HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #41 (és Kétheti Retro): No One Lives Forever

2017.05.28. 21:35 Stöki

 

cpmini_41.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak.

És mielőtt elfelejtem, egy fontos bejelentés: nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Pateron-kampányunkat! Pár átmeneti nap után jönnek majd az ígért bónuszok, a támogatók neve is rendesen ki lesz írva a következő adástól kezdve.

A mostani játék a No One Lives Forever, amit többen kértetek, és mi is szép emlékeket őriztünk róla, de 3D grafikája mai szemmel már elég primkó, szóval a nagy kérdés az volt, hogy képes-e a játékmenet feledtetni azt, hogy mennyire megcsúnyult a külcsín? Ha kíváncsi vagy a válaszra, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

A Monolith fejlesztőstúdióról volt már szó többször is, a kilencvenes évek végén és a kétezres évek elején volt egy jó időszakuk (ki is tárgyaltuk már a Bloodot és a TRON 2.0-t), és a No One Lives Forevert is ők készítették ezekben az években (a játék 2000 végén jelent meg). Rögtön szögezzük is le, hogy a mindenki által csak NOLF-nak hívott játékot valójában TONOLF-nak kellene rövidíteni, mert a teljes címe The Operative: No One Lives Forever. Erre jogi okok miatt volt szükség: az eredetileg a címnek szánt No One Lives Forever túlságosan emlékeztet egy James Bond-regény címére, és a fejlesztők (illetve a kiadó Fox) egy ponton rájöttek, hogy nem akartak pert - ezért úgy oldották meg a helyzetet, hogy ez igazából a The Operative nevű kémes akciójáték-sorozatnak az első része, aminek történetesen No One Lives Forever az alcíme.

A fejlesztés egyébként ebből a szempontból elég ellentmondásosan zajlott: miközben a készítők - Chris Miller és Samantha Ryan producerek, illetve a fődizájner, a későbbi F.E.A.R.-eket jegyző Craig Hubbard vezetésével - egyik fő inspirációs forrása a James Bond-korpusz volt, igyekeztek minél kevésbé "dzsémszbondos" játékot lerakni az asztalra. Például a főhős is ezért lett nő (eredetileg férfi lett volna), hogy eltávolodjanak a klasszikus kémfilmes felállástól. És egészen szélsőséges kerülőutakra is hajlandóak voltak: amikor megbízták Guy Whitmore zeneszerzőt a játék zenéjének megkomponálásával, arra kérték, hogy valami kémfilmes hangulatot hozzon, de ne nagyon használjon fúvós hangszereket. "Mintha azt mondták volna, hogy vegyek fel egy blueslemezt gitárok nélkül" - emlékezett vissza később erre Whitmore.

Szóval készült egy kémes-de-mégsem-úgy-kémes akciójáték, fps nézettel, de azért gazdag történettel, sok kalandelemmel, és egész jó karakterekkel. A sztori úgy indul, hogy a UNITY nevű titkos brit szervezet pár ügynökét megölik, erre a világbékére ügyelő sóhivatal megbízza egyetlen női ügynökét, Cate Archert, hogy derítse ki, mi a frász történik. A főhős telitalálat volt, és nem csak azért, mert Cate fehér-narancssárga rucija és bubifrizurája rögtön felismerhetővé tette. Jó volt a szinkronhangja is (Kit Harris, de amúgy az egész játék szinkronja pöpec), megkapó volt a modell, akiről mintázták (Mitzi Martin), és szépen beépítették a játékmenetbe, hogy ő női ügynök. Például a kémfilmes kütyüi is nőcisek voltak (pl. rúzsnak álcázott gránát), a sztoriban pedig a UNITY hímsoviniszta főnökei rendszeresen ugratták Archer ügynököt. Pedig jó ügynök volt: a fél világon - sőt, egy űrállomáson - végiglopakodva-lövöldözve kiderítette, hogy a UNITY ellenlábasa a H.A.R.M. nevű terrorista szervezet - és ezen a ponton már tényleg nagyon nehéz nem a James Bond-filmekre asszociálni.

