HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A 10 legjobb Star Wars játék

2015.04.21. 16:03 Stöki

A múlt heti teaser óta nem akar elapadni a neten a Star Wars-os kontent, és erre a vonatra én is szívesen felszállok, mert én is az első trilógián nőttem fel, a fényszablya sugárpallos fotonjatagán fénykard zvöööng hangja bennem is szép emlékeket ébreszt. Úgyis régen volt toplista, lehalásztam bő 30 év Star Wars-játékterméséből a javát. Persze csak szerintem ez a java, kommentekben lehet kiegészítgetni, sajátlistázni, anyázni, amiért kimaradt a Dark Forces (hihi).

Star Wars (1983)

A játéktermi Star Wars-alapvetés, őrült jó élmény még ma is játszani vele, de ezt pár éve megírtam már, amikor egy vegasi játékteremről posztoltam. A játéktermek (és az Atari) aranykorában született játék a legelső filmet dolgozza fel, és tömény akció: egy X-szárnyúval kell lőni vektorgrafikás birodalmiakat, aztán a Halálcsillagot. A nagy truváj az irányítás volt: külön kormányt terveztek a játékhoz, amivel gyönyörűen lehetett röptetni az X-szárnyút – legalábbis ezt az illúziót adta meg. Bármikor leköt ma is, és egy pénzérmével egész messze eljutok benne (3-4 Halálcsillag-robbanásig).

Super Star Wars trilógia (1992-1994)

Ez rögtön három játék, amik szépen összehozták az eredeti filmtrilógiát az agyatlan játéktermi lövöldözésekkel, mindez SNES-en (és fura, hogy más platformot nem nagyon találok, pedig világosan emlékszem, hogy én pc-n játszottam ezzel). Mész, lősz, ugrasz, mész, lősz, ugrasz – ez a játékmenet nem robbantott ki forradalmat, de a cséhávál a háta mögött teljesen fogyasztható volt. Például feltűntek olyan szörnyek és droidok, amik a filmben nem, és az ember úgy érezhette, hogy jobban ismeri a Star Wars-univerzumot, mint a nemgémer pórok. No meg egész jól nézett ki, hála a fejlesztő Sculptured Software grafikusainak.

X-Wing (1993)

A legutóbbi podcastadásban megénekelt Wing Commandert akciószimulátorok garmadája követte a kilencvenes évek elején, és mind közül az X-Wing volt a legjobb. A Lucasarts-klasszikus a korhoz képest szuper grafikával és zenével, a filmekhez hű díszletekkel hozta a Star Wars-hangulatot. A címmel szemben A-Winget és Y-winget is lehetett benne irányítani, elég változatos küldetésekben. Tavaly óta a GOG-on elérhető, mert ma is elég szórakoztató (azért a grafika már nyilván elég kopott).

Tie Fighter (1994)

Az előbbi párja, amiben lázadó helyett egy birodalmi pilótával héderezhetünk az űrben, és a mindenféle betűszárnyúak helyett TIE Akármikkel lövöldözhettünk. Méltó folytatás, ami nem csupán átrajzolta az X-Winget, hanem csomó játékmenetbeli aprósággal elérte, hogy a játékos tényleg a másik oldalon érezze magát. 1997-ben aztán kijött a két játékot egyesítő X-Wing vs. Tie Fighter, ami a grafikai tupírozáson túl a multiplayer részt tette rendbe, és már akár nyolc ember is összeakaszthatta a bajszát a messzi-messzi galaxisban.

Star Wars Rebel Assault II: The Hidden Empire (1995)

Oké, ez valósznűleg csak nálam top 10-es, de nem bírom kihagyni. Játéktechnikailag ugyanis nem nagy vaszisztdasz, egy rail shooter, amiben előre rögzített mozgóképes háttér előtt kell lövöldözni. Na de milyen az a háttér! Milyenek azok az élőszereplős átvezetők! (1995-öt írunk.) A széria 1993-as első része még kicsit kiforratlan volt, de a második olyan volt, mintha egy elfeledett (és interaktív) Star Wars-filmet nézne az ember. Kevés játék tudott levenni a lábamról csupán a grafikájával, de a Rebel Assault II ilyen volt.

Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader (2001)

Külső nézetes 3D akciólövölde X-szárnyúval? A jóisten is erre teremtette a Star Wars brandet! Az 1998-as első rész sem volt rossz, de a folytatás rátett egy lapáttal; még szebb grafika, még filmszerűbb élmény, még faszább küldetések. A cikázó ellenséges lézerek között manőverező magányos hős toposza egy korábbi játékban sem volt olyan jól elkapva, mint ebben.

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast (2002)

Természetesen az fps-ek sem kerülték el a Star Warst. Már 1995-ben megjelent a Dark Forces, ami főleg a díszletek miatt lett sikeres, mert játéktechnikailag nem sokban mutatott újat a két évvel korábbi Doomhoz képest. Aztán 1997-ben jött a Dark Forces II alcímű Jedi Knight sokkal korszerűbb kiszereléssel és külsőnézetes kardozással, de mai szemnek már bántóan szögletes 3D-vel. Ennek a folytatása, a Jedi Outcast volt a széria ékköve, amit ma sem rossz kézbe venni.

Star Wars: Knights of the Old Republic (2003)

A Bioware a KotOR-ral ágyazott meg a Mass Effect sorozatnak, Casey Hudson itt volt először vezető fejlesztő, és a játékkal rögtön a legfelső fejlesztőligába került. A program nagyon ügyesen egyensúlyozott a szerepjáték- és akcióelemek között, ráadásul a nagyjából 60 óra alatt végigjátszható történet is szuper volt. Amikor megjelent, hetekig nem lehetett lerobbantani az Xboxról, és le voltam nyűgözve, hogy már ilyen játékok készülnek. Aztán két év múlva jött a szintén remek folytatás, de már nem vágott úgy mellbe. Harmadik rész is készült volna, de lefújták, helyette lett a SW: The Old Republic című MMORPG. Hát, nem tudom, hogy jobban jártunk-e.

Star Wars: Battlefront II (2005)

A 2002-es (vagy már 2003-as?) PC Guru táborban láttam először a Battlefield 1942-t, és már akkor arról beszélgettem Chris kollégával, hogy mennyire jó lenne egy ilyen erősen multiplayer-központú cucc a Star Wars világában. Nem kellett rá sokáig várni: a szép emlékű Pandemic 2004-ben elhozta a Battlefrontot, de nekem valamiért kimaradt, és a második résszel vetettem bele magam a ticsung-ticsungba (mások szerint pjú-pjú, de ezen nem veszünk össze). Lenyűgöző volt a hoth-i balhéba beszállni, bár általában hamar kilőttek. És hamarosan érkezik az újabb Battlefront, ezúttal a DICE-tól.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy (2006)

2005-ben a Lego Star Wars volt az első Lego-játék, ami filmes brandre épült és sztorit mesélt el. A koncepció sikere azóta ismert, lett Lego Indiana Jones, Lego Batman, Lego Hobbit, és kezd már kicsit unalmas lenni az egész. De 2005-ben nem volt ennél jobb családi játék, és persze az örök gyerekek is végigtolták. Egy gond volt csak: nem az eredeti trilógiát dolgozta fel, hanem a kétes hírű prequel-filmeket. Egy évvel később aztán helyére billent a világ.

