HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

És neked mi volt a legijesztőbb játékélményed?

2014.10.09. 20:40 Stöki

Kijöttek az Alien: Isolation krityók, és többek szerint elég fosatós játék (már amikor nem bugzik), de nekem ijesztgetésben akkor is a Silent Hill 2 marad a csúcs, és nem hiszem, hogy azt bármi überelni fogja. Pedig vannak annál félelmetesebb játékok, de ha egy megfelelő életkorban vagy élethelyzetben, pont a jó időben a jó helyen kapszt kis híján szívinfarktust egy jól kitalált jelenettől, az marad a legfélelmetesebb.

2003 nyarán történt, amikor először fordult velem elő, hogy teljesen egyedül laktam egy lakásban, csaj vagy lakótárs nélkül. Szokatlan élmény volt, amit egy Xboxszal próbáltam kezelni, és mindenféle, korábban általam lenézett konzolos marhaságot próbálgattam ki (hogy aztán egy életre Halo-rajongó legyek). Aznap tehát éppen a Silent Hill 2-nek estem neki. Mászkáltam benne, kóvályogtam a ködben, elemlámpáztam a sötétben, nem értettem semmit a sztoriból, mégis úgy beszippantott a játék, hogy észre sem vettem, hogy beesteledett, csak a gyomrom korgásából jöttem rá, hogy hoppá, vacsoraidő, pizzát kellene rendelni.

Aztán paráztam tovább, elismeréssel adóztam a perverz állatnak, aki kitalálta a manökeneket (vagy hogy nevezik a Silent Hill-játékok 4 végtag + 1 torzó képlettel leírható szörnyeit), aztán jött az a rész, amikor megjelent a játék leghíresebb monsztája, Piramisfej. Kicsit huncutkodott két manökennel, aztán elkezdett szimatolni annak a szekrénynek az ajtajánál, amiben meglapultam.

És ekkor dörömbölni kezdtek a bejárati ajtón, mármint a valóságban. Azt tudni kell, hogy az emeleten volt egy rács, lent meg a zárt bejárati ajtó, szóval nem lehetett csak úgy megközelíteni a főhadiszállásomat, ha valaki be akart jönni, csengetnie kellett vagy lent, vagy fent. Persze ezúttal megtörtént a 100-ból 1 eset: megjött a pizzafutár, lent éppen kifelé jött valaki, ő meg beslisszant, fent a rácsnál meg éppen hazaérkezett az egyik szomszéd, és a futárt is beengedte. És ő azt tette, amit ilyenkor bármelyik pizzafutár tett volna a helyében: dörömbölt az ajtón azzal a kopogtatóval, amit még az előző lakó hagyott ott, és baromi hangos meg baromi ronda, de én mindig is lusta voltam leszerelni.

És éppen akkor kopogtatott, amikor én egy másik ajtó mögött lapultam, Piramisfejtől parázva, teljesen (és szokatlanul) egyedül a lakásomban, aminek a bejárati ajtaján lógó kopogtatót nagyjából egészen addig senki nem használta, amióta ott laktam.

A hatás külső szemlélő számára valószínűleg igen szórakoztató lett volna, mert annyi történt, hogy egy tizedmásodperc alatt a duplájára ugrott a vérnyomásom, és bekattant valami egészen ősi ösztön, hogy nekem most azonnal rejtekhelyet kell találnom, különben itt zabálnak meg a ragadozók. A kontroller egyszerűen kitáncolt a kezemből, ahogy padlón ülésből fénysebességgel négykézlábra váltottam, majd felugrottam a kanapéra, ahol lihegve próbáltam összerakni, mi is történt, miközben addig békésen heverésző macskám - mutatványomtól legalább annyira megijedve, mint én - a szoba túlsó sarkából meredt rám reszketve.

Hát így. Szóval, neked mi volt a legijesztőbb játékélményed?

139 komment

Címkék: közösség para silent hill

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr846775857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scagnetti 2014.10.10. 11:12:10

@Vészmadár: AvP2 elején van az a rész a csővel. Nem láttam még embert, aki ne lőtt volna rá legalább egyet. :)

nem várt fordulat 2014.10.10. 11:35:05

Nekem az Unreal. Otthon vagyok, sötétség, hifire kötve a hangkártya, elég hangosan toltam, és be is voltam kicsit spanglizva.

Még viszonylag a játék elején, megyek valami folyosón, ami elkanyarodik balra. Rohanok, rohanok, egyszer csak fal. Mi a p*csa ez, zsákutca? Na akkor vissza. De nem, valami iszonyatos betontömb miatt nem tudok visszafutni.

Egyszer csak "tak tak tak", sorra kapcsolódtak le a villanyok, egyre távolabb, míg végül teljes sötétség nem lett, majd hirtelen valami vörös fény mint stroboszkóp elkezdett villogni, megszólalt valami techno és a pofámban egy szörny. Na ott egy hatalmas ESC, aztán felpattantam, felkapcsoltam a villanyt, hogy ez mi volt?

Hát, volt egy fél perc remegés és szívroham közeli állapot. Azt hiszem, az nap már nem játszottam vele .)

anyahajókabinajtóhajtogató 2014.10.10. 11:42:06

S.T.A.L.K.E.R. ...talán a call of pripyatban van amikor egy földalatti laborban halk gyerek nyöszörgést halassz , valamilyen kisnövésű mutáns csinálja, na az vérfagyasztó. De amúgy is szerintem a stalker játékokban vannak a legparább hangok, mutánsok, helyek. Megyek is a zónába ! :D

Ndani 2014.10.10. 11:47:37

Dead Space. Twinkle twinkle little star.

ferko37 2014.10.10. 12:04:50

2 élmény, egymással vetekedve.
1. Alien Trilogy, első játék. Szaladok a folyosón, mert kerget egy fekete dög, lőszer semmi, egy golyó a pisztolyban., a folyosón befordultam és azonnal rám ugrott egy pók. Eldobtam a joyt, és hátrarúgtam magam a géptől hangos anyázással egybekötve.
2. Resident Evil 2. Végre megtaláltam egy kulcsot, ami az utolsó helységet nyitotta a rendőrőrsön. Ha vki játszott vele, az tudja mi vár rá. Nos én nem tudtam. Bemegyek, csillog valami a polcon, odamegyek és végre! Megvan az az item, ami a továbblépéshez kellett. Elindulok kifelé a szobából és kb. 1 méter megtétele után beugrik a kihallgatószoba ablakán egy Hunter hangos csörömpöléssel. Amikor én ezt benéztem, gondoltam megviccelem az egyik kis romagyereket, aki állandóan hisztizett a játéktermünkben. Ő még nem tudta mi fog következni. Mondom: Menjél Tomika, ott van a kulcs a polcon, ha felvetted, irány az emelet.
Akkorát ordított és kirohant a teremből, hogy majdnem odacsődült a család. :) 10 percig nem mert visszajönni a sarok mögött elbújt :)

Ata1981 2014.10.10. 12:05:24

Sokan jöttetek az AVP 1-el. Hát igen, én is szokszor ugrottam neki a Marine résznek, de az első pár alien és arctámadó után mindig rájöttem, hogy ez sok nekem...:D Uninstall :D :D :D
Egyszer multiplayer alatt ordítottam fel, unokatesóm ugrott elém praetoriannel.Ott is ragequit-fearquit volt...:D

qwertzu 2014.10.10. 12:13:12

szintén Silent Hill 2, talán a korházban beszállok egy liftbe és lefelé menet egyszer csak elkezd hozzám beszélni valami idegbeteg hang.
Egy gyors reset megoldotta a problémát.

