HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 2x17: Tomb Raider és követői

2016.11.21. 21:22 Stöki

1996 elég brutális év volt a játékpiacon, sok klasszikus jelent meg abban az évben - szóval mostanában egymást érik az évfordulók. Az egyik ilyen a Tomb Raider szülinapja, ami októberben volt, és amit elég fontosnak éreztünk ahhoz, hogy külön podcastadást szenteljünk neki. Eidos, Toby Gard, szögletes mellek, gyalázatos folytatások és egy megviselt sorozat nagyszerű feltámadása - nagyjából ezekről lesz szó az adásban.

podcast34.png

Aki pedig segít nekünk mindezt összeszedni, valamint feleleveníteni harctéri emlékeinket, az nem más, mint Mártha Dávid alias Daev, aki sok évet lehúzott a Gamestarnál, és a gamestar.hu szerkesztője is volt, amíg úgy nem döntött, hogy inkább elmegy a Neocore-hoz, hogy magyar fejlesztésű játékokat pátyolgasson. Múltjának köszönhetően lexikális tudása elég nagy, ahhoz is hozzászokott, hogy összeszedett véleményt mondjon játékokról - amihez nem szokott hozzá, azok az én szóvicceim, de ez mit sem von le az adás értékéből (sőt). Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok (vagy azokról cikkek):

Legközelebb két hét múlva jövünk vendéggel, jövő héten pedig Mini, méghozzá egy kalandjáték, ami a Tomb Raiderrel egy karácsonyi piacon mérkőzött meg (nem sok sikerrel). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.

Korábbi adások:

2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)
2x11 - Azok a régi jó E3-ak (és más expók) (vendég: Sasa, volt PC Guru-főszerkesztő, most IGN-es)
2x12 - Digital Reality ,Imperium Galactica (vendég: Masell, volt Guru-alapító és a Digital Reality első vezetője
2x13 - Számítógépes szerepjátékok (vendég: Beregi Tamás játéktörténész)
2x14 - Rátkai átkai (vendég: Rátkai István játékfejlesztő)
2x15 - Játékfejlesztés a szocializmusban II. (vendég: Révbíró Tamás, a Novotrade volt művészeti vezetője)
2x16 - WoW és egyéb MMORPG-k (vendég: Hancu/Hunhancuki of Frostshock)

 

A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

29 komment

Címkék: retro közösség podcast lara croft tomb raider checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9011978216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerithegreat88 2016.11.21. 21:29:27

Az, amit a Nintendo csinál a Classic minivel borzasztó gáz. Július 16-án rendeltem elő és valszeg márciusban fogom megkapni.

Bambula 2016.11.22. 09:45:42

Jó adás volt, a Tomb Raider nekem is nagy kedvenc volt.
Stöki pedig a meg nem értett zseni szerepét kapta, szórja a szóvicceket, és a két Savanyú Józsi csak fintorog !

random 2016.11.22. 14:01:18

"Drakan add az eleted" /Stoeki-2016/
:D

BZ the original since 1974 · http://bzmusic.hu 2016.11.22. 17:08:34

Itt BZ, és üzenem, hogy naná, hogy hallgatom, valamint tartsátok magasan a szóviccek zászlaját!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.11.22. 17:09:27

@w3nd1g0: Szevasz! Megteszem, ami tőlem telik. :)

Grath 2016.11.22. 17:13:09

Ne má', szaporodnak!

Flankerr 2016.11.22. 18:41:52

@w3nd1g0: Pontosan, Stöki for szóvicc prezident!!!

Savior 2016.11.23. 12:39:24

Lehet, hogy én hallottam félre valamit, de mit mondtatok, ki csinálta a Horde-ot? Mert a legutóbbi infóim szerint még a Toys for Bob volt az. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.11.23. 13:21:44

@Savior: Ja, igen, nem voltunk egyértelműek, hogy a kiadó volt a CD, nem a fejlesztő.

tamareaf 2016.11.23. 14:54:45

Tomb Raider... épp most játszom végig az első részt. Még mindig kiváló játék, bár playstation verzió save crystalokkal élvezhetetlen lehetett a nehézkes irányitás miatt. Gyalázatos folytatások? Egyedül Angel of Darkness ami trash volt, Chronicles és Underworld meg átlagos. A többi azért inkább minőségi játék, nem?