Futottak még: SW: Bounty Hunter, SW Episode I: Racer, SW: Republic Commando, SW Galaxies, SW: The Old Republic, SW: Force Unleashed, SW: Dark Forces, SW Jedi Knight II: Jedi Academy. Meg amit még a kommentekbe írtok.

92 komment

Címkék: retro star wars toplista

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr977386630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eatmoregold 2015.04.21. 16:32:33

Én a Jedi Academyt szerettem nagyon, és a super star warst.

eatmoregold 2015.04.21. 16:35:46

Ja, és még a Star Wars Galactic Battlegrounds is jó RTS volt, mi sokat játszottuk multiban. Ha jól emlékszem, akkor age of empires 2 motorral ment.

torzon borz 2015.04.21. 16:55:23

Azért a Star Wars Galaxies lazán befért volna ide , mind a mai napig az egyik legegyedibb mmo volt ( amíg a soe ki nem herélte ).
Béke poraira , hüphüp.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2015.04.21. 17:36:49

Enterprise-on a 3D Starstrike volt a király, lényegében egy remek unofficial koppintása az arcade játéknak.

Palánta 2015.04.21. 17:41:29

SW: Empire at War és a kiegje is egészen jóra sikerült.

VikMorroHun 2015.04.21. 19:05:59

"kell benne lőni benne" - szerintem sok lesz benne. Mármint az akció. :)

VikMorroHun 2015.04.21. 19:14:53

Ja, a Star Wars The Old Republic nem túl nagy szám MMO-nak, de a történet igazi BioWare munka, és mivel többé-kevésbé ingyenes, érdemes kipróbálni.

blarke 2015.04.21. 20:07:06

az megvan, hogy kijott a KotOR1 mobilra? :-) ennek oromere vegigtoltam meg1x :-)

Pretoryan 2015.04.21. 20:19:12

Szerintem a "lego"-val helyet cserélhetne bármelyik futottak még kategóriás, de ez csak az én véleményem, és remélem hogy a felsorolás csak időrendi, mert ugye minőségben:

KotOR és utána bármi (na jó a második a TIE fighter)

(természetesen ez is SZVSZ)

Valenhun 2015.04.21. 20:52:23

X-Wing Alliance:, ami a X-Wing VS Tie Fighter után jelent meg. GOG-n elérhető, kiegészítve a külön oldalról "http://www.xwaupgrade.com/" letölthető "XWAU Craft Pack v1.2 "-vel, ma is nagyon jó játék.

SW-TOR MMO: Igazi folytatása a KOTOR 1-nek és 2-nek. Nagyszerű story része van, és mivel ingyenes, kár lenne kihagyni.

SW Force Unleashed 2: Jó game, de az irányítása az katasztrófa PC-n bill+egér kombóval.

rognork 2015.04.21. 20:55:37

stöki, szerintem teljesn jó listát alkottál, mellesleg a rebel assault is jó, a jedi outcast meg kurvajó.

vargatom 2015.04.21. 20:59:11

Bocs Stöki de vitatkoznom kell valamivel: a Dark Forces igenis egy bazi nagy előrelépés volt a Doomhoz képest.

Eleve volt benne hődetonátor (kvázi gránát) meg még pár robbanó cucc és nem csak hordók...

De a nagy etvasz a level design volt. Egyrészt óriási nagy pályákat bírtak belepakolni, főleg a kor színvonalához képest, de ami még komolyabb az a viszonylag komplikált puzzle elemek. Néha a pályáknak iszonyat nagy elemei mozdultak el a kapcsolgatással, teljesen új és lenyűgöző élmény volt.

Persze a folytatások nagyon szépen vitték tovább ezt az elemet is, máig emlékezetes a zuhanó űrhajóból menekülés meg a szemétszállító siklón(?) utazgatás meg ilyenek. Plusz a Jedi Knight 1-ben a forgatott átvezetők is baromi hangulatosak voltak (akkoriban... :)
Meg a folytatások rendes 3D engine-je volt az első eset, amikor komolyan elszédültem mélységektől egy játékban, Nar Shadda vagy mi pl. baromi durva volt.

Kár hogy a Force Unleashed ma már nem állja meg a helyét ilyen jól az aktuális FPS játékokhoz képest...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.21. 21:09:22

@vargatom: Ja, hát egy fps-ben mindenképpen kapcsolgatni akarok minél többet. :) Nagy pályák, remek. Amiken fel meg le azért nem nézelődhettél, hogy tájékozódj. Egy évvel a System Shock után vagyunk, csókolom - és ez egyben a puzzlés felvetésedre is a válaszom. :)

Szóval összességében én nem éreztem azt az őrületes előrelépést, inkább egy közepesnél kicsit jobb Doom-klónként éltem meg.

vargatom 2015.04.21. 21:13:24

Ja igen, az X-wing és Tie Fighter meg valszleg tényleg ma is szórakoztató, de a leginkább azért maradandó élmények, mert mindkét játék piszok nehéz lett az utolsó kb. harmadára :)

Voltak küldetések, amiket szinte csak úgy lehetett teljesíteni, ha az ember kvázi kitalálta-kitapasztalta a scriptek működését, hogy melyik hajóval melyik történés mit triggerel, milyen ellenséges gépek indulnak milyen küldetéssel. Sokszor csak úgy volt esélyed, ha egy bizonyos csapatból élve (de félig szétlőve) hagytál valakit, mert olyankor az előbb visszatért az anyahajójára és csak utána jött a következő hullám, és így lehetett elég időt nyerni...

Kiváncsi vagyok ma hányan játszanának végig egy ilyen stuffot...

vargatom 2015.04.21. 21:14:29

@Stöki: A SS az más kategória volt már azért sztem, pont hogy nem FPS hanem akció-RPG inkább, nem?

Nekem mindenesetre nagy élmény volt a DF is meg a folytatások is. Aztán valahogy a Jedi Academy viszont már kimaradt...

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2015.04.21. 21:19:19

@Stöki:

A DF-ban már nézhettél fel-le, meg gugolhattál, futhattál is.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.21. 21:22:18

@valamit: Ez biztos? Egyik YT-videóban sem látom, hogy nézelődnének.

Pl. www.youtube.com/watch?v=RC3pn4yiWlE

vargatom 2015.04.21. 21:23:48

Ilyen nyomd meg sokszor a pgup/pgdn gombokat nézelődés volt csak, mint a Duke-ban.

norbert79 2015.04.21. 21:24:45

@Stöki: Pedig lehetett, sőt, ugye 3D modellek... Attól, hogy más ügyetlen, még működött :)

zyrobs 2015.04.21. 21:31:47

Nálam az X-Wing Alliance és a Shadows of the Empire volt a legnépszerűbb. A Battlefield 2-t beajánlották és végigtoltam, de nem nagyon jött be, cask arra emlékszem hogy végig engineer-el játszottam, mert ők tudtak health packot használni (eldobták maguk elé, és utána belefutottam). easy mode.