@glezmen: Erre emlékszem, itt én tartottam 5 perc szünetet.

zdanee 2014.10.10. 12:23:18

Clive Braker's Undying, a lebegő szigeteken a nagy kaszával, mint fő fegyverrel, folyamatosan parázva és emiatt folyamatosan használva a "lila szem" varázslatot, ami kiemeli az élőlényeket de minden mást eltompít. Elsötétített szoba, fejhallgató, hogy az ősök ne hallják a hörgéseket és a sikolyokat, lopakodok valami sötét szakaszon, valami lilás megmozdul a képernyő sarkán... és akkor valami megbök hátulról és azt súgja a fülembe "Kész a házid?"

mel gibson 2014.10.10. 12:31:12

maniac mansion,commodore 64.
éjjelente játszottuk gyerekkorunkban.kellemesen paráztunk,röhögtünk is,hogy egy "hülye játék" ilyen hangulatot tud(ott) teremteni.

eo 2014.10.10. 12:31:54

khm... Prince of Persia 1

Akkoriban egy játszott, a család többi tagja meg figyelte, de aznap már pont mindenki lefeküdt aludni. Végre átjutottam a negyedik pályára, és az ajtónyitó-gombtól visszafelé szaladva egyszer csak felpattant mellettem a csontváz. Akkorát ugrottam, hogy még az unokáimnak is mesélni fogom. Na de hát azelőtt én még csak olyanokkal játszottam, mint ZX Spektrum-on a Fred...

NauTiLUS 2014.10.10. 12:43:29

AVP1, éjjel-sötét fejhallgató. Rámugrott az arctámadó izé, leestem a székről. újra megpróbáltam, megint majd beszartam, uninstalláltam a játékot :)

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2014.10.10. 12:44:06

Silent Hill - Shattered Memories. Ugye ott a fősereplőt gyakran hívogatják szellemek mobilon a túlvilágról, hagynak hangpostát, küldenek SMS-t.

Megteremtettem az ideális körülményeket (sötét, egyedüllét, stb), majd elkezdtem játszani. Parafaktor az egekben, majd egy különösen feszülős résznél szokás szerint megcsörren a karakter mobilja. Néhány másodpercre rá pedig az enyém is... Beletelt egy kis időbe, amíg rájöttem, hogy ha én veszem fel a telefont, az nekem nem fog ártani.

Egyébként haverom hívott, hogy megkérdezze, milyen a játék, és átjöhet-e kipróbálni :)

Mutyilufi 2014.10.10. 12:52:08

Carnivores Ice age. Füles fent, lapultam egy bokorban. Térképen láttam hogy egy kardfogú tigris nagyon gyorsan közelít de sehogy sem láttam sehol. Ekkor faterom a vállamra csapott egy poénnak szánt 'dobod el!' felkiáltással. Szót fogadtam és az egeret össztörtem a számítógép asztal mögötti falon és sikoly kiséretében.

Petkenuke 2014.10.10. 12:54:27

@Venyercsán Dávid: Jaj emlékszem erre. A játékban a létráknál úgy volt a lemászás, hogy szépen lelépett rá, kamera magától lenéz először lefelé, majd ahogy ráállsz, egy pillanatig látod még azt ahonnan indudtál. És miután ebben a pillanatban halálra rémültem Almától, a lépcső alján meg egy ugyanilyen kameramozgásnál ott állt a csávó... Ha lehetséges, sztem mégegyszer duplázódott a pulzusom.

hgfjfutfuj 2014.10.10. 12:58:52

Resident Evil 1 PS1-en. Az első dual-schock-os kontrollerrel kb 22-23 évesen, töksötét szobában, tökegyedül éjjel. Rendőrörsön bedeszkázott ablak előtt el és az ablakon keresztül nyúlt be vki/vmi és ahogy a joy beremegett első reakcióból eldobtam és felugrottam törökülésből.... sosem felejtem el

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2014.10.10. 13:00:06

Stalker, amikor az Agropromnál a csatornában megbaszott az első Controller. Nem néztem spoilert, nem tudtam, hogy ott lesz.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2014.10.10. 13:00:45

Ja és a System Shock 2-ben, az elején amikor először jönnek a mutánsok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.10. 13:10:55

Doom 3 sötét szobában, fejhallgatóval, elvileg egyedül. Elemlámpával megyek a sötét folyosón, hirtelen elémugrik egy imp vagy zombi, ugyanabban a pillanatban a vállamra rakja a kezét a lakótársam, aki csendben hazaért... Az egeret elég messzire dobtam...

padisah 2014.10.10. 13:15:06

Stalker: Call of Pripyat, az alagutak tele snorkokkal, valami táskáért kellett lemászni, ráadásul nekem sötét monitorom van, alig lehetett látni valamit

Stalker:Clear Sky, Red Forest, éjjel, esik az eső, folyamatos szörnyhörgés hátulról, aztán felbukkan, vagyis gyakorlatilag már a vérem szívja egy Bloodsucker, ezekből volt para bőven a másik részben is

AvP, első rész, facehuggerek, amire emlékszek konkrétan az a predatorral volt, mert ott alapvetően nem számítottam komoly kihívásokra, aztán egyszer csak csattanás, bezöldülés és game over
illetve a marine kampány eleje, egy száll gépkarabéllyal egy ősi templomban, fekete falakkal, hogy a terepet sem láttam, viszont minden irányból másztak elő az alienek

anarch 2014.10.10. 13:21:48

Thief-1 zombik... lazán grasszálnak a közelben ahol lapulsz - kb mintha susogó melegítőben lennének... Szóval hangerő feltekerve, hogy lehessen hallani merre járnak, percekig kuporgás, hogy kiismerd a járőrőzési rutinjukat és hogy mikor és hogyan lehet a rejtekhelyről elslisszolni/kilőni. Majd hirtelen a hátad mögött belehörög egy a maga asztmás hörgő hangján...

