HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Checkpoint 3x27: Ez volt 2017 a játékiparban

2017.12.12. 16:15 Stöki

Jövő héten karácsony (vááá, még nem vettem senkinek semmit), jönnek az ilyenkor szokásos évizéi-listák, értékelések, besztofok. Mi is hozzátesszük a magunkét, a retróságot időszakosan megszakító kurrensebb Checkpointok közül jön egy újabb, ezúttal az idei játékfelhozatalt csócsáljuk, illetve fültanúi lehettek, ahogy két keserű ember megtöri egy optimista harmadik lelkesedését.

podcast62.png

Vendégünk pedig a vendégként már többször bizonyító Sasa volt, vállalva a kockázatot, hogy vele és Grathtel már veszélyesen sok lesz az egy négyzetméterre jutó Nintendo-rajongók száma. Toplistáztunk is kicsit, de leginkább végigmentünk az év hónapjain, játék- és hardverfejleményeken. Ha idén játszottál, azért hallgasd meg, hogy felidézd a szép emlékeket. Ha idén nem játszottál, akkor meg azért, hogy képbe kerülj. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb a hét második felében lesz toplistás Checpoint Mini, aztán vendéges adás megint. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

A harmadik évad korábbi Checkpoint adásai:

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán, illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20171210.png

További támogatóink:

Kiss András, Kúthy Előd, Molnár Zsolt, Hollósi Dániel, Stang Szabolcs, Barny, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Pató Lőrinc, Gortva Gergely, Szigeti Gábor, Zila, tomtech, jurgen_habermas, RZP, waces, crippler, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, SViktor, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zoltán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Wraith, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Gabesz, Nagyi, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Hájas Ákos, Bojki, Rokborn, Lottsie, Szőke Attila, Kelemen Lajos

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk.)

31 komment

Címkék: közösség podcast checkpoint 2017 izéi

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr4513470939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jürgen baromartz 2017.12.12. 17:47:48

Baszdki. Megszólalt Darth Stöki, én meg azt hittem, hogy Sixx a műsorvezető.

Cvd 2017.12.12. 20:11:03

Gratula Stöki! A Prey-t annyival lerendezni hogy "Megtámadnak a bögrék", minden idők legvelősebb, leggonoszabb és egyszersmind legtalálóbb jellemzése.:) Még úgy is az év dumája, ha előre fel volt írva.

inframazsola 2017.12.13. 00:13:45

Na végre valaki elmondta, miért istenítik ennyire a Zeldát.

Amúgy nem ilyen fizikáról mesélt a Rátkai is?

Moe Szyslak 2017.12.13. 15:10:10

Stöki, jobbulást. Így is tök jó lett az epizód. A levezetô zene is remek, és/de nem értem- egy az egyben visszaköszönnek belôle Street Fighter karaktertémák.-?

Csapee 2017.12.13. 16:37:30

Most buktatok le balliberális robotok!! Ilyen hang nincs a világon, a Stöki hangmodulátora elhangolódott javítsátok. :))

Zoolex (törölt) 2017.12.13. 17:47:40

@Moe Szyslak: Igen, közismert, hogy a Capcom ezeket a Giana-ból nyúlta. ;)

Cvd 2017.12.13. 17:51:55

@jürgen baromartz: Remélem így nem megy vendégszerepelni a kultrovatba Sixx mellé. Ha lenyomnák a szokásos Józsaru-Rosszzsaru felállást, kurvára kéne figyelni hogy mi van.:)

jürgen baromartz 2017.12.13. 18:15:58

@Cvd: Az egy tudathasadásos Sixx one man show-ja lenne.