A SNES-es Super Return of the Jedi szintén megvolt, de sosem elejétől végig toltam, mert le volt írva az összes pálya jelszava. Asszem így is sikerült mindegyik pályát megoldani, cask a legutolsót nem.

Még arra emlékszem hogy 90-es évek közepe táján rengeteg pénzt beleöltem egy játéktermi Star Wars űrcsatás gép végigtolására... valoszinüleg a 1993-as Sega Model 1 játék lehetett, ez hasonlit a legjobban az emlékeimre.

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2015.04.21. 21:32:32

A Kotor 2 visszatekintve kifejezetten nem jó (ha úgy tetszik szar) folytatás volt az első után, az tényleg napokra leszögezett, a 2. rész össze volt csapva.
Az Empire at war még simán elfért volna ezen a listán, na az volt a fasza SW rts.
Személy szerint a The Force Unleashed-et meg elég indoknak tartom a Lucasarts felégetésére, egyszerűen bazári volt, komolyan vehetetlen, amit meg PC-re ki mertek adni belőle, azt ne is emlegessük.

http://www.eurovisionsports.tv/fifaworldcup/ 2015.04.21. 21:37:14

Azért a Republic Commandot kihagyni ilyen válogatásból vétek...

vargatom 2015.04.21. 21:41:24

@norbert79: A Dark Forcesben az összes ellenség meg felvehető cucc ugyanúgy 2D bitmap volt, mint a Doomban. A Jedi Knightban voltak először 3D karakterek, de kissé darabosak ;)

21 ezer Ft 2015.04.21. 21:47:37

Én mindkét Rebel Assaultot imádtam, még ha az elsőre igaz is, amit írtál, de ettől függetlenül jó volt! :)

A KotOR I-II hatalmas élményt nyújtott, a másodikhoz viszont szükséges a restoration mod (én a droid planetet is megnéztem, az egy nagy rakás fekália, nem ajánlom, a többi viszont kötelező).

Jedi Outcast és Academy 5*, a Dark Forces részeket viszont nem igazán kedveltem, ellentétben a Force Unleashed részekkel, azok tetszettek, a második szerintem kicsit jobb volt.

A Republic Commando is egy kötelező darab.

Az Empire at War még csak a listán van, remélem a közeljövőben lesz rá időm.

21 ezer Ft 2015.04.21. 21:49:20

@Valenhun: "SW-TOR MMO: Igazi folytatása a KOTOR 1-nek és 2-nek. Nagyszerű story része van, és mivel ingyenes, kár lenne kihagyni."

Magányos harcosként van értelme vagy mindenképpen kell interakció másokkal? Milyen fékek vannak az ingyenesség miatt?

Gukker 2015.04.21. 21:52:19

@vargatom: A Dark Forcesban úgy volt megoldva az egérrel való nézelődés, mint kicsit később a Chasmban is. Egy gombot kellett folyamatosan nyomva tartani.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy felmapeltem a funkciót a numerikus mínuszra és ráraktam egy góliát elemet.

vargatom 2015.04.21. 21:54:15

@Gukker: Akkor te vagy későn játszottál vele, vagy előtte jártál mindenkinek :) Anno még a GLQuake-ben is volt egy időszak, amikor egeresként lehetett alázni a billentyűzetlovagokat...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.04.21. 21:55:18

TIE-Fighter és A Dark Forces megvolt. Gyerek végigtolta a Jedi akadémiákat is.

Egyszer láttam egy demót valami SW köntösbe bújtatott stratégiáról, hasonlított a Redalertre. NEm szereztem meg, de látványilag ott volt nagyon.

BButch 2015.04.21. 21:55:37

SW Rebellion is jó kis stratégia volt. Nem tudom mi volt az alapja amire ráhúzták a SW-t.

Norman Nailer 2015.04.21. 22:15:01

A Dark Forces sorozatból (többszöri végigjátszás után) semmiképp sem az Outcastot emelném ki. Hangulatában az előző rész (Jedi Knight), játékmechanikájában a rákövetkező rész (Jedi Academy) mindenképpen jobb volt. Az Academyben már kifejezetten élvezetes volt fénykarddal + force kombókkal aprítani az ellenfeleket.

attila7575 2015.04.21. 22:17:24

Dark Forces és X-Wing Alliance tényleg kéne egy ilyen listába.
Pl a Super Star Wars és a Rebel Assault 2 helyére.

keer_eye (törölt) 2015.04.21. 22:25:06

@xXxW33dSm0k3rxXx: merész kategórikusan megmondani valakinek, hogy a saját blogján miről írjon. De persze ha nagyon a lelkedbe gázolt a poszt, Stöki rendes srác, biztos vagyok benne hogy visszakaphatod a pénzed.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.21. 22:25:19

@xXxW33dSm0k3rxXx: Kapsz egy kis gondolkodási időt, mondjuk egy hetet, mielőtt megint kommentelhetsz. Addig is törlöm a förcsögésed.

Mordin Solus 2015.04.21. 22:30:33

@21 ezer Ft: "Magányos harcosként van értelme vagy mindenképpen kell interakció másokkal? Milyen fékek vannak az ingyenesség miatt?"

Az interakció hiánya még kibírható, abban az értelemben, hogy a tartalom túlnyomó része szólózható, de egyrészt lehet összefutni jó arcokkal is, másrészt ingyenes módban bírhatatlanok a fékek. Egy próbát mindenképp megér, és ha bejön, akkor <6KHUF egy 60 napos gamecard, azzal végig lehet tolni a class storyk többségét.

@xXxW33dSm0k3rxXx: "igen, alapból kicsit el volt nagyolva a játék és sok minden tervezett dolog kimaradt [...] azonban még így is sokkal élvezhetőbb és elgondolkodtatóbb, mélyebb sztorija és szereplői voltak mint az egynek"

Egyetértek. Az 1. részből nem lehetett volna összevágni egy ilyent: www.youtube.com/watch?v=HLSbAFzxkb0 Team Gizka, RIP (még úgy is, hogy a restoration modot végül is nem ők fejezték be).

Alick 2015.04.21. 22:42:32

Régi kellemes emlékek... :)

LaranjaS 2015.04.21. 22:48:12

A maga nemében jó volt mindegyik. Személy szerint a KOTOR1-2 kijátszása segített az angol nyelvvizsgámon :)
Imádtam a Jedi Academy-t, a maga béna kis skill fejlesztéseivel. Ja és igen...
Nekem nagyon tetszett egy a Force Unleashed. Mert egy igazi SW rajongó, mindig is egy olyan karaktert szeretett volna irányítani, mint ami abban volt...Qrva erős, a birodalmi rohamosztagosokat úgy lehetett dobálni, mint a hangyákat és még a Tie-t is ellehetett dobni Force Push-val.