anarch 2014.10.10. 13:29:17

@Waddafakk: Igen... az Amnesia szerintem játszhatatlan játék egyedül :). Csak úgy bírtam, hogy bekapcsoltam debug üzeneteket, hogy legalább legyen valami a képernyőn ami utal arra, hogy ez egy játék. (Alapből az Amnesia-nak SEMMI hud-felülete nincs, fps nézőpontban megy, jól meg van csinálva ahogy az ember szeme szokik hozzá a sötéthez-világoshoz... és persze ahogy lassan megőrül a sötéttől: hallod ahogy elkezdenek vacognia a fogaid, stb.)

dedalon74 2014.10.10. 13:40:24

F.E.A.R., Alan Wake, Resident Evil, Silent Hill összes megvolt, sokszor parával. Viszont ami friss élmény(régen toltam ezeket), belenéztem az új Silent Hillbe, kommentár nélkül 20 perc bevezető(youtube)... már nem nekem való! Konkrétan felkiáltottam, pedig nem is én játszottam.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.10.10. 13:42:03

@Mutyilufi:
"Carnivores Ice age." :))))))))

Senki sem említette, ezek szerint nagyon gagyi kis játékok a Blood 1-2... :)

Főleg a második már nagyon komoly (számomra)...
Ugye ezekben van a járkáló kéz, ami a nyakadat szorongatja, illetve a takonycsiga-szerű valami, ami az arcodra ugrik... tehát eltakarja az egész képernyőt...

Ja, de konkrétan, ilyen szívszélhűdéses sztori nem volt... jobb is, mert én nem szeretek megijedni :)

bbandi 2014.10.10. 13:49:28

Thief 1, Lost City körüli küldetések. Különösen a csontváz lovagok. Akkoriban nem volt a monitorommal párhuzamosan a hangfalam, de a thiefnél nagyon fontos volt, hogy valami merről jön, ezért fejhallgatóval játszottam. De így borzasztó immerzív lett, ráadásul nagyon rá voltam kattanva a thiefre.
Nem is szeretem az ilyen ilyesztgetős stílusú dolgokat...

vasziljevics 2014.10.10. 13:55:01

Stöki bazmeg... "krityó" - itt abbahagytam az olvasást egy időre.

zsolt63c 2014.10.10. 14:09:39

Az egész Fatal Frame 3 egy véget nem érő para volt számomra. :)

nem várt fordulat 2014.10.10. 14:23:38

@anarch: Thief, a legjobb játék, amivel valaha is játszottam. Mondjuk a Hitman sem volt piti.

PongLenis 2014.10.10. 14:23:51

Amnesia, Call of Ctuluhu +1 konstans befosas mind a ketto.
Naluk mar csak a Penumbra parasabb, csodalom h senki nem emlitette eddig. Az elso resz ugy er veget, hogy lemaszol egy hosszu folyosora. Elindulsz, erre a folyoso vegen megjelenik egy emberszeru, pokhasu szorny, amik elol egy ideje menekulsz. A jatek sajatossaga, hogy fegyver nem igen van benne, max egy aso. Szoval ott allsz, amikor a szorny elkezd feled rohanni, es ahogy kozeledik, ugy kapcsolodnak le a folyoson a neonfenyek amig teljesen sotet nem lesz es a szorny egy nagy reccsenessel el nem kap. Sosem feltem meg annyira mint abban a kb. fel percben, szoval ezt most terapias jelleggel irtam ki magambol. A masodik resz, Penumbra: black plague meg ennel is rosszabb, nem is birtam vegigjatszani.

N-core 2014.10.10. 14:47:33

Requiem: Avenging Angel, első pálya: a Káosz birodalma, avagy milyen lehet a pokol. Azok a borzalmas hangeffektek: csecsemősírás, jajgatás, ordítás... És ez még csak az első pálya volt...

RobertThorn_ 2014.10.10. 14:47:58

Bakker, komolyan eddig még csak egy ember említette itt a kommentekben a Condemned-et? Hát azt a játékot _semmi_ sem überelheti beszaratás téren.
Mondjuk én személy szerint az Amnesia: A Machine for Pigs-ben is kellőképp beszartam a teslamalacos részeknél..

TetraB 2014.10.10. 15:00:43

TV játék, 70-es évek vége.
halálra ijesztett a pitty, amikor bekapod a labdát, a nyugtató puttyokhoz hasonlítva.
www.youtube.com/watch?v=D-THUXZ1aE4

Sith Lord 2014.10.10. 15:22:09

Suffering. Megnézek egy monitort, látom ahogy egy kamera veszi amint egy faszit éppen hátulról becserkészni készül valami rondaság. Szép lassan osont felé, már majdnem a nyakába ugrott, amikor kapcsolok hogy engem mutat a kamera. Így leírva nem para, de én még életemben nem ijedtem meg ennyire, még ordítottam is.
Mondjuk az egész játék eléggé megviselt, ritkán horrorozok.

Bobby Newmark 2014.10.10. 15:26:27

@anarch: Ah, igen, épp akartam írni, mert eddig nem említette senki, de látom azért csak nem maradt ki. Bonehoard megbaszhattya. :P

Ami viszont még tényleg nem volt, az a System Shock 1 és 2. Az első rész olyan Doomosan köcsög a lekapcsolódó fényekkel meg beteleportáló ellenségekkel, a második részben meg a rohadt zombik meg midwife-ok, ahogy folyamatosan hívogatnak, hogy aztán valami váratlan helyről homlokon verjenek egy vascsővel. Na meg a rohadt szellemek...

De még néhány taktikai akciójáték is meg tud ijeszteni, amikor a halál kifejezetten kellemetlen, tud hirtelen érkezni, és "fájdalmas". Pl Operation Flashpoint meg Ghost Recon, ahol nincs mentés, szal óvatoskodik az ember, a benyalt golyó meg nagyon hangos, pirosítja a képernyőt, és megrántja a kamerát.
Na, ha ilyen érkezik váratlanul, mert mondjuk sunnyogás közben észrevettek, és a megszokott FPS-es kiabálás helyett azonnal rám lőnek és kinyírnak, az mindig megugraszt a székben.

Call of Cthulhu témában nem teljesen értelek titeket, nekem PL a Doom3-hoz nem voltak idegeim, de a CoC meg sem kottyant. A hangulat nyomasztó, de a játék annyira nem ijesztget...

azarcakimeghúzottegymarslakót 2014.10.10. 16:11:44

AVP első része, csöndes nyári éjszakán, haverral. Óvatosan haladunk előre, lépésről lépésre, amikor a mozgásérzékelő elkezd egyre gyorsabban csipogni. Nézünk mindenfelé, sehol semmi. Aztán amikor már visít a gép, akkor beleeresztek egy tárat a sötétségbe, de még mindig jönnek. Aztán egyszercsak beteríti a monitort egy facehuggers, mi meg ketten sikítva ugrottunk hátra vagy három métert...