Akárhogy is, a játékot faszán összerakták mind technikailag (a Monolithról lévén szó nyilván Litech motorral), mind a játékmenetet tekintve. Mondjuk a cég sorsa múlt rajta. Nagyot akartak villantani, mert egyrészt le kellett mosni a bugos, tré Blood 2 szégyenfoltját, másrészt az egész fejlesztőcsapat frusztrált volt, mert a korábbi Shogóban egy csomó ötletet nem tudtak megvalósítani. Emiatt a NOLF-nál nem sajnáltak időt és erőforrást, viszont kiadót sokáig nem találtak, ezért a cég eléggé csődközeli helyzetbe került - konkrétan már csak két hetük volt a bezárásig, amikor Jace Hall alapító berántotta a Foxot kiadónak (a Fox amúgy a pénzen túl végig elég jó ötletekkel segítette a fejlesztést).

A NOLF nagy siker volt a játékosok és a kritikusok körében is. Mindenki imádta a hatvanas évek kémregényeinek és -filmjeinek hangulatát, amit elég könnyeden, sok humorral tálalt Hubbard csapata. Szerették az őrült akciójeleneteket (repülőről kiugorva szabadesésben lövöldözés, csak ennyit mondok), amik akár az Uncharted-sorozat előfutárainak tekinthetők, és azt, hogy elég sok küldetést is többféleképpen lehetett megoldani. A kritikák pedig dicsérték az AI-t, ami jól reagált Archer ügynök ténykedésére (a rosszfiúk a Cate által keltett hangra és a hóban hagyott lábnyomaira is riadóba kapták magukat). A játékból később OS X-re és PS2-re is jöttek portok.

Most kipróbálva az volt az élményem, hogy ez még mindig nagyon szórakoztató cucc, és a grafikáról el tudtam feledkezni, ahogy gyűrtem le a pályákat. A Drakannál is írtam, hogy kevés játéknak nézem el ezt a fajta kezdetleges 3D-t, de a NOLF ezen játékok egyike. Megdöbbentő viszont, hogy a második rész mennyire sokkal jobban néz ki, pedig csak két évvel később jelent meg. De az a két év (amiben volt egy motorgeneráció-váltás) nagyon sokat számított: a 2002-es No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way sokkal szebb, viszont hasonlóan szellemes, mint elődje. A két részt összekötő, 2003-as Contract J.A.C.K. viszont iszonyat gyenge lett, és még csak nem is Cate benne a főhős - a sorozat megcsúfolása, messzire kerüljétek.

Most jönne az, hogy idetolom a játék GOG-linkjét, de nincs ilyen, és valószínűleg nem is lesz. A NOLF-jogok ugyanis szerzői jogi limbóban vannak az évek során történt felvásárlásoknak köszönhetően. Talán az Activisionnek van joga hozzá, talán a Foxnak, talán a Warnernek, az is lehet, hogy mindháromnak, de biztosan egyik sem tudja, és egyik fél sem akar vele foglalkozni - már azon túl, hogy megtiltja, hogy más használja a brandet. Szóval nemhogy NOLF-folytatás nem lesz, de az első két részt sem lehet legálisan beszerezni (rajongói port persze van a mai pécékre, én lelkiismeret-furdalás nélkül használtam ebben a helyzetben).

Legközelebb két hét múlva lesz Checkpoint Mini, jövő héten pedig érkezik egy újabb vendég, akivel korunk egyik nagy játékkiadójáról fogunk beszélgetni. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod.

 

A harmadik évad korábbi Checkpoint Mini adásai:

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán.

41 komment

Címkék: retro közösség podcast monolith checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1912543479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gerithegreat88 2017.05.28. 21:54:46

Nekem ez a játék úgy marad meg konkrétan, mint James Bond játék de valszeg keverem az akkor kijött James Bond: Nightfire-ral.

facepalm 2017.05.29. 01:44:32

Lemaradt az adás végéről a NOLF theme, ekkora hibát...
www.youtube.com/watch?v=6SwqdNQ9vEk

p)ec 2017.05.29. 08:31:37

Nektek engedi átkonfigurálni az irányítást? Nekem nem jegyzi meg az újat... Nemrég vettem meg egy elektronikai boltban pár száz forintért. Verziószám alapján már minden javítást tartalmaz.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.05.29. 09:33:52