Reman 2015.04.22. 07:39:48

Végignézve a kommenteket furcsállom, hogy a Rouge Squadront senki sem említi! Nekem az volt az ultimate, nem tudom, hányszor toltam végig, mire minden küldetés arany medál lett.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2015.04.22. 07:42:51

Nekem egyértelműen a Jedi Knight II Jedi Outcast a TOP játék Star Wars ban!

Ja és nem azért de alul a további címeknél a Jedi Academy az nem Jedi Knight II! :)

Palánta 2015.04.22. 07:54:23

@21 ezer Ft: Sajnos az egyik legbénább f2p modell szerintem. lvl10 után töredéke xp-t kapsz és mivel nincs adott szintre több helyszín, előbb utóbb túlléped az adott helyszín nyújtotta feladatokat, de még mindig kicsi vagy a következőhöz. Marad a grind. Többi játékossal nem kell foglalkoznod hacsak nem akarsz instázni. Szintezéshez nem kellenek. Kapsz saját segítőket. Ezen felül limitálják még: heti raid, heti insta, heti űrfeladatok számát (3db egy hétre). Tehát ha normálisan akarsz játszani és csak a történetek miatt, amiből viszont sok van benne, ugyanis minden egyes kaszt kapott saját történetet, vagyis 8 önálló, nagyjából egymástól független történet van benne, persze nem kotor hosszúságú, de azért 2-4 hetet el lehet vele bohóckodni, akkor bizony jobban jársz ha arra az 1 hónapra befizetsz. A karakterlapon legutóbb csak 9 helyen volt "vedd meg coinért" ikon....pl sapka megjelenítésének kikapcsolása mellett.

Na igen, X-Wing : Alliances azt én is kihagytam, pedig a Rouge Squadron 1 mellett azzal nyomtam a legtöbbet.

Valenhun 2015.04.22. 08:19:17

@Palánta:

Tény, hogy az SW TOR free módban eléggé korlátos, de ha valaki egy hónapra már befizetett és utánna nem újítja meg, akkor Preferred lesz, amivel már messze nem annyira korlátos. Persze a Subscriber az igazi, de a Karakter kampányt és a Bolygó kampányokat egyedül is kényelmesen meg lehet csinálni. Amúgy 8 külön karakter történet (4 empire és 4 republic oldali) és bolygónként 1-1 bolygó küldetéssor van (kb. 16-18 bolygó oldalanként, persze átfedéssel). Továbbá számos instance(flashpoint), raid(operation), és ott van még a PVP is, meg a csillagvadász harc (PVE és PVP is).

Bobby Newmark 2015.04.22. 09:14:13

Én hozzátennék még két fanméd kis játékocskát:
Star Wars: Battle of Yavin
Star Wars: Battle of Endor

Egy csóka követte el őket. Egy-egy küldetés csak néhány fázisra osztva, arcade stílusban és X-Wing-es kitöltött, textúrázatlan poligon grafikával, és nem teljesen szabad 3D mozgással (függőleges irányban korlátozott, nem lehet hurkot repülni, nem lehet tengely körül forogni). VISZONT: konkrétan több tucat, megkockáztatom, hogy akár száz vadász is egyszerre csatában van. Iszonyat zúzás. Kb olyan a játék, amilyennek az X-Wing utsó három küldetésének kellett volna lennie, csak az az engine nem bírt el ennyi objektumot.
Yavinon először vadászokat és csillagrombolókat kell pusztítani a nyílt űrben, aztán Halálcsillag felszínén a tornyokat, majd trench run.
Endori csatában védeni kell a flottát, csillagrombolókat irtani, majd a végén belerepülni a szupercsillagromboló hídjába.

Ingyenes, több helyen fellelhető dolog. Nagyon tudom ajánlani, fél órás lődözésre kiváló.

Scagnetti 2015.04.22. 09:24:41

XWing Alliance-t hogy lehetett kihagyni? Még csak említve sem lett, pedig messze a legjobb darabja az Xwing sorozatnak, de szerintem a Star Wars játékoknak is.

Most, hogy jön az új Elite meg a Star Citizen és az új SW film is, talán eszébe jut egy fejlesztőnek egy új Xwing is.

A Jedi Academy se a futottak még kategóriát érdemli. Technikailag valóban nem volt előrelépés az Outcasthoz képest, de játékmenetben annál inkább. Hangulatát tekintve nekem ez (ill. az Outcast) állt legközelebb a filmekhez.

Bobby Newmark 2015.04.22. 09:26:05

Republic Commando nekem nagyon nem tetszett. Végigküszködtem magam rajta a becsület kedvéért (rühellem a droidhadsereget en bloc, kurrrrvaanyád, Dzsordzs!), egy dolog miatt voltam kitartó: hogy végrehajthassam a végén a 66-os parancsot. Aztán csalódnom kellett, nincs olyasmi a játékban.

21 ezer Ft 2015.04.22. 09:33:09

@Bobby Newmark: Mondjuk arra azért lehetett számítani, hogy ez nem lesz benne, az SW III előtt jött ki, ha jól emlékeszem, akkoriban írták is róla, hogy a Kashyyyk bolygó lesz benne a "spoiler", nem nagy mértékben persze.

Hokunda 2015.04.22. 09:48:46

Már nem emlékszem, hogy az X-Wing vagy a Tie Fighter volt-e, amivel egy csomó időt eltöltöttem a kollégiumban esténként, de a szobatársaimnak konkrétan az agyára mehettem, mert csak tábornoknak hívtak. :)
Emlékszem olyan küldetésekre, hogy 5-ből 4x az első összecsapásnál rommá lőtték a gépem és amikor éppen nem, akkor volt esélyem tovább haladni.

Winter is coming 2015.04.22. 09:51:25

KOTOR II anno nagyon várós volt, de az összecsapott vége miatt nagyon haragudtam rá.

És akkoriban szép volt, meg szagos, de már nagyon korlátozott keretek között lehetett csak mozogni.
Najó, mindkét KOTORban a saját hajón való mászkálás és fegyverbuzulás is jó volt, de valahogy mégis csak negatív érzések maradtak a végén.

Republic Commando-t meg imádtam, hangulatilag és a kiegységes irányítás miatt.

Ez a kettő felférne a 10-es listára KOTOR 2 és Hidden Empire helyett

Bobby Newmark 2015.04.22. 10:16:27

@21 ezer Ft: Megjelenéskor csak megnéztem, aztán évekkel később játszottam csak végig, és akkor már a megjelenési időrend nem volt nagyon észben tartva.

