HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hancu írt egy tök jó könyvet a játékipar legendáiról, és ingyen adja

2017.01.23. 17:19 Stöki

Nagy hírem van! A blog egyik régi alapítója, sokáig aktív, aztán illegalitásba vonuló posztolója, Hancu könyvet írt. Illetve nem most írta, hanem régen és apránként, ugyanis a PC Gurunál 15 éve indult és öt évig futott sorozatát rendezte össze egy 216 oldalas ekönyvbe. Annak idején A világ legbefolyásosabb emberei a legjobb magyar nyelvű olvasnivaló volt gémereknek, szépen összeszedte a játékipar legfontosabb szereplőit és gördülékenyen kivonatolta a fejlesztőistenek karrierjét. Mindig is mondtam, hogy Hancu az egyik legjobb magyar játékújságíró (na jó, soha nem mondtam még ilyet, de itt az ideje, mert tényleg így gondolom), de ezzel a sorozattal aranybetűkkel véste be a nevét a gémerzsurnaliszta-szcéna Olümposzának panteonjába (ilyet sem mondtam még, és ígérem, nem is fogok többet).

A több mint 600 ezer karakteres könyben úgy 50 fejlesztőlegenda életét lehet megismerni a cikk születésének dátumáig. Persze az azóta eltelt időben is sok minden történt ezekkel a híres emberekkel, de Hancu nem bővítette ki a cikkeket, csak újraszerkesztette az egészet (az sem lehetett kis meló). Hogy miért döntött így, azt tök jól elmagyarázza az előszóban:

Az egyes sztorik, életutak a 10-15 évvel ezelőtti állapotoknál maradtak félbe, bőven lett volna mivel kiegészíteni őket. Végül úgy döntöttem, hagyom az eredeti állapotot. Nem feltétlenül azért, mert óriási meló lett volna minden cikket aktualizálni (egyébként óriási meló lett volna), hanem mert ez így kordokumentum. Félbevágva ott, hogy vajon megjelenik-e valaha a Duke Nukem Forever és hogy a Sims után jön a világtörténelem legambíciózusabb játéka, a Spore. Ma már tudjuk, hogy megjelent, jött, de egyikben se volt sok köszönet. Most végigolvasva a 2000-es évek első felét tükröző szövegeket, nagyon érdekes, hogy miket tartottunk akkoriban korszakalkotó, legendás játéknak, és mire emlékszünk ma is így - talán ez a legizgalmasabb ebben az egész gyűjteményben a brutális nosztalgiafaktoron túl.

Az ekönyv ingyen letölthető innen, de ezen a Paypal-linken egy kis pénzt is lehet adni érte - a befolyó összeget Hancu cakkpakk jótékony célra adományozza, konkrétan a Child’s Play gémer jótékonysági szervezetnek fogja továbbküldeni. Szóval töltsétek és olvassátok, és ha gondoljátok, adakozzatok.

(Hancu meg címke lett a blogban, amit egykor alapított. Hova jut a világ.)

33 komment

Címkék: közösség könyv hancu pc guru

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr8912148449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

flamer 2017.01.23. 17:39:25

Nem akarok itt elégedetlenkedni, de epubban nincs esetleg?

vargatom 2017.01.23. 18:15:22

Te Hancu, ezekből párat véletlenül nem én írtam egyébként? :)

vargatom 2017.01.23. 18:22:05

@vargatom: Meg asszem volt pár más közreműködő is, pl. Joshua...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.01.23. 19:00:39

most tartok a 2002/10-11-es wc gurunál, és abban is van egy ilyen cikk. jó kis feltáró írások ezek.
viszont a 2001 utáni guruk már nem képviselnek sok nosztalgiát számomra, a levrovot el sem olvasom, a cdgrab rovat is anakronisztikussá vált, stöki retró rovata meg mit sem változott az évek alatt.

hancu 2017.01.23. 20:09:04

@vargatom: a fene sem emlekszik mar, de el tudom kepzelni, hogy 1-2-t mas irt, akar te, vagy talan Grath. Josh tuti nem :) (de mondjuk akkor hogy kerultek az en ezer eves archiv cedeimre a doc fajlok?)

balcso 2017.01.23. 20:54:26

Jó lenne belőle ePub, mobi formátum, vagy ugyan ez csak kevesebb karakter/sor.

rognork 2017.01.23. 22:39:10

jaj ne bénázzatok már, még anyám is be tud annyit írni, hogy doc to epub...

flamer 2017.01.24. 14:24:01

@rognork: És hol van doc? Mert itt csak pdf-et látok, abból meg nem nagyon lesz értelmes epub.

flamer 2017.01.24. 17:27:27

@rognork: Oké, de hol van az a forrás _doc_, amit át tudok konvertálni epubbá?
Továbbra is mondom: csak pdf van, az abból készített epub meg szar.

zobor 2017.01.24. 17:53:17

@flamer: pdf -> word -> docx -> fenti link -> epub, tökéletesen olvasható végeredménnyel.
A nevedben is (ha már elfelejtetted) szeretném megköszönni a szerző fáradságos, kiváló munkáját! Azt hiszem egy igazán tartalmas, olvasmányos kiadványt sikerült összehoznia, mely minden téma iránt érdeklődőnek kötelező olvasmány! :)

flamer 2017.01.24. 21:54:37

@zobor: "tökéletesen olvasható végeredménnyel"

úgy érted, hogy attól, hogy tele van random oldaltöréssel meg itt-ott az oldalszámokkal, azzól még tökéletesen olvasható?

