HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Utolsó kommentek

Checkpoint 2x17: Tomb Raider és követői

2016.11.21. 21:22 Stöki

1996 elég brutális év volt a játékpiacon, sok klasszikus jelent meg abban az évben - szóval mostanában egymást érik az évfordulók. Az egyik ilyen a Tomb Raider szülinapja, ami októberben volt, és amit elég fontosnak éreztünk ahhoz, hogy külön podcastadást szenteljünk neki. Eidos, Toby Gard, szögletes mellek, gyalázatos folytatások és egy megviselt sorozat nagyszerű feltámadása - nagyjából ezekről lesz szó az adásban.

podcast34.png

Aki pedig segít nekünk mindezt összeszedni, valamint feleleveníteni harctéri emlékeinket, az nem más, mint Mártha Dávid alias Daev, aki sok évet lehúzott a Gamestarnál, és a gamestar.hu szerkesztője is volt, amíg úgy nem döntött, hogy inkább elmegy a Neocore-hoz, hogy magyar fejlesztésű játékokat pátyolgasson. Múltjának köszönhetően lexikális tudása elég nagy, ahhoz is hozzászokott, hogy összeszedett véleményt mondjon játékokról - amihez nem szokott hozzá, azok az én szóvicceim, de ez mit sem von le az adás értékéből (sőt). Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok (vagy azokról cikkek):

Legközelebb két hét múlva jövünk vendéggel, jövő héten pedig Mini, méghozzá egy kalandjáték, ami a Tomb Raiderrel egy karácsonyi piacon mérkőzött meg (nem sok sikerrel). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.

Korábbi adások:

2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)
2x11 - Azok a régi jó E3-ak (és más expók) (vendég: Sasa, volt PC Guru-főszerkesztő, most IGN-es)
2x12 - Digital Reality ,Imperium Galactica (vendég: Masell, volt Guru-alapító és a Digital Reality első vezetője
2x13 - Számítógépes szerepjátékok (vendég: Beregi Tamás játéktörténész)
2x14 - Rátkai átkai (vendég: Rátkai István játékfejlesztő)
2x15 - Játékfejlesztés a szocializmusban II. (vendég: Révbíró Tamás, a Novotrade volt művészeti vezetője)
2x16 - WoW és egyéb MMORPG-k (vendég: Hancu/Hunhancuki of Frostshock)

 

A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

24 komment

Címkék: retro közösség podcast lara croft tomb raider checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr5111978216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gerithegreat88 2016.11.21. 21:29:27

Az, amit a Nintendo csinál a Classic minivel borzasztó gáz. Július 16-án rendeltem elő és valszeg márciusban fogom megkapni.

Bambula 2016.11.22. 09:45:42

Jó adás volt, a Tomb Raider nekem is nagy kedvenc volt.
Stöki pedig a meg nem értett zseni szerepét kapta, szórja a szóvicceket, és a két Savanyú Józsi csak fintorog !

random 2016.11.22. 14:01:18

"Drakan add az eleted" /Stoeki-2016/
:D

w3nd1g0 2016.11.22. 17:08:34

Itt BZ, és üzenem, hogy naná, hogy hallgatom, valamint tartsátok magasan a szóviccek zászlaját!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.11.22. 17:09:27

@w3nd1g0: Szevasz! Megteszem, ami tőlem telik. :)

Grath 2016.11.22. 17:13:09

Ne má', szaporodnak!

Flankerr 2016.11.22. 18:41:52

@w3nd1g0: Pontosan, Stöki for szóvicc prezident!!!

Savior 2016.11.23. 12:39:24

Lehet, hogy én hallottam félre valamit, de mit mondtatok, ki csinálta a Horde-ot? Mert a legutóbbi infóim szerint még a Toys for Bob volt az. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.11.23. 13:21:44

@Savior: Ja, igen, nem voltunk egyértelműek, hogy a kiadó volt a CD, nem a fejlesztő.

feamatar 2016.11.23. 14:54:45

Tomb Raider... épp most játszom végig az első részt. Még mindig kiváló játék, bár playstation verzió save crystalokkal élvezhetetlen lehetett a nehézkes irányitás miatt. Gyalázatos folytatások? Egyedül Angel of Darkness ami trash volt, Chronicles és Underworld meg átlagos. A többi azért inkább minőségi játék, nem?