Zsíros Bunci 2014.10.10. 16:26:19

Nálam is Silent Hill 2 volt az über ilyen szempontból, néhol csak simán ijesztő, máshol meg nagyon rátelepszik az emberre az a depis hangulat.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.10.10. 16:42:37

Az én legfélelmetesebb emlékeim elég régiek. A quake2-ben volt, hogy maga az atmoszféra volt annyira félelmetes és nyomasztó, hogy azt vettem észre, hogy szorongok.
De a legijesztőbb anno a Tomb Raiderben volt. Aránylag a játék vége felé egy kisebb helyen felhúztam egy kapcsolót, ami kinyitott egy távoli járatot. Ahogy húztam vissza a járat felé egyszer csak elém ugrott egy kibaszott nagy majom, ami addig egy lezárt szobában volt, ami a kapcsolóval szintén kinyílt. Na, akkor olyan ugrottam, hogy leestem a székről.

rognork 2014.10.10. 16:44:47

Na az enyém lesz a legviccesebb: amikor Heroes 2-ben először kaptam Armageddont. Nem is ismertem a varázslatok zömét. A hang már erősítőn szólt, és a monitor pirosba váltva össze-vissza ugrált, és kurva nagyot dörrent közben. Kb. éjfél után, egyedül, sokadik pálya közben, véres szemekkel. Na azon beszartam, utána már csak a Doom3 kellett de az nagyon ki van hegyezve az olcsó trükkökre.
Halflife 1-ben néha tériszonyom volt.

2014.10.10. 16:53:02

Half-Life 1 rulez! :) Kivilágított (!) folyosón elém ugrik a vortigaunt... és ez a jelenet jópárszor megtörtént. De az elsőnél konkrétan hátralöktem magam az asztaltól - székestül. Csak az volt a gond, hogy nem görgős székem volt, így szépen nyomtam egy hátast a szoba közepére. Majd szolid k...aanyázás után folytattam a játékot. De az sem szívbiztos, amikor a sivatagba, a halálos csöndben elkezdenek lőni a katonák a fedezék-gépágyúikból...
És persze, a Clive Barker's Undying is szépen megparáztatott párszor. Na ezért (is) nagyon király játék!

facepalm 2014.10.10. 17:35:01

Nem pont horror játék, de meglehetősen beszartam a Batman Arkham Asylum-ban annál a bizonyos képszakadós résznél. Ugye úgy volt megcsinálva, hogy eléggé hasonlított a jelenség egy tönkrevágódó VGA színes csíkjaira. Ennek akkor elég sokan bedőltek velem együtt :)
www.youtube.com/watch?v=pnhtTF26KeE

Savior 2014.10.10. 17:52:52

@PongLenis: Jobban működik, ha megtanulsz olvasni. Az Overture-t már írtam pár kommenttel feljebb. Frictionalék eléggé értenek a dolgukhoz...

Wulfgar 2014.10.10. 18:23:34

@Venyercsán Dávid: Erre én is emlékszem, annyira még nem szartam be, mint akkor. Viszont valamilyen oknál fogva én valamivel tovább játszottam (pár perccel :D) amikor is egy folyosón egy ajtó felé haladva villan be valami haluzás/szellemvilág (tökömtudja) tiszta véres folyosóval meg valamilyen szellemmel. Na azután amikor a hulla elkezdett beszélni meg mutogatni egy székből szépen kiléptem és töröltem a játékot. Elő se vettem azóta se :D.
Amúgy szerintem ilyen téren rohadt geci volt a FEAR. Egyik pillanatban még csak ilyen kis ijesztések meg a hátborzongató hanghatások (szerintem amúgy azok kurva jók voltak) voltak, majd fasza akció részek bullet time-al. Még néztem is, hogy nem is para ez a játék. Aztán valahogy tényleg a semmiből, amikor a legkevésbé sem számít rá az ember, akkor ijeszt meg kurvára. Ha jól tudom később is gyakran csinál ilyet a játék.
2. Dead Space: Bár a játék nem hozta az emberre olyan hirtelen a hatalmas frászt, viszont folyamatosan fenntartotta az emberben a félelmet és szorongást és csak fokozta sokszor.
3. Undyingot csak hallomásból ismerem, hogy elég para, nem játszottam vele. Nem nekem valók az ilyen játékok.

nimand 2014.10.10. 18:37:35

Suffering!
Nem tudom mennyire ismert a jatek, de olyan igazi pszicho horror sok lovoldozessel. Egy borton lazadassal indul, ahol te is egy rab vagy (egy borton szigeten alapvetoen). Minden fele zajok, rabok, orok ossze-vissza, nagy kaosz, valahogy probalok elsunnyogni, ugye jatek eleje, meg nincs nalam semmi, jobb kerulni a bajt, rafordultam egy nyugisnak latszo folyosora es ahogy kozeledtem a vege fele, kb 15 meterre elottem, sotet felhomalyban, egyszercsak jobbrol az egyik ajtobol valami kirongyolt, at a szemkozti szobaba, megfelelo horror hangeffectel es eleg gyorsan ahoz, hogy ne tudd megnezni rendesen, de annyi latszott, hogy az nem ember volt, hanem valami qurva ijeszto kulseju iszonyat. Nah akkor azt hittem megall a szivem es hogy kurva elet, hogy en ezen a folyoson tovabb egy centit se megyek. De azert vegig toltam a gamet, egyik legnagyobb jatekelmenyem azota is. Egeszen silent hill-es pszich temakkal fuszereztek, emlekek gyerekekrol, felesegrol...

A masik egy par evbes menekulos horror, nem jut eszembe a neve, a lenyeg, hogy egy pinceben botorkalok terdig ero vizben es egyszercsak azt hallom, hogy a tavolbol elkezd valaki futni utanam, de olyan sebeseggel hallom a leptei csobbanasat, hogy eselyem sincs elmenekulni es amkor utoler atszalad rajtam a valami, de latvanyban csak annyi, hogy latod a viz mozgast mintha epp belelepne valaki, nah akkor majdnem befostam.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.10.10. 18:52:16

sanitarium: pumpkin patch, mother.
dead space: kindergarten pálya, amikor a néni megöleli a kis babamorfokat.
meg harlan ellison rettenete, a i have no mouth and i must scream. mindfuck a javából.
alone 1, amikor a manökenek elkaptak, mert nem a danse macabre-t játszottam le nekik.
pripyat-ban a controller. meg az első snork yantar-ban.
thief-ben a woodsie lord. a rohadék.
ja, és a grue a zork-ban.

paráznabillegető 2014.10.10. 19:26:52

half life. nagyon éjjel volt már, és hiába volt már meg a shotgun, azért az a para ott volt, a hangok, a folyosókon az idegenekkel... elég rendesen nyomta fel a pumpát.

de ezt is überelte valami online fps játék, a címére nem emlékszem, de zombis, stukker a kézben, a másikban meg zseblámpa, helyszín a töksötét garázs, és azok a hangok... hát nem bírtam tovább egy percnél, pedig egy zombit sem láttam, lőttem...
baszki.