@gerithegreat88: Pedig ez nem is a Pierce Brosnan-korszak, sokkal inkább az Austin Powers-filmekkel kiparodizált Sean Connery-éra. :)

theman 2017.05.29. 10:28:45

Nekem a kedvenc játékom.
Semmi nem hasonlítható hozzá hangulatban,humorban,élményben.
Viszont sajnos sem win7 sem win10 alatt nem tudtuk végigjátszani volt egy rész ahol megakadt több gépen próbálva is.
Nagyon örülnék ha lenne valaki aki ezt megoldaná.

rag 2017.05.29. 10:29:04

A Giants: Citizen Kabutot vagy a múltkor emlegetett Kingpint is elővehetnétek valamikor. :-)

Bobby Newmark 2017.05.29. 10:32:42

@p)ec: Csak tipp, de próbáld meg megkeresni a konfig fájlt, és nézd meg, nem írásvédett-e véletlenül. Meg rendszergazda felhasználóval legyél lehetőleg telepítésnél és a játékban is. Az ilyen régebbi játékok még nem voltak felkészülve a mostanság szokásos "a buta júzer csak ne akarja használni a gépét" típusú agyonkorlátozó hülyeségvédelemre.

airsheep 2017.05.29. 11:09:04

@theman:
Hello,
melyik résznél akadt meg a játék?
Már többször is végignyomtam Win 7-en és sosem volt probléma.

Amúgy kösz a cikket, számomra ez a világ legjobb játéka.
Vag 20x végignyomtam, superspy fokozaton. Minden cuccot megkerestem, imádtam lopakodni és a fejlövéseket osztogatni a hangtompítós pisztollyal. A karakterek zseniálisak voltak, az ellenségek is, a párbeszédeken röhögni is lehetett. Nem vették túl komolyan magukat :)
A második rész viszont számomra nagy csalódás volt, nem tudta hozni az első rész hangulatát.

theman 2017.05.29. 11:14:16

@airsheep: Szia!

Van egy olyan amikor a víz alatt van,a cápákat lövi le az elsüllyedt hajóban.Nem látszódott a víz, és sehová nem tudtunk menni megállt egy helyben.

perecespite 2017.05.29. 12:18:38

Ha az nem túl modern még a ti szájízeteknek, akkor a Neighbours from hell talán megérdemelne egy checkpoint mini kitárgyalást.

larry 2017.05.29. 18:11:17

Az egyik legszórakoztatóbb játék. Talán amiatt lett kevésbé sikeres, hogy túlságosan sztoriköztontú, ami alapból nem baj (sőt), de ha valaki türelmetlen (elnyomja az átvezetőket, nem olvassa el a memokat), netán nem tud angolul annyira, egy csomó dologból kimarad. És ha csak azt nézzük, hogy mennyire jó fps, mennyire jó lopakodós, vagy mennyire szép játék, akkor mindegyik kategóriában van jobb a kortársai között. De egyben egy egészként a NOLF1-nek nálam helye van a személyes besttop25 ever listámban, második rész is nagyon jó, de az már csak max honorable mention.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.05.29. 21:30:52

nekem már akkor is túl sok volt benne a basil exposition. a második rész meg még ezt is überelte.
én fantomas-on nőttem fel, nem dzsémszbondon, nekem az egész túl britt paródia lett.

de a tornádó által felkapott házba kardozás megmaradt, az vicces volt. meg a turbános, aki azzal nyitott mindig, hogy úgy nézel ki, mint akinek szüksége van egy tevére.

Grath 2017.05.29. 22:00:16

@theman: Ha más nem, egy save a szakasz utánról talán segít. Pl. itt: www.nicouzouf.com/en/?id=theoperativenoonelivesforever

GépBalta 2017.05.29. 23:12:30

@theman: Esetleg VMWare Playerrel, vagy Virtualboxxal létre lehet hozni egy régebbi Windowst futtató vitruális gépet és megpróbálni azon futtatni. Ha nem ismered a technológiát, a lényege, az, hogy a fő operációs rendszereden belül egy ablakban fut még egy operációs rendszer. Egy mai középkategóriás gépnek nem okoz gondot egy W98, WXP virtuális gép és az azokon futó régi egyszerű játékok futtatása. A legtöbb kompatibilitási problémát ezzel meg lehet oldani, ráadásul azzal, hogy lényegében a windowed módot nem támogató játékok is egy ablakban futnak a fő oprendszeren belül, egy csomó gond megoldódik pl: alt+tab-ra fagyás stb... Egyszerre akár több virtuális gép is futtatható amikhez akár külön egeret-billentyűzetet is hozzárendelhetsz, így pl: ha van egy batár ultrawide monitorod, multizhatsz osztott képernyőn olyan játékokkal amik egyébként nem támogatták azt a funkciót.

