HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpont 4x06: A Rare / Ultimate Play The Game

2018.03.15. 16:57 Stöki

Régen volt olyan adásunk, amiben egy fejlesztőcsapat történetét veséztük ki. Márciusban kettő ilyen is lesz, és a mostani adás az egyik: a Rare korszakait és évtizedeit beszéltük át, illetve az Ultimate Play The Game-ét. Hiszen a Spectrum-korszak egyik legsikeresebb fejlesztőcége, az Ultimate tagjai alapították a Rare-t - ami látott már szebb napokat is, mint mostanság, de a múltjukban több csúcspont is van.

podcast73.png

Hogy Mazur múltkori vendégeskedése után az univerzum egyensúlya helyreálljon, Sasa volt most a szakértőnk, már csak azért is, mert ő olyan vén, hogy emlékszik az Ultimate első játékára is (sajnos én is). Hogyan vezetett az út a Jet Pactól a Donkey Kong Countryn át a Sea of Thievesig - erről lesz szó. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb jövő héten jövünk toplistás Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20180315.png

További támogatóink:

Kiss András, Kúthy Előd, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Nagyi, Gabesz, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gytb, Oli, Udvardy Tamás, Döme

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

 

25 komment

Címkék: retro podcast rare checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr3813740902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geril 2018.03.16. 06:08:04

Kihagytátok a Donkey Kong 64-et.
Persze messze nem a legjobb játékuk, de nagyon sok mindent megmutat az akkori Rare stílusáról.

Nomeg kötelezően ki kell benne vinni az eredeti árkád Donkey Kong játékot és a Jetpack -et is.
Meg akkoriban rekordot döntött a játékban összegyűjthető objektumok mennyiségével.

Savior 2018.03.16. 11:55:04

Idő híján egyelőre belehallgatás nélkül is nagy piros pont! A Sabre Wulf és izometrikus voltak az egyedüli játékok, amiket irigyeltem a Spektrumosoktól anno. :)

Van egyébként egy javaslatom semi-retro témára: "modern" C64 játékok (Soulless, Argus (végülis lehet kb. egy Psytronik-összes), Planet X2, Sam's Journey, stb.). Nyilván nem mind jó, de azért vannak gyöngyök bőven...

gregaba 2018.03.16. 12:39:49

Jó a podcast, de 430 db review 2 héttel az Ion Maiden release után az mióta "kevés kritika"? Én örülnék, ha a készülő indie játékom több év után kapna annyit. ;)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.03.16. 12:48:07

@gregaba: ezt az adást kb. pont két hete vettük fel, ez a magyarázat.

Josephson (törölt) 2018.03.16. 14:09:03

A Viva Pinata első része nekem tuti, hogy magyarul volt meg egy Forza 2-vel közös dobozos kiadásban (ill. nyilván nekem inkább az utóbbi játék volt a fő attrakció).

Komojtalan 2018.03.18. 14:47:43

@Savior: Nem érdemes sajnálni, legalábbis az akkori eszemmel átláthatatlanok voltak a labirintusok. Youtuben visszanézve 4-5 perc alatt csinálnak meg olyan játékokat: Underwurlde, Atic atac, amit én soha nem voltam képes, pedig térképem is volt hozzá a SpV/CoV -ból. Ez alól egy kivétel volt, ott viszonylag lineáris a dolog: Sabre wulf.

Savior 2018.03.18. 16:36:22

@Komojtalan: Hozzátartozik a dologhoz, hogy unokatestvéremnek Spektruma volt, és vagy ezzel, vagy a Robin of the Wooddal játszottam is, amikor néha ott voltam. Átláthatatlan volt, de nagyon tetszett, és feltételeztem, hogy ha lenne térképem, akkor azért többet tudnék benne elérni. Sőt, az átláthatatlansága csak fokozta a misztikumát! :)

Egyébként 64-en is megvolt pl. a (Hero of the Golden) Talisman, és az sem az egyszerű, apró térképéről híres. A CoV Évkönyvben lévő térképpel végig is tudtam vinni, büszke is voltam magamra. :)

larry 2018.03.18. 20:19:15

Óriási riszpekt a Pet's Rescue készítőinek. Én abszolút nem értek hozzá, de szerintem ilyet a Plus/4-nek nem kéne tudni.

Josephson (törölt) 2018.03.18. 22:03:42

@larry: Nem bizony, mivel ellentétben a C64-gyel a Plus/4-ben egy közös chip (TED) van a grafika és a hang kezelésére, amely ugyan több (121) színárnyalatot tud megjeleníteni, viszont nem támogatja a hardveres sprite kezelést. Itt pedig többszintű parallax scrollt és spriteok "tömkelegét" láthatjuk relatíve simán mozogni.

Reactor 2018.03.19. 04:22:19

@gregaba: Az Ion Maiden valóban szép munka lett - a közösség alaposan odatette magát az elkészítésénél! Ja, és van benne Dopefish! Nem árulom el, hogy hol...keressétek meg :PPPPPPP
Csak nem egy kolegával van dolgom? :)

deepest 2018.03.20. 20:34:35

Killer Instinct rajongóként (eredeti arcade cabinet van otthon:P) kikérem magamnak a leprimitívezését. Akkoriban még az SF2 volt a király, ami mellett a KI maga volt a csoda. Nem csak megjelenésben, de játékmenetben is nagyot húzott szerintem, sehol nem emlékszem legalábbis olyan szintű kombózós királyságra. Fulgore-t entitásnak nevezni pedig elég fájó pillanat volt :D De azért király a podcast! :)

inframazsola 2018.03.20. 21:46:42

@deepest:
utólag primitívebb =/= primitív

majd drukkolok érettségin.