Booker DeWitt 2014.10.10. 19:38:33

Hát én egy rakás játéktól befostam már, és nemcsak horrortól, mondjuk az Arx Fatalis és a Diablo 2 is megijesztett. Az utóbbiban van egy zombi, aki mintha azt mondaná, hogy "Laci" és mivel úgy hívnak, nagyon beparáztam.

Komojtalan 2014.10.10. 21:47:52

Ezek elég gyengék, ez szerencsére (sajnos) nem velem történt meg. NL 1000$, a 2 vak játszik , BB -nél AA, csapdázik. Asztal AAQxJ, AQJ 1 szín. Riveren elszabadul a pokol, bekerül a 2k$ és mutatásnál nem az ász póker felé megy a pénz :-). Szerintem ennél ijesztőbb nincs, hogy floppolt ász pókerrel bukjak 500k forintot, a másiknak ugyanis riverre Royal flushhe lett :-). És azért sajnos, mert akkor még volt bad beat jackpot és valami 300k$ -t kapott a vesztes ász póker :-).

The Pervert SpiderMan 2014.10.10. 21:50:16

commodore 64/wizard of wor, amikor megjelent a légyszörny :)

NightBagoly 2014.10.11. 00:32:06

Jó kis sztorik merültek fel :)

Eléggé immúnis vagyok már sajnos a tucatjumpscare cuccokra, azonban annó a Blair Witch Project első részén (ha rémlik még valakinek a trilógia) van egy jelenet, amely konkrétan beleégett az emlékezetembe, és nem csak nekem. Haver átjött, sötétedés után mondom próbáljuk ki, ha már megkaptam.

Eljön az első éjszaka. A főhős arra ébred, hogy a zárt fürdő ajtaján dörömbölnek. Húsz percig állunk izzadó tenyérrel, majd kinyitjuk az ajtót, és... nem történik semmi. Jót röhögünk a saját ostobaságunkon, és felkapcsoljuk a játékban a villanyt. NA, akkor jelenik meg valami a fürdőben, átrohan a képernyőn és eltűnik, a tipikus hegedűs/zongoráraborulazeneszerző hangeffekt kíséretében. Sikítottunk mint egy kislány, de vagy öt percen keresztül.

Norman Nailer 2014.10.11. 02:08:29

Half-Life alatt többször leesett a fejemről a fejhallgató, annyira meg tudtam ijedni a váratlanul rámugró headcrabektől.
A másik, folyamatos para élmény: a Haloban a flood felbukkanása előtti pálya, amikor csak mész egyre beljebb egy ősi templomban, tulajdonképpen veszélytelen, mert ellenféllel nem is találkozol, de covenant hullák hevernek mindenhol, és pörög az agyad, hogy itt mi a fene történhetett és egyre erősödik a rossz előérzeted...

plantingC4 2014.10.11. 03:45:12

PS1, első Silent Hill, elkövettük azt a hibát, hogy egy buliban beszedtünk valami vackot, szar volt a buli, átmentünk haverhoz játszani, mire odaértünk ez a szar is beütött... a játék végét négyen felváltva, mert 5 percenként cserélni kellett ki irányítja, mert szó szerint hisztérikusra sokkolódtunk a megelőző szörnyűségektől. A végén már tényleg üvöltöttünk minden rezzenéstől, ketten egy takaró mögül kukucskálva üvöltöttek fel néha, akkor is ha nem ők irányították, az egyik résztvevő, minden ajtóra azt mondta, oda tényleg ne menjünk már be...
ez tizenöt éves sztori, de a mai napig emlegetjük, ha ez a téma...:D

plantingC4 2014.10.11. 03:49:18

Ja és Fatal Frame 2 Boxon, alaphelyzetben volt olyan rész többször, hogy átadta a haver vagy én neki, hogy mostantól te mész tovább, mert pihentetni kell az idegeimet...:D

Amiga Mania Magazin 2014.10.11. 05:53:34

Resident Evil 4 meg Game Cube-on ... hajnalok hajnalan ... volt, hogy komolyan feltem ...

De a legnagyobb beszaras nem ettol volt. 2000 szilveszteren, amikor a Amino Inc. megvette az Amiga jogokat es Amiga Inc.-re valtoztatta a nevet (hogy pusztultak volna el) havernal kockultunk 3-an. Amigak es egy PS1 rakotve egy melynyomos tobb hangszoros erositos hifi rendszerre. A PS-ben valami fenypisztolyos jatek volt epp. Haver a kezeben a pisztollyal hadonaszva magyaraz valamit. Elotte vmi durva zenet hallgattunk kozel max hangeron ... ahogy hadonaszott es beszelt, veletlenul a tevere iranyitotta a fenyvert es ugyanakkor meg is huzta a ravaszt ... a fenypisztoly ugye csak akkor reagalt ha a kepernyore volt iranyozva. O pedig tudtan kivul max hangero mellett elsutotte. Kesz ... oriasi hangrobbanas a szobaban, mintha agyonlottek volna minket ... felrobbantunk a szobaval egyutt, ahogy a jatekban levo epp egy Magnum pisztoly elsult ... en percekig suket voltam, egyik haver csuklani kezdett, masik meg epp toilettre indtult ... no comment :D

Venyercsán Dávid 2014.10.11. 10:47:31

@Wulfgar: Egyszer érdemes végigtolni a FEAR-t. Egyébként én nem nagyon emlékszem arra, hogy a fentihez hasonlóan befosatott volna. De pl. volt egy olyan rész, hogy egy irodaépületbe mentél, mindenhol TV-k voltak felszerelve a falra, az egyiken egy biztonsági kamera képét láthattad, aztán egyszer csak szép lassan alulról belekúszott a képbe a kiscsaj arca. Na, az is megért egy misét. :D

Wulfgar 2014.10.11. 12:16:49

@Venyercsán Dávid: Tudom, hogy az első részt érdemes lenne végigtolni, nem csak azért mert jó játék, hanem a története is jó állítólag. A 2.-3. részt meg még csak nem is az eredeti gárda csinálta, látszott is rajtuk, hogy sokkal gyengébbek minden téren mint az első, szóval még csak nem is az egész sorozatot kéne végigjátszanom. Mégse visz rá a lélek. :D A dead space-el ugyanígy vagyok. Érdemes lenne végigjátszani, viszont én köszönöm nem kérek a folyamatos paráztatásából. Egyszerűen nem nekem valók a horrorok, elég vizuális fajta vagyok, így túlságosan beleélem magamat, összefosni magam meg nem szeretem :D.
Ilyen horror játékok közül csak a left 4 dead volt ami tetszett/tetszik, de az ugyebár coop játék, és még csak nagy jóindulattal sem nevezhető félelmetesnek. (Bár most a közelgő Hellraidet és a dying lightot is várom mint a messiást, de ezek sem igazi horror játékok szerintem)

Loránd Ternesz 2014.10.11. 12:32:40

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.10.11. 12:40:49

Mivel valamilyen szintű pókiszonyom van az RPG-ben, amikor hirtalan pók ugrik a nyakadba. A Nehrim TES IV móban egy árokból egy giagantikus szürke óriáspók ugrott a képembe. Kiestem a székemből, úgy betojtam.

