HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 4x12: A Rossz PC Játékok sorozat

2018.06.04. 23:17 Stöki

Ma Dunát lehetne rekeszteni magyar gémer youtuberekkel, de bő tíz éve más volt a helyzet: akkor egyetlen valamirevaló videojátékos csatorna volt a YouTube-on, ami még nem volt a Google-é. Ezt a - jó értelemben véve amatőr - csatornát úgy hívták, hogy A Rossz PC Játékok sorozat, és egy időben a gazdája, FreddyD készítette a YouTube legnézettebb magyar nyelvű videóit. Naná, hogy elhívtuk őt egy adásra. 

podcast79.png

FreddyD inkognitóját természetesen megőriztük, minden más lényeges info viszont elhangzik a Rossz PC Játékok sorozatról. Aki annak idején nézte, azért hallgassa meg, aki meg nem, az azért - ma már ez is retro, már csak azért is, mert FreddyD azóta más projekten pörög. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb holnapután jövünk toplistás Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20180601.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, Révész Péter, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Gabesz, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gytb, Oli, Udvardy Tamás, Döme, waces, oplenti, Szabó Ferenc, Palkó D. István, gyulaur, Kovács Marcell, Neriana

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

 

22 komment

Címkék: retro közösség podcast youtuber checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8714021130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AarPoe 2018.06.04. 23:41:47

Könny szökött a szemembe! KÖSZÖNÖM!

cse' 2018.06.04. 23:57:31

Mekkora ötlet! Felnevettem amikor megláttam. Köszi :)

sporovits 2018.06.05. 07:27:03

Végre! Két kívánságom volt a meghívandó vendég személyét illetően, az egyik FreddyD volt, a másik pedig pedig CoVboy. Remélem az utóbbival is sikerülni fog nektek egy adást összehozni.
Illetve most eszembe jutott még valaki, akit szívesen meghallgatnék a podcastben, mégpedig az egykori Gamer magazinos Flatline.

-NoVa- 2018.06.05. 12:00:30

Külön öröm volt bekerülni a legrosszabbak közé, a Heat: Episode 1 nagyrészt nekem köszönhető. Persze nem úgy, ahogy a végtermék kikerült, minden hasonló sikertörténet mögött van egy pénzéhes kiadó.
Volt akkoriban (2003 körül) egy egész jól induló játékfejlesztő csapatunk, és egy kicsit túl ambíciózus méretű project, amibe szerencsére nem fektettünk fölöslegesen sok energiát, amíg nem volt mögötte tőkeerős befektető. Az nem is lett, de addig is enni kellett, hozott az egyik srác bérmunkákat. Köztük egy olyat, hogy kellene CD 6 CEU országba lokalizált játékokkal, valami középnagy kukoricapehelygyártónak párszázezer példányban legyártott dobozmelléklet. Lehetőleg open source cuccokból felokosítva. Adtak egy tucat linket, hogy ezeket kérik. Köztük a CUBE engine techdemo is. Párszor visszakérdeztem, hogy jogilag értik-e, hogy mit csinálnak, arra hivatkoztak, hogy effektív a hozzáadott fordítási munkáért kérnek pénzt, törvényes keretek között.
Így pár nap ráfordított munka után kaptak egy nyelvválasztó launchert, xml alapú lokalizált resource loader modult, bekötve ezekbe a játékokba, kitöltött angollal, meg az angol kép resourceokkal, egy pár fordító és grafikus elszórakozott velük még pár napot, és kész volt a legtöbb. Általában egyszerű kis ügyességi vagy logikai játékok, de valaki a kiadónál a CUBE láttán vérszemet kapott, és kiélte a kreativitását, hiszen ez egy komoly FPS!
A végeredményt pedig láthatta mindenki FreddyD videójában, a tehetség hiánya és a szorgalom csodálatos együttműködése.

Készült velük még néhány valódi fejlesztés is, pl egy Death Rally szerű felülnézeti autós játék, de gyerekeknek, egész kedvesre megrajzolt virágos mezőkkel, meg aranyos rakétákkal, vér és civil áldozatok nélkül. Miután elkészült, kivetették belőle a csúszást, első-hátsókerékhajtás különbségeit, úgy egyáltalán a fizikát, és rakattak catchupot, hogy még sokkal könnyebb legyen. A következő project ugyanez volt, csak kanyarban dőlő spriteokkal, motoros játék. A következő is ugyanez volt, csak a kipufogófüst mellett szélesebb kékes particle effekttel, guminyomok nélkül, mert motorcsónak nem hagy olyat. Futószalagon ömlött a monoton középszerűség, amíg elegem nem lett belőle.

freddyD · www.youtube.com/jatekpartizan 2018.06.05. 15:09:49

@-NoVa-: Köszi, érdekes volt olvasni a túloldalt. Én, mikor megvettem ezt a játékot, erről az egész Cube-os pofátlanságról nem tudtam (át is jött a videóban), ezt csak később mondták nekem a nézők. Később még felfedeztem pár ilyen fajta kiadványt boltokban, cikkeztem is róla a blogon.

