HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 1x08: Játékok, amiktől megijedtünk

2015.06.25. 11:44 Stöki

Az E3 ellenére sem estünk ki a Checkpointtal a kétheti ritmusból - ez a jó hír. A felvételkor viszont még mindig bénázunk a hanggal - ez meg a rossz. Megint volt egy-két hanghiba, valószínűleg Grath túl messze volt a mikrofontól, vendégünk pedig túl közel (esküszöm, legközelebb viszek egy collstokot, és kimérem a javasolt 10-15 centit). Meg egy mobil is gerjedt, bár azt nagyrészt ki tudtam vágni, viszont a káromkodásokat elfelejtettem kisípolni (mondjuk nincs sok). Akárhogy is, fogadjátok szeretettel podcastünk nyolcadik adását.

podcast08.png

Mostani vendégünk Gemeiner Brigi, aki elég nagy gémer (Pixelconon épp azt mesélte, hogyan régiófüggetlenít egy NES-t), és nagy horrorrajongó. Ami nekünk azért jött jól, mert a horrorjátékokról - vagy legalábbis az ijesztgetős játékokról - akartunk kicsit beszélgetni. Elég jó hangulatú műsor lett, mi legalábbis nagyon élveztük - reméljük, ti is fogjátok. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt illetve itt, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva lesz új adás, egy hét múlva pedig Checkpoint Mini (ha lemaradtál erről a kiváló spinoffunkról, itt pótolhatod). Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
1x05 - Doom, Quake, id Software (vendég: Sasa, egykori PC Guru-főszerk)
1x06 - Plus/4 játékoktól a Túlélők Földjélig (vendég: Tihor Miklós játékfejlesztő)
1x07 - Pornóba és játékba nem kell sztori? (vendég: Juhász Viktor játéksztori-dizájner)

36 komment

Címkék: közösség horror podcast checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr467569612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.25. 12:49:34

@manson karcsi: De hát ezt én is betettem a cikkbe.

lokkoL 2015.06.25. 12:54:26

"Ludonarratív disszonancia ... régen simán úgy mondtuk hogy szar"
Brigi

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.25. 12:55:30

@lokkoL: Igen, az egy szép oltás volt. :)

lokkoL 2015.06.25. 13:33:40

@Stöki: Briginek skillje, hogy idézhető beszólásai vannak
pixelcon kerekasztal beszélgetésből ez maradt meg:
"addig nem akarok eltávozni ebből a világból, míg nem játszottam kapucsengőn Doomot"

Donjon 2015.06.25. 14:18:46

Én kb egy játékban rettegtem, az Alien vs. Predators 1 volt, mert ott rettenetes volt, hogy bármikor a nyakadba ugrott egy lény ami simán elintéz egy mozdulattal.
Ott volt még a Stalker is, amiben voltak sötét helyek és szörnyek, de ha kellően felszerelkeztél akkor a legsötétebb helyeken se kellett félned.
Amúgy én sem keresem a horrort, engem untat.
Filmben is nagyon kevés volt, ahol rettegtem.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.06.25. 14:23:35

VÉGRE!!! Ismét mobilon hallgatott podcastre mosogathatok, unalmas rádióadások és okoskodó politikai-közéleti tévés beszélgetések helyett!!! :)

Scagnetti 2015.06.25. 14:29:11

@Donjon: Igen, az első rész volt a legparásabb. Abban olyan helyeken is lehettek idegenek, ahol előtte már kiirtottad őket. Időnként egyszerűen újak spawnoltak, így hátra is kellett nézni. Ráadásul ott nem volt action music, ha ellenfél volt a közeledben, mint az AvP2-ben. Parázás szempontjából az AvP1 volt a sorozat legjobbja.

kalbász 2015.06.25. 15:25:23

- Aranyos lányka, tud is néhány idegen szót, ennyi haszna volt a büfészaknak.

- A LN2-ben össze kellett szerelni WC lehúzókból a nunchakut.

Ügyesek vagytok, hogy a saját érzéseitek és tapasztalatotok és a kiválogatott tanulmányok alapján véditek ezeket a játékokat, de ez nem ilyen nagyon egyértelmű.

Ezek szocializálnak is, ha túlzásba viszik és olyan korban érik az embert. Hasonlóan ahogy az IS szocializálja a kiskrapekeket a megszállt területen a saját ideológiájára. Megszokják, az a normális.