A TES V-be, ha pókhálót láttam egyből az NPC-t zavartam előre és én csak távolról ügyködtem.

Hülyén hangzik, de miért nincs belépíte már eleve az RPG-be az, hogy az undi pókok helyett kevésbé undorító legyen? Nagyok sokszor ez az első MOD, ami elkészül hozzájuk.

jahaha 2014.10.11. 15:40:16

@glezmen: ugyanez :) silent hill 2, szerintem korhaz vagy motel?
nyitogatom az ajtokat, megkonnyebbulok ha zarva van, majd egy masodperccel kesobb belulrol nyitni probalja valaki/valami... fuuu, kimaradt par szivdobbanas...

Szia, Máté vagyok 2014.10.11. 17:01:18

Ha legközelebb féltek egy játék során, vagy egy félelmetes részt néztek egy filmben, kezdjetek el énekelni. Tudományos tény, hogy agyunk nem tud félni, ha énekelünk.

Wildhunt 2014.10.11. 19:26:58

Még egy, ott csak jelen voltam. Sötét koliszobában haver Bloodrayne-t játszik, mi nézzük. Megjön a barátnője, és a nyakába csókol... Mi meg sírva röhögünk az eredményen.

Doppel 2014.10.12. 01:13:56

Régi szép időkben az Elvira volt ilyen játék, amikor jött az öreglány a baltával (csak szerencsére lassan töltött a 8x8, tehát nagy sokkszerű hatások nem voltak, de azért volt néha sikítozás).

Magos 2014.10.12. 01:38:33

@Savior: Erre nincs mentség, most azonnal nekiulni. :)

K0vasz 2014.10.12. 09:18:47

először x-com (asszem mindkét résztől beszartam, de az eredeti, '94-estől egészen biztosan), majd aliens vs. predator 2 a marine kampányban :)

Everyl 2014.10.12. 10:44:22

AVP1: nappal, cimbi áthozza, hogy jó lesz ez nekem, már ismertem hírét a játéknak, de én kemény vagyok, nem kislány, füles fel, zene nélkül (az a 2. cd-n volt), szűk folyosó, vészvilágítás, törött csőből jön a gőz, kitakarja a folyosó részét, nyilván a detektor csipog rendesen a gőz miatt, ekkor jött a a játék első mumusa, rohadt gyorsan, itt képszakadás úgy beszartam, az tűnt csak fel, hogy a kifogyott impulzuskarabély jellegzetes kattogását hallom, mert képtelen voltam elengedni az egeret, remegő kézzel lábbal, szitkozódva ki a napfényre dohányozni :D

Éjjel kipróbáltam zenével, annyira para volt, hogy még az első idegenig sem jutottam el :)

Venyercsán Dávid 2014.10.12. 15:15:34

@Wulfgar: Én se tudom jól kezelni a folyamatos paráztatást, de a FEAR tényleg nem hardcore kategória. :) (Én csak az első részt, illetve a hozzá készült kiegészítőt toltam végig. Előbbi nagyon bejött, az utóbbi meg...áhhh hagyjuk.)

kukatr 2014.10.12. 18:27:42

Penumbra, első találkozás egy kutyával, nem mertem a közelébe menni. Átadtam haveromnak a lehetőséget, hogy aztán az alagútban az első póknál újra átvegyem. :)

FlybyWire 2014.10.12. 21:06:29

PC: System shock 2
C64: sok volt, meg kicsi is voltam. Xenomorph, Aliens, és még sokan mások :)

ArkAngyal 2014.10.12. 21:33:12

ehhez nekem is muszáj hozzászólnom. igaz, amikor a cikket olvastam, még csak fele ennyi hsz volt, ami azóta keletkezett, nem olvastam. mindenesetre kimaradt pár játék, ami a frászt hozta az emberre. ezek nem megijedések, hanem folyamatos parák. ilyen a the legacy, amivel épp most játszok a telómon. most nem olyan ijesztő, mert nem használok hangokat, de amikor csóri főszereplő haja égnek állt a közeledő szörnytől és leblokkolt, sikoltozott, az irányítás kikapcsolt, én is csak nyomkodtam kétségbeesetten a gombokat, de nem hatott semmi. ez félelmetes volt. szintén folyamatos iszonyt és borzongást okozott a sanitarium című kalandjáték. aki nem ismeri, annak ízelítőül csak pár momentum: egy városkában csak gyerekek vannak, féllábú, kar nélküli, torz gyerekek, akiknek mama megígérte, hogy szépek lesznek. némelyiken már látszik a növénnyé válás folyamata. a bújócskaverseny győztese egy halott kislány, aki a föld alá bújt és ez olyan jó búvóhely, hogy mindenki elismeréssel adózik felé. a hideg is kiráz tőle, de nekem nagyon bejön az a játék. és akkor az idegtépés nagymesterei: system shock 2, doom3 és silent hill 2.
system shock 2 leghátborzongatóbb rész a hydroponic gardens, ahol egy ideig csak egy női hangot hallasz, amint azt mondja, hogy "they grow up so soon", meg "he's my little baby" és a többi, aztán meglátod a hang gazdáját, egy félig robot, félig ember nőt, aki aztán rád támad.
doom3 vérestalpas rész, már emlegették, arról csak annyit, hogy utána éjjel le kellett szaladnom a boltba, mögöttem az úton áttrappolt pár fiatal srác, én megpördültem és elő akartam kapni a fegyverem... soha, egyetlen játék sem hatott ki a való életemre, ez volt az egyetlen. ráadásul 5.1 mellett játszottam, valami brutális.
silent hill 2 fülhallgatóval. akkori barátnőm szólt nekem, de nem hallottam, így odajött és megrázta a vállamat. olyat ugrottam, hogy az asztalt majdnem felborítottam gépestül, a fal fogta meg.
és bónuszként: doom2-bajnokságot szerveztem (egész éves, bajnoki rendszerben) és egyik srác fülhallgatót használt. zene nem volt, én meg észrevétlenül felhangosítottam neki, mikor láttam, hogy az ellenfele kilőtt rá egy rakétát. őt is csak a szentlélek tartotta a széken, amikor becsapódott. :)