"ki volt az a barom?" - Mario 64 nagyon hasonló, épp TR előtt játszottam vele. Én preferálom a TR-t. Az első pár Mario64 pálya nagyon ötletes, de utánna az egész nagyon adhoccá válik, és a rengeteg zuhanásból és kamerából adódó halál sokkal idegesitőbb, mint idönkent menteni egyet a TRnél.A láva, bánya és levegőben levő pályák például különösen idegesitőek a Mario64ben.. A pályák sokkal jobbak a TRnél, és szerintem sokkal kevesebb az újrapróbálkozás. Persze még csak a játék felénél tartok és 70 mentésnél ami nem kevés... viszont csak egyszer volt frusztráló helyzetem, amikor a colosseumban idore megy egy feladvany.

TR2 szvsz még jobb, a Maria Doria hatalmas húzás volt. A harmadik az első fekete bárány, de azért pálya design még jó. A 4 az király, az 5 az felejtős.

tamareaf 2016.11.23. 15:04:37

abba bele se gondoltam hogy változott lara öltözködése az angelre. Poszt mátrix susogós éra :D

glezmen 2016.11.23. 15:54:26

amugy Heavy Rain mar retronak szamit? szivesen meghallgatnam egy CP mini keretein belul :)

Aston Kanál 2016.11.24. 23:30:38

Ez remek kis adas volt. Nekem ugyan a Tomb Raider sosem tartozott a nagy kedvenceim koze, de mindig szerettem kulonleges infokat megtudni a jatekfejlesztes hattererol. Ha mar emlitve lett a Crystal Dynamics kapcsan, a Legacy of Kain sorozat is jo tema lenne, mert ott is volt mindenfele josag, persze nem kifejezetten retro, hiszen a Soul Reaver jatekok 2000 utan jottek, de az elso, a Blood Omen azt hiszem 1996-os (bar en elso jatekom a Rig Attack volt Commodore +4-en, szolval ez sem epp retro :) ). Es a Defiance ugyan sokmindent lezart, de maradtak lezaratlan szalak. Es ez a fajta vampirkodas sokkal szimpatikusabb, mint a gimis, napfenyben fenylo bohocok...
Utoljara pedig: David kb. a negyedik ember akit hallottam helyesen kimondani a "tomb" szot. De amit szegeny Derby varosanak nevevel muveltek, attol az ember falnak megy. Mondhatnank: tombol :).

Etniez 2016.11.27. 16:15:05

@gerithegreat88: Szerintem kár a gőzért. Gyenge játékok vannak rajta.
SNES-ből kellene egy ilyen.

ZS0LT 2016.11.28. 04:08:15

Nem tudom, hogy másnak is van-e ilyen problémája az adással, de 46:30 körül meghülyül a lejátszó (android, Podcastaddict), újraindul a műsor, utána nem lehet beletekerni, ilyesmi.
Kipróbáltam több podcast playert is, mind ugyanezt csinálja, egyedül a VLC tudja lejátszani.
Már nem először volt ilyen bajom a Checkpointtal, de azt hittem programhiba. Nem lehet, hogy valami kódolási hiba van az audiófileban, amit feltöltötök?

Gabe-18 2016.11.28. 11:09:50

A Tomb Raider az Underworld-ig létezett. Ami utána jött két "nagy" rész, az nem vitatom hogy a maguk részéről gyönyörű és akár még jó játékok is, de hogy a Tomb Raider-hez semmi közük sincs, az is biztos.
Sose felejtem az első rész egy jelenetét még a kilencvenes évekből PSX-en, mikor valami kart meghúztál és a terem ami mögötted volt megtelt vízzel, és ahol addig felmásznod kellett ott már tudtál úszkálni. Abban az időben ez olyan döbbenetes megoldásnak tűnt, amit ma már nem is igen lehet érzékeltetni... Igazi legenda ez a sorozat. :)

2016.11.28. 22:09:59

@glezmen: Valamelyik régebbi adásban azt mondták hogy legyen tíz év a retro korhatár, szóval még nem :)

glezmen 2016.11.29. 08:03:31

@Zardas: hat, akkor egy darabig meg varni kell :-/

Balfars 2016.12.08. 11:09:56

@ZS0LT: Hali, nekem nem volt ilyen gondom vele. Lehet érdemes lenne letölteni külön a podcastat és rámenteni az eszközre. Majd ott később zeneszámként "lejátszani".