Tehát ti, akikre a környezete, meg a szülei figyelt és "vigyázott" a saját példátokra jól alkalmazhatjátok ezt. Másra meg nem nagyon, azért annyira nem jó bedobni a gyeplőt a lovak közé ezen a területen sem.

kalbász 2015.06.25. 15:26:43

@Donjon: Az AVP-ben nekem is volt, hogy álltam a bunker előtt és ... álltam tovább. Nem akartam bemenni a sötétbe.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.25. 15:46:27

@kalbász: Kicsit félreértelmezted azt a részt. Pl. senki nem állította, hogy ezek a játékok nem szocializálnak. Meg azt sem, hogy jó, ha egy 18+-os játékot gyerekkorban megkap az ember.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.06.25. 15:58:55

@Stöki: mobilon nem lehet hoverelni a link fölött, meg a linkelés nem volt elég egyértelmű. nekem. ;)

Venyercsán Dávid 2015.06.25. 16:56:40

@lokkoL: Akkor a BioShock is egy szar, elvégre miatta alakult ki a fogalom.

darkmore82 2015.06.25. 17:01:37

Forbidden Forest uccsó boss, de már a szellem+csontváz is nagyon rémisztő volt!
Resident Evil 1 ajtónyikorgásait mennyire utáltam.
AvP 1-2 legjobb jumphorror volt, valamint a The Thing-et is szerettem, főleg, hogy a csapattagok meg őrülhettek és meg is fertőződhettek.
Dark Corners addig volt igazán jó, amíg nem volt fegyvered, de még utána is volt pár emlékezetes rész.
Legjobb horror game nekem a Perumbra volt, egészen addig amíg nem jöttek az esetlen mozgású valamik...
Resident Evil Revelations 1-el sokat játszottam, sztory is egész jó volt, valamint abban is volt valami "raid" féleség, abba beleszalad vagy 70 óra.
Ja, igen Silent Hill 1, de főleg az Origins PSP-én elég ütős volt, talán a 3. játék volt PSP-én nálam, az ember kinyújtott kézzel játszott, hogy minél távolabb legyen a képernyő, valamint a Corpse Party se volt semmi PSP-re.

Nagyon szeretnék egy zárt helyen játszódó horrort, jó sztoryval, fegyverek és szörnyek nélkül, sötétség, bezártság, puzzlék, szomjazás, éhezés, szédülés, hallucináció, bekattant NPC-k, realisztikus sérülés, lehet tőlem akár kicsit cső, vagy scriptelt, quicktime eventes is, de a menekülésen, túlélésen legyen a hangsúly.

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.06.25. 17:31:41

@darkmore82: A jumphorror tényleg jó elnevezés az AVP2-re, persze csak a tengerészgyalogos rész volt ijesztő, de nem feledem azt a hideglelést, ahogy a sötét, elhagyott bányatelepeken kolbászoltam a pittyegő radarommal, meg a folyton lemerülő lámpámmal. :)

Bambula 2015.06.25. 20:38:44

Számomra a Project Zero (Fatal Frame) volt félelmetes hangulatú, éjszaka nem is szerettem vele játszani mert csak hülyeségeket álmodtam tőle :)

Bobby Newmark 2015.06.25. 21:01:47

Mi az a Last Ninja a bal alsó sarokban?

Először azt hittem, hogy a Remix, mert azt nem ismertem, de azt most végignéztem a youtubon, és az csak a LN2, sokkal szarabb zenével meg egy intróval.

Szóval?

RegularZombie 2015.06.25. 22:11:46

Én 10 évesen a c64-es aliens-en tudtam nagyon megijedni a szörnyet jelző sípolástól. Ez volt nekem a legmeghatározóbb az biztos, iszonyat nyomasztó volt, hogy semmi hang, egyszer csak sípolás.

www.youtube.com/watch?v=efolLO2zcpc

Egyébként a filmes alienes mozgásérzékelő valami zseniális, hogy mennyire megmarad mindenkiben az a ritka, tompa pittyegés, aztán szépen lassan elkezd sűrűsödni és élesedni.

HardRock 2015.06.25. 22:33:53

@lokkoL: Azon a beszóláson én is megfeküdtem. :)

Meghívhatnátok Brigit beugró vagy állandó műsorvezetőnek magatok mellé.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2015.06.26. 07:20:11

Brigit kérjük állandó műsorvezetőként felvenni! :-D

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2015.06.26. 10:59:13

Hogy a leányka mitől olyan nagy szám, azt nem értem, de a lair pour lairon jót kacagtam.