Nyilván nem spoilerezik el egy játékban a trilógia zárófilm über csúcsjelenetét. :)

Hokken 2015.04.22. 11:23:46

My favorite list:
KOTOR
Jedy Academy
KOTOR 2

Ezek a mai napig fent vannak a gépen, unalmas óráimban nagyon jól el lehet velük lenni. Csak amióta win 8.1 van, a KOTOR nem megy, de majd megoldom :) Jedy Academy-ben a legkirályabb a tényleges darabolás cheat bekapcsolása, szó szertint darabokra lehet vágni az ellent :D És a nehézségen is dob egy kicsit, mert egy tényleges fénykard érintés=halál. Mondjuk ez néha rohadt idegesítő, amikor a haver felé fordulok és véletlenül lekaszabolom :D Szegény Csuvi már sírva fakad amikor meglát :D

a futtottak még pedig az X-Wing és a Tie Fighter :D Na nem azért mert nem voltak atom jó játékok, hanem mert 10 éves voltam és csak annyira emlékszem hogy állat volt írtani a köcsög birodalmiakat/lázadókat :)

Bobby Newmark 2015.04.22. 11:56:16

@Hokunda: X-Wingben voltak olyan küldetések, amiket meg kellett tanulni, mint egy verset.
"Kilövöm ezt a négy TIE-t, aztán a csillagromboló felé veszem az irányt, kilövök négy bombert, elindulok kb a csillagromboló és a cruiser közé félútra, beugrik négy gunboat kilövöm őket, vissza a cruiser felé a vadászokért majd ismét négy bomber"

Voltak olyan küldetések, amiket a felújított, CD-s változatból opcionálissá tettek, és lehetett helyette egy könnyebbet választani, annyira híresen nehezek voltak.

A végén volt egy küldetés, a Halálcsillag előtti asszem utolsó, egy szatellitet kellet kinyírni, ami többtucat kilométerre volt a kezdőponttól, és iszonyat mennyiségű ellenség jött, ráadásul TIE-Advanced kötelékek is. Végigharcolni nagyon embert próbáló feladat volt.
Viszont ha küldetés elején meg sem moccanva megnyomta az ember három-négyszer a hiperugrás gombot, akkor oda lehetett ugrani a szatot védő fregatthoz. Pont úgy volt elhelyezve, hogy a kezdőponttól a hiperugrás vektora éppen átment a fregatton, úgyhogy a hajó felgyorsult, pár másodperc alatt megtett 10 kilométert, majd a fedélzeti számítógép megszakította az ugrást, mert tárgy van az útban. Néhány próbálkozással ott lehetett teremni a fregattnál, kilőni a szatot, aztán spuri haza.

B-Wing kieg küldetései sem voltak leányálom, az a két kampány talán még nehezebb, mint az eredeti három.

TIE-Fighterben meg tényleg a törékenység volt a nehezítés, alig pár lövés, és pukkant a gép. Emiatt nem is szerettem túlságosan, nagyon szerencsejátéknak éreztem. XW-t kb ötször, TF-t csak egyszer játszottam végig. Az a fateromnak volt nagy kedvence, ő meg kb pont fordítva van vele.

Scagnetti 2015.04.22. 12:34:48

@Bobby Newmark: Ez a hiperugrós trükk több helyen is működött. Bár volt, ahol nem származott belőle semmi előny, de egyszer véletlenül pont ezzel sikerült megcsinálnom egy küldetést.

"TIE-Fighterben meg tényleg a törékenység volt a nehezítés, alig pár lövés, és pukkant a gép. Emiatt nem is szerettem túlságosan, nagyon szerencsejátéknak éreztem."

Viszont valahogy nehezebb is volt eltalálni egy ilyen gépet. Pontosabban kellett célozni hozzá. Talán mert pajzs hiányában kisebb volt a célfelület, nem tudom. És fordulásban a birodalmi gépek voltak a jók, simán meg lehetett velük szivatni a lomha Xwingeket. Persze nem egy Bomberre kell gondolni, azzal kínszenvedés volt lerázni bárkit is.

Hokunda 2015.04.22. 12:49:20

@Bobby Newmark: Most, hogy írod valóban volt B-Wing kiegészítő is. Ha jól emlékszem volt benne olyan küldetés, ahol Tie Advanced gépet kellett leszedni a B-Winggel. Ott mindent le kellett venni és közel pajzs nélkül repülve volt egy pici esély, hogy lelövöm. Nagyon nehéz volt.
A Tie Defendert imádtam. Olyan volt, mint egy repülő erőd. Igazi bónusz küldetések voltak azok. A halálcsillag előtti küldetésre már nem is emlékszem olyan rég volt. 2 évtized az sok idő.
Akkoriban voltak nagyon nehéz játékok. Emlékszem amikor kezemhez kaptam a Command & Conquer – The Covert Operations című játékot és elképesztő küzdelemmel végre átverekedtem magam a küldetéseken. Utána valahogy hozzám került az eredeti kiegészítő nélküli változat és azt hittem ez a bemutató játék, annyira könnyű volt.
Ma már nem kezdenék bele egy X-Wing játékba. Annyira rengeteg játékóra megy bele, hogy simán elmegy vele egy év. Meghagyom a dicsőséget a fiatalságnak.

Bobby Newmark 2015.04.22. 12:57:57

@Scagnetti: Még az idegesített picit, hogy akkoriban még én is 100%ra akartam teljesíteni a kedvenc játékaimat, XWben is megcsináltam a hülye kapukon repülgetést 10-es szintig (az de rohadtul unalmas, te jó ég, főleg Y-nal), de TIE-ban a gyakorló küldik kimaxolása is már igen combos volt, főleg Fighterrel, ráadásul ugye egy rossz mozdulat, és pukk.
Na meg a bónusz feladatok rejtve voltak, azokat meg kellett találni.
És ezek így baszták az agyam, hogy nem mind max.

Bobby Newmark 2015.04.22. 13:02:50

@Hokunda: A Defender az egy csalás. :D

Ellenségként az Advanced is, X-szel sem volt egyszerű kilőni.

Volt egy XWing Editor nevű program, TF-fel is működött, a hajók statjait lehetett állítgatni vele többek közt. Én annyira nem szórakoztam vele, de fater nagyon élvezte, hogy ha akart, ment 1000-es sebességgel, vagy hogy kergetőzött, behúzta a "kéziféket" (maxra rakott gyorsulás), és az üldözői elhúztak mellette, csak le kellett őket puffantani.

Pont a C&Chez volt még ilyen jellegű editor, ott meg szórakoztunk az Obelisk lézeres gránátossal, a gránátot okádó APCvel, meg ilyenek... :)

Scagnetti 2015.04.22. 13:18:06

@Bobby Newmark: Azokhoz sosem volt türelmem. :) Inkább végignyomtam a kedvenc küldetéseimet százszor. Kampányt talán egyszer játszottam csak végig mindegyik játékban, utána már lehetett választani a kitolt küldetéseket. Így szerencsére csak egyszer kellett megcsinálni a "védd meg a két lövéstől széteső szállítóhajót, amit tíz hullámban támad száz vadászgép" típusú küldetéseket.
Későbbi részekben (Alliance ill. talán az Xw vs TIE is) már szinte csak a küldetésszerkesztővel vacakoltam. Egyszer megvolt a kampány, aztán annyi.

larry 2015.04.22. 13:28:50

Az Empire at War alapötlete egész jó volt, de mocskosul monoton pár csata után. Egy kis csiszolás a balanszon, kis összehangolás a stratégiai és a taktikai elemek között, kicsit jobban átlátható és taktikusabb űrcsata, a bázisok részletesebb menedszelése -nem csak csata közben-, egy kicsit okosabb AI, és egy igazi sokszorjátszós darab lehetne. Lehet még, remélem lesz 2, és ilyen lesz.