"ki volt az a barom?" - Mario 64 nagyon hasonló, épp TR előtt játszottam vele. Én preferálom a TR-t. Az első pár Mario64 pálya nagyon ötletes, de utánna az egész nagyon adhoccá válik, és a rengeteg zuhanásból és kamerából adódó halál sokkal idegesitőbb, mint idönkent menteni egyet a TRnél.A láva, bánya és levegőben levő pályák például különösen idegesitőek a Mario64ben.. A pályák sokkal jobbak a TRnél, és szerintem sokkal kevesebb az újrapróbálkozás. Persze még csak a játék felénél tartok és 70 mentésnél ami nem kevés... viszont csak egyszer volt frusztráló helyzetem, amikor a colosseumban idore megy egy feladvany.

TR2 szvsz még jobb, a Maria Doria hatalmas húzás volt. A harmadik az első fekete bárány, de azért pálya design még jó. A 4 az király, az 5 az felejtős.

feamatar 2016.11.23. 15:04:37

abba bele se gondoltam hogy változott lara öltözködése az angelre. Poszt mátrix susogós éra :D

glezmen 2016.11.23. 15:54:26

amugy Heavy Rain mar retronak szamit? szivesen meghallgatnam egy CP mini keretein belul :)

dawey 2016.11.23. 21:04:59

Óriási kedvencem volt a Tomb Raider sorozat, bár főleg csak az első részekkel játszottam.

Mivel ez volt kb. az első olyan külső nézetes akció amivel játszottam, teljesen természetes volt a "tankos" irányítás - sőt, gyakorlatilag mindenhol máshol zavart, hogy a bal-jobb nyilakkal a karakter nem forog, hanem elindul adott irányba :) Minden epizódot PC-n játszottam és imádtam az irányítását, hogy mindig minden pontosan kiszámítható volt. Egyáltalán nem zavart, hogy három kis lépés hátra, majd nekifutás és nagy ugrás, mert stabilan és konzisztensen működött (pl. most játszom a Last of Us-szal, ahol egyes bárpultokra fel lehet mászni, látszólag tök ugyanolyan másikra viszont nem).

Az első részt én főleg a mitológiai setting miatt imádtam, Colosseum, a podcastben is megénekelt Midas király palotája, de úgy emlékszem volt Atlantis, na meg az egyiptomi piramis. Minden pálya zseniális volt, órákat lehetett bolyongani a kapcsolók között, keresve azt amit még nem aktiváltunk :)

A második résznek voltak azért kisebb újításai az elsőhöz képest. Itt voltak először nyitott pályák (az első részben a játékos mindenhol barlangban-épületben bolyongott), amit ti is említettetek vezethető járművek (motorcsónak, a tibeti pályákon a hómobil), illetve a kimondottan vizes pályákra Lara kapott egy szigonypuskát is. Úszni már az első részben is kellett, nem is keveset, de fegyvert nem lehetett használni a víz alatt. Illetve úgy rémlik, hogy a komornyik is a második részben jelent csak meg, de Lara otthona már az elsőben is bejárható volt. És persze a legfontosabb: már nem csak egy ruhája volt Larának, hanem váltogatta őket az egyes helyszínek között :D

A harmadikban a nagy újítás az volt, hogy a főhős megtanult négykézláb mászni, ezt sok pályán kellett is használni az előrehaladáshoz. Asszem ott jelent meg a mérgezés is, amibe faszán bele lehetett halni, és végül nem tudom megcsinálták-e, de az volt az eredeti terv, hogy menteni csak a save kristályokkal lehet majd (amelyik verzióval én játszottam, abban bárhol bármikor engedte, pont mint a korábbiakban).

