HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A játék, amin H.R. Giger dolgozott

2014.05.13. 11:57 Stöki

Elment a svájci zseni, akinek az Alient köszönhetjük – meg még sok mindent A lény szörnyétől a Korn frontemberének mikrofonállványáig. És két videojátékban is közreműködött, emlékezzünk meg ezekről: az 1992-es Dark Seedről és három évvel későbbi folytatásáról van szó.

Mindkét játék point-and-click kaland, de nem a vicces fajtából. Kőkemény pszichológiai horror, fontos szerepet kap benne egy párhuzamos univerzum, aminek lakói megpróbálnak betüremkedni a világunkba. Ennek, a játék által egyszerűen csak Sötét Világnak nevezett – párhuzamos univerzumnak a látványterveit készítette el H.R. Giger.

Az Amigára és pc-re megjelent Dark Seed annyiban különbözött a legtöbb kalandjátéktól, hogy fontos volt benne az időzítés, vagyis nem nagyon lehetett céltalanul kóborolni, a főhősnek három játékbeli napja volt csak, hogy megállítsa a Sötét Világ lakóit, és az óra ketyegett. Az időzítést azonban a program nem kezelte tökéletesen: a játék sokszor lefagyott, és emiatt kcisit bosszantó volt vele játszani, illetve sok türelem kellett hozzá. Nem is kapott kiugróan magas értékeléseket, amikor megjelent de azért elég hangulatos volt és elég jól fogyott ahhoz, hogy legyen második rész (sőt, még Playstationre és Sega Saturnra is megjelent). A sikeréhez talán az a városi legenda is hozzájárult, hogy a játék fejlesztője, Mike Dawson – aki a főhőst alakította, sőt a neve is ugyanaz volt – idegösszeroppanást kapott a játék készítése alatt. Nem tudtam kideríteni, ebből mennyi igaz, de az tény, hogy Dawson a Dark Seed után hátat fordított a játékiparnak.

A második rész így már más fejlesztőkkel készült, és elég zavarosan vitte tovább a sztorit, sok játékos nem értette (őszintén szólva én sem). Viszont a Sötét Világ – akárcsak az elődben – ebben is pöpecül nézett ki, le sem tagadhatta volna Giger keze nyomát. A fenti videóban az első rész, a lentiben a második. Tessék megnézni például utóbbiban 31:30-nál azt az „ajtót”. Azt hiszem, sajnálhatjuk, hogy Giger nem dolgozott több játékon.

19 komment

Címkék: retro horror h r giger

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr336159576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2014.05.13. 12:57:47

en igen, amigan isteni volt csokiban toltak fojton ;) sajna mire meglett a soft eppen adtam tul az amigamon igy nemsokat tologathattam ;( azt viszont nemtudtam, hogy volt pc-re is...

rognork 2014.05.13. 13:02:44

Baromira csípem ezeket a grafikákat, csak sajnos már sem időm sem türelmem nincs ilyeneket játszani. Gyors csihi puhi és kész.

Kofelek (törölt) 2014.05.13. 13:03:07

@anarchoid: persze hogy volt, a point and click a PCn teljesedett ki. 90es evek jo 3/4 igy telt.

Grega 2014.05.13. 13:03:59

a Darkseed 1 audiovizuális téren forradalminak számított 1992 közepén, emlékszem, amikor új volt, mindenki hájpolta.

játéknak viszont fos volt: gyenge gameplay, állandó fagyások.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.13. 13:10:41

Nem ismertem, de pöpec gámák, köszi!

ElPadre 2014.05.13. 17:05:23

hmmm, szerettem. volt egy hangulata.

ha már horrorjáték, akkor az undying meg a sztori miatt kaphat csillagos ötöst, hiába no, clive barker.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2014.05.13. 17:39:53

Amigán nem fagyott a Darkseed. Érdekes módon a nagyon kevés eredeti játékom egyike volt, és a mai napig megvan, az eredeti dizájnos csomagolásában.

Mint játéknak, a művészi koncsepcsió mellett a legnagyobb erőssége a két párhuzamos világ ábrázolása volt, néhány helyen kifejezetten ötletes átjárással az ébrenlét és a rémálom világa között. Pölö ami az ébrenlétben a garázsban álló autó volt, az az álomvilágban valami Giger-féle elmebajos szörnyeteg gépezet.

Dienes Zsolt 2014.05.13. 21:01:26

A második rész nem zavaros volt, hanem szar. Az első viszont baromi jó, pont valamelyik nap vittem végig (megint). Egyébként a kalózöbölből kikölcsönözhető egy release, ami mindkét részt tartalmazza, és windows (7) alatt tökéletesen műxik.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.05.13. 21:27:22

mike dawson agyféltekéi közé szöget ütött a gondolat, hogy mi lenne, ha ott hordana ki egy torz csecsemőt. aztán, amikor a gondolatot tett követte, nem győzött aszpirinnel gargalizálni a hasogató migrénjére.
a játék szar volt, a grafikája meg valami hibrid 640x350-es volt, limitált palettával, köszönhetően az amigás fejlesztésnek. a kétövilág közti párhuzamot sosem aknázták ki teljesen, bosszantóak voltak benne az időre légyottok, és a története nulla volt.

de azért a behemótot hagytam legalább egyszer, hogy hazakísérjen.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.14. 10:17:52

Az amigás verzió érdekelne, ha valakinek megvan floppyn...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.15. 11:58:05

@manson karcsi: mondom floppyn, ezt hogyan dugjam amiga 500-ba? :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.16. 13:09:50

@manson karcsi: akkor kérném kölcsön a catweasel-odat meg a pc-s floppy driveodat. Köszi!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.05.16. 15:00:02

@enpera: a macskamenyétem nem adom, floppit viszont adok, akár örökbe is.

wowerman 2014.05.18. 14:34:55

Volt egy stílusa de ennyit tudott, ez az Alienhez pont jó volt, kb ennyi. Ez most nem halottgyalázás (különben is, halottakról jóL vagy semmit), ezt gondolom már 10 éve.

Celtic 2014.05.23. 07:08:12

@ElPadre: Legjobb tudomasom szerint a szornyek ott is Giger muvei voltak...

Hmm, elo is veszem, hihetetlen az a jatek meg ennyi vegigjatszas utan is.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.23. 09:13:37

@manson karcsi: Köszi. Látod, mégsem olyan egyszerű ez a dolog.
süti beállítások módosítása