A Doomot ugyebár nem kell már bemutatni (itt a blogon is volt róla egy jó hosszú cikk), olyan alapvetés a játéktörténelemben, mint a diós bejgli a karácsonyi asztalon. Nem csoda, hogy portolták már mindenre, és nyilván nem csak hivatalos portokra gondolok, hanem hobbihekelésekre. Én 2002 környékén kaptam az akkori munkahelyemtől karácsonyra egy iPAQ pda-t, és még azon is volt Doom (elég vicces volt stylusszal irányítani). Szerintem már kávéfőzőre és csipogó kulcstartóra is átírták.
Hát most már az Apple okosórájára és az Apple TV-re is van Doom - az utóbbi azért vicces, mert az Apple TV (mármint ez a generáció) nagyjából két hét múlva fog csak megjelenni. Az elkövetők a Facebook izraeli irodájának két alkalmazottja, Lior Tubi és Mehdi Mulani, akik tízórás melóval gyűrték be a játékot az Apple Watchba és az új tévébe. A fenti videón a tévés verzió látható, a lentin az órás.
Persze ezeknek a portolásoknak nem az a lényegük, hogy kényelmesen játszható verziót adjanak (az okosórán ez nagyjából lehetetlen is), hanem amolyan technológiai erődemonstrációk, annak megmutatása, hogy nézzétek, erre is képesek vagyunk. A technikai részletek kedvelőinek még idézném a PC World cikkét, ami szerint Tubi és Mulani a játékmotor nDoom nevű portját választották kiindulási alapul, mert az tisztán C kódból áll. "A Doom eredeti motorjának egyes grafikával kapcsolatos részeit John Carmack annak idején hardverspecifikus Assembly nyelven kódolta, azaz a kódbázis egy részét semmilyen szín alatt sem lehet futtatni az Apple Watch-on" - írja a lap.
Utolsó kommentek