Bobby Newmark 2015.04.22. 13:34:54

@Scagnetti: Én a kampányt játszottam körbe-körbe, amikor eszembe jutott. Mivel a számítógépek cserélődtek alattam, nem voltak meg a régi mentések/pilóták. Kénytelen voltam a kampányt csinálni.

Tényleg, az mi volt már, hogy a többi játékos mentését lehetett berakni wingman-nek a küldetésekhez, és akkor jobban teljesítettek?
Amint elértem a Top Ace szintet, szétmásoltam a pilóta fájlt vagy 10 felé, és onnantól elit bandával mentem mindenhová.

De egyébként én egészen jól elszórakoztam a kampánnyal is. Az első fejezet arról szól, hogy egy csillagromboló a célpont, szépen fárasszuk ki, vágjuk el az utánpótlást, irtsuk ki a vadászait, aztán végül nagy össznépi lázadó összefogással csináljuk ki.
Na, én a kampány során ha jól emlékszem hétszer lőttem ki azt a hajót. Röhej azért, hogy egy csillagrombolót egyszerűbb kicsinálni, mint egy fregattot. A külső pajzsgenerátorok, meg a hajtóművek mögötti holttér igen durva tervezési hiba a birodalmi mérnökök részéről... :P

Bobby Newmark 2015.04.22. 13:36:41

@larry: Szerintem egy multi, egymás elleni kampány igazán ütős tudna lenni, az erősen javítana a monotonitáson és a buta AIn.

Haverral egyszer próbáltam, de nem vette túl komolyan, első csatában bedaráltatta a seregét, aztán hagytuk a francba.

Bobby Newmark 2015.04.22. 13:45:48

Ja, meg Alliance-ban lőttem ki az Executor-t egy szál magamban az űbertáp családi transzporttal. Azt asszem vadásszal nem lehetett, mert annak nincs holttere, ha jól emlékszem. És a transzport turbólézeres tornyaival is vagy két órámba telt kb. :)

Komojtalan 2015.04.22. 15:20:38

@Stöki: Nem vagyok egy FPS rajongó, de mivel akkor jött be a műfaj hármat vittem végig: Doom 1-2, DF. A DF -nek volt története, nekem a Doom 2 -nél jobban tetszett, a többiről ne is beszéljek.

Scagnetti 2015.04.22. 15:31:25

@Bobby Newmark: Ezt a pilótás dolgot nem csak az Allianceban lehetett megcsinálni? Nem emlékszem már, rég volt.

A holttér problémát szépen megoldották az Allianceban, ha a motor mögött álltál, gyorsan megsültél. :) De nagyjából bármilyen hajót szét lehetett lőni szinte bármivel. Ha a lőtávolság szélén "hullámoztál", és szórtad meg egy-egy sorozattal, akkor a legnagyobb is szétesett, csak idő kérdése volt, és nem igazán tudott kárt tenni benned. Ha pajzsos géped volt, akkor pláne nem, még ha néha be is kaptál pár lövést, csak hagyni kellett visszatöltődni. Volt persze olyan, amit eszembe nem jutott kipróbálni, mert még ma is csinálnám. Pl. SSD vs Pinook Fighter :) Meg azért pajzs nélküli gépekkel van sportértéke a dolognak. :)
Amúgy szerintem a vadászokat leszámítva a Lancer fregatt volt a legnagyobb rohadék.

Bobby Newmark 2015.04.22. 15:57:19

@Scagnetti: Sztem a pilótás dolog csak az X-Wingben volt, már a TFből sem rémlik, az Alliance-ból meg egyáltalán nem.

Alliance azért nagyon sok apróságban fejlettebb volt, mint bármelyik másik verzió. A legjobb a torpedók területre ható sebzése volt. Utsó küldetésben a hat gépes bomber kötelékeket lehetett egyetlen space bomb-bal kiszedni nagyon szépen. De pl a pléjer hajó tornyai is aranyos volt, meg hogy lehetett dokkolni cuccokra...

B-Bird 2015.04.22. 16:40:59

Stöki, volt Super Star Wars, még DOS alatt. Én is ott játszottam vele (múltkor megvettem mondjuk SNES-re)
Videó: www.youtube.com/watch?v=56tEe9PVAVk

Star Wars Chess? Battle Chess, SW köntösben. :-)

Volt a Game On kiállításon egy Star Wars arcade gép... tényleg hatalmas élmény volt élőben játszani vele, nagyon gagyi DOS verziója felejtős.

Meg ugye '90 elején/közepén minden játékteremben volt egy brutál képernyős Star Wars Arcade játék, űrhajózással, lézerkardozással...

Star Wars Racer? Yoda Stories? Homemade féle Battle of Endor és Yavin?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.22. 16:46:01

@B-Bird: Hát a Yoda Stories kb. a legrosszabb Star Wars-játékok egyike szerintem. :)

De persze a mindent vivő a Masters or Teräs Käsi.

www.youtube.com/watch?v=9W30nN1zzdg

Scagnetti 2015.04.22. 16:56:37

@Bobby Newmark:

Lehet, nem emlékszem már. Mint mondtam, inkább küldetésszerkesztővel nyomtam, ott meg mindent be lehetett állítani. És az is igaz, hogy az Alliance-szal sokszorta többet játszottam, mint az összes többi résszel együtt.

Én is ezt csináltam, csak inkább torpedóval. Bombával jóval nehezebb, azzal azért egy vadászt eltalálni nem könnyű, még ha egyenesen repül, akkor sem. Volt az a küldetés, mikor a kamikaze TIE vadászokat kellett irtani. Advanced torpedo a raj középső hajójába, és már végük is volt. Nem tudom, másképp meg lehetett-e csinálni, néha még így is necces volt. De működött ez Gunboatok ellen is, csak asszem ott már a nehézrakéta volt a megfelelő fegyver. :)

Igazából egy dolog volt, amiben örültem volna, ha az Alliance nem olyan fejlett. Folyton lelőtték a nagyobb hajók a rájuk küldött rakétáimat. Így kénytelen voltam kézzel célozni, ami mondjuk egy Lancer esetében nem volt túl kellemes dolog. :)

B-Bird 2015.04.22. 22:55:50

@Stöki: És a Force Commander már smafu? :-) Igazából nem is a számomra legjobbakat írtam, hanem amiket próbáltam, és még nem lett említve a sok hozzászólásban.

Ha a számomra legkedvesebbeket akarnám említeni, akkor Dark Forces, Jedi Knight széria, Tie-Fighter, Rebellion, Empire at War, Republic Commando, Battlefront.

blarke 2015.04.23. 09:50:37

@B-Bird: nem a Force Commander nyerte el a maga idejeben a bugok miatt legkevesbe jatszhato jatek cimet?

Bobby Newmark 2015.04.23. 12:58:47

@B-Bird: Viszont a C64es átirata egészen fasza az árkád gépnek. És van Birodalom Visszavág is ugyanazzal a vektoros stílussal, kémdroidokat kell irtani, aztán AT-ST-ket meg AT-AT-kat, aztán aszteroidákat kell kerülgetni a Falconnal.

