Valamikor 1996 második felében a Blizzard úgy döntött, felül a kalandjátékvonatra, és elkezdtek dolgozni egy Warcraft Adventures nevű játékon. Rajzfilmes grafikája lett volna, és az animációk nagy részén egy orosz gyökerű stúdió, az Animation Magic dolgozott. 1997-ben akarták kiadni, de a projekt csúszott technikai problémák miatt. Ennek ellenére a játékosok nagyon várták, mert az állóképek igen meggyőzők voltak. A Blizzard azonban 1998 tavaszán, több mint egy év fejlesztés után elkaszálta a szinte teljesen kész állapotban levő játékot. Ezt azzal indokolták, hogy nagyon szuper lett volna a játék, ha három évvel korábban tudják kiadni, viszont a műfajjal szembeni elvárások azóta változtak (Schafer éppen a Grim Fandangón dolgozott), és nem akarnak egy idejétmúlt cuccot piacra dobni. Ez volt az első komoly áldozata annak a szemléletnek, hogy ha a Blizzard nem érez nyerő lapokat a kezében, inkább nem száll be a partiba (később aztán voltak még ilyen áldozatok, ugye - Starcraft: Ghost, Titan).
A rajongók azóta várták, hogy a szinte kész Warcraft Adventures: Lord of the Clans valahogyan kiszivárog majd - most nem kell tovább várniuk. Egy Reidor nevű orosz júzer (aki állítólag annak idején a játék egyik tesztelője volt) feltett egy linket a Scrolls of Lore nevű rajongói fórumra, és erről a linkről végre letölthető a Warcraft Adventures (már amíg a Blizzard le nem tiltja, szóval nem árt sietni - legalábbis a konkrét linkkel, mert nyilván ezután már megállíthatatlan lesz a terjedése). Reidor szerint a játék majdnem százszázalékos készültségű, bár azért érezni, hogy apróságok hiányoznak.
Gyorsan kipróbáltam, hogy működik-e, és úgy tűnik, igen. Ahogy Reidor írja a játékhoz mellékelt angol nyelvű instrukciókban, két .ini fájlban át kell írni a mentéseket tartalmazó könyvtár nevét, aztán ha XP fölötti Windowsod van, az .exe fájl tulajdonságaiban beállítani, hogy Windows 2000 kompatibilitási módban fusson (nekem Windows 10 alatt nem volt ilyen választható, XP-t állítottam be). Így gond nélkül futott, és a színek is helyükön voltak, de ha valakinek még problémái vannak, a Redditen még talál tippeket. Nagyon furcsa játszani vele; egyrészt azt is megértem, miért lelkesedtünk ezért annak idején olyan nagyon, másrészt azt is, hogy a Blizzard miért kaszálta el a programot.
Utolsó kommentek