Evoken 2017.12.13. 18:39:21

Sasás részek a legjobbak! :D Btw a Divinity OS 2-ről nagyon vártam mint mondtok (lévén igazi hardcore rpg) így kicsit csalódás volt hogy kimaradt az "elemzés" de remélem még szóba kerül nálatok mert amugy egy szép fuck you a nagy kiadóknak.
Resident Evil témához csak egy apró megjegyzés: szerintem a régi rajongóknak NAGYON betalált az új rész: item management, horror, visszakacsintások a klasszikus trilogiára - a hajós rész konkrétan bármelyik régi epizód is lehetne csak fps nézetben. Hangulatban és környezetben 1:1. Éves listát nem tudnék állitani mert 10 játékkal sem játszottam az idén, a Blizzard triumvirátus (WoW, Starcraft, Diablo) nagyjábol minden időmet/kedvemet lefedi de az idei évben nálam az alábbiak voltak kiemelkedőek: Divinity: Original Sin 2, Resident Evil 7, Through the Woods (indie adventure horror, skandináv mitológiával nyakon öntve, némi csavarral a végén).

Majdénmegmondom 2017.12.13. 18:48:34

A barátnőm kéri, hogy maradjon a szexi hangú Stöki.

GalaHU 2017.12.14. 10:22:02

A fenébe srácok! Az is elég baj, hogy az autós cuccokat retro-vonalon hanyagoljátok, de hogy ez idei kifejezetten szapora termésből csak egy "inkább hagyjuk az NFS-t"-re meg a "GTS egy csonka szar"-ra futotta két bővített mondattal fűszerezett FM7 kommenttel az gáz...

A Dirt4-ről is érdemes lett volna beszélni, a pCars2 kifejezetten jól sikerült és aktívan illeszkedett volna pozitív példaként a VR témához. A GTS is mérföldkő a maga nemében, és az FM7-ben is jóval több volt, akár pro akár kontra...

rfalcon 2017.12.14. 13:36:27

A Hellblade: Senua's Sacrifice nem érdemelt volna egy mondatot?

Zoolex (törölt) 2017.12.14. 16:11:45

@GalaHU: Hát úgy látszik, hogy a műfaj nem kenyerük az uraknak és ez szubjektív álláspontként még el is fogadható. Amúgy nekem nagy kedvencem a GTS és ha most az elején még "csonka" is volna, idővel majd kibővül.

polux 2017.12.14. 23:22:04

Szegény Stöki. Nem elég hogy betegen podcast felvétel alatt dolgozik, még mindenféle medvével zaklatják szexuálisan. Nem szép dolog.... viszont vicces... :D

Grath 2017.12.15. 20:26:56

@Zardas: Berseria nagyon nem.

Xanadu Ex+t most vettem meg, pedig Vitán nem kapott el.

Ys... sajos ezzel a sorozattal totálisa lemaradásom, így nulláról kezdem el a karácsonyi szünetben (igaz, tavaly is ez volt a terv), és a 8 bizony igen messze van még.

Grath 2017.12.15. 20:47:21

@GalaHU: Sajnos az autós játékok (és itt most a szimulátorokról, vagy legalábbis a nagyjából élethűen működni akaró játékokról beszélek) legtöbbjével az a gondom, hogy talán ez az a stílus, ahol a játéktervezői kreativitásnak a legkevesebb szerep jut.

A magam részéről nagyon kevés érdekes új ötletet látok a versenyjátékokban. Nyilván évről évre szebbek, többek, törés, fizika, hangok, AI, multiplayer terén, de ez nekem, szubjektíven, kevés kicsit.

Én imádtam az RPG-szerű versenyjátékokat (Racing Lagoon, Initial D - Another Stage), várom, hogy valaki kezdjen valamit a narratívával-sztorimóddal épkézláb módon, de manapság nem ezen van a hangsúly.

Az utóbbi években a klasszikus versenyjátékok közül én igazán csak a Forza Horizonokat kedveltem, de a negyedik részre azért ott is várnék valami igazán újat, nem csak azt, hogy új a térkép.

Öt játékot hozol fel, amik közül legalább három illeszkedik a Sasa és énáltalam képviselt panaszkodáshoz: tök jó, igényes játékok, látszik rajtuk a beléjük fektetett munka, de igazán semmi újat nem tudnak hozni pár új kocsin és szebb grafikán meg esetleg jobb időjárás-effekteken túl. Tudom, hogy vannak, akiknek ez kell, és tök jó, hogy ki vannak szolgálva, de őszintén, hat forza után a hetedik (amibe beletettem 10-15 órát) milyen izgalmat hozott, mennyiben kavarta fel a vizet? Jól nézett ki a köves új pálya és az első pár versenyen nagyon jó volt az, hogy lemegy a nap, meg elkezd esni az eső. Azt elismerem, hogy ezt kifejthettük volna bővebben, ezért sorry.