Firstname 2014.10.12. 23:05:14

Pont az Alien: Isolationben esett meg most velem, hogy egy néhány méterre rám váró transzporttól állást lehetett menteni, viszont a dög ott ólálkodott valahol a közelben (ez a második ilyen alkalom volt). A veszélyre a játék is figyelmeztet, de mivel nem hallottam lépteket, nem törődtem vele.
Ezek után lassan elindultam volna, csakhogy velem párhuzamosan a szomszédos folyosóról szép lassan előjött a dög. Kb. mint amikor egy rajzfilmben az üldöző és az üldözött egymás mellett oson, aztán egymásra néznek.
Na, elkezdtem futni, de két lépést sem tudtam tenni.
Ami a régebbi játékokat illeti, ha lehet, mindig háttal egy saroknak, lehetőleg biztonságos helyen mentek állást, mindig megpróbálok észrevétlen maradni, és különösen szeretem, ha egy játékban vannak nappali fényviszonyok is :)
Konkrét hanyattvágódós élményre nem emlékszem, de azért rendesen tudok parázni játék közben.
Példának mondjuk ott van a Half-Life-ból az a rész, amikor egy parkolóba vezető folyosón kell futni egy Gargantua elöl. Az ilyenek után mindig kell egy pár perc szünet :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.10.13. 08:50:08

@Before:
"A quake2-ben volt, hogy maga az atmoszféra volt annyira félelmetes és nyomasztó, hogy azt vettem észre, hogy szorongok. "

???? Fura hogy ezt mondod. Szerintem éppen a Q2-ben semmi félelmetes sincs. Az alapvetően egy technikai környezet... talán csak a "vérszivó kutyarobot" ijesztő...
A Q1 a sötét folyosóival, és az abban pattogó lila taknyokkal, amik rád ugranak... nos, az sokkal keményebb szerintem...

Bobby Newmark 2014.10.13. 13:04:14

Nyomasztó, depresszív hangulatban a Pathologic elég erős. Ijesztget is néha, de nem az az elsődleges.
Bár egy idő után belefásul az ember, és fel sem tűnik a századik rohadó hullahalom vagy pestises városlakó, de azért még úgy is eléggé üt.

DHOPW42 2014.10.13. 14:22:45

Én alapból elég parás tudok lenni a legkevésbé ijesztő FPS-nél is, szimplán a labirintus mivoltuk miatt. Quake 3 1v1 pályáin is befosok ha sokáig rohangálok, és egyszercsak a semmiből lelő az ellenfél bot, szóval nekem nem kell sok ehhez :D De ami nagyon megmaradt, az a Half-Life 2-ből a Ravenholm pálya, ami egy egészen egyértelmű választás, gondolom. Na ott tuti emlékeztek, van az a rész, amikor legelőször találkozol a futó zombikkal... egészen addig ugye csak a lassan bicegő zombikat ölöd, szinte nem is jelentenek fenyegetést. Megyek, valami háztetőn vagyok, és nézek a távolba. És egyszer csak egy ÜVÖLTÉS a távolból. Nézem hogy mi a geci, nézek a háztetők irányába, és valami FELUGRIK a háztetőre és ROHANNN felém, mint egy kutya amikor fut. És közben ilyen félelmetes zombi hörgés hangok jönnek ki belőle, olyan szinten befostam, hogy valami fegyóval az irányába lőttem hármat, full mellé, és mielőtt odaért volna hozzám, elfordultam(!) és kurva gyorsan megnyomtam az escape-t, kiléptem a Windowsba, és pár nap múlva folytattam a pályát, amikor már lenyugodtam :D

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2014.10.13. 15:46:54

Dead Space. Amikor a folyton újraéledő izé elől kell menekülni valami falak elhúzogatásával. Egyrészt a béna irányítás miatt ment lassan, másrészt meg már remegett a kezem, tudván hogy jő a szörny. Két próbálkozás után két hét szünet lelkierőt gyűjteni... Aztán azért csak sikerült. :D

System Shock 2 robotnénik, Amnesia viziszörny, Avp1 Marine kampány meg még ezer játék ami csakazértsem jut most eszembe.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.10.13. 19:21:10

@Hoppácska: valahogy a háttérhangok, a nagy terek, a bóklászás hozta így össze... :)

Firstname 2014.10.13. 23:13:54

@DHOPW42: Basszus, tényleg, a rohadék zombik a HL2-ben. Bár a fast zombik inkább csak ijesztőek és gyorsak, de nem túl veszélyesek.
A poison zombik egy fokkal rosszabbak talán, mert van egy-két olyan rész a játékban, ahol aránylag kis, zárt helyen két irányban tudsz elindulni, és tökmindegy merre, mert visszafelé már ott lesz egy ilyen, ahonnan jöttél. És először csak azt hallod, hogy valaki nagyon véderesen veszi a levegőt, aztán szép lassan előcammog egy nagy fekete izé a fal mögül.
Az ilyet, amikor direkt a hátad mögé spawnoltatják a rusnya dögöket, kifejezetten köcsög húzásnak tartottam.

odium 2014.10.17. 15:49:19

Condemned
youtu.be/z60GiodETE0
1:50-től
a műanyag billentyűzettartóm bánja. megpróbáltam hátraesni a székben ülve, és a combom erősebbnek bizonyult...

szbszig 2014.10.18. 23:08:07

Nem tartok ilyen listát számon, de mondjuk ami hirtelen eszembe jut: a Project Firestart azért 8-10 évesen elég fosatós volt.

iddqd.blog.hu/2013/08/23/heti_retro_project_firestart

Még akkor is, ha az első néhány szétszaggatott hullánál sokkal tovább sosem jutottam.

szbszig 2014.10.21. 02:06:16

@szbszig: Mondjuk ennyi idősen még a Maniac Mansiontől is féltem. Ahol azért a hátborzongató elemek elég komikusra vannak fogva. Az viszont jelentősen növeli a feszültséget, hogy ez tulajdonképpen az egyetlen LucasArts-kalandjáték, amit el lehet veszíteni, ha nem vagy elég ügyes, és a házban lakók elkapnak.

Bobby Newmark 2014.10.21. 10:17:09

@szbszig: A Zak McKraken-t is, de csak az elején. Egy idő után mindkét játékban lesz kulcs a "börtön"-höz.

Bobby Newmark 2014.10.21. 10:18:22

@Bobby Newmark: Sőz, Zak-ban meg is lehet halni, és akkor ténylegesen végigjátszhatatlan lesz. Monkey Islandben is, ha kivárja az ember azt a 10 percet, amíg Guybrush vissza tudja tartani a lélegzetét...

afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~ 2014.10.21. 15:47:31

Alone in the darktól senki nem csokizott be? :D

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2014.10.21. 19:30:05

Akkor dobnék be egy eddig el nem hangzott játékot: 7th Guest. Még fiatalon, éjjel, egyedül, sötétben játszottam, egész addig, amíg az emeleten meg nem jelent a szellemnő, aki a folyosón hátrafelé ellebegve hívott magához. No az számomra nem ijesztő, hanem rendesen félelmetes volt, annyira beleéltem magam a játékba, a hangulatba. Aznap estére elég is volt, kilépés.
Akkortól fogva jó darabig csak Tie-fighter és hasonlóakkal szórakoztam, ha éjjeli játékra került sor.