Egyébként meg tényleg nem értem az egészet, a pdf nyomdai előkészítéshez fasza, de nem ebook formátum - nem hiszem, hogy ezzel bármi újat mondtam volna Hancunak.

Grath 2017.01.24. 22:26:35

@hancu: emlékeim szerint csak egyet írtam én, a Jason Jones epizódot. Amúgy ultrafasza a gyűjtés, igazi időutazás - még készült a Halo 2 :)

Super aGyuri 2017.01.25. 00:11:59

Nagyon jó, de az azért elég erős (a Bushnellről szóló részben), hogy 1984-ben az Atarit felvásárolta a Commodore. Merthogy a Commodore-tól eljött alapító, Jack Tremiel vásárolta meg a Warnertől az Atarit, amely a Commodore legnagyobb vetélytársa lett a 16 bites korszakban (Atari ST vs. Amiga). A Jay Miner által alapított Amiga céget (és magát az Amigát, mint szellemi terméket) egyébként Tramiel és az Atari elől happolta el a Commodore. Így Tramiel saját gépet terveztetett, az Atari ST-t - hogy kivel? A Commodore 64 volt tervezőjével, Shiraz Shivjivel.
Érdekes, izgalmas idők voltak ezek.

zobor 2017.01.25. 08:37:20

Úgy értem, ahogy írtam. Az általad említett jelenségek egyikével sem találkoztam. Simán konvertáltam hibamentes epub formátumba, egy jópár sztorit már el is olvastam a könyvből. Elég segítséget kaptál hozzá, hogy meg tudd oldani önállóan a problémádat...

Po 2017.01.25. 09:40:17

"Az egész valamikor 2002-ben kezdődött, ..."
Na és a CoVboy postás Hancu levelek a '90-es évek elejéről, az smafu? :D

lone 2017.01.25. 09:43:24

Ez nagyon nagy! David Brevik-et keresetem az emberek közt, de B. Roper kapcsán említi "csak".. Romeroval tegnap váltottam egy levelet az E-bay-re dobott original Heretic-je kapcsán.. Nagyon közvetlen ember.

MR.SZIMPÖL 2017.01.25. 12:13:52

@hancu: Dokikopi Hunhancuki! (jk)

Etniez 2017.01.25. 12:16:40

Bírom, amikor egyesek reklamálnak egy ingyenes könyvvel kapcsolatban.
Figy. Ha valami ingyen van, akkor elteszed és örülsz neki vagy nem teszed el.
Én eltettem és utaltam 2 fontot is, de még ez sem jogosítana fel semmilyen reklamációra, hiszen ez önkéntes adomány.
Olvassátok, élvezzétek, ne rinyáljatok!

Peace!

Komojtalan 2017.01.26. 11:29:06

@Etniez: Ez igen rossz hozzáállás, attól hogy valami ingyenes nem kell feltétlen rossznak lenni. Persze lehetett volna kulturáltabban is kérni: Nem e lehetne ... Nem tudom mekkora munka, de lehet megcsinálná.

Szerintem is a papír alakú játék újságok valahol 2000 körül elfáradtak. Akkor terjedt el igazán a net, sokkal egyszerűbb rákeresni az adott játékra. Pár éve már angolul sem kell tudni, YT és a játék neve.

Etniez 2017.01.27. 07:49:00

@Komojtalan: Elmondom még egyszer:
Ha valamiért nulla forintot fizettél, akkor nulla jogod van reklamálni. Szerintem ez a normális.

Sasa112 2017.01.27. 12:53:01

Letöltöttem, kifizettem :)
Még mindig fasza cucc... nem is emlékeztem, hogy ennyi írás született!

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2017.01.28. 15:25:03

Nemes vállalkozás és önzetlen, riszpekt. Nívóját másfelől jól jelzi, hogy a szerző már azt sem tudja, maga írta-e az egyes cikkeket,

Analitikus Marslakó 2017.01.30. 01:30:36

Elkezdtem olvasni, nosztalgikus érzéseim vannak, és tök jó, és köszönöm, stb.
DE:
Az anyag dugig van helyesírási, stilisztikai és "sajtóhubával". Nem fikázás miatt mondom, hanem, mert szeretném felajánlani a segítségemet. Szívesen rendbe tenném a szöveget, ha a szerző hozzájárul ehhez, és kapok egy szerkeszthető verziót.