Ha versenyjáték 2017-ben, én a legjobban két remake-rerelease-zel szórakoztam tényleg igazán jól: a WipEout Omega Collection és a Mario Kart 8 Deluxe is fantasztikus és számomra izgalmas pakk volt, csak persze nem az Assetto Corsa stílusában.

Ez nem jelenti azt amúgy, hogy nem fogunk autós játékokról beszélni, csak nem tudom, hogy Stökit meddig kéne ütnöm, amíg belemegy, hogy az OutRunt vagy az F-Zero GX-et próbálja ki. Talán egy Burnout 3-ravagy Rallisport Challenge 2-re van lehetőség. Street Rodban meg nekem kellene képezni magam... :)

Vagy elhívjuk a Sasát megint, és három órán át hagyjuk áradozni a Grand Prix Legendsről :)

GalaHU 2017.12.16. 12:19:12

Persze igazad, van "kívülállónak" tényleg aprónak tűnhetnek a különbségek, de nekem versenyzői szemmel már azért árnyaltabb a kép... :)

Abban sajnos egyetértünk, hogy sok esetben rókabőrös az új verzió, én is leszedtem volna a keresztvizet a FM7-ről, vagy a Dirt4-ről. De a Forza tekintetében legalább a loot-box botrány kapcsán is érdemes lett volna szót emelni, mert itt is ugyanazt a szemétséget tervezte az MS mint az EA az új SW-nál, csak idejekorán felhördültünk és visszakoztak...

Viszont a pCars2 azért már más tészta, önmagában is kiváló, de VR-ban egészen különleges!

Én is próbálom a magam szerény módján nyomás alatt tartani Stökit (fél)szimulátor témában, párhavonta mindig felhozom a kérdést, sőt kb. egy éve még egy komplett adásra való anyagot is küldtem. Azt gondolom hogy a Gran Turismo mint sorozat (különösen az eladási számokat és stílusra gyakorolt hatását tekintve) simán megérdemelne egy műsort, de talán ugyanez elmondható a Colin/Dirt sorozatról, vagy a Forzáról...

Persze mondhatjuk azt hogy például rallye-fronton semmi sem történt a Richard Burns Rally óta (ami kb, igaz is, a Dirt:Rallye kivételével) de akkor meg legyen arról egy mini! ;)

Egyébként meg a Street Rod manapság egy délután alatt kivégezhető, úgyhogy csak hajrá! :)

GépBalta 2017.12.16. 16:17:02

@GalaHU: Az a gond a különböző sportjátékok, köztük az autosport játékok bemutathatóságával, hogy gyakorlatilag az alapjukul szolgáló sportok évtizedek óta szinte változatlanok, ezért a játékok is csupán abban tudnak javulni, hogy minél pontosabban, minél élvezhetőbben jelenítsék meg azokat. Néhány kivételével ugyanazok a pályák, mint 20-30-40 éve, ugyanazok a fő szabályok, sőt még a legjobb autók is nagyjából ugyanolyan gyorsak, (~300km/h), mint régen, csak kicsit biztonságosabbak lettek. Egyszerűen nem tudnak megújulni ezek a játékok annyira, mint mondjuk egy RPG, vagy egy FPS, mert meg van kötve a kezük. De ugyanez korlátozza a többi sportjáték fejlesztőjét, (FIFA, NBA, stb...) hogy mivel a sport nem nagyon változik, ezért ők sem tudnak mást csinálni, minthogy megcsinálják ugyanazokat a játékokat újra meg újra, egy kicsit szebben, jobban mint a tavalyi volt. Az általad említett PCars2 is pont ilyen. Szerettem nagyon az 1-et, a mostani is tetszik, de azért hirtelen nem tudnék róla 3 értelmes mondatot összeszedni, ha megkérdeznék, hogy miben változott az előzőhöz vagy akár a fejlesztők korábbi (Shift 1-2) játékaihoz képest.

