HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #52: Star Wars: Republic Commando

2017.09.22. 08:14 Stöki

cpmini_52.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A most választott játékunk éppen hogy belefért a retro kategóriába, hiszen 2005-ös játékról van szó. Ehhez képest egyikünk sem próbálta még, de ott volt a bakancslistánkon - ez a Star Wars: Republic Commando, ami több tekintetben is eltér a szokványos Star Wars-játékoktól. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

Szóval 2005, Lucasarts belső fejlesztés a legelső Xboxra (egy későbbi patchcsel 360-ra is) és pc-re. A két kulcsfigura Daron Stinett producer és Tim Longo rendező, akik akkor már mindketten régi motorosok voltak nemcsak a szakmában, hanem a Lucasartsnál is - hogy mást ne mondjak, mindketten dolgoztak már az 1995-ös Dark Forceson is. A szintén fps Republic Commandóhoz licencelték az Unreal Engine 2-t, és technikai értelemben nem volt sok gond a fejlesztéssel.

A dizájn tekintetében viszont elég formabontó volt a játék. Nem a filmtrilógia vagy valamelyik regény hőseit mozgatta, hanem senki kis klónkatonákat - valahogy úgy, mint a Halo sorozatban a későbbi Halo: ODST. Erre még a kezdés is rájátszott: nem a jól ismert  "messzi-messzi galaxis" szöveggel és zenével indult a játék, hanem beledobott a klónháborúk idején megeső sztori közepébe. Sőt, ez egy olyan játék volt, ami csak módjával használta John Williams témáit, Jesse Harlin zeneszerző ugyanis elég nagy szabadságot kapott, hogy a földhözragadtabb kommandós környezethez jobban passzoló zenéket komponáljon.

Az ODST mellett talán még kézenfekvőbb hasonlóság a Rainbow Six, ugyanis a Republic Commandóban is lehet irányítani a csapattagokat. Négyfős csapatunkban mindenki valamilyen specialista (a játékos a főnök, és van mellette robbantási szaki, egy hekker meg egy lövész), akiket meg lehet kérni például egy ajtó feltörésére vagy egyszerűen arra, hogy fedezzenek minket - arról nem is beszélve, hogy ha halálunkon lennénk, vissza tudnak hozni. Ordít az egész egy jó kis kooperatív módért, de 2005-ben ez nem volt még ilyen egyértelmű, és bizonyára voltak technikai korlátok is, szóval nincs koop. A főhőst egyébként az a Temuera Morrison szólaltatja meg a játékban, aki a filmben Jango Fettet alakította.

Mint említettem, nekem anno kimaradt a játék (annyira mérges voltam az új trilógiára, hogy azokban az években nemigen toltam Star Wars-játékokat sem), de most kipróbálva még mindig elég élvezetes. Az akció pörög, a Star Warsnak tök jól áll ez a kicsit koszosabb értelmezés, egyedül a klónharcos főhős sisaknézetét éreztem túlzásnak - a sisaküveg kontúrja túlságosan belelóg a képbe, valahogy a Halókban ezt jobban megoldották. Viszont eléggé bejött, ahogy a játék és az átvezető animációk rámentek a filmszerűségre, a szó jó értelmében.

A játékhoz tervben volt egy folytatás Imperial Commando alcímmel, de még koncepció állapotban volt, amikor elkaszálták - valószínűleg nem volt elég sikeres az elődje. Pedig ma is érdemes kipróbálni, a GOG-on 10 dollár, de minden évben vannak Star Wars-leárazások, szóval olcsóbban is beszerezhető legálisan.

Legközelebb vasárnap magasságában jövünk egy rendhagyó, vendég nélküli Checkpointtal, amit egyenesen Tokióból sugárzunk nektek (és ezúttal nem lesz early access a patreonosoknak, mert a Tokyo Game Showról beszélünk majd). Jövő héten aztán jön egy toplistás Mini, és utána visszatérünk a megszokott vendéges adásokhoz. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod.

 

A harmadik évad korábbi Checkpoint Mini adásai:

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán, illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20170825_1.png

További támogatóink:

Kiss András, Molnár Zsolt, Hollósi Dániel, Stang Szabolcs, Barny, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Pató Lőrinc, Gortva Gergely, Zila, tomtech, jurgen_habermas, RZP, waces, crippler, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, SViktor, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Dabrowsky Ádám, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zoltán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Wraith, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Gabesz, Nagyi, Élményborz, Edvárd, Végvári Rómeó, Kúthy Előd, Szigeti Gábor, Feleki Tamás

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk.)

17 komment

Címkék: retro star wars podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2912875786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Winter is coming 2017.09.22. 08:47:59

Nekem a Halo maradt ki az életemből, így sokkal jobban bejött a Republic Commando, anno, mint bármi más :)

Elég volt, hogy SW környezetben játszódik tökös klónkatonákkal, és nem a Jedi Knight-Jedy Academy vonalon kell végigszenvedni a fegyvergyűjtögetést és ugrabugrálós részeket.