A Jedi Visszatér C64 már más jellegű, sprite-os, abban meg motorozni kell, meg lépegetőzni, meg Falconnal csillagrombolót kerülgetni, meg halálcsillag járataiban falat kerülgetni.

Is 2015.04.23. 16:46:57

Volt egy játéktermi lövöldözős SW játék, amiben az eredeti trilógia három részének főbb küldetéseit lehetett végigjátszani (1. halálcsillag légi csata és a csillag megtámadása; menekülés a Hoth bolygó bázisáról; endori siklós üldözés, a 2. HCs feletti csata és a HCs elpusztítása). Nem tudom, mennyire számít ide, de én azt nagyon élveztem, pláne a beülős változatot.

keer_eye (törölt) 2015.04.23. 18:42:36

@Is: az bizony nagyon jó volt, és fénykardpárbajok is voltak benne!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2015.04.23. 22:58:14

@Stöki
X-Wing Aliance Kessel run, FTW!

Csak azért bocsájtom meg neked, hogy kihagytad a fő listából Stöki, mert nem kimondottan a filmek sztoriját követi. Viszont pont ezért nem bocsájtom meg neked, hogy kihagytad a listából. :)
Szerintem nagyon eredeti a sztorija és ha már a Rogue Squadron belefért, akkor az Aliance is benne lehetne, mint messze a legjobb grafikával megáldott SW űrhajós gém.

sage5 2015.04.23. 23:37:35

Jo ez a blog, meg ez a bejegyzes is!

A 10 es lista nyilvan mindenkinek relativ de az X-Wing Aliance nekem is nagyon hianyzik rola. Kb 3 eve jatszottam ujra, meg a monitoromat is lecsereltem arra az idore, nem volt szeleskepernyos felbontas a jatekban.

Erdekes szinte minden jatekmufajnal elment hogy csinaltak egy star warsos verziot is, a rajongok kajaltak, de az SWTOR-t nem tudom megbocsanati. Lehet azert mert egy szuper komplex kotor folytatasnak igertek, ehhez kepest sima mmo szarsag lett: insta, heal, tank, dps, questek stb. pfff...

2015.04.24. 08:57:02

Mivel már több, mint 23 éve vagyok a Star Wars franchise fanatikusa, engedjétek meg, hogy én is közzétegyem a kis (nem az :) ) játéklistámat, de ezt nem toplista szinten:

Rebellion
Battlefront 1-2
KotOR 1-2 (kurva annyukat, nem mennek Win 7 alatt...)
Jedi Outcast (ez az egy SW játék, amit nem igazán sikerült megkedvelnem)
Jedi Academy (ez meg a második számú kedvenc!)
Jedi Knight
Shadows Of The Empire (emlékszik még valaki rá?)
Racer (szerintem nem nagy szám)
Galactic Battlegrounds (én nagyon szerettem, bár csak skirmish-ben toltam)
Empire At War + Forces Of Corruption (a STAR WARS RTS!)
Tie Fighter (az egyetlen játék - amióta játékokkal foglalkozom - amit hard-on toltam végig a vége felé. DOSBox rulez!)
X-Wing (játszottam vele, bár nem nagyon tudtam, mit is kell csinálni... :) )
Rebel Assault 2 (szemétparaszt Falcon-os és speeder bike-os pályákkal...)
Dark Forces (a LEGNAGYOBB KEDVENC, karácsonyi játékom, valamiért mindig szenteste veszem elő, aztán karácsony napjai alatt végigtolom. A mai napig)
Republic Commando (kár, hogy nem készült el végig)
The Force Unleashed (kiváló játék, "kiváló" gépigénnyel...)

Asszem, nagyjából ennyi. Ami negatívum a SW gamer világában, az a Lego ökörség-fasság-baromság: a Lego az a kézzelfogható játékok közé való, semmi keresnivalója a számítógépen (meg a mozivásznon).
A másik szuperidegesítő dolog, amit már más kommentjeimben is kifejtettem, az online game kibaszott hájpolása ("Köszönjük", WoW :((( ). Miért nem lehetett az az istenverte KotOR 3-at megcsinálni? Miért kell internetfüggővé tenni MINDENT??? Állatira játszanék a TOR-kal, de nem fogok. Mert onlájn. Röhögjetek ki, vessetek meg, de én így gondolom, passz.

Ami még lesz majd nálam, ha időm engedi: Force Unleashed 2, Rogue Squadron 2, Starfighter (PS2-n!) és a DICE-féle Battlefront, ha a procim és a videokártyám is úgy akarja... :)))

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.26. 20:08:06

Jó kis lista, a kotort meg most is nyomom ipadon :)

norbert79 2015.04.26. 22:12:10

@vargatom: Te figyelj, te szerintem büdös életben nem játszottál akkor a Dark Forces-al, vagy ennyire nem figyeltél. Volt benne 3D modell, lásd az összes űrhajó. Ez a játék alkalmazta először, mondhatni (FPS-ek közül), ráadásul köze nem volt a ID Software engine-jéhez.

vargatom 2015.04.27. 15:21:47

@norbert79: Ez most valami rossz vicc, vagy szimplán csak kötekedni akarsz?

"ellenség meg felvehető cucc"

Az űrhajók ebbe nyilván nem tartoznak bele...

vargatom 2015.04.27. 21:04:18

@norbert79: Na, erre is jól emlékeztem:

en.wikipedia.org/wiki/Jedi_(game_engine)

Alapvetően ugyanolyan raycasting alapú engine, mint a Doom volt (mondjuk rendes 3D engine nem is nagyon ment volna az akkori gépeken normális sebességgel - a Descent volt az első), de a Duke-hoz hasonló trükkökkel meg tudja oldani, hogy több szint illúzióját keltse. Ez ugye kb. úgy működött, hogy ha beesett egy lyukba a játékos vagy felmászott egy létrán, akkor az engine elteleportálta egy másik pontra a pályán.

De távol álljon tőlem, hogy ezzel kritizáljam a játékot - ahogy korábban is írtam szerintem sok területen érdemi előrelépés volt a Doom letisztult / csupasz (nem kívánt törlendő) megközelítéséhez képest.
Viszont a Doom-típusú, baromi gyors raycastingos renderert azért mégiscsak Carmack találta ki, mint ahogy sok más technológiát is neki jutott eszébe játékokban alkalmazni (mint pl. a BSP). Viszont ez már kezd nagyon off lenni...

Bobby Newmark 2015.04.30. 10:22:17

@vargatom: Viszont a Dúmmal ellentétben itt léteztek szintek egymás fölött. Azt nem tudom, hogy csalással volt-e megoldva, mint a Build enginnél, de volt ilyen benne.

vargatom 2015.04.30. 10:59:27

@Bobby Newmark:
"Ez ugye kb. úgy működött, hogy ha beesett egy lyukba a játékos vagy felmászott egy létrán, akkor az engine elteleportálta egy másik pontra a pályán."