Death Rally-t is ismerem, jó kis játék volt az

jed 2018.06.05. 18:56:14

+1 mindkettőre! :)

jed 2018.06.05. 18:56:59

@jed: @sporovits: mmint éljen sporovits kolléga

schawo2 2018.06.05. 22:01:05

@freddyD: A valaha volt legjobb magyar videós oldal.

Flankerr 2018.06.05. 22:04:13

@-NoVa-: hűűűű, szép történet :)

larry 2018.06.06. 09:35:41

Realizmus a podcast-ben! Nem vérzik a busz!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.06.06. 12:26:59

Kár, hogy a podcast nagyon idegen tőlem, mert a Rossz PC Játékok az egyik legkorábbi internetes jelenség volt számomra. Fel sem tudnám sorolni a rengeteg aranyköpést...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.06. 13:53:52

@SomiTomi: Ha ennyire bírod a RPCJ-t, esetleg tégy egy próbált ezzel az adással. Volt már olyan itt, aki nagyon idegenkedett, de aztán nem bánta meg, hog belehallgatott. Az elején van egy hírblokk, 12_17-től jön Freddy.

p)ec 2018.06.06. 18:08:18

@Stöki: Megható a nem múló hálád Trf felé. ;)

Zarbon 2018.06.06. 20:21:07

@sporovits: +1, én még Szimulátoros (576) Széchenyi Jánosra lennék kiváncsi meg gurus/gameres Brazilra, ha volt már velük checkpoint akkor sry :P

Komojtalan 2018.06.06. 21:01:55

@Stöki: Már én is írtam, hogy a podcasttal nem csak az a gond, hogy valami más közben én sem tudok rá figyelni - annyit meg nem ér, hogy csak ezt hallgassam -, hanem egyszerűen az idő. Lehet azt mondani hogy nincs heti 1-2 órám, de lassan a csapból is podcast folyik, tehát mindre nincs.

Amúgy a magyar gamer YT felhozatal most sem akkora szám, van 3-4 nézhető, a többi felejtős. Egyébként vágod ha ez a 3-4 ember csak heti 2-3 órát rak fel, az is 10 óra? És legalább látvány is van hozzá, nem csak duma.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.06. 21:08:39

@Komojtalan: Vágom, nem is várom el, hogy mindenki meghallgasson minden adást itt. SomiTominak csak azért írtam vissza, mert úgy tűnt, hogy ez a konkrét téma amúgy érdekelné.

Nyilván nem akarom beosztani mások idejét, ahogy az enyémet se ossza be más. Én pl. youtubereket nem nézek.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.06.06. 21:09:16

@p)ec: Ah, a kopipészt átka :) Köszi, törlöm.

Zinovij 2018.06.07. 14:15:34

@Zarbon: en meg az ős 576os Zoleera, eleg ertelmesnek tunt anno.

Komojtalan 2018.06.08. 10:49:31

@Stöki: Olyan jól tudok aludni Pingvinharcos meg Csonti mormogásán, én is ezért "nézem" őket :-). De néha egész jó játékokra is felhívják a figyelmet: Oxygen not included, My summer car, stb ...

mobiler 2018.06.10. 16:46:59

Köszönöm a podcastet. Én azon olvasók közé tartozom, akik a régi írott formátumot szerették, podcastet nem tudom belepréselni az időmbe, de ami olyan, azt azért meghallgatom.

RPCJS meghatározó volt számomra, első gyűjteményem az ezekből lett. Wolfschanze és Alien Anarchy tekintetében abszolút egyetértek FreddyD-vel.

A szellemiséget meg szerintem valamelyest RockerLalee továbbvitte. FreddyD ugye a lengyel csodákra ment rá nagyon egy időben, Lalee meg a ruszki cuccokat tolja keményen. Ezen kívül a szerkesztettség tekintetében is a Freddy-féle technikát hozza, nem a most divatos egyben felvevős olcsó szórakozást.

A Mesterlövészt pedig minden magyar háztartásban kötelezővé kell tenni!

Reactor 2018.06.20. 00:00:19

Azóta is kedvenc sorozat, minden részét leszedtem "empénégybe", konvertáltam egy sort, és DVD-re is kiírtam magamnak. Kár, hogy Mortyr 2 és 3 csak vicc volt, de sebaj, több marad nekem :PPP

Az "ingyenes, de jó" sorozat is nézhető volt, bár abból többet is ki lehetett volna hozni. Sokan megjegyezték nálam, hogy ingyenes játékot miért szidok. Azért, mert valami ingyen van, akkor már automatische lehet szart gyártani? Van millió meg egy nonprofit project, amik gyakran sokkal jobbak a fizetős játékoknál is. Érdemes megfigyelni rengeteg játéknál, hogy a rajongói tartalom mennyivel múlja felül az eredetit...

@mobiler: Nevetni fogsz, de sikerült kifognom jó lengyel játékot. A "szitiinteraktíve" előtt igenis remekeltek a lengyelek a játékpiacon, nagy kár volt lehúzni az össz-színvonalat az ilyen Battlestrike- meg Wolfschanze-félékkel.