Elment a svájci zseni, akinek az Alient köszönhetjük – meg még sok mindent A lény szörnyétől a Korn frontemberének mikrofonállványáig. És két videojátékban is közreműködött, emlékezzünk meg ezekről: az 1992-es Dark Seedről és három évvel későbbi folytatásáról van szó.
Mindkét játék point-and-click kaland, de nem a vicces fajtából. Kőkemény pszichológiai horror, fontos szerepet kap benne egy párhuzamos univerzum, aminek lakói megpróbálnak betüremkedni a világunkba. Ennek, a játék által egyszerűen csak Sötét Világnak nevezett – párhuzamos univerzumnak a látványterveit készítette el H.R. Giger.
Az Amigára és pc-re megjelent Dark Seed annyiban különbözött a legtöbb kalandjátéktól, hogy fontos volt benne az időzítés, vagyis nem nagyon lehetett céltalanul kóborolni, a főhősnek három játékbeli napja volt csak, hogy megállítsa a Sötét Világ lakóit, és az óra ketyegett. Az időzítést azonban a program nem kezelte tökéletesen: a játék sokszor lefagyott, és emiatt kcisit bosszantó volt vele játszani, illetve sok türelem kellett hozzá. Nem is kapott kiugróan magas értékeléseket, amikor megjelent de azért elég hangulatos volt és elég jól fogyott ahhoz, hogy legyen második rész (sőt, még Playstationre és Sega Saturnra is megjelent). A sikeréhez talán az a városi legenda is hozzájárult, hogy a játék fejlesztője, Mike Dawson – aki a főhőst alakította, sőt a neve is ugyanaz volt – idegösszeroppanást kapott a játék készítése alatt. Nem tudtam kideríteni, ebből mennyi igaz, de az tény, hogy Dawson a Dark Seed után hátat fordított a játékiparnak.
A második rész így már más fejlesztőkkel készült, és elég zavarosan vitte tovább a sztorit, sok játékos nem értette (őszintén szólva én sem). Viszont a Sötét Világ – akárcsak az elődben – ebben is pöpecül nézett ki, le sem tagadhatta volna Giger keze nyomát. A fenti videóban az első rész, a lentiben a második. Tessék megnézni például utóbbiban 31:30-nál azt az „ajtót”. Azt hiszem, sajnálhatjuk, hogy Giger nem dolgozott több játékon.
Utolsó kommentek