GépBalta 2017.01.30. 10:25:57

Furcsa, hogy a legtöbbük életrajza úgy fejeződik be, hogy várjuk a visszatérését ami biztosan nagyot fog szólni. Közös pont általában, hogy a 90-es évek második felére csődbe vezették a korábban sikeres cégeiket, majd alapítottak egy újat és azt is csődbe vitték.

Komojtalan 2017.01.30. 10:41:07

@Etniez: Elmondom még egyszer: Ha valami ingyenes nem kell rossznak lennie, inkább ne csinálj semmit. Egyébként melléfogtál, mert ha pl. egy ingyenes rendezvényen megsérülsz, vagy történik valami ugyan úgy kártérítést kell fizetniük.

Etniez 2017.01.30. 16:49:33

@Komojtalan: Jól van, majd küldök neked pénzt. ha az ekönyv lapja elvágja az ujjad.

N-core 2017.01.31. 22:26:12

Három fejezetet ki tudtam egészíteni a saját meglévő Gamer Magazinjaimból (a hiányzó részektől folytatódnak):

Danielle Bunten Berry

"amikor a híres játék-zeneszerző George "Fat Man" Allisternek a szó szoros érteémében a gatyáját is elnyerte). Hősünk mindössze öt éve élt nőként, amikor jött a megdöbbentő hír: a tinédzser kora óta erős dohányos Danielle-t tüdőrák támadta meg. Hiába volt minden kezelés és a dohányzás pánikszerű abbahagyása, amikor Danielle '98-ban átvette a Game Developers Conference életműdíját (Chaplin életmű-Oscarja óta a világ nem hallott akkora vastapsot!), gyakorlatilag már haldoklott. Végül '98 július harmadikán, 12 játékkal, 16 Év Játéka címmel és az egész játékfejlesztői világ csodálatával a háta mögött, meghalt. Ahogy szállóigévé vált mondása tartja, ő sem mondta azt a halálos ágyán, hogy "ó, bárcsak több időt töltöttem volna életemben a számítógép előtt ülve, egyedül..."

Graeme Devine:

"ugyanis a Trilobyte-tal egy időben világhíressé vált, de az ő hibájukból tanult, az ő hülyeségeiket kikerülő id Software-hez került, ahol - úgy tűnik - rátalált a siker útjára. Első munkája designerként a Quake 3 egyszemélyes játékmódjának kidolgozása (a Street Fighter-szerű "egyre erősebb botok ellen küzdünk" koncepció), illetve programozóként a játék Macintosh-verziójának elkészítése volt. A Team Arena és a további Mac konverziók után pedig következett az igazi nagy falat, a Doom 3, amelyben a hangrendszer programozásának, valamint a sztori (amelynek megírásához "véletlenül" a 7th Guestes Matt Costello került újra elő) játékba ágyazása volt a feladata. Tavaly májusban a Nemzetközi Játékfejlesztői Szövetség az elnökévé választotta. Az álmodozó technokrata végre révbe ért."

Peter Molyneux

"A Lionhead legújabb kori - Black and White utáni - történelme kísérteties hasonlóságot mutat a Bullfrog 8-10 évvel ezelőtti helyzetével. A cég két önálló csapatot von a szárnyai alá, akik az Xboxos Fable-t és BC-t készítik Molyneux aktív közreműködésével, emellett gőzerővel zajlik a Black and White 2 fejlesztése, továbbá ott van a Theme-sorozat szellemében készülő filmstúdió-szimulátor, a The Movies, a Black and White Next Generation konzolokra, és a nagy titok, a Dimitri kódnév alatt futó játék, amelyről Molyneux egyszer azt találta mondani, hogy ez lesz az első játéka, amiben nincsenek kicsi emberkék... Reméljük, hősünk valóban tanult a Bullfrog esetéből, és nem aprózza el magát ismét - mindenesetre a legutóbbi Lionhead-játék, a B&W kiegészítő Creature Isle óta több mint egy év telt el, és ha a szokásos Molyneux-tempóval számolunk, úgy jövő ősszel várható megint valami nagyon nagy durranás."

vladek 2017.02.01. 13:24:15

+1 epub vagy valami rendes ebook formátum

Faszerkezet 2017.02.04. 12:39:57

Vazzeg. Hangoskönyv nincs?

vargatom 2017.02.05. 15:38:33

@hancu: Obviously mindenki bevitte a file-okat, hiszen úgy lehetett csak beszerkeszteni az újságba. Gondolom te meg lementetted valamikor :)

Savior 2017.02.10. 13:01:49

Hát én lehet, hogy még fizetnék is érte, ha nem a Child's Play-nek menne. Ők pl. Magyarországon semmit sem csinálnak, szóval nem teljesen értem a választást. HB-ben is inkább azokat támogatom, akiknek nemzetközileg is van értelmük, pl. Wikimedia, EFF.

Amúgy a javítatlan helyesírási hibákkal együtt is köszönet @hancu-nak a könyvért.