HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A lehetetlenre vállalkoztak a Pokémon-rajongó gémerek

2015.02.17. 17:00 Stöki

Egy éve írtunk a Twitch Plays Pokémon című kezdeményezésről, ami egy egészen különös közösségi kísérlet: az oldalon a gameboyos Pokémon Reddel lehet játszani úgy, hogy cseten irányítjuk a főhőst, a kontroller gombjait szövegesen begépelve. A csavar az, hogy mindenki ugyanazon a képernyőn játszik. Vagyis valaki beírja, hogy "fel", de közben más már beírta, hogy "jobbra" vagy hogy "b", és még több százan csinálják ugyanezt. A kaotikus kezdetek után a közösség erős önszervezéssel rendbe kapta magát, sikeresen elbántak a trollokkal, és bő két hét alatt végigjátszották a játékot.

pokemon_rby_wild_mew.jpgAzóta a mutatványt megismételték más Pokémon-játékokkal is, és most, az egyéves évfordulóra visszatértek a Pokémon Redhez, de van egy elég nagy nehezítés: módosították a játékot úgy, hogy csak akkor lehet végigjátszani, ha a főhős a játék összes pokémonját összegyűjti. Ez pedig nemcsak azért nehéz feladat, mert van belőlük 151, hanem azért is, mert ebből csak 150-et lehet hagyományos módon játszva összeszedni.

A 151., hírhedt pokémon ugyanis Mew, amit a játék megjelenésekor csak mindenféle Nintendo-rendezvényeken lehetett megkapni, ha a játékos odavitte a Gameboyát. Azóta azonban a játékosok felfedeztek két bugot, amikkel Mew előcsalogathat - viszont egyik bug kihasználása sem könnyű, még hagyományosan játszva sem, hát még amikor egyszerre több ezren nyomogatják ugyanannak a kontrollernek a gombjait. Szóval a feladat közel lehetetlen (de az ilyen kijelentések után szokott az lenni, hogy pár nap múlva már az utolsó ellenfelet püföli a kommuna). Az eposzi küzdelembe itt lehet belenézni - vagy akár beszállni -, én éppen elkaptam, ahogy legyőztek egy szörnyet, nagy őrjöngés volt a csetablakban.

(via Kotaku)

10 komment

Címkék: közösség állatság pokemon twitch

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr657183627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garott 2015.02.17. 17:30:35

Az emlékeim szerint egyikben sem lehet mindet elkapni, mert vannak korlátok (pl mintha csak 1 követ lehet megszerezni abból a 3 ból amelyik más más alakokba alakít egy fajtát, meg mintha bizonyos pokémonokat csak cseréléssel lehetett volna megszerezni (pont azért hogy közösségi legyen). Nagy trükköket nem tudok, de a blue-t annó végigtoltam, és ott legalábbis így volt (meg a masterball-ból mintha csak 1 lett volna, és azzal lehetett elkapni a legendás madarakat, azaz a 3 ból 1-et.

Csacsis 2015.02.17. 18:22:00

Bár nekem lenne ennyi időm!!.........

m.t. 2015.02.17. 19:00:42

@Garott:
"A romhack is being used that allows all 151 Pokemon to be captured with further modifications by EliteAnax17 and Pigu (pigdevil2010)."

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.02.17. 22:48:52

felnőtt a pokemon generáció.

Gerilgfx 2015.02.18. 02:00:08

én a pokemon stadiumba voltam fülig belebuzulni, de a mai napig sem sikerült kipróbálnom egyszer sem.

de talán így is van jól, ha nekiállnék játszani vele így 2015-ben, odalenne a varázsa.

Gerilgfx 2015.02.18. 02:01:21

tényeg, a kérdőíveket sikerült feldolgozni?

Gerilgfx 2015.02.24. 22:40:13

*ördögszekereket görget a szél*

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.02.24. 23:10:27

Félig vagyok vele még mindig :(

Gerilgfx 2015.02.25. 22:26:09

@Stöki: már nagyon kíváncsi vagyok rá. én is végeztem egy kis kutatást tavaly erről, egyrészt a saját játékszoftvereimmel kapcsoaltos statisztikákat alapul véve, mert egyre kevésbe akart a piac az ,,elvárt'' módon viselkedni, aztán pánikszerűen kitöltettem én is 130<x<200 emberrel egy kérdőívet, amiből egyelőre nem vontam le sem konkrét, szövegesíthető konklúziókat, sem konkrét hosszútávú tanulságot, mert nem akartam elhamarkodni a dolgot, és vészharangot kongatni, de már nagyon szeretném összevetni a ti szélesebb körben elvégzett -bár magyarspecifikus- statisztikátokkal, ugyanis az egyik sejthető dolog, amit az enyém kimutatott, az az, hogy a PC AAA gaming konkrétan egyik pillanatról a másikra összeomlott a hozzá tartozó szubkultúrákkal, szolgáltatásokkal, és a hozzá szorosabban kapcsolódó hardveriparral együtt, méghozzá sokkoló mértékben.

Gerilgfx 2015.02.26. 00:08:23

de, mégis megírtam róla a cikket.
süti beállítások módosítása