Bobby Newmark 2017.05.30. 10:15:04

@GépBalta: Én ezzel próbálkoztam, de folyton elakadtam ott, hogy nagyjából semmihez nem volt driver. Futott szépen az oprendszer 16 színben, hang nélkül... Több különböző VM is ezen vérzett el nálam.

feamatar 2017.05.30. 10:39:11

@Bobby Newmark: Bezony, Win98 az nem a VMek baratja. WinXP az amin mar akar a videokartyat is lehet virtualizalni, es esetleg sikerulhet futtatni a programot.

NOLF lehet fut modern gepen is, en par eve Win7en jatszottam vegig, talan 1 CPUra kell kenyszeriteni /affinity 1 -el a command linerol.

Szerencsere kb 1998/9-ig keszult jatekokra hasznalhato a PCem, bar ott is vannak meg bugok.

Karvaly 2017.05.30. 10:44:29

Nagyon szerettem a két részt, meg is van eredeti lemezen valahol a padláson, de már évek óta nem találom...
A párbeszédek szenzációsak, mindig megéri hallgatózni, hogy miket mondanak az unatkozó gengszterek.
Azt meg nagyon sajnálom, hogy nem jöttek újabb részek.

Bobby Newmark 2017.05.30. 12:35:46

@feamatar: Eh, de XP-t meg már nagyon nem éri meg emulálni, mert az már "túl új", jellemzően ami XP-n ment, az megy Win7-en is. Plusz öregecske laptopomon továbbra is XP van, ha esetleg nagyon kéne. (Azt a parasztvakítást meg nem tudom ki hitte el, amikor kijött a Win7, hogy még régi gépeken is jobban fut, mint az XP. Peeeeersze, az, jobban. Aztán szaggat a start menü, ahogy jön fel.)

Egyébként Win95-98-XP játékokkal _általában_ nem szokott bajom lenni, a VM-eket egy konkrét játékhoz akartam volna használni, ami az istennek se megy sehogy modern gépen, a Space Hulk 2: Vengeance of the Blood Angels. De ezt VM-el sem sikerült működésre bírni. A legközelebb a játékhoz egy 3DO emulátorral(!) sikerült jutnom, azzal elindult, játszani is lehetett, de az FMV-k olyan bő 75% eséllyel lefagyasztották az emulátort. Néha ment, legtöbbször fagyi. Ráadásul menteni sem nagyon lehetett benne (vagy nem találtam meg az opciót az emulátorban).

A másik kategória, ami mostanában nemigen működik, azok a 16bites Windowsos játékok. 32bites oprendszeren még megy natív, de 64biten nem indul el sehogy. DOS 16bitre ugye ott a DOSBox, de a korai Win95 only dolgokkal meg van lőve az ember. Ahhoz csak egy 32bit XP vagy VM a lehetőség.
Volt egy AD&D stratégia, amiben voltak Doom engine-es kalandozós részek, a Birthright: The Gorgon's Alliance, azzal jól elvoltam, aztán sajnos szembesülnöm kellett vele, hogy 64bites oprendszeren nem fut. :(

NOLF asszem megy Win7-en. Nekem anno kimaradt, kb másfél-két éve letöltöttem valahonnan, hogy bepótoljam, de aztán a valahogy megint elsikkadt. Tutorialt láttam, szal futott a dolog.
Hm, vagy lehet, hogy valami grafikai nyűgje volt, azért függesztettem fel..?

feamatar 2017.05.30. 13:07:14

@Bobby Newmark: Van egy ket dolog azert ami XPs es nyogvenyelosen megy csak Win7en.

Masfelol, ajanlom a PCem-et, ami egy PC Emulator. Tamogat 8088tol Pentium MMXig procit es CGA-tol Voodoo II-ig videokartyat. Ez nem virtualis gep hanem emulator, eredeti BIOS-t hasznal, es a Win98 is ugy gondolja hogy egy igazi P1 vagy Voodoo kartyaval van dolga.

Bar vannak benne bugok itt-ott, mar eleg jo kompatibilitassal bir a Voodoo-s jatekokat tekintve.

Mivel emulator, ezert a gepigenye nagy, egy 200MHz-es MMX emulalasahoz Voodoo II-vel mar kell vas...

theman 2017.05.30. 14:14:44

@Grath: Köszönöm, megpróbálom!

theman 2017.05.30. 14:15:54

@GépBalta: Köszönöm de ez már lehet nem menne nekem,elszoktam az ilyesmitől. :-(

Bobby Newmark 2017.05.30. 15:15:54

@feamatar: Mivel volt problémád?

Kösz a tippet, lehet, hogy majd megnézem. Viszonylag izmos most a gépem, az a nyomorult Space Hulk 2 meg kb 486os időszak, szal nem kéne hogy gond legyen.
De van egy tippem, hogy az a játék már újkorában sem tartozott a letisztult, bugmentes, tökéletesen futó cuccok közé, azért van ennyi baj vele...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.05.30. 15:22:37

dosbox alá telepíts win3.1-et.

Venyercsán Dávid 2017.05.30. 22:48:34

Következőnek: Syberia I-II, Aliens vs. Predator 2?
Tudom nem olyan obskúrus címek, de én személy szerint kíváncsi lennék a véleményetekre, és mind a három pont aktuális, ugye. :)

Evoken 2017.05.30. 22:56:12

Heroes of Might and Magicről várható valamikor egy adás?

feamatar 2017.05.31. 01:35:48

@Bobby Newmark: Így hirtelen nehéz megmondani, szerintem olyan játékok amelyek még Win98ra írodtak, WinXP alatt még mentek, Win7 alatt meg vagy megy vagy nem megy. Ilyen például a Mechwarrior 3 vagy a Rainbow Six, vagy az USAF, de szerintem pár évvel ezelőtt még a Max Paynenek is voltak gondjai Win7 alatt, amit azóta már fixáltak.

Ha jól emlékszám DirectDraw is már csak emulálva van a DXben, és a 256 színű palettájú játékok és Aero nem szeretik egymást. Age of Empireshöz van patch, de a víz nem jelenik meg normálisan, Starcafthoz is van már talán.

Grath 2017.05.31. 15:53:22

@Evoken: igen, azon dolgozunk (nem feltétlenül Miniként)

Evoken 2017.05.31. 18:33:10

@Grath: hajjaj, ez most nagyon felcsigázott! :) Külön öröm lenne egy-másfél órát végighallgatni a Homm sorozat egészéről. Egyébként is nehéz lenne egyet kiemelni, az első hszbe akartam is irni egy konkrét epizódot, gondolkoztam melyiket kéne de pont emiatt nem is tudtam hirtelen melyik rész lenne a legjobb választás. Nekem a harmadik rész a totális kedvenc de a másodikat is nagyon szeretem. Ahogy az első részről is bőven lehetne mit mesélni, ráadásul az újabb epizódok is megérnének pár kört, az öttel pl nagyon sokat játszottam, a szépséges CE itt csücsül a polcon release óta. Szóval van benne anyag, egy normál adás nagy örömködés lenne.

Bobby Newmark 2017.06.01. 17:41:50

@Evoken: Ezt mondjuk nem teljesen értem. Minek neked egy rakás olyan információ, amit egyébként is ismersz már rég?

Engem jellemzően pont azokról a játékokról szóló írások érdekelnek, amikről nem tudok töviről hegyire mindent amúgy is, hanem éppen hogy újat mond.