ZS0LT 2016.12.08. 15:23:19

@Balfars: Nem online hallgatom a podcastot, hanem PodcastAddicttal (de kipróbáltam egy másikat is), az letölti a fileokat és úgy játssza le. Próbáltam azt is hogy a letöltött filet játszom le az androidos lejátszóval. Sőt úgy is, hogy kézzel töltöttem le a soundcloudról.
Egyik sem működik, KIVÉVE ha VLCvel játszom le, mert az viszi.
Ezért gondolom, hogy baj lehet a fileval, mert a VLC a leghibatűrőbb lejátszó amit ismerek.

Van 2016.12.08. 16:08:22

@dawey: Szerintem 1-től 4-ig egyre jobbak lettek a játékok, nem éreztem rajtuk, hogy kínnal, nyomásra készültek. A negyedik annyira bejön, hogy pár évente újrajátszom. Az ötödik játék volt a törés, ott egyszerre volt, hogy ötlet sem volt és az engine is kifújt, nem bírt már lépést tartani a korabeli játékokkal / elvárással, hiába foltozgatták.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.26. 20:34:24

az első részben simán volt már víz úszás, ezt azért kb olyan elfelejteni minthogy a BFG zöldet köp

a második rész újításai - a motorcsónak, hószán

lehetett mászni különböző felületeken vízszintesen és fel le,

kaptunk fáklyákat amik fél percig bevilágították a sötét folyosókat

megjelent az A-ha! felsóhajtás amikor Lara talált egy secretet (ezeket egységesítették, arany, ezüst, és jáde sárkányszobrocskákra, és akkor kaptál lőszert, kötszert ha mind a hármat megtaláltad) az elsőben csak random voltak elszórva mindenféle cuccok

új fegyver volt a szigony, mivel ebben a részben már rohadt sokat kellett úszni (egyébként marha röhejes a békaembereket a partról lelövöldözni :D)

Lara új hangot kapott, új poligonszámot - nagyon fontos, hogy itt már lengedezett a copfocskája, az elsőben még csak egy varkocs volt

és kb. ennyi

amúgy nekem is az első rész a favorit, ez a kettes nem rossz, de a története, meh

nem említettétek a corner-bug-ot, meg azt az egyéb legendás bugokat amiket a játékokban öt év alatt nem voltak hajlandók kiküszöbölni az urak

oplenti 2018.01.06. 11:02:29

sziasztok!

én pár napja kezdtem el hallgatni a podcast-ot, naponta 3-4-es adagokban, és nagyon gratulálok hozzá, nagyon tetszik, igazán élvezet ez a műsor!
legalábbis eddig az volt.... ez az epizód nagy csalódás volt számomra, pedig nagyon vártam; a listában mikor megláttam, direkt későbbre tartalékoltam, az utolsók között szerettem volna elmélyülni benne.
sajnos az összeszedetlenségetek tönkretette számomra. eredetileg le akartam írni, miért, és pontosan mit sérelmeztem, de inkább nem tettem, de ha érdekel, szívesen megosztom. az időrendben későbbi epizódok azonban SOKKAL jobbak lettek. simán lehet, hogy csatlakozom a patreon-osokhoz.
csak szerettem volna hangot adni a csalódottságomnak....

további sok sikert Nektek!

oplenti 2018.01.06. 11:33:37

ja, és az ÖSSZES Tomb Raider-t billentyűzettel játszottam végig, valamelyiket többszr is... :D

isla1 2020.03.31. 19:02:50

9:25-től teaser a 250. Golden Axe adásról
süti beállítások módosítása