Bumpi 2014.10.23. 01:40:12

En is csatlakozok azokhoz akiknek a resident evil 2 rendororsen lett eloszor tele a bugyi. Bar en pont azidotajt a tomb raider 2 elso palyain is szepen le tudtam sapadni pedig az nem volt horror. Valahogy a hangulata megis ijeszto volt szamomra

homoludens2014 2014.10.25. 12:29:51

Sziasztok!
A segítségeteket kérném a szakdolgozatom gyorsabb elkészültéhez. A kérdőívem kb. 5 perc (természetesen anonim jellegű), és főleg a videojátékokról illetve a játékhasználati szokásokról szóló állítások, kérdések vannak benne.
Előre is köszönöm annak, aki kitölti!
docs.google.com/forms/d/1yXOqj0NJKwvOybnYPdfMlN8im7P2eG73hyBRHpEk4AQ/viewform?usp=send_form

Limrasson 2014.10.25. 18:38:51

A elgilyesztőbb élményem? Valószinűleg az egyik olyan alkalom, amikor későn vettem észre valami debuffot egy WoW HC fighton és lefwipeoltattam az egész raidet (vagy majdnem).

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2014.10.25. 20:02:37

Nekem egy egyáltalán nem ismert példám van: Michigan: Report from hell PS2-re. Maga a játék rettenetes grafikájú, korai ps2, a lényege hogy egy tv-s operatőr vagy, kamerán keresztül látsz mindent és valami nagyon elbaszódik a városban, szörnyek stb. Itt nagyban haladok a folyosón, mindig szólnak hogy éppen mit vegyek fel, mi legyen a látószögben, egyszer csak cuppogás, odafordulok és az egyik nőből, teljesen random előmászik egy leginkább headcrabre hasonlító förtelem, mintha szülne konkrétan, közben üvölt mint a sakál, én meg veszem. Hát remek volt... Aztán meg volt egy jelenet, amikor az egyik riporternőt kicsontozza egy csápos akármi. Azóta se játszottam vele többet.
Amúgy egy próbát megér a játék, érdekes koncepció, bár helyenként igen gagyi :D

szbszig 2014.10.28. 06:36:01

@Bobby Newmark: Igaz. Sőt, a Zak McKrackent még más módokon is el lehet veszíteni. Így visszagondolva nekem az ugrott be, ha elfogy a pénzed, és nem tudsz több repülőjegyet venni. De lehet benne lottózni, amivel plusz pénzhez lehet jutni, és nem is egy, hanem tetszőleges alkalommal, úgyhogy ez elvileg nem játszik. Viszont utánanéztem most egy végigjátszásban, és azt írják, ha elrontasz egy-két speciális dolgot (például a kenyérmorzsákat véletlenül lehúzod a lefolyón), akkor azzal valóban véglegesen meg lehet akadni.

A Monkey Islandre gondoltam én is, de ott (éppen a korábbi játékokra utalva) nyilvánvalóan csak poénnak rakták be, hogy el lehet veszíteni, ha tíz percnél tovább tökölsz azon az egy víz alatti képernyőn.

Booker DeWitt 2014.10.28. 21:55:46

Nekem a Silent Hill 2 nem volt félelmetes, de ez ízlés dolga.
A F.E.A.R az nekem is para volt... De valakinek meg az nem.

fd 2014.10.29. 22:45:23

Egy horrormentes, de számomra maradandó: valamikor réges régen, egy távoli galaxisban... na jó, nem, egy panellakásban, ahol a barátommal nyomtuk az F1GP2 köreit, kétjátékos, váltott üzemmódú vezetéssel. A történet nem lényegtelen hátteréhez két fontos adalék: a barátom audiofil, így hangerőben, hangminőségben nem volt kivetnivaló, én viszont akkoriban három műszakoztam, hol simán, hol 12 órázva. Az idő valami hajnali fél három, szóval kellőképp fáradtan vettem át a vezetést, majd a hockenheimi hosszú egyenes végén arra ébredtem, hogy felkenődök a falra. Hát, kb. egy kisebb szívinfarktus. Akkoriban még nem volt jogsim, azóta, sok éve van, de _soha_ nem ülök kocsiba fáradtan, pláne nem szeszfogyasztás után.
(megjegyzem, a program -nem ez az eset, hanem maga a vezetés része- szerintem nagyon sokban hozzájárult ahhoz, hogy sosem volt forgalmi zűröm, ellenben voltak sikeresen elkerült nehéz helyzetek, amikben sokan ütköztek volna szerintem. Ráerősített arra, hogy mindig azt figyeljük, mit csinálhat a másik. (nem igazán érdekelte az AI-t, hogy Te is ott vagy a pályán:D))

Bobby Newmark 2014.10.30. 18:47:27

@szbszig: A leggenyóbb, ha kinyírod a játék elején Sushit, az aranyhalat. Mondjuk megsütöd a lámpával, vagy ledarálod a konyhamalacon.
Még csak nem is kell később, mint tárgy. De a nepáli guru nem tanít meg átvenni az állatok felett az irányítást, ha rossz a karmád. És ez _elég_ sokáig ki sem derül, és csak az újrakezdés oldja meg.

ZoldAsz 2014.11.02. 11:50:43

Már többen írták, csatlakozom: Alone In The Dark 1, mikor a para intró után nekiállsz a játéknak, a padlásszobában reszketve nézel körül, totyogsz stb. és akkor iszonyat csörömpöléssel bejön az ablakon a k***** madár....

Blindmouse 2014.11.02. 23:32:10

Nem olvastam a többikét csak belenéztem 2 percre.
nekem a 3 legparásabb (nem parasági sorrendben)

-AVP 1. Marine küldetések.
-S.T.A.L.K.E.R - Priboi Story (Agroprom területén ért utol az éjszaka, hát felmentem az egyik épület tetejére. egy darabig hallgattam az erdő hangjait, majd úgy döntöttem, jobb lesz ezt átaludni.
az éjszaka közepén olyan irgalmatran viharra ébredt a karakterem a játékban hogy rémülten menekültem be a lépcsőházba.) :D
-Clive Barker's Undying. azok a "látomások" elég parátatók. :D

d3vnull 2015.05.17. 20:48:52

Nem beszarás, hanem inkább folyamatos félsz, és nyomasztás :
Thief3 : Shalebridge Cradle, az árvaház. Toronymagasan
Utána meg a Sanitarium.
süti beállítások módosítása