Geth 2017.06.02. 09:45:43

@Bobby Newmark: Fene tudja, hogy a majdan elhangzó információhalmaz mennyi része lesz neki új. Saját példám, hogy volt olyan Mini, aminek a témájául választott játékot elég jól ismertem ("töviről hegyire"), de azért így is kaptam új információt (például nem maga a játék, hanem kapcsolódó dolgok: stúdió, fejlesztés, adott korszak, stb).
Meg hát a nosztalgiafaktor: nem feltétlenül az új információkért hallgat valaki egy (retro-)podcastet. Van akit szimplán jó érzéssel tölt el, ha más is ugyanazon dologra emlékszik hasonló érzelmi töltettel :)

Grath 2017.06.02. 11:45:20

@Bobby Newmark: mivel volt magyar fejlesztésű Heroes, egész biztosan van sok olyan dolog, amit nem tudunk a sorozatról. A kihívás az, hogy találjunk olyan embert, aki ezeket el tudja/akarja mondani.

A második ponttal mondjuk én is egyetértek, legalábbis elsősorban azok számomra az érdekesek. Ezért nem csináltunk mondjuk a Doomról adást - mi újat mondhatnánk még?

Savior 2017.06.02. 12:33:39

@Grath: azért @Geth -nél is ott van az igazság. :) Jó, a Doom engem pl. pont nem érdekel.

Aztán a King's Bountyt ki ne felejtsétek! :) Nekem pl. a HoMM 3 (2? 4? fene se emlékszik, de csak azzal az eggyel játszottam) a páradik küldetésnél már kicsit unalmas volt (pl. a sok városmenedzselés), míg a King's Bounty pont jó hosszúságú volt. Arra már nem emlékszem, PC vagy C64 emu.

Evoken 2017.06.06. 23:19:56

@Bobby Newmark: Kicsit offline voltam de látom páran már megírták azóta a lényeget. És valóban: biztosan van olyan dolog amiről nem tudok, hiába voltam/vagyok beleszerelmesedve a sorozatba. Net ugyan volt már anno még ha betárcsázós is, a magyar Heroes forumon is igen aktív olvasó/kommentelő voltam de mindezek ellenére tipikusan ez az a sorozat amiben rengeteg apróság és érdekesség van számomra is. Elég ha csak gondolunk az eredetére, miért lett ennyire sikeres, mi is történt pontosan a new world computinggal, hogyan került az ubihoz, stb. A másik meg az élmények, mások élményei. Aláírom hogy önző módon csak egy kiadósat akarok nosztalgia vonatozni. :) Így belegondolva szerintem nincs még egy franchise ami ennyire betalált volna nálam pedig van pár és volt már olyan podcast ami valamelyik ultimate fanságomat találta meg. Talán a Blizzardos volt végig csont érdekes, dehát ugye az mégiscsak kiadó, rengeteg oriási klasszikussal amiket csak érintőlegesen lehet kibeszélni. De pl a Resident Evil PS1es részek+Code:Vera az iszonyat kedvencek, FŐLEG A 2 HAJJ DE NAGYON de aztán smafu (bár a 7 most elég jó lett...), annak a müsornak a felében csak lestem mert fogalmam sem volt miről van szó kábé. :)

Bobby Newmark 2017.06.07. 11:14:47

@Evoken: Hm, RE. Nekem az sajnos csak teljesen kiherélt rip formában volt meg anno, így nem is játszottam vele. Csak mikor az 5 kijött, és haverom erőltette, hogy játsszuk végig coopban, akkor tértem vissza a sorozathoz, és csak a 4-ig backtrack-eltem. Annak is borzalmas volt az irányítása, még mouse mod-dal is, de még éppen tolerálható.
De egyébként azok tetszettek. A korai, Alone in the Dark-os "tankos" irányítású részekkel nem tudom, képes lennék-e mostanában játszani.

Evoken 2017.06.07. 17:46:23

@Bobby Newmark: Igazából teljesen más jellegü a két korszak szóval lehet hogy működne nálad a tank irányitás is. Sokkal lassabb a játékmenet, végülis egy kaland/akcióról van szó amiben van idő forgolódni. A kamerakezelést nehezebb megszokni, tudni kell hogyan mozogj majd a következő képernyőn vica versa. Az az amit igazán szokni/tanulni kell de egy próbát mindenképpen megér. És csak türelemmel. :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.06.07. 21:41:13

@Evoken: a nocturne és a blair witch trilógia is ilyen "magyar focista" irányítással (amerre néz, arra lő) volt megáldva. némi mouselookra is emlékszem, de nem biztos, hogy volt.