HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Különleges kiadás készül a Day of the Tentacle-ből!

2014.12.06. 23:09 Stöki

A Sony éppen Vegasban tart saját show-t Playstation Experience néven, bemutatott csomó mindent, például gameplayt az Uncharted 4-ből, a God of War alkotóinak új játékát, na de az IDDQD törzsközönségének szívét az a hír fogja legjobban megdobogtatni, hogy készül a Day of the Tentacle Special Edition. Aki nem tudná, hogy a DotT minden idők legjobb kalandjátéka mi fán terem, az olvassa el róla korábbi posztunkat, és utána ugorjon csak a következő bekezdésre.

A Lucasarts-kalandjátékok másodvirágzásának ugyebár a Monkey Island sorozat remake-jei ágyaztak meg pár éve. A széria első két részéből kijött egy-egy Special Edition, amiben váltogatni lehetett a régi és új grafika között, jó megoldás volt. Aztán a Sony összehaverkodott Tim Schaferrel, és az idei E3-on bejelentette, hogy a Grim Fandango is kap egy új kiadást. Most meg itt a DotT. Öjömbódottá (de csak akkor, ha ebben is vissza lehet váltani a régi grafikára).

A játék pc-re és PS4-re jön majd ki, közelebbi infó nincs róla. A Grim Fandango Remastered viszont január 27-én érkezik, mutattak róla egy trailert is.

14 komment

Címkék: remake dott grim fandango tim schafer

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr696963203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbandi 2014.12.07. 00:43:17

Végre! Még a monkey 3-mat kiadhatnák újra. Ráadásul azt remasterelni se kell, csak scummvm-mel egybecsomagolni, mert nevetséges, hogy minden idők harmadik legjobb kalandjátékát (a dott és a grim után) nem lehet ma beszerezni.

TH 2014.12.07. 01:11:30

@bbandi: legutóbb igen morcos voltam emiatt, amikor végigjátszottam a felújított első és második részt, de a harmadikat csak dosboxban tudtam volna...

bbandi 2014.12.07. 01:14:38

@TH: Dosbox nem kell, szerintem eleve windowsos volt. De scummvm-ben tökéletesen megy, csak beszerezni nem lehet legfeljebb használtan.

TH 2014.12.07. 01:18:32

@bbandi: hmm, ok, jobb híján kipróbálom úgy akkor, a játékot anno letöltöttem, majd megveszem, ha kijön felújítva. :)

A_G_A 2014.12.07. 04:49:14

Kicsit off:
Időközben rájöttem mi a legnagyobb bajom a GOG-gal.
Pont a múltkori Grim Fandango cikk apropóján kezdtem el túrni az abandonware oldalakat. Azt meg is találtam. Már sokat szórakoztam vele a telefonomon. (ResidulaVM nagyon jó dolog.) Gondoltam ugyanerre az eszközre felrakom a Falloutot is, mert jobbszeretem ezeket akárhol elővenni. Viszont a GOG miatt ezt sehol nem lehet beszerezni. Nem baj, az amúgy is megvan erről az oldalról. De:
Ők egy előre csomagolt, általában windózos pakkot raknak ki az oldalra, ami ha szerencsém van csak egy DOSbox felé begyűrt telepítő, amiből telepítés után ki lehet szedni az eredetit. Itt viszont csak a windózos verzió lett becsomagolva, a DOSos nem. (Kiadáskor mind a két verzió létezett). Az (amúgy Linuxos) telefonomon a Wine ezt nem bírja el, ehhez bizony nagy gép kell, ami nem fér el a zsebemben. A patthelyzet az, hogy az abandonware oldalakon eredetileg ottlévő DOS-os verziókat a GOG miatt szedték le, akik azt nem is kínálják. Sokat érek vele, hogy (másodszor is) megvan eredetiben. Pláne ha előkapom az origi retroPC-met, direkt ezekre az alkalmakra.

A DOTT Special Editionről semmi jelzést nem kaptunk, hogy jönne PC-re. Vagy fél éve félreraktam pár linket amit rajongók készítettek, és elképesztően szép lenne. Ha érdekel valakit, belinkelgetem.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.12.07. 08:44:20

milyen kár, hogy kim jong ül visszacsuklóztatta a sony-t, és most áll az egész it részlegük. lesz még ebből háború.

powerage 2014.12.07. 09:14:35

Tim Schafer? Ezt is amolyan Broken Age stílusban fogja csinálni, vagy ez most kész lesz határidő plusz pár hónapra?

2014.12.07. 14:07:19

Arról nincs hír, hogy ios-ra is portolják-e? Az első két monkey island fantasztikus lett ioson, bár főleg a másodikat képtelenség végigjátszani walkthrough nélkül, és ez azért levon az élvezeti értékéből.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.12.07. 16:22:33

mokni ájlend a legjobb. Ez kicsit szar, de azér jó.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.12.07. 17:28:30

@Tiszteltetem Brüsszelet: szerintem meg a monokini ájlend a legjobb.

A_G_A 2014.12.07. 18:46:08

@molnibalage: Most rá kellett jönnöm, hogy két dologban tévedtem.
1. Még Linuxra is megjelenik, nem csak konzolokra.
2. Nem fél éve, hanem több éve raktam félre. Ami csak azért gond, mert időközben megszűntek azok az oldalak ahol ezek voltak. :(
Azért maradt némi nyoma:
lucasstyle.com/maniaczombies/blog/?p=40
positivedope.deviantart.com/gallery/?1930178#DotT
www.maniaczombies.com/

Az is durva, hogy Bernard hangja manapság 84 éves: www.imdb.com/name/nm0761687/?ref_=rvi_nm

Deviantarton van még pár érdekes koncepció, ez pl kifejezetten stílusos:
classic-ag-games.deviantart.com/art/Day-of-the-Tentacle-Remake-493493360

Vagy itt van Manny :)
edrice.deviantart.com/art/Manny-Calavera-195202131

De ha már, akkor ne menjünk el a Meteor Mess mellett sem, ami lass-ssan ugyan, de készülget. Maniac Mansion rajongói remake:
www.meteormess.de/index.php/gallery

Direkt vettem ki a http tageket, mert a blogmotor letiltana miatta.

bbandi 2014.12.07. 18:46:54

@A_G_A: Meglepne, ha nem jönne. A grim is így lett bejelentve, pár héttel később került fel a doublefine honlapjára, hogy jön pc-re is persze.
süti beállítások módosítása