:)

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2015.05.01. 14:40:31

A Rebel Assault 2 valóban zseniális!

Koszper Gábor 2015.05.01. 18:24:49

Két szót mondok:

öngyilkos-merénylő ewok

Empire at War

Bobby Newmark 2015.05.04. 10:38:02

@vargatom: Jó, ez a Build, ezt tudjuk, hogy így működött. A Dark Forces nem Build engine, ott csalnak a szintekkel? Ez lenne a kérdés.

Most hirtelen nem is találok egyetlen ilyen screenshotot sem.

vargatom 2015.05.04. 10:49:56

@Bobby Newmark: Télleg bocsi, de azért olvashatnál is ;)

Múlt heti linkem:
en.wikipedia.org/wiki/Jedi_(game_engine)

The Jedi Engine had support for areas or rooms (called "sectors") on top of one another, a trait that it shared with the Build engine.

21 ezer Ft 2015.05.05. 22:35:15

@Selkath - Nightwish rulez!: KotOR I, II megy Win7 alatt, nemrég nyomtam végig őket, nagyon nem is kellett trükközni emlékeim szerint.

Reactor 2021.07.21. 17:49:07

@Bobby Newmark: Eeeegen, ez tényleg így volt. Az X-Wingben és a TIE Fighterben minden történésnek volt valami előfeltétele többnyire. Gyakran az csalt elő egy újabb adag ellenséget, ha az előző sorozatot kilőtted, de lehetett eseményt kötni sima megtámadáshoz, azonosításhoz, de a múló időhöz is. A 3. hadjáratban és pláne a Collectors' CD-ROM Edition küldetéseiben már tényleg be kellett biflázni, mit mi okoz. No persze, ha csak arra mentél, hogy a misszió teljesítve legyen oszt kész, az nem volt annyira nehéz, de jómagam megpróbáltam mindig tökéletes pontszámot összehozni...és hát egyik-másik küldetésnél málnaszörpöt pisáltam.

A küldetés, amiről írtál, az "Operation 13: Begin Death Star assault", és tényleg bitang nehéz volt tökéletes pontszámot összehozni. Voltak hibák a misszióban: ha az óra lejárta után még élt mind a két Corvette, összeütköztek és felrobbantak, mert a mozgáspontokat szarul rajzolták meg. Az "Alpha" csapat TIE vadász pedig rendszeresen nekiütközött valaminek, és ezeket a légigyőzelmeket is elvesztettem.
A TIE Advanced-ek...huhh, hát igen. Nem is a gyorsaság okozott gondot (minél többször találtad el őket, annál jobban lassultak), hanem hogy imádtak nekedrontani, és mivel jobb volt a pajzsuk, mindig meghaltál.
A hiperugrásos trükk akkor volt hasznos, ha csak gyorsan le akartad tudni a missziót. Máskülönben a TIE bombázók és az ágyúnaszádok (a "Mu" csoport) utánadjöttek és rakétával szétlőttek. A B-wing missziókban pedig már rendszeres volt, hogy hármasával érkeztek ágyúnaszádok a missziókban, és ha le is öltél egy szakasznyit, jött a következő. 30 Mu, 30 Nu, 30 Rho, 30 Tau. Ez összesen 120. Jó kis egész napos program volt fogócskázni velük, szerintem rengeteg régi játékosnak okoz azóta is poszttraumás stresszt.

@Hokunda: Igen, a TIE Fighter-ben nagy újítás volt a bónusz feladat, viszont itt is rengeteg volt a hibás küldetés, főleg a "The Sepan Civil War" hadjáratban. Több misszió is volt, ahol lehetetlen volt a bónusz feladatokat végrehajtani, ráadásul a a 2. misszióban szétlőtted a "Dromon" fregattot, a 4. misszióban nem jelentek meg a Ripoblus hajók a pályán egyszerűen, tehát lehetetlen volt végigcsinálni a küldetést (DOS-os változat,a Collectors' CD-ROM változatban már kijavították ezt a küldetést).
Megnéztem az összes TIE Fighter missziót küldetésszerkesztőben, és nagyon sok hiba van bennük, ez speciel nem tetszett, hogy le sem tesztelték a küldetéseket, úgy adták ki. A birodalmi árulós (Harkov, Zaarin) történetszálak viszont zseniálisak voltak, na ezt pl. hiányoltam X-wingből, alig 2-3 misszió volt, ahol lázadó vadászgépek ellen lehetett harcolni. Igaz, TIE Fighterből meg a felszíni pályák és az aszteroida-övezetek hiányoztak, minden pálya a mélyűrben játszódott.

AarPoe 2021.07.26. 08:49:20

@Reactor: Igen, nekem is olyan érzésem volt végig a Tie-nál, mintha kvázi "pályaszerkesztővel" lettek volna összerakva a küldetések. Pedig tényleg. Persze akkoriban még azt sem tudtuk, micsoda.

Volt egy másik bug is ezekben a lövöldékben, nevezetesen ha nem fogtad be a célt (pl. csillagrombolót), és úgy lőtted rá a rakétákat, akkor minden gond nélkül elérték a célt, a romboló ágyúi nem lőtték le. Mintha az informáciü, hogy a te computereden befogódott a cél, szükséges lett volna ahhoz, hogy a romboló ágyúi is befogják a rakétát. :)
Érthetetlen, rendkívül abszurd módon a széria ÖSSZES darabjára igaz volt, még az X-Wing Alliance-ben is lehetett vele trükközni!
Persze az idők változnak ... és a IX. részben már elég két lézer putty-puttyot rátenni az alsó ágyúkra, robban vele a teljes csillagromboló. :) se pajzs, se semmi ...

Reactor 2021.07.26. 18:40:38

@AarPoe: :))))) gondolom ez afféle beépített könnyítés volt. Ha nem céloztad be a hajót, nem tudta zavarni a rakéta frekvenciáját. A hadászatban "dumbfire" néven említik ezeket a rakétákat, szóval ez igazából egy létező jelenség. A hátránya, hogy piszok közel kell jutni az ellenséges hajóhoz, ha amaz mozog, és a félrement rakétákért elég komoly pontlevonásokat kap a játékos.
Ami még NAGYON hasznos (és szürreális) volt a TIE Fighterben, az a gondolatolvasó képernyő, a "threat display". Csak benyomtad a gombot, és egyből láttad, mit csinál a hajó, meddig csinálja, hová tart, és mekkora a távolsága. Mintha minden egyes hajó be lett volna poloskázva.

AarPoe 2021.07.28. 11:39:24

@Reactor: Igen :D amikor kikötötték, hogy nehogy hagyd elmenekülni a csillagrombolót, de ahogy kiválaszottad, a küldetés elején rögtön kiírta, hogy ez 19:48 múlva fog megtörténni, és azt is, hogy merre megy. Így lehetett tervezni a ráfordulót. :)

Azt nem tudtam, hogy a valóságban is van ilyen, mindenesetre olyan is volt, hogy bombákat engedtem el rá nagyon messziről, és mivel nem mozdult, eltalálták...
süti beállítások módosítása