (egész pontosan holnap), a jövő heti vendéges Checkpointot viszont már early accessben megkapják a magasabb tierekben levő támogatók.
Aztán szép sorban jön a többi dolog, júniusban már plusz adások is. Konkrétan:

  • Bár az évben még 31 hét van hátra, a mindenféle vállalásokkal, stretch goalokkal együtt 45 adást tervezünk (22 mini, 23 egyéb).
  • A szokásos heti felvételeken túl lesz havi plusz kettő (egy Mini és egy vendéges), amiknek témáit támogatók határozzák meg (de természetesen az adások mindenki számára elérhetők lesznek).
  • Negyedévente lesz plusz egy Checkpoint Kurrens (munkacím, na), amiben nem retrózunk, hanem a játékipar aktuális helyzetéről okoskodunk (az első E3 után várható).
  • Félévente egy adást közönség előtt veszünk fel. Idén egy ilyen lesz, a 100. adásunk, jó eséllyel már július közepén.
  • Havi egy Checkpoint Minit felduzzasztunk toplistás adássá: az adott játék kapcsán 10 legjobbat választunk valamilyen szempontból (pl. adott platformon, fejlesztőtől, stúdiótól, kiadótól, műfajban, stb.)
  • Havi egy felvételre (a toplistást néztük ki erre) beülhet egy random támogató (ha van ilyenre igény).
  • Ígértünk retro cikkeket is, elindul ezeknek a hulláma is valamikor még a nyáron. (Főleg, ha az utolsó strech goal is teljesül.)
  • Legkésőbb őszre tervezünk új főcímet a Checkpointnak.
  • Karácsonyra megkapjátok egy pdf-be szépen összeszerkesztve az összes idei Checkpoint Minihez írt szöveget és a közben elkészült retrós cikkeket.

Nagyjából ennyi (pár további tudnivalót megírtam a támogatóknak a Patreon-oldalon). Kérdések jöhetnek kommentekben. És egy dolgot segítsetek eldönteni nekünk; most, hogy a Checkpoint médiaportfóliója diverzifikálódik, ne álljunk át az adások sorszámozásában egy közös, összevont sorszámra? (szóval nem lenne külön évadozás, Minik számozása, stb., egyetlen Checkpoint-sorszám lenne, oszt csá). Szavazz!

És köszi még egyszer. Ti vagytok a legjobbak.

15 komment

Címkék: közösség podcast checkpoint crowdfunding checkpoint mini patreon

Checkpoint 3x09: Amiga

2017.05.21. 22:53 Stöki

Először is egy szolgálati közlemény: tovább szeretnénk pimpelni a podcastet, ezért kilőttünk egy Patreon-oldalt, vagyis mostantól pár fityinggel lehet támogatni a Checkpointot, hogy még pöpecebb lehessen. Csomó új tervünk van, és a pénzt visszaforgatnánk a podcastbe illetve a támogatóknak. Itt írtam le a részleteket, nagyon köszi, ha legalább elolvassátok.

Az eheti podcast vendégei a második legjobb magyar videojátékos podcast, a Konnektor négyesfogatából jöttek: Dewla és Zephyr (persze mind a négy jómunkásembert szívesen láttuk volna, de csak két vendégmikrofon van, innen nagy üdv Gregnek és Warhawknak is). A Konnektor ugye nemcsak a második legjobb gémer podcast, de az egyik legrégibb is: több mint hét éve megy, a 368. adásnál tart, elképesztő tapasztalat gyűlt ott össze.

podcast44.png

50 komment

Címkék: retro közösség podcast commodore amiga konnektor checkpoint

Támogasd a podcastot, hogy még faszább lehessen!

2017.05.21. 21:49 Stöki

 

Drága olvasóink/hallgatóink/követőink!

Harmadik éve toljuk rendületlenül a Checkpoint szekerét, idén még elszántabban, mint valaha (2017-es indulásunk óta egy hét sem maradt ki, figyeltétek?), és most szeretnénk tovább pimpelni a podcastet. Ehhez viszont némi pénzre volna szükségünk – igen, egy amolyan lejmolós kampányindítást olvasol most, de megköszönjük, ha végigolvasod, mert akkor is lesz neked érdekes új infó, ha nulla forintot szánsz nekünk. És mindenekelőtt szeretnénk leszögezni, hogy ha egy fitying nem jön össze, akkor is megy tovább a Checkpoint és a Checkpoint Mini azt eddigi menetrend szerint, mert ez a hobbink, szeretjük csinálni. Az egész kampányt úgy találtuk ki, hogy

  • minden, ami kiesik belőle, plusz frankóságokat eredményezhet az eddigiekhez képest,
  • a támogatók extra virtuális és kézzelfogható bónuszokat kapnak,
  • de a közösségi támogatás gyümölcseit részben azok is élvezhetik, akik nem támogattak minket. (De csak ha lesz elég támogató, hihihi.)

Szóval Patreonra megyünk – ez egy olyasféle crowdfunding szolgáltatás, mint a Kickstarter meg az Indiegogo, csak nem egyszeri adományra van kitalálva, hanem havi apanázsra.

De miért adnék havonta akár egy fél petákot ezeknek a csávóknak, amikor éppen most szögezték le, hogy 0 forinttal is megy tovább minden, ahogy eddig?

Nagyon jó kérdés, már vártuk.

28 komment

Címkék: közösség podcast checkpoint crowdfunding checkpoint mini patreon

Checkpoint Mini #40 (és Kétheti Retro): Redneck Rampage

2017.05.14. 23:18 Stöki

 

cpmini_40.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak.

A mostani játékot sokan kértétek már mindenféle formában, és én is szép emlékeket őrzök róla: a Redneck Rampage. Jó kis suttyó fps sok olyan poénnal, ami húsz éve még ült, de ezek szokták nehezen kiállni az idő próbáját. Hát voltak is vele problémáink rendesen, már csak technikai oldalról is. Ha kíváncsi vagy arra, hogy Grathnek és nekem mennyire jött be a játék, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

21 komment

Címkék: retro közösség podcast fps checkpoint mini redneck rampage