Grath 2018.03.20. 22:35:38

@deepest: többen betámadtak a kommentem miatt, de nem teljesen értem, hogy miért. Baromi jól nézett ki a KI játékteremben, de ez tipikusan egy olyan játék (szerintem), ami nagyon rosszul öregedett.

1994-ben a Virtua Fighter, és a Tekken mellett szerintem a harcrendszert tekintve (és mi más lenne a legfontosabb) labdába sem tudott rúgni, és akkor a tényleg mély verekedős játékokról (Fatal Fury 1-2-S, Darkstalkers, SamSho 1-2, KOF '94) még nem is beszéltünk.

1-2 éven belül aztán az egész kategória szintet lépett.

Amúgy szerintem nem sok ember van, aki azt mondaná, hogy a KI jobb játék, mint a Super Street Fighter 2. A poligon nem minden :) Nyilván semmi gond nincs azzal, ha te nem így gondolod, de szerintem történelmi szempontból, majdnem 25 évvel későbbről visszanézve a KI nem állja meg a helyét nemhogy az utódok, de még a kortársak között sem.

deepest 2018.03.20. 23:40:08

Egy picit szomorú vagyok. Nyilván ízlések és pofonok, de szerintem hangulatával mindent üt konkrétan máig. Mondom ezt úgy, hogy ott voltam a játéktermekben és iszonyú sokat nyomtam az SF2-től a Mortal Kombatokon át a Tekkent, World Heroesokat, Art of Fightingot, Samurai Shodownt, Primal Rageet, meg ki tudja még mit. Egyik se volt rám olyan nagy hatással, mint a KI. Megjelenésével, zenéjével, fluid játékmenetével, badass narrátorával. Lehet, hogy nem láttatok soha senkit profin játszani vele? :)

oplenti 2018.03.21. 08:56:02

@deepest: @Grath: általában egyetértek Grath-tel, de most sajnos nem. az első Tekkenek és Virtua Fighterek szerintem SOKKAL rosszabbul öregedtek. múlt hétvégén volt alkalmam játszani a Savegame-en a Tekken 3 árkád masinával (anno PS1-en több ezer meccset lejátszottam vele), majd otthon zúztam egyet a SNES-es KI-el, és sokkal jobban szórakoztam (pedig sosem voltam nagy KI játékos, általában a profikat bámultam), míg a Tekkent rossz volt nézni, és nehézkes irányítani :S

Yorg 2018.03.21. 10:22:40

@Grath: A véleménykülönbség nem betámadás, vagyis nem annak kéne lennie.

rfalcon 2018.03.21. 13:43:30

A Jet Force Gemini kimaradt a linkek közül:
youtube.com/watch?v=zpn8n5qouLg

taffer 2018.03.21. 18:31:54

A Jet Pac, Cookie és Pssst! azon kevés játékok voltak, amik eredetiben megvoltak. A Jet Pacet végig tudtam vinni (pontosabban egy idő után elölről kezdődött), az utóbbi kettőt sosem, de nagyon szerettem őket.

A Gunfright egyszerűen szenzációs volt. Bár még semmit nem értettem a technikai oldalához, akkor is lenyűgözött, hogy fér ennyi minden egy játékba. Egy kis céllövöldével kezdődött, ahol pénzeszsákokra kellett lövöldözni, ahol azt hiszem, a kezdő tőkét lehetett összeszedni, aztán jött a mászkálás a 3D-s városban, ahol minden házba be lehetett menni, ami ilyenkor "átlátszóvá" vált. És ma megtaláltad az épp aktuális banditát, párbajozni kellett, rendes "full képernyős" grafikával. Sosem tudtam azt sem végigjátszani, de nagyon szerettem.

AarPoe 2018.03.22. 08:34:28

Ez a téma távolabb áll tőlem, így kissé rezignáltan hallgattam. Persze ha egy adásban elhangzik, hogy a Giana messze körözi a Mario-t, az már nem lehet rossz! :)

Funci · http://ertemhogymiertnemerti.freeblog.hu/ 2018.03.22. 20:18:30

Ezen az adáson olyan szégyentelenül jót röhögtem ,,mit eszel? Mit ennék bazdmeg Donaldot... Mert te mit golyórágót? Lúzer gyerek,,
Ja és 576 Konzolt a népnek

Kandras 2018.03.26. 07:43:08

Közben úgy látszik, hogy a Sea of Thieves bukásnak ígérkezik. Kritikailag eléggé elmeszelték, illetve a játékosokon és a twitchen is az látszik, hogy a kezdeti lelkesedést felváltotta ugyan az, amit ti is mondtatok: egyszerűen a játék tartalmi oldalról édeskevés, 1 hét elég volt arra, hogy az emberek elkezdjenek ráunni arra, hogy egy szinte teljesen üres MMOval játsszanak. Azért remélem abban nem lesz igazatok, hogy ez a Rare végét is jelenti.

Karvaly 2018.04.24. 12:37:34

Napi Daev:
Leicester kiejtése lesztör, hasonló a helyzet, mint a Worcesternél (amit a Wodehoouse regényekből ismert Woosterként kell kiejteni)
www.quickanddirtytips.com/education/grammar/why-is-worcester-pronounced-wooster
süti beállítások módosítása