Legkorábban amúgy azt hiszem, a Master of the lampstól féltem, hogy nem lesz-e load erroros, utoljára pedig a Painkiller diliházas pályájától a plafonon mászkáló csonkolt betegekkel, de annak is 2 (3?) éve.

molnibalage 2015.06.26. 15:54:31

Soha semmilyen játékon nem "rettegtem", "féltem" vagy paráztam". Az RPG-knél amikor hatalmas szőrös pók jön a semmiből, akkor kicsit kellemetlen. Skyrimban soha nem mentem előre. Mindig előre küldem an NPC-t és távolról vertem le a pókot.

rognork 2015.06.26. 16:17:24

Megnéztem a Dragon's Lair NES gameplay videót, hátbazmeg ez durva.

K0vasz 2015.06.26. 17:58:41

huh, hát volt pár para játék:
- alone in the dark 1 (bár az inkább ilyen nyomasztó volt, mint beszaratós)
- xcom 1-2
- AvP 2
- Penumbra
- Alien: Isolation

igazából ahhoz képest, hogy ez 20+ év termése, annyira nem sok. mondjuk az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy sem filmben, sem játékban nem vonz különösebben a horror, úgyhogy nem is kerestem célirányosan az ilyen játékokat :)

VikMorroHun 2015.06.26. 18:07:12

Hehe, a fényerőt lehet állítani. Erről eszembe jutott a Morrowind 100% vakságot adó gyorsaság csizmája, aminek a hatását úgy is lehetett csökkenteni, hogy teljesen feltekerted a monitor fényerejét, és akkor mégis lehetett látni valamit a játékból. :)

Flankerr 2015.06.26. 23:53:26

Filmben, játékban is kimaradtak nekem a horrorok, de az AvP 1 bennem is hagyott nyomokat :) És 9 éves koromban kimentem a bolygó Neve Halálról a moziból az első alien támadás után :)

thinkEdem 2015.06.27. 13:27:42

Tobb Brigit a checkpointba! (MNB!)

Cthulhu kiejtese elvileg nem fixalt, egyes helyeken 'ktulu', mahol 'kutulu', sot, letezik 'kadulu' varians is - a "hivatalos" forras ugye az oarab Necronomicon (ami a kozhiedelemmel ellentetben szinten Lovecraft szulemenye), es az oarab iras nem jelol maganhangzokat. ;)

Amugy nalam a horror nem egyenlo a felelmetessel, hanem inkabb a remiszto, taszito laza megfogalmazast hozza (pl a slasher/ticsung horrorbab inkabb a gyomorforgatasra mennek ra); amu kifejezetten a feszultsegre es felelmetesre jatszik ra, az a thriller

molnibalage 2015.06.27. 15:21:29

@rognork: Én is csak lestem. És ezt kiadták így? WTF...?

Ravenor 2015.06.29. 10:02:03

"E3 ellenére sem estünk ki a Checkpointtal.."

Bezzeg a heti retro half-life-ostul mindenestől megdöglött.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.29. 10:26:10

@Ravenor: Lesz még, de a podcast jóval kevesebb idő nekem, mint egy jól összerakott heti retro.

Ravenor 2015.06.29. 11:19:32

@Stöki: Ezt mondjuk megértem, de nem szeretem :)

Bobby Newmark 2015.06.30. 17:47:15

@molnibalage: Kevés rosszabb játékot ismerek a játéktörténelemben, mint a Dragon's Lair, _bármelyik_ platformon, az eredeti, laserdisc-es rajzfilmes árkád masinát is beleértve.

A C64es verzióhoz volt szerencsém annak idején, az is borzalmas.

Flankerr 2015.07.04. 15:19:15

Brigi jöhetne állandóra, jól csinálja :)

Savior 2015.07.08. 14:44:44

Toki (時) japánul idő, nem hely. Majdnem. ;)

Ez tényleg jó rész volt. "Un" :D

Horror játékok közül csak a Penumbrával játszottam, egész pontosan egy pályát (hajótól a csapóajtóig a hóviharban), mert a másodikat már nem mertem elkezdeni...

zevilaga 2017.01.06. 23:37:04

Én most, 2017 legelején kezdtem el hallgatni a Checkpointot, de most napi másfél részes sebességgel, amig autókázom. Minden nagyon tetszik, hiszen én is '86-ban kaptam az első saját gépemet, ami egy Plus4 volt. Máig megvan, és működik.
Szóval a Podcast nagyon tetszik, de ezt a részt nem bírtam végighallgatni. Ez a kedves hölgy annyira arrogáns és antipatikus, hogy inkább áttekertem. Ráadásul benyelte a mikrofont is...
Nélküle a végtelenségig folytathatjátok, hallgatni fogom. ;)