Meg az SW univerzumban nem feltétlenül a filmek (régi vagy új trilógia) adták meg a hangulatot, hanem a körülötte lévő univerzum, és pont ebbe illett bele ez a klónkatonás történet. (azóta született jó pár regény is, ami direkt klónkatonákra koncentrál, nem beszélve a Klón Háborúk rajzfilmsorozatról)

Ami nekem tetszett, hogy az extrákban bemutattak pár dolgot, mint a kommandós behatolásokat, ajtó berobbantás, stb. Habár itt is triggerelve vannak az események, mint sok FPS-nél, de valahogy több "szabadságaérzete" van a játékosnak, ahogy a 3 társát irányíthatja.

Viszont tényleg bosszantóan rövid a játék, és elfért volna még pár folytatás.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.22. 11:08:10

Mostmár csak ilyen új játékokról lesz szó? :(

blarke 2017.09.22. 12:10:57

checkpoint tokyobol? elvigyelek izakayazni elotte vagy utána, Stöki? :)

larry 2017.09.22. 12:47:42

Arra emlékszem, hogy szerettem, de nagyon idegesített minden fejezet végén az időkorlátos pálya. Tíz perc volt, vagy ilyesmi. Ha egy-egy csapat droideka vagy super battle droid miatt leragadtam a pálya közepe felé -ami azért gyakran előfordult, de lehet, hogy csak én voltam béna-, akkor sokszor nem tudtam, hogy érdemes-e továbbmenni, vagy innen már esélytelen befejezni időre, és kezdjem inkább újra. Mindig is utáltam az időkorlátos játékokat, anno a Fallout 1-et is azért nem játszottam, mert nem tudtam, hogy mire elég a 100 nap.

fubenalvo · http://hungame.blog 2017.09.22. 14:45:11

@enpera: Mi a baj vele? Nekem is meghatározó élmény volt. Ha SW játékokról van szó, mindig a TOP3-ban emlegetem. és hát hja... öregszünk már bizony ez is retro. Már nem csak olyan játékokról lehet nosztalgiával beszélni amik még 8bitre készültek :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.09.22. 17:04:37

@blarke: Nem tudom, mi az, de akár összehozhatjuk. :)

Bobby Newmark 2017.09.22. 17:27:37

Nna, akkor jövök a népszerűtlen ellenvéleményemmel...

Szerintem roppantul lapos, unalmas egy játék volt. A százezredik fantáziátlan droidot lelőni/megkéselni elképesztően monoton volt, a cikkben említett szabadság totál ellentétét éreztem amikor csak megadott pozíciókba lehetett küldeni az embereinket, mindenre egyetlen megoldás létezik, meg eleve egy csőjáték, zárt, szűkös, lineáris pályákon. (Kontrasztként említeném a Deus Ex-et, ami szintén csőengine, mégis van benne szabadság. SWRC-ben ez nulla)

Egyetlen egy dolog miatt játszottam végig, hogy hátbalőhessek egy Jedit amikor végrehajtom a 66-os parancsot, de az meg nem volt benne a játékban.

Ami számomra pozitívumra emlékszem, az az intro meg a klóntartályban "újszülöttként" tutorial.

Aston Kanál 2017.09.22. 18:10:15

Hahhaaa! Fosfraktal! Zsenialis. Ha ez nem a szitkozodas intelligens formaja, akkor semmi. Terjeszteni fogom.

zséroskenyér 2017.09.22. 22:28:15

ha ez a játék a retro, akkor asszem qrvára megöregedtem.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.09.23. 19:05:30

úgy meghallgatnék egy adást a SIMON THE SORCERER 1-2-ről...

Prefetch 2017.09.24. 22:49:03

Eléggé előre szaladtatok a retróval (nem zavar), úgyhogy most már bátorkodom rákérdezni, a Descent széria nálatok teljesen kimaradt?

Már régóta várom, hogy egyszer majd feltűnik itt, de semmi. Esetleg érdemes lehetne ránézni, élvezetes játék még mai szemmel is és van benne tartalom rendes hosszú cikkre, akár egészen a FreeSpace 2-ig kitekintve. Ráadásul mostanság kölönböző neveken elég sok 'remake' is kijött, gondolom felbuzdultak a 3D fejfedőkön.

blarke 2017.09.25. 06:06:51

@Stöki: dobtam uzenetet a csodálatos blog.hu-n keresztül.

GépBalta 2017.09.25. 18:15:01

@Prefetch: De jó is volt a Descent annó. Én mondjuk nem mertem volna bedobni, mert az a tapasztalatom vele, hogy minél nagyobb monitoron nézed, annál átütőbb az élmény. Régen 14"-os CRT-n elég jól bírtam, de nemrég kipróbáltam 28-as LCD-n és elég hamar ki kellett mennem levegőzni. Egyébként tavaly jelent meg új rész is, bár nem lett akkora átütő siker mint pl: az új DOOM.

Alexi Borzovan 2017.09.25. 21:59:13

Sajnálom, hogy nem fejezték be. Pedig egy cliffhangerrel lett vége, pont úgy, mint a Half-Life Episode 2-nek. Mindkét játéknál dühítő, hogy nincs rendes befejezés és már soha nem is lesz... :(((
De legalább letölthető hozzá egy HD patch, így a grafika még ütősebb lehet, plusz van jó magyarítása is.

Balfars 2017.09.29. 11:14:46

@Alexi Borzovan: Asszem képregény formában lezárta ezt a Lucasarts.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.09.29. 15:16:23

@blarke: Hopp, ezt nem kaptam meg, akárhogy is keresem. Tudsz írni a stoki_KUKAC_mail.index.hu-ra?