GalaHU 2017.12.17. 09:41:58

@GépBalta: Van igazság abban amit írsz, de ez talán túlzottan leegyszerűsítése a problémának. Ha csak a forradalmi újdonságokról szólna a blog/podcast, akkor maximum 20-25 játék szerepelne benne, mert a többi csak ugyanaz egy picit másképp...

Beszéljünk a Wolfenstein-ről mint az fps-ek őséről, köszönjük a Quake-nek hogy mindezt áttette valód 3D-be és felpörgette a csúcsra a multit, a Half-life-nak meg az AI-t és a narratívát, aztán a többi meg csak klón, szóra sem érdemes a lövedékek kezdősebessége úgyis 715 m/s körül maradt... :)

A szimulátoroknak és a félszimeknek pont az a lényege, hogy a rajongók ezeket az apró lépéseket tudják marhára értékelni, és 2-3 generáció után már ég és föld a különbség! Ha megnézed az első Colin McRae Rally-t, és a Dirt:Rallye-t akkor kb akkora mint a Dune 2 és a Starcraft között...

Szerintem erről szól ez az ipar, a nagy ritkán befutó világmegváltó ötletekről, az ezekre alapozott tisztességes iparosmunkáról, és az arcátlan, gyenge minőségű klónozásról... :)

Mondjuk nem akartam én ilyen filozófiai mélységekbe belemenni, pusztán az volt a célom, hogy felhívjam a figyelmet hogy jó lenne ha 3 évente beleférne valamilyen ismertebb (vagy ismeretlenebb) autós téma! ;)

Geril 2017.12.18. 16:01:48

A Zelda játékok stabilan jó játékok, de ahogy a Mario széria a Zelda is eléggé a múltban ragadt, túlságosan óvatos hogy ténylegesen merjen fejlődni.

A Zelda:BotW viszont más lett.
Számomra az benne a kiemelkedő, hogy a fő történet mellett a játékosoknak saját történeteik születnek. Ez annak az oka, hogy cselekedeteknek vannak következményeik, az aktív fizika és kémia miatt. Esőben csúsznak a dolgok, hidegben megfagynak, forróságban meg megsülnek. A világ nem csak egy térkép - ahogy azt a podcastban mondták is - hanem egy lélegző entitás ami sokban befolyásolja az események előrehaladását.

A Persona 5... Hú, hát problémáim vannak vele.
A negyedik részt nagyon szerettem, és a harmadik is jó szerintem. A fő problémám az ötödik résszel nem a történet - ami amúgy sok helyen nem átgondolt - vagy a karakterek - amik közül több is fájdalmasan együgyű - hanem a fordítás.
Átlagban nem túl elmés, vagy jó néha pedig egyenesen rossz.
És amikor a karakterek beszélnek - mivel nincs teljesen szinkronizálva - még akkor is az angoltalan nyelvtanilag nem értelmes szöveget mondták fel, néha még érezni is a hanglejtésükön, hogy nem értik mit mondanak. Ez a negyedik rész zseniális fordítási után, egyszerűen dühítőek.
De ezt a részt belsősök fordították, japánok akik az interjú alatt is ilyesformán angoltalanul beszélnek.
Tehát: "It can't be helped."

MelakFromSZTSZ 2017.12.19. 12:22:08

top 10 listám az évre:
1-től 10-ig a Divinity Original Sin 2
köszönöm

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2017.12.19. 20:26:42

Tudjátok, milyen a Nintendo-pornó? Mario sapka nélkül!

Chessterfield 2017.12.21. 17:58:54

Az Xbox vs PS eladás témához: menjetek be random általános iskola random osztályába, kérdezzétek meg, hogy kinek milyen konzola van.

Tippem szerint 10-ből 9 gyerek azt fogja mondani, hogy Xbox.

Majd kérdezzétek meg, hogy akinek nincs, de szeretne, az mit szeretne, boxot vagy Ps-t. Szerintem 10-ből 9 azt mondaná, hogy boxot.

És hogy miért? Mert a többieknek is az van... hát ennyi.

Savior 2018.01.10. 16:11:56

@Grath: Stökit miért kéne ütnöd az Outrunért? Benne volt a C64-es best of listájában is...
süti beállítások módosítása