A későbbi epizódok kimaradtak már az életemből, valahogy a harmadik játékra elfogyott nálam a lendület. Nem tetszettek a pályák, sztori még annyi se volt mint korábban mivel a középső három helyszín között tetszőlegesen lehetett választani a sorrendet. Nem is fejeztem be soha, a Pacific pályáknál abbahagytam. Amit mindenképpen szeretnék majd pótolni, az a 4. rész (Egyiptom) valamint az legutolsó reboot. A podcast alapján érdemes, kíváncsi vagyok hogy sikerültek :)

Aston Kanál 2016.11.24. 23:30:38

Ez remek kis adas volt. Nekem ugyan a Tomb Raider sosem tartozott a nagy kedvenceim koze, de mindig szerettem kulonleges infokat megtudni a jatekfejlesztes hattererol. Ha mar emlitve lett a Crystal Dynamics kapcsan, a Legacy of Kain sorozat is jo tema lenne, mert ott is volt mindenfele josag, persze nem kifejezetten retro, hiszen a Soul Reaver jatekok 2000 utan jottek, de az elso, a Blood Omen azt hiszem 1996-os (bar en elso jatekom a Rig Attack volt Commodore +4-en, szolval ez sem epp retro :) ). Es a Defiance ugyan sokmindent lezart, de maradtak lezaratlan szalak. Es ez a fajta vampirkodas sokkal szimpatikusabb, mint a gimis, napfenyben fenylo bohocok...
Utoljara pedig: David kb. a negyedik ember akit hallottam helyesen kimondani a "tomb" szot. De amit szegeny Derby varosanak nevevel muveltek, attol az ember falnak megy. Mondhatnank: tombol :).

Etniez 2016.11.27. 16:15:05

@gerithegreat88: Szerintem kár a gőzért. Gyenge játékok vannak rajta.
SNES-ből kellene egy ilyen.

ZS0LT 2016.11.28. 04:08:15

Nem tudom, hogy másnak is van-e ilyen problémája az adással, de 46:30 körül meghülyül a lejátszó (android, Podcastaddict), újraindul a műsor, utána nem lehet beletekerni, ilyesmi.
Kipróbáltam több podcast playert is, mind ugyanezt csinálja, egyedül a VLC tudja lejátszani.
Már nem először volt ilyen bajom a Checkpointtal, de azt hittem programhiba. Nem lehet, hogy valami kódolási hiba van az audiófileban, amit feltöltötök?

Gabe-18 2016.11.28. 11:09:50

A Tomb Raider az Underworld-ig létezett. Ami utána jött két "nagy" rész, az nem vitatom hogy a maguk részéről gyönyörű és akár még jó játékok is, de hogy a Tomb Raider-hez semmi közük sincs, az is biztos.
Sose felejtem az első rész egy jelenetét még a kilencvenes évekből PSX-en, mikor valami kart meghúztál és a terem ami mögötted volt megtelt vízzel, és ahol addig felmásznod kellett ott már tudtál úszkálni. Abban az időben ez olyan döbbenetes megoldásnak tűnt, amit ma már nem is igen lehet érzékeltetni... Igazi legenda ez a sorozat. :)

Zardas 2016.11.28. 22:09:59

@glezmen: Valamelyik régebbi adásban azt mondták hogy legyen tíz év a retro korhatár, szóval még nem :)

glezmen 2016.11.29. 08:03:31

@Zardas: hat, akkor egy darabig meg varni kell :-/

Balfars 2016.12.08. 11:09:56

@ZS0LT: Hali, nekem nem volt ilyen gondom vele. Lehet érdemes lenne letölteni külön a podcastat és rámenteni az eszközre. Majd ott később zeneszámként "lejátszani".

ZS0LT 2016.12.08. 15:23:19

@Balfars: Nem online hallgatom a podcastot, hanem PodcastAddicttal (de kipróbáltam egy másikat is), az letölti a fileokat és úgy játssza le. Próbáltam azt is hogy a letöltött filet játszom le az androidos lejátszóval. Sőt úgy is, hogy kézzel töltöttem le a soundcloudról.
Egyik sem működik, KIVÉVE ha VLCvel játszom le, mert az viszi.
Ezért gondolom, hogy baj lehet a fileval, mert a VLC a leghibatűrőbb lejátszó amit ismerek.

Van 2016.12.08. 16:08:22

@dawey: Szerintem 1-től 4-ig egyre jobbak lettek a játékok, nem éreztem rajtuk, hogy kínnal, nyomásra készültek. A negyedik annyira bejön, hogy pár évente újrajátszom. Az ötödik játék volt a törés, ott egyszerre volt, hogy ötlet sem volt és az engine is kifújt, nem bírt már lépést tartani a korabeli játékokkal / elvárással, hiába foltozgatták.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu