HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Egy Microsoft-vezető bicskanyitogató beszólásai

2013.04.05. 17:07 Stöki

Adam Orth a Microsoft kreatív igazgatója – elég magasan van tehát a céges a táplálékláncban, még ha nem is a piramis legtetején áll. Éppen ezért kellene vigyáznia arra, hogyan kommunikál. Történt ugyanis, hogy a Kotaku két bennfentes forrásra hivatkozva megírta, hogy a Microsoft következő, Durango kódnevű Xbox konzolja folyamatos netkapcsolatot igényel majd. Ettől persze megnyílt a panaszláda, több kommentelő is kifogásolta ezt, egyrészt szemét DRM-ektől tartva, másrészt egyáltalán attól, hogy offline nem lehet majd játszani a konzollal.

Orth ezután kisebb háborúba keveredett a Twitterfalán pár szerencsétlen mondatnak köszönhetően. Egy részét fordítanám:

Orth: Nem értem, mi ez a drámázás a „folyton neten lógó” konzol körül. Minden kütyünk folyton neten lóg. Ilyen világban élünk. #szokjhozzá

Júzer: Semmit nem tanultatok a Diablo III-ból és a SimCityből? Tudod, hogy vannak emberek, akiknél elmegy a net, ugye? A „szokj hozzá” elég szar érv.

Orth: Az áram is el szokott menni néha.

Júzer: Te Los Angelesben, San Franciscóban, Seattle-ben éltél... ezekben a városokban nagyon jó a net. Próbálj élni Janesville-ben vagy Blacksburgben.

Orth: Mi a halálért akarnék én ott élni?

fulDo2f.jpg

Persze ez a kis diskurzus rögtön megjárta a netet (már ahol éppen volt), és a Redditen is gyűlni kezdtek szép számmal a kommentek, például Orth egy volt kollégájától, aki a Foxnál dolgozott vele együtt, és aki szerint Orth volt a legnagyobb seggfej a cégnél.

Ez a fajta lekezelő modor nyilván nem jó pr a Microsoftnak, és Orthot bizonyára nem fogja megdicsérni az a néhány ember, aki fölötte áll a céges hierarchiában. És még csak nem is feltétlenül a stílus miatt állítják a szőnyeg szélére, hanem azért is, mert a heves posztjaival gyakorlatilag megerősítette a Kotaku infóit.

A reakciók amúgy a viccestől az ijesztőig terjednek. Elég vicces például a Sony-CEO, Kaz Hirai twitterválasza. („Bocs, nem tudtam korábban reagálni Adam Orth kommentjére a folyton neten lógó Xboxról, mert elszállt a netkapcsolatom.”)

rixjoS6.jpg

Ez pedig elég ijesztő (3:20-tól), még akkor is, ha a srác színészkedik.

(UPDATE: 1. Kaz Hirai accountja paródia, ezt benéztem, sorry. 2. A Microsoft bocsánatot kért, illetve azzal próbálta elütni a dolog élét, hogy a kiemelt párbeszéd csak baráti ugratás volt, a júzer, akinek beszólt, ugyanis Manveer Heir, a Bioware egyik vezető fejlesztője, tehát ismerik egymást Orth-szal.)

192 komment

Címkék: microsoft idióta beszólás nextgen

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr305202573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyisziati 2013.04.07. 13:22:35

@NoP: lehet, hogy a kernelt nem ismerem, de leírnád, mi köze ennek ahhoz, hogy a MS szűkíti/gátolja a végfelhasználói döntéseket? A sötétség pedig NEM a számítástechnikai ismeretekre vonatkozott (mivel senki nem mindentudó itt a Földön), hanem a logikai összefüggésekre, amiket eddigi vitapartnerem hevesen tagadott.

Mi nem tény azon, hogy a win 3.1 manuális indítása után a win95 automatice indult? És mint leírtam ez csak az első lépés volt, fokozatosan szüntették meg a könyvtárban való mászkálás lehetőségét, a DOS promptot stb.

Mi nem tény azon, hogy az Európai Bizottság komoly összegre büntette a MS-t a versenyt korlátozó IE beépítésért és arra kötelezte, hogy kínálja fel a júzereknek a VÁLASZTÁS LEHETŐSÉGÉT?

Mi nem tény azon, hogy a Linux grub-os (tehát VÁLASZTÁSI LEHETŐSÉGET FELKÍNÁLÓ) indításával szemben a MS legszívesebben a Secure Boot-ot is arra használná fel, hogy más op. rendszert még csak véletlenül se tudj elindítani a gépeden? CSAK a Linux programozóinak köszönhető, hogy áthidalták ezt a nehézséget, mert a MS-tól hiába is vártad volna...

Úgyhogy nagyon nagy csúsztatás ilyet leírni, hogy nem tényekről beszélek. Látom a logikus összefüggések felismerése neked sem erősséged.

NoP 2013.04.07. 14:09:04

@nyisziati: Pusztán rámutattam, hogy te sem vagy tévedhetetlen. Hovatovább nem értem, hogy - amennyiben valóban nem értesz az informatikához - miért vagy fennakadva pl. egy parancssor eltűnésén, ami egyébként szintén nem igaz. Van parancssor az XP-ben is (és NEM a csökkentett mód parancssorral opcióra gondolok). A kevésbé hozzáértők elöl el van rejtve, mert amúgy sem tudnák használni.

A Win 3.x (és elődei, leszámítva az NT vonalat) egy KIEGÉSZÍTŐ volt a DOS-hoz, külön is kellett őket megvenni. Ezért nem is indult automatikusan. Ezzel szemben a Win9x önálló operációs rendszer, jóval több egyszerű grafikus shell-nél. Ilyen formán persze, hogy automatikusan indult a grafikus módddal egybegyúrt védett módú része!
Ennek talán a Wikipédiánál hitelesebb forrásnál is utánajárhatnál. Tessék, itt egy link kezdésnek: blogs.msdn.com/b/oldnewthing/archive/2007/12/24/6849530.aspx.
Mindezek ellenére ADOTT VOLT A LEHETŐSÉG, hogy ne induljon automatikusan a GUI. Nem lett megszüntetve sem a DOS-prompt, sem a könyvtárban való mászkálás lehetősége. :)

Megbüntették az MS-t, persze, ebben igazad van. Ott is van a böngészőválasztó! (Persze az SP1 után véletlenül kimaradt... :)) Itt viszont arra kell figyelni, hogy ha egyszer mamutvállalat vagy, bármit is teszel, lesznek, akik hülyének néznek érte. Ez az elterjedtség velejárója, sokan vagyunk, sokféle igényekkel. Most őszintén, neked jó, ha kiveszik a böngészőt az oprendszerből? Mivel fogod letölteni a FF-et, Chrome-ot, Operát, vagy éppen amire esküszöl? Esetleg ne legyen rajta egyből a telepítőlemezen az összes browser? Vagy ne az összes, hanem csak a népszerűbbek? Aztán mi van, ha valami kisebb cégecske, ami mégis baromi fontosnak tartja magát, éktelen anyázásba kezd, perel?

Azt, hogy az MS legszívesebben mit tenne a Secure Boot-tal, te is és én is maximum csak sejthetjük. Ez tehát nem TÉNY. Vegyük továbbá hozzá azt is, hogy arról nem feltétlenül(!) az MS tehet, hogy egyes OEM-ek firmware-jei megnehezítik, vagy éppenséggel elérhetetlenné teszik az SB kikapcsolását. Úgy vélem azonban, hogy aki van annyira fejlett felhasználó, hogy felmerül benne több OS futtatásának lehetősége, és a virtualizáció is ki van zárva (helló, Win8-ba épített Hyper-V!), az már eleve megfelelő hardvert fog választani. Vagy megkér egy hozzáértőt.
Mindenesetre aláírták azt a nyamvadt bootloader-t.

TH 2013.04.07. 16:00:44

@nyisziati: Nagyjából csak az előttem szólokat tudom ismételni...
1) Pereled az Apple-t, amiért Safari a böngésző minden termékén?
2) Miben különbözik a böngésző bármilyen más, az OS-be épített programtól? Az, hogy ezért az MS-t megbüntették, az inkább elkeserítő szerintem, miközben az MS egy csomó "számológép" alkalmazást gyártó céget vert tönkre azzal, hogy van előretelepített számológép.
3) Az, hogy a win miért indult el alapban win95-ben a win3.1-el szemben, azt NoP már leírta. Aztán ez a DOS-os vonal a WinME-vel végleg kimúlt, és az NT-s vonal bizony mindig grafikus felülettel induló OS-t jelentett...Ha valaki nagyon parancssor rajongó, használjon linuxot, de megsúgom, hogy nekem a virtual boxban futó debian is GUIval bootol...
De parancssor azóta is van, én naponta használom...igaz, hogy ablakban fut, de ez előny, nem hátrány. És könyvtárakban is mászkálok...parancssorban, Explorerrel egyaránt...
Egyébként lehet, hogy én vagyok eltájolva, de nekem logikusabb és kényelmesebb megoldásnak tűnik a virtuális gépen futó linux, mint a dualboot, de mindegy...

nyisziati 2013.04.07. 16:41:33

@NoP: "Pusztán rámutattam, hogy te sem vagy tévedhetetlen. "
Nem, te konkrétan lesötéteztél. Én pedig rámutattam arra, hogy egy részinformáció, ami a win működésével kapcsolatos, SEMMIBEN nem érinti a kommentem (és a poszt!!!) témáját, hogy a MS EGY DIKTÁTOR. Vannak persze mások is, csak az MS túlsúlya gyakorlatilag olyan nagy, hogy az egész iparágat viszi magával egy-egy döntése. Ezért kellene korlátozni. Nem véletlenül tartott 16(!) évig az EU per ellene. És így is csak részeredmény született.

"Azt, hogy az MS legszívesebben mit tenne a Secure Boot-tal, te is és én is maximum csak sejthetjük. Ez tehát nem TÉNY."
"Mindenesetre aláírták azt a nyamvadt bootloader-t."
Ez viszont tény.
"a Windows 8 logóval ellátott számítógépek esetében a Microsoft megköveteli, hogy a gyártó alapértelmezésben bekapcsolja a funkciót"
www.hwsw.hu/hirek/50023/microsoft-europai-bizottsag-hispalinux-secure-boot.html
És ez is.

Úgyhogy szerintem inkább fejezzük be, mert elbeszélünk egymás mellett.
A poszt lényege, ami eddig szilárd alátámasztást is nyert, hogy a MS egy olyan cég, amelyik ott él vissza az erőfölényével, ahol csak tud. És ennek a júzerek látják a kárát. Egy "always online" különösen nagy kiszúrás mindenkivel, akit valaha dobott már ki szerver játékból (vagy fel sem tudott csatlakozni). Nem beszélve az egyéb hátrányokról. Úgyhogy szerintem fölösleges védened a MS-t.

nyisziati 2013.04.07. 16:47:21

@TH: "1) Pereled az Apple-t, amiért Safari a böngésző minden termékén? "
A Microsoft-per nagyjából erről (és a Media Player-ről) szólt. Az Apple annyiban van más helyzetben, hogy neki a hardver is dedikált. Ráadásul a MS termékei kb. a piac 90%-át lefedik szemben az Apple 5%-val, tehát a súlyozás sem mindegy.

Amúgy nem akarom még egyszer leírni, olvasd el légyszíves a NoP-nak írt kommentemet (itt eggyel feljebb), abból kiderül a végső konklúzió.

TH 2013.04.07. 17:11:39

@nyisziati: teljesen mást vonsz le végső konklúziónak, mint én, de ez mellékes. :)

TH 2013.04.07. 17:30:05

@nyisziati: szóval az, hogy a cég egy - egyáltalán nem vezető - alkalmazottja milyen baromságot, és stílust enged meg magának, az nem jelenti azt, hogy ez lenne az egész cég hozzáállása. Ha az XBOX valóban nem lenne használható netkapcsolat nélkül még egyfejű magánjátékokhoz sem, az valóban gáz lenne.

A secure bootra visszatérve, azért nem tudom, hogy ott látod-e, hogy mi vele a szándék...az is feltétlenül rossz? Nem, nem "a Linux dualboot megakadályozása" a helyes válasz. :D

Nem válaszoltál a kérdésemre. Miért pont a media player és a böngésző? Miért nem a számológép vagy a paint? Nem azért mondom, de az OS-be épített böngésző szerintem
1) hozzájárult ahhoz, hogy ez egy ingyenes termék legyen
2) ne kelljen először venned egy böngészőt, amit még letölteni sem tudsz böngésző hiányában...
3) hosszabb távon életre rázta a böngészőpiacot, még ha egy időre monopolizálta is...
4) mit ártott az egyszerű usernek? Erre még nem jöttem rá. A választás lehetőségét nem vette el.
Winamp és IrfanView sincs alapból a gépemen, de mégis tudom telepíteni, mert a media player és a paint nem mindig felelnek meg tökéletesen az igényeimnek...

NoP 2013.04.07. 17:55:30

@nyisziati: Te figyu már! Nem szokásom másokat lesötétezni, most sem tettem. Ha erre a mondatomra gondolsz: "Mégis van sötétség a te fejedben is?", akkor szeretném veled közölni, hogy a szavak sorrendjétől függően módosul ám a mondat értelme! Megjegyzem, én csak újrafelhasználtam a beszélgetésben korábban - általad is! - leírt szavakat.

Az MS-t védeni pedig nem tisztem, nem is célom. Pusztán mertem remélni, hogy a témában, amit TE felvetettél (win9x autoboot, autoexec.bat-féle MS-összeesküvés) fogékony leszel új ismeretekre olyantól, aki azt nálad jobban ismeri.

flea 2013.04.07. 19:02:54

@nyisziati: Azt kérsz, amit akarsz. Én meg azt csinálok, amit én akarok. Látod, nem korlátozzuk egymás szabadságát.

Csak halkan mondom, az "eredeti téma" baromira nem az, hogy a Microsoft diktátor-e vagy sem. (És van róla véleményem, de lusta vagyok leírni. Írtak itt a nálam okosabbak épp eleget.)

Mindössze arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ha neked minden, ami "graphical operating system shell", az automatikusan operációs rendszer, akkor a legjobb, amit tehetsz a saját érdekedben, hogy ezt legalább nem kürtölöd világgá.

taleskenis 2013.04.07. 20:11:46

"az "eredeti téma" baromira nem az, hogy a Microsoft diktátor-e vagy sem"

Ez már biztos?

Sadist 2013.04.07. 20:50:30

@Void Bunkoid: Melyik játék az, amelyik olcsóbb konzolra, mint PC-re? (Természetesen leszámítva a PC-re ki nem adott játékokat.)

nyisziati 2013.04.07. 23:02:18

@TH: teljesen rosszul közelíted meg a dolgot. Te szakmai szempontokat írsz, az Európai Bizottság pedig versenyjogi aggályok miatt büntette a MS-t és kötelezte a korlátozó magatartása feladására.

Úgyhogy itt hagyjuk is abba a vitát, mert én is az EU szempontjai alapján nézem a dolgokat - ezért is vonok le más végkövetkeztetést, ahogy az előző kommentedben is írtad.

nyisziati 2013.04.07. 23:08:17

@NoP: fogékony vagyok az új ismeretekre, kösz hogy aggódsz értem.

Nem "MS-összeesküvést" írtam, hanem - mint azt ki is fejtettem és nem tudom, hányszor kell még leírnom - arról beszéltem, hogy az elmúlt 2 évtizedben az MS folyamatosan versenyt és szabad döntést korlátozó magatartást tanúsított. EZÉRT perelték be már '93-ban(!), és most ez a "kreatív igazgató", akiről a poszt szól olyan bicskanyitogató arcátlansággal vágta az arcunkba, hogy "szokj hozzá!", amit én sem tudtam szó nélkül hagyni.

És nagyon keserű pirula ez nekem, hogy valakik meg védik ezt a céget, akik ellen az EU is odatette magát. Csak remélni merem, hogy a Microsoft Magyarország alkalmazottai vagytok, ellenkező esetben...
Inkább nem is írok semmit.

nyisziati 2013.04.07. 23:24:30

@flea: "Csak halkan mondom, az "eredeti téma" baromira nem az, hogy a Microsoft diktátor-e vagy sem."
Olvasd el légyszives az eggyel alattad lévő kommentet (taleskenis).

"Mindössze arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ha neked minden, ami "graphical operating system shell", az automatikusan operációs rendszer, akkor a legjobb, amit tehetsz a saját érdekedben, hogy ezt legalább nem kürtölöd világgá."

Nos, kedves kommenttárs: nem tudom figyelted-e, de az elmúlt bő 15 évben, amióta feltüntetik a játékok hátoldalán a "system requirements"-et szokott szerepelni, hogy "operating system: Microsoft Windows XXX". Minden játékgyártó rosszul tudja?
Ezenkívül ajánlanám tanulmányozásra a wiki idevágó szócikkét (operating system), ahol a Unix, az OS X, és a Linux mellett a win is fel van tüntetve.

HA PEDIG ez nem felelne meg, akkor ajánlom figyelmedbe azt az esetet, amikor egy srác azért szakított rendőr barátnőjével, mert az állandóan kijavította a barátját, amikor 'gépkocsi' helyett autót mondott, a 'kerékpár' helyett pedig biciklit.

Remélem érted a párhuzamot.

Azt leszámítva persze, hogy mi nem vagyunk barátok.

(biztos, ami biztos, kifejtem, mert okoztál már meglepetést: az, ami "grafikus héj"-nak van a szakzsargonban megjelölve, az az egyszerű ember számára "operációs rendszer" - ennyi és nem több)

És itt szerintem zárjuk le, mert teljesen felesleges erre még több szót pazarolni.

TH 2013.04.08. 00:07:14

@nyisziati: Már bocsánat, de minden jelentős piaci szereplőt erős támadások szoktak érni. Én azt sem állítom, hogy a Microsoft szent lenne, de jelzem, hogy a XXI. század Microsoftja a Google, a Facebook, esetleg az Apple. Mármint most őket divat támadni, és gonosznak minősíteni...
már próbáltuk bemutatni, hogy azokat a dolgokat, amiket felhoztál a MS ellen, azok inkább nevetségesek, semmint komoly problémák (akár a piaci versenyt, akár a felhasználók iránti hozzáállást nézzük).
Az utóbbi hozzászólásodból meg nem tudom eldönteni, hogy világos-e számodra a Win95 és társai, valamint az NT-2000-XP-Win7 közti alapvető különbség.

Reactor 2013.04.08. 03:26:24

Kicsit hasonló ez a sztori a Paul Christoforo-féle balhéra...a kedves érintett ott is kötekedni kezdett a jogosan feldühödött vásárlókkal ahelyett hogy actually orvosolta volna a helyzetet. És mi lett a vége...
Ezek után nem lepődnék meg, ha még azok az emberek is offline-mód hacket keresnének az új XBoxhoz, akik az ilyen alpári hozzáállás nélkül esetleg megvették volna. Kíváncsi volnék, annak mi lenne a vége, ha valamelyik legújabb Windows be se töltődne internet-kapcsolat nélkül...

eßemfaßom meg áll 2013.04.08. 09:23:43

@scal: nem azt írtam, hogy felteheted a hugod gépére is, hanem ferlteheted a laptopodra és ott játszol vele ahol akarsz és ha akar a hugod is játszhat vele a gépeden. Ahogy a HnB-t is olvashatja a hugod, de le már nem fénymásolhatod neki az egészet 1:1-ben pedig az a programmal ellentétben nem is lenne 100%-osan eredetivel megegyező minőség csak egy szar fénymásolat. A könyv meg a program is 1 fizikai megjelenésben lehet "használatban".

eßemfaßom meg áll 2013.04.08. 09:38:19

@nyisziati: Nem ismétlem meg az utánad leirtakat, tudatlan vagy mint a föld, ezen nem lehet segíteni, nem is az én feladatom, erre vannak az oktatóanyagok, olvass, tanulj.

Azért van egy rossz hírem, a te nézőpontodból a világot a diktátorok uralják, ott indul mindjárt az a mocskos alaplapdiktatúra, hogy a nagy szürke gomb megnyomásával elindul a BIOS, nem kérdezi meg az alaplap, hogy te most award-ot vagy ami-t szeretnél futtatni, indul az amit a szemét diktátorgyár beleégetett lapodba. De ott van a kezedben a telefonod, megveszed, hazaviszed, bekapcsolod és mi fogad? Nem, nem egy parancssor, hanem indul az a szemétdiktatórikus felhasználói felület, ráadásul rá se kérdez az ifonod, hogy te most tényleg ios-t akarsz futtatni, vagy legyen inkább s40 mert arra áll fel neked. De autót se vegyél ha zavarnak a diktátorok, képzrld el beülsz az uj suzukiba, elforditod a kulcsot és beindul a fedélzeti kompjuter. Kérdés nélkül. Fogja magát és elkezdi vezérelni a kocsidat pedig te lehet, hogy tetrisezni szeretnél inkább rajta.

Isten - kerítés - magasság - állatkert

Bobby Newmark 2013.04.08. 11:07:59

@nyisziati: Már ne is haragudj, de ez igencsak retardált egy hozzáállás. Az "érveid" meg röhejesek.

Elsősorban azt szögezzük le, hogy TE VÁLASZTOTTAD, hogy Windowst használsz. Nem tetszenek a "korlátozásai"? Ne használd! Görcsölj Linuxszal, ott egyáltalán nem náci a rendszer, nem kényszerít rád még kernelt sem, nemhogy böngészőt... Tényleg röhej, hogy az kifogás, hogy a Windows telepítéskor nem ajánlja fel az összes valaha megírt felhasználói programot telepítésre... Még ha MEGAKADÁLYOZNA benne, hogy telepíts! De nem, csak nem ajánlja fel a választást.

Akkor most itt álljunk meg egy pillanatra, és döntsük már el, hogy titkárnő Marika szintű felhasználók vagyunk, vagy annál kicsit magasabbra helyezzük magunkat?
Mert ha Marika vagyunk, akkor a felajánlós kifogás rendben van, az oprendszercserés nem.
Fordítva meg ha oprendszert akarsz telefonon (táblagépen, akármin) cserélni, akkor nekifutásból tökönrúgást érdemelsz, hogy az IE miatt rinyálsz.

Azt meg komolyan már, ki nem szarja le, hogy bizonyos Windows8 eszközök nem futnak más oprendszerrel? Majd akkor nem veszek olyat..? Vagy majd mókolok, ha már úgyis LECSERÉLEM A KIBASZOTT OPRENDSZERT... Komolyan, ki a faszom cserél oprendszert telefonon? Minek? Kinek igénye ez? Miért nem vesz eleve olyan készüléket, amin a kívánt rendszer van?

Bobby Newmark 2013.04.08. 11:22:37

@nyisziati: A Win 3.1 SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN nem volt operációs rendszer. Persze te hívhatod annak, csak cserébe sokan fognak miatta hülyének nézni, mint a mellékelt ábra is mutatja.

Ha meg már így dobálózunk az angol szavakkal, nem ártana felfogni a jelentését. A "graphical operating system shell" azt jelenti, hogy ez egy grafikus héj az operációs rendszerEN. Nem ő maga az operációs rendszer, hanem csak egy "héj" azon. Volt a DOSnak is ilyen, a 6.22höz járt is, DosShell volt a neve, és semmire nem volt jó.

Az meg ne legyen már kiindulási alap, hogy sok ember hülye a számítógépekhez. Attól még, hogy sok digitális analfabéta van, attól még neked nem kéne feltétlen hülyének lenned. Ha én lennék az egyetlen a világon, aki különbséget tud tenni oprendszer és ilyen win3.1 jellegű grafikus UI-k közt, AKKOR SEM nevezném a 3.1-et oprendszernek.
Te persze megteheted, hasonló következményekkel, mint az előző esetben.

nyisziati 2013.04.08. 11:34:29

@eßemfaßom meg áll: figyelj, öreg, ha képtelen vagy felfogni, miről szól ez a poszt és az ekörül kialakult diskurzus, akkor inkább maradj csöndben.

"Funkcionális analfabetizmus" remélem mond valamit.

nyisziati 2013.04.08. 11:39:51

@Bobby Newmark: rád is vonatkozik az előző kommentem.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.04.08. 11:43:43

Vajon mikor fogom kivágni a francba ezt az offtopic threadet? :)

eßemfaßom meg áll 2013.04.08. 11:57:54

@nyisziati: "Rádió hír: - Egy idióta szembe megy az autópályán a forgalommal. Mire az egyik autó vezetője: - Csak egy??? hát mindegyik!"

Brosi 2013.04.08. 12:47:25

Visszatérve az always online-hoz. Bli$$ard support végre visszaírt. Közölték végre nem copypaste messageben, hogy 1 hétig hozzáférhetek az accomhoz -vicc kategória, a saját kifizetett legális játékomhoz hozzáférhetek egy hétig- ,de utána vennem kell egy authenticatort vagy nem férhetek hozzá a saját accomhoz, vagy veszek egy mobilt amin működik a free mobile authenticator app. Nem vártam mást őszintén :D szánalmas. Szóval megyek keresek app-ot ami a gépről is működik mobil nélkül.

TH 2013.04.08. 13:09:20

@Stöki: jó kérdés. bocs, hogy ennyit offoltunk, de egy nagyobb adag hülyeségnek olyan nehéz ellenállni. :D

nyisziati 2013.04.08. 13:10:24

@Stöki: nem teljesen offtopic, mert az MS-hez, mint diktátorhoz kapcsolódik. Csak van néhány ember, aki képtelen ezt felfogni.

TH 2013.04.08. 13:10:59

@Bobby Newmark: csak halkan szólok, hogy nem WP8-ról van szó, hanem sima windowsról, tehát a kérdés, hogy laptopokon hogyan tudsz Linuxot feldobni a win mellé dual bootban.

TH 2013.04.08. 13:11:50

@nyisziati: pontosan a te végletesen ostoba "diktatúra-elméletedre" reagált, úgyhogy nem értem a reakciódat...

nyisziati 2013.04.08. 13:18:42

@eßemfaßom meg áll: akkor most nézd vissza a kommenteket, hányan védték a MS-ot úgy, mint te.
Ennek fényében idiótázz.

itt van egy szavazási eredmény a posztban szereplő "always online" ötletről:

What Do You Think of an Always Online Requirement?
Get That Always Online Crap Outta Here 89.51% (73,678 votes)

I Don't Mind Either Way 8.61% (7,087 votes)

I Like the Idea of an Always Online Connection 1.88% (1,546 votes)

Total Votes: 82,311

forrás: failblog.cheezburger.com/failbook/page/3

második poszt, view result

A véleményeddel pont beférsz a harmadik, 1,88%-ba. Szerintem fordulj meg.

nyisziati 2013.04.08. 13:19:49

@TH: neked is ajánlom a fentebbi kommentemet, te is jó leszel az 1,88%-ba.

TH 2013.04.08. 13:20:52

@nyisziati: te tényleg nem vagy képes értelmezni azt, amit eddig leírtam...úristen...

TH 2013.04.08. 13:25:35

@nyisziati: utolsó kommentem neked. Nem, nem védi senki az "always online" ötletet. Az egy baromság, idegesítő, még sokkal nagyobb a SimCityhez képest is. Ha az MS tényleg így hozza ki az új XBOX-ot, hogy netkapcsolat nélkül nem használható semmire, akkor egyrészt saját magukat szivatják, másrészt tényleg nem lenne jó senkinek.
De vedd észre, hogy a vita nem erről szólt, hanem arról, hogy a Microsoft diktátor-e, és erre te olyan érveket hoztál fel, amik viccnek voltak jók maximum, de annak is elég gyengék voltak.

Darkosia 2013.04.08. 13:38:42

Egyrészt hülyeségnek tartom, hogy nyisziati azon rugózik egyből indul -e a windows.
Másrészt mindkét oldal hülyeségének tartom, hogy már vagy 100 komment óta kardinális kérdést csináltok abból hogyan kell értelmezni a "graphical operating system shell" kifejezést, mintha számítana bármit is.
Harmadrészt (és főleg ez az ami miatt hozzászóltam) kissé elrémít a windowst védő tábor (most nevezzük így, nem keresem vissza a kommentelők neveit, legfeljebb egyesek magukra veszik és megsértődnek :-)) mennyire lekicsinyli a monopolizmus veszélyét. Kb. olyan a helyzet, mintha 90%-a a benzinkutaknak egy cégé lenne, miközben ez a cég autókat is gyártana. Majd elkezdene olyan benzint adni, amivel csak az ő autója megy, egy-két irgum-burgum után csak olyat amivel megy ugyan a többi autó is, de hamarabb tönkremennek, stb. Persze lehet mondani, hogy akkor majd nyit más is benzinkutakat, de ugye a cég rafkós, és mire más benzinkutak aránya elfogadható szintre emelkedne az emberek már rég az ő autóival járnak, hogy egyáltalán tudjanak tankolni. Majd távolról aktivál egy módosítást az autókon, hogy a nem a saját gyártású üzemanyagával menő autók többet fogyasszanak, elromoljanak, leálljanak, ezzel ismétcsak kicsinálva a benzinkutas konkurenciát. Persze ez csak analógia, hisz autóknál nem működne, nem lehet távolról aktiválni semmit mint automatikus frissítésekkel, nem is lehet olyan benzint csinálni amivel csak a saját gyártású autó megy, stb., de a számítógép iparban ez történik. Ebbe a körforgásba nyeseget bele néha az európai bíróság, de a Microsoft gyakran inkább kifizeti zsebből a büntetést és folytatja tovább a gyakorlatát. Mert megteheti, csak ügyelnie kell azért még épp ne legyen elég pofátlan. Lehet azon rugózni, hogy a számológépre meg paintra miért nem követelnek választóképernyőt a hatóságok, de azért, mert nincs rá igény. Se lehetőség minden applikációra választóképernyőt gyártani, és olyankor elő kell venni a csak hírből ismert ésszerűséget: mi az amit sokan használnak, amire igény van, ahol egyáltalán lennének konkurensek ha nem nyomnák el őket, és ezek alapján kiválasztani pár területet ahol legyen választóképernyő.

Darkosia 2013.04.08. 13:42:04

És persze igaz, hogy egy cégnek, meg a tulajdonosainak joga kéne legyen azt árulni amit akar és ahogy akar, és majd az emberek eldöntik megveszik -e. Csak monoplohelyzetnél ezt felülírja a homályosan definiált "közjó" fogalma. Ezért írtam az autós példát, hogy látszódjon milyen sz.r is lenne ha ez a jelenség teljesen szabadjára lenne engedve. És ha nehéz is hatékonyan tenni ellene, legalább próbálkozzanak a hatóságok.

nyisziati 2013.04.08. 13:52:46

@TH: @eßemfaßom meg áll: @Bobby Newmark: na és akkor innentől kezdve nézzetek eggyel följebb darkosia kommentjére, tökéletesen megfogalmazta, mi a "monopólium" lényege. Ezután vele vitatkozzatok.
Pá.

Reactor 2013.04.08. 14:05:44

@Brosi: A helyes megoldás: Küldeni nekik még egy üzenetet, hogy "Az édesapátok kócbatekert fszát", uninstall a játék, és Prehisztorik 2 vagy más jójáték feltesz, ami nem kergül meg, ha nemvagy 2 percig online.

Bobby Newmark 2013.04.08. 14:06:39

@nyisziati: A Microsoft nincs monopol helyzetben, legalább tucatnyi más cég terméke közül választhatsz. Igen, létezik ilyen fogalom, csak éppen a Microsoftra nem áll fenn a szituáció.

Innentől kezdve az egész hőbörgésed egy kibaszott nagy légvár, szélbe eresztett halk fing.

Nem tetszik, nem használod, használsz mást (ha tudsz). Ennek a picsogásnak semmi értelme.

Darkosia 2013.04.08. 14:28:46

@Bobby Newmark:
A 90%-os piaci részedés az még monopólium, hiába vannak más szereplők is jelen.
Persze ez már csak oprendszerek területén van meg a Microsoftnak, böngészők területén nincs. Többek közt azért nincs, mert kicsit megnyesegették őket, de régen sokkal pofátlanabb volt a cég, és mily érdekes, akkoriban nem is csak oprendszerek területén álltak így.

Brosi 2013.04.08. 14:29:16

@Reactor: Azóta Fallout2-zök \o/ :D

NightBagoly 2013.04.08. 14:29:21

Ezidáig vitathatatlanul az év legostobább threadje, köszönöm, IDDQD. :D

Reactor 2013.04.08. 14:38:16

@Brosi: Helyes döntés! :D
Többek közt ezért is jobbak az indie játékok - közülük egy olyat sem ismerek, aki ezt az online fizetős módszert, vagy a DRM-módszert erőltetné. A mainstream játékok ezzel csak maguk alatt vágják a fát...

TH 2013.04.08. 14:46:07

@Darkosia: és a téma alapjául szolgáló XBOX sincs monopolhelyzetben éppenséggel...

Bobby Newmark 2013.04.08. 14:54:14

@Darkosia: 100% piaci részesedés sem monopólium, ha van konkurencia. Nem nézőpont, vélemény kérdése a monopol helyzet, az a kritériuma, hogy nincs versenytárs. Ez a helyzet viszont nem áll fenn.

Sok valós ok van, ami miatt lehet utálni a Microsoftot, nem lenne feltétlen szükséges ostobaság miatt...

Darkosia 2013.04.08. 15:04:04

@Bobby Newmark:
Igazad van, a monopolhelyzet nem vélemény kérdése.
www.kislexikon.hu/monopolhelyzet.html
Ez teljesül a Microsoftra. Ennyi.

Darkosia 2013.04.08. 15:13:45

De persze, a monopólium szó szerinti fordításban csak a vetélytársnélküliségre vonatkozik. De ez csak absztrakt fogalom, a valóságban már az ehhez közelítő állapotok is monopóliumot jelentenek, annak is nevezik, a hatóságok akként is kezelik. 90% még bőven monopólium, és minő érdekes, az angol wiki cikkben a monopóliumnál a példák között a microsoft is fel van sorolva. Vagy ha megnézed mik a monopolista profitnövelés technikái (pl. árdiszkrimináció, árukapcsolás) minő meglepetés, a microsoft alkalmazza őket. Tényekkel ne vitatkozz ha kérhetném.

Darkosia 2013.04.08. 15:23:49

Vagy itt a leghíresebb eset:
en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil
A "Monopoly charges and anti-trust litigation" bekezdést nézd. Ők is "csak" 88%-át birtokolták a piacnak.

Bobby Newmark 2013.04.08. 15:28:58

@Darkosia: És azt megkérdezhetem, hogy miért olyan forrásból tájékozódsz, ahonnan szemmel láthatóan nem fogod fel, miről van szó? Ott van a segged alatt az emberiség kibaszott legnagyobb információs adatbázisa, és ez az, amit sikerült előkeresned a fogalomról?

hu.wikipedia.org/wiki/Monop%C3%B3lium

Nesze, olvasgasd ezt, aztán szólj, ha találsz benne valamit, ami igaz a Microsoftra!

De most tényleg, ebből már miért kell hitvitát csinálnod? NEM monopólium a Microsoft, soha nem volt, soha nem is lehet már az, ott az a szájbabaszott Linux, ami végig konkurencia volt, meg eleve ott a warez, ami a közgazdaságtani modelleket alapjaiban rúgja fel. Lehet, hogy teljességgel értelmezhetetlen a fogalom szoftverre.
Tényleg, kell ez a szarrágás, hogy utálhasd a Microsoftot, vagy miért kell hülyének lenni?

Bobby Newmark 2013.04.08. 15:31:56

@Darkosia: Az töknyilvánvaló, hogy visszaél a helyzetével, ezt egy pillanatig sem vitattam. De választási lehetőséged VAN, nem az van, hogy ha számítástechnika, akkor Microsoft. Igen, a saját szegmensében meghatározó, de nem egyedüli. Innentől kezdve faszság az érv, hogy monopólium lenne.

Továbbá ha majd ezt a 90%-ot ha nem a seggedből rántod elő, akkor majd komolyan is veszem. Ilyen számok böngésző-ellátottságról rémlenek, de vagy 10 évvel ezelőttről.

Darkosia 2013.04.08. 15:36:02

@Bobby Newmark:
marketshare.hitslink.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0
Tessék, de rákeresel guglival hogy "operációs rendszerek aránya" windows termékekre együtt minden 90% feletti számot dobál ki.
Menjünk le oviba?

Bobby Newmark 2013.04.08. 17:10:51

@Darkosia: Jó, akkor most foglalkozhatsz a lényegi érveimmel is, így, hogy a számokon rugózáson túl vagyunk. Mert azok mellett valahogy sikerült elsiklanod.

Darkosia 2013.04.08. 17:50:08

@Bobby Newmark:
Nem volt lényegi érved.
Én prezentáltam számokat, linkeket, más eseteket, mire te jöttél hogy a seggemből húzom elő és reszelgettél a monopólium szó szerinti fordításán.
Megspékelve olyan logikai bukfenccel, hogy "Az töknyilvánvaló, hogy visszaél a helyzetével, ezt egy pillanatig sem vitattam.", ami miatt viszont felmerül a kérdés, szerinted milyen helyzete van, ha vissza tud élni vele?
Tudod az monopolista viselkedés, ha a fogyasztók korlátozva vannak más lehetőségek elérésben (te csak erre koncentrálsz), de az is az, ha a konkurens cégeknek folyamatosan keresztbe tesz (persze mindenki szívesen tesz a vetélytársaiknak keresztbe, de itt arról van szó, hogy pl. a böngészőpiacon tesz keresztbe az oprendszer elterjedtségét kihasználva), kompatibilitási gondokat kreál és próbálja ellehetetleníteni őket, miközben árukapcsolással adja a saját szoftverét a rendszerhez.

taleskenis 2013.04.08. 19:38:50

Amire kíváncsi lennék, hogy a felháborodás a DRM, vagy az állandó internetkapcsolat szüksége miatt van?

Persze mehet a vita a monopóliumról, a gonoszságról és oprendszerekről is. Régi vágyam az is, hogy egy jó kis PC-konzol vitát lássak.

NoP 2013.04.08. 19:49:01

@nyisziati: "...bicskanyitogató arcátlansággal vágta az arcunkba, hogy "szokj hozzá!", amit én sem tudtam szó nélkül hagyni..."
Én meg a te általad olyan bicskanyitogatóan nagy arccal leírt maszlagot (autostartos, kikapcsolhatatlan win95 GUI monopolista jujj!, "kizárólagos"(!) IE, parancssor eltüntetése) nem tudtam szó nélkül hagyni. :)

kukatr 2013.04.09. 01:01:08

Azért az vicces, hogy a shell és a monopólium szó hozza ki az iddqd-s olvasókból a vadállatot. Félelmetes volna egy blogtalálkozó.:D

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 09:45:26

@nyisziati: a helyedben futnék egy kört az oktatásban, nem ártana felfrissíteni a tanulmányaidat a "néma értő olvasás " témakörben, főleg ha még azt sem érted amt te írtál.

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 09:57:00

@Darkosia: "hogyan kell értelmezni a "graphical operating system shell" kifejezést kifejezést, mintha számítana bármit is."

nem értelmezési kérdés, és csak annyit számít, hogy a tudatlanka állított pár dolgot, ami tényszerűen nem felel meg a valóságnak, ezzel óhewjtván alátámasztani az érvelését.

"kissé elrémít a windowst védő tábor"

Kutya se védi a wint, szimplán tányszerű tévedéseket igazítottunk ki. Ez teljesen független monopolhelyzettől meg kötelező internetkapcsolattól. Ettül függetlenül 2013-ban vicces MS monopolhelyzetről beszélni úgy általában, miközben naponta milliószám aktiválják az ios és droidos netes eszközöket és az elemzők kongatják a vészharangot az MS fölött mert lenyomja őket a mobiloprendszerek serege.

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 09:58:49

@eßemfaßom meg áll: "óhewjtván" óhajtván na, reggel van még.

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 10:19:20

@Darkosia: a monopólium azt jelenti amit, egyszereplős piac. Amire te gondolsz az a piaci erőfölény, rossz esetben az ezzel való visszaélés, és ez ráadásul igaz is az MS-re, szemben a monopóliummal, ami meg nem igaz rá.

nemecsek ernő áruló 2013.04.09. 12:29:49

@nyisziati: A Steam játék-platform sikeréhez nem fér kétség, és ott is ugyanez van, gyakorlatilag accounthoz kötve "bérled" a letöltés, és futtatás jogát egy egyszeri díj ellenében. És a Steam is folyamatos netkapcsolatot igényel, problémás (de nem lehetetlen) nélküle játszani.

Viszont nekem semmi bajom azzal, hogy nem tudom "kölcsönadni" a GTA IV-et egy havernak, tapasztalatból inkább jobb, hogy nem tud egy "ismeretlen" személynél ragadni a drága pénzen megvett játékom, mint történt anno a collectors edition Haegemoniával esetemben.

Adsr 2013.04.09. 13:15:25

Ez még jobb lett volna (előbb az eredeti)

Elég vicces például a Sony-CEO, Kaz Hirai twitterválasza. („Bocs, nem tudtam korábban reagálni Adam Orth kommentjére a folyton neten lógó Xboxról, mert elszállt a netkapcsolatom.”)

"Bocs, nem tudtam korábban reagálni Adam Orth kommentjére a folyton neten lógó Xboxról, mert a sok neten lógó Xbox miatt elszállt a netkapcsolatom.

Darkosia 2013.04.09. 13:49:01

@eßemfaßom meg áll:
Egyszerűsítem a dolgokat. Legyen, igazatok van, a Microsoft nincs monopolhelyzetben.
Ezzel remélem lezártuk a szemantikai vitát.

Abban meg remélem nem lesz vita, hogy a Microsoft monopol közeli helyzetben van (számítógépes oprendszerek területén, nem a böngészőkén). Oszt minden amit írtam ugyanúgy érvényben marad, ez az égvilágon semmin nem változtat.

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 14:05:00

@Darkosia: Olyan nincs, hogy monopolközeli helyzet, főleg úgy nehezen értelmezhető, hogy n+1 egyéb megoldás közül választhat aki oprendszert akar használni. Piaci erőfölénye az van, de az is csak desktop rendszereken ami jelenleg éppen erősen csökkenő részesedéssel van megáldva, napi milliónyi droidos meg ios eszközt aktiválnak. Mondjuk az érdekes, hogy ezek ilyenkor nem számítanak, de amikor azt kell kimutatni, hogy az MS már sehol sincs, akkor hirtelen még a routereken meg mediaplayereken levő linuxok is bekerülnek a statisztikákba

Darkosia 2013.04.09. 14:48:31

@eßemfaßom meg áll:
Figyi, nekem az elsődleges célom nem megnyerni egy vitát, mert nem az a viták célja. De egy 90+%-os piaci részesedéssel bíró céget, aki monopolista eszközökkel él és az európai bíróság is elmeszelt már emiatt én legalább monopol közeli helyzetben lévőnek fogok nevezni, ha fejreállsz is.
Mondhatod, hogy van n+1 másik megoldás, de ennyiből mindig van. Ilyen alapon a gázszolgáltatás sincs monopolhelyzetben, mert választhatom helyette hogy megfagyok, fával fűtök, elköltözök stb.
Haladjunk.

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 19:11:55

@Darkosia: ha jól esik hívhatod a baseballütőt teniszütőnek, de ettől még nem lesz az és ha ragaszkodsz hozzá mások előtt, akkor furcsán fognak rád nézni, hiába hasonlit a funkciójuk.

Darkosia 2013.04.09. 19:35:10

@eßemfaßom meg áll:
Te meg ha jól esik mondhatod egy baseballütőre, hogy nem baseballütő, csak ha ragaszkodsz hozzá mások előtt, akkor furcsán fognak rád nézni.

Darkosia 2013.04.09. 19:48:14

De én már leírtam miért van a Microsoft monopol közeli helyzetben.
Te mit írtál? Hogy van n+1 vetélytársa. Ahol n=1. A két vetélytárs közül az egyik a mac, ami akkor nem is jön szóba ha nem az a kérdés hogy milyen gépet vegyek, ha már van egy gépem és arra akarok oprendszert. A másik a linux, ami birtokolja a piac kőkemény 1,17%-át, és az se lenne ha nem lenne néhány fanatikus aki csakazértis szembe megy az árral. Húha, itt nem is kell vigyázni, hisz ez közel sincs a monopóliumhoz, ugye? Fejtsd már ki miért is?
Ráadásul ha valaki nem csak netezésre és szövegszerkesztésre használja a gépét, hanem mondjuk azzal dolgozik amihez speciális programok is kellenek, azok többnyire csak win-re lesznek. Nekik meg már elméletileg sincs opció.

nyisziati 2013.04.09. 19:56:28

@nemecsek ernő áruló: az rendben, de ott eleve feltételezem, hogy úgy vásárlod a jogot, hogy ezzel számolsz. Míg az XBOX offline indult és mint valaki írta feljebb arra (is) használták, hogy leszaladtak a telekre egy pár haverral, vitték a boxot és offline játszottak. Ráadásul biztos nem 17.000 egy új játék.

Most meg megveszed az új konzolt kb. 100.000-ért (ha van egy kis sütnivalója az embernek nem a legolcsóbbat veszi, hogy fel tudja pakolni a vinyóra a játékokat), megveszed az új játékot 17.000-ért és ezek után CSAK online tudsz játszani, tehát "happy weekend" kilőve (ha azon a vidéken nincs net), forgalomkorlátos net kilőve, ráadásul aki játszik online játékokkal, az tudja, mennyire gyakran vannak szerver problémák (amivel én játszom, azzal minden héten van legalább 1 nap, néha több).

Vagyis ennyi befektetés után még egy jó (vagy bosszúságmentes) játék sem feltétlenül garantált. Persze PC-n is lehetnek gondok, de azért a PC-vel több mindent lehet kezdeni, mint egy XBOX-szal. Pl. elindítasz egy Amiga emulátort és régi kedvencekkel játszol.

Vagy eszkábálsz egy mobilnetes kapcsolatot és híreket olvasol vagy böngészős játékokat játszol, azok nem zabálják annyira az adatforgalmat. Ezt XBOX-on mind nem tudod megtenni (a mostanin legalábbis).

/KÖTÖZKÖDŐ TROLLOKNAK: nem mobilnetet nem tudsz XBOX-ra rakni, hanem amit utána írtam)

Ezenkívül meg a cikk apropója a MS hozzáállása (ill. a 'kreatív igazgatóé'), a "szokj hozzá", meg az inkriminált utolsó mondat.

nyisziati 2013.04.09. 19:58:59

@Darkosia: "Ráadásul ha valaki nem csak netezésre és szövegszerkesztésre használja a gépét, hanem mondjuk azzal dolgozik amihez speciális programok is kellenek, azok többnyire csak win-re lesznek."

A játékokat nem is említve...

nemecsek ernő áruló 2013.04.09. 20:08:32

@nyisziati: Az Xbox 360 tudtommal továbbra sem kíván folyamatos netkapcsolatot, legalábbis erről nem olvastam sehol, de FIXME, ha mégis. Egyébként még emlékszem, hogy hasonló "hiszti" volt a 360 megjelenésekor, amikor a Microsoft meg azt közölte, hogy a 360 nem lesz képes futtatni az első Xbox játékait, mert egyszerűen nem kompatibilisek. (az első Xbox nem pc alapú volt, hanem valami licenszelt izé, hogy gyorsan tudják megszorongatni a PS-t, a 360 már inkább nevezhető annak)

És most akkor megveszed? Mert ha megveszed, akkor azzal számolsz, hogy kell a folyamatos netkapcsolat. Ha nem tetszik a dolog, ne vedd meg! Én például nem fogom! Ha sokaknak nem tetszik, és a Microsoft bebukja, úgyis kidobnak egy firmware frissítést, hogy ne kelljen folyton a neten lógnia! Még amcsiban is jelentős vásárlóerőt vesztenek, ha ezt meglépik, de látniuk kell nekik is az eladási grafikonokat!

Én azért örülök az új generációs Xboxnak, mert a régi boxok ára valószínüleg lejjebb megy. Ráadásul ha a PS4 nem kíván állandó netkapcsolatot, akkor valószínű a Sony óriási csókot fog Ballmerék fejére nyomni. ;)

Javasolni tudom, hogy te is örvendezz ennek, nagyon sok gyönyörű és jó játék van 360-ra is, az új rendszerek pilot időszakja meg mindig is szopás volt, mindig is az lesz, de ha valaki olyan hülye, hogy a premier előtt lefoglalózik egy 150 ezres gépet, aztán sír, hogy nem megy, mert még nem épült ki az infrastruktúra, az szerintem meg is érdemli. :D

Igazából a SimCity-t is nagyon kipróbáltam volna, amikor az első videókat láttam, de elfogadtam, hogy földi halandó számára elérhetetlen árkategóriában leledzik, általam nem elérhető igényeket támasztva. Ráadásul én mindig offline "demokat" próbálok ki a kölcsönzőből vásárlás előtt, mivel a SimCityből ilyen nincs, ez kiesett. És sokan vannak így. Ha az EA-nek nem tetszenek a számok, valószínű, ők is lépni fognak, hiszen ők a piacból élnek, és te pedig a pénztárcáddal szavazol.

Na jó hosszú lett az eredetileg tervezett 2 mondat helyett. :D

nemecsek ernő áruló 2013.04.09. 20:12:28

Egyszerűen arról van szó csak, hogy a Microsoft az első évben le akarja fejni a konzumidiótákat, akik minden szart berendelnek a premier előtt, mert "új" meg "csúcs". Egy év után úgyis törlik ezt az elvárást, mert addigra LA összes milliomosának ott lesz az exkluzív Xbox, és kell az új piac, a viszonylag alacsony jövedelműek sávjából, akiknek az internet nem úgy, meg árban sem, meg hasonlók.

Nyugi! :)

eßemfaßom meg áll 2013.04.09. 21:05:31

@Darkosia: "Hogy van n+1 vetélytársa. Ahol n=1."

ne vicceljél már, desktop oprendszerből van egy rakással a linuxokon (amiket egynek nevezni barokos tulzás) meg osx-en kívül is, hogy ezek közül az win a legelterjettebb az tény.

"Húha, itt nem is kell vigyázni, hisz ez közel sincs a monopóliumhoz, ugye? Fejtsd már ki miért is?"

mert van hasraütve 100 oprendszer amit feltehet akinek nem felel meg a win. mono vs. 100 érted? Az, hogy te winre irt programot akarsz használni, az a te dolgod. Beszéld meg a fejlesztőkkel, hogy irjnak Solarisra meg BSD-re is több szoftvert.

nemecsek ernő áruló 2013.04.09. 21:55:14

@eßemfaßom meg áll: Hát aki linuxot képes desktopon használni, az egyéb aljasságokra is képes. :P

nyisziati 2013.04.09. 22:35:10

@nemecsek ernő áruló: "Az Xbox 360 tudtommal továbbra sem kíván folyamatos netkapcsolatot, legalábbis erről nem olvastam sehol, de FIXME, ha mégis."
Erről szól a poszt. :D
Mármint arról, hogy a karácsonykor bemutatandó új XBOX már "always online" lesz. Természetesen a mostani az nem kívánja ezt meg.

Nézd, ez is egyfajta "hiszti", ha lehet úgy fogalmazni. Eddig lehetett offline játszani, tágabb volt a döntési tered, levihetted net nélküli helyre például, flash-elhetted, chip-elhetted (ez utóbbi kettő SZIGORÚAN TILOS!). Ez most megszűnik és ez sok embernek böki a csőrét. Pláne, ha egy 'kreatív igazgató' ezt még megspékeli azzal, hogy "szokj hozzá".

Nyilván ha te nem vagy érintett és 360-at veszel, akkor sokáig tudod azt majd élvezni. Évekig lesz még rá szoftver, eleinte talán az újdonságokat is kidobják rá, de a használtak ára mindenképp lejjebb megy és jó biznisz lesz megvenni. Kit érdekel a 8 éves hardver?! Talán tavaly láttam egy infografikát, hogy miközben PS3-ból cca 3 milliót adnak el havonta, addig PS2-ből (13 éves hardver!) 1-2 millió megy el szintén havonta. Bőven elég az is a játékra.
XBOX-hoz meg ott a Kinect is, kisgyerekes családoknak nagyon jó kikapcsolódás, és még mozog is a család. Az ára (használtan) meg majdnem egy új PS2 szintjén van. És még megy lejjebb, ha kijön az új. Ráadásul akkor lehet, hogy egy darabig még tudsz venni régit még lejjebb szorított árakon, na akkor lesz nagy üzlet beszerezni vatta új 360-ast.

Szóval nem a box ellen beszélek, hanem az érzéketlen és mérhetetlenül profitéhes vállalatvezetők ellen, akik durva döntésekkel hozzák kényszerhelyzetekbe az embereket. Plusz néha ilyen cinikus dumákat is eleresztenek, mint a posztban.

(meg a sok jóképességű ellen, aki még le is írja, hogy "a microsoft nem monopólium"; hogyne, nyilván garázscég, van is róla kép a neten:

blogs.knoxnews.com/silence/archives/images/2006/05/microsoft.jpg)

Darkosia 2013.04.09. 22:53:34

@eßemfaßom meg áll:
"Beszéld meg a fejlesztőkkel, hogy irjnak Solarisra meg BSD-re is több szoftvert."
De nem írnak. Mivel windows van majd mindenütt, így arra írnak. Így nekem meg azt kell vennem, ha használni is akarom a gépet (és vele az oprendszert) nem csak nézegetni a polcon.
Végülis akkor már te is kezded kapizsgálni.
Mielőtt félreértenéd, az nem a Microsoft hibája, hogy arra írnak programokat. Sőt, nem is a programfejlesztők hibája, részükről is teljesen racionális döntés. De attól még ez a helyzet. A Microsoftnak az a hibája, amikor visszaél ezzel a helyzettel. És ami miatt nekikezdtem az egésznek, hogy elrémít, hogy szóba került hogy véletlen az eu bíróság jó irányba tett 1 lépést (gyanítom ebben annak is szerepe volt, hogy böngészőpiacon a Microsoft dollármrd-s lobbyerejéhez azért pl egy google oda tud állni nyomni a döntéshozókat) jött a fújolás, hogy jajj szegény Microsoft, jajj akkor paintnak miért nincs választóképernyője stb.
Mert hiába mondod, hogy a tudatos emberek tudnak maguknak böngészőt választani, ha a default opció az ie, és az emberek jelentős hányadánál (erre nyilván nincs adatom, szerintem van vagy a fele akinek ezért van ie) csak ezért az is marad, akkor ez jelentős versenyhátrányt okoz a többi böngészőfejlesztő cégnek. Aztán ha azok a versenyhártány miatt kidőlnek mert nem éri meg nekik, akkor már majd téged, mint tudatos böngészőválasztót is érdekelni fog. Használjanak azért az emberek ie-t, mert az a böngésző tetszik nekik, ne azért, mert egy másik területen, az oprendszereknél a windowsnak elsöprő fölénye van (kerülöm a monopólium szó használatát mint a tüzet, nem mintha nem aközeli helyzet lenne :-)).
A választóképernyőt megcsinálni hozzá meg a microsoftnak se került szinte semmibe, de nem véletlen hogy megpróbálta elszabotálni, ráadásul a megvalósításán is látszott hogy nem iparkodtak egyenlő feltételeket teremteni (oldalanként 5 böngésző, szokatlan oldalra görgetéssel).

Tisztességes az lenne, ha windows telepítéskor egymás után vagy 10 ilyen választóképernyő jelenne meg, ahol 1 perc alatt végig lehetne zongorázni az ember milyen böngészőt, milyen fájlkezelőt, milyen lejátszót stb. akar. Csak a főbb programok, tehát paint azért nem kell oda.
A számítógépek oprendszerrel való árusítását is betiltanám, mert ez is az egyik jelentős támasza a win fölénynek, gátja konkurensek elterjedésének. Ide is: nem az a gond, hogy win fölény van, de ne azért használják az emberek, mert az van, hanem mert úgy döntenek nekik az a jobb.
Persze ez nem fog megvalósulni, a linux nyilván nem tud szembeállni lobbierővel a Microsoftnak, ehhez meg az kéne.

nyisziati 2013.04.09. 23:07:52

@Darkosia: (erre nyilván nincs adatom, szerintem van vagy a fele akinek ezért van ie)

Pár éve láttam egy statisztikát, hogy az emberek 80%-a gyári beállításokkal használja a gépét.

taleskenis2 2013.04.09. 23:32:37

@nyisziati: Gyanítom PS2-ből is azért megy el ennyi, mert sokan a régi játékokkal (is) játszanak, amihez kell egy régi konzol. Lehet, hogy a régi szakadt PS2 helyett vesznek egy új, lapost. AAA-s új játék egy idő után nem jelenik majd meg X360-ra. Tehát vagy PS4, vagy PC, ha nem akarsz X720-at. Az más kérdés, hogy előrébb vagy-e velük.

eßemfaßom meg áll 2013.04.10. 00:00:31

@Darkosia: "Tisztességes az lenne, ha windows telepítéskor egymás után vagy 10 ilyen választóképernyő jelenne meg, ahol 1 perc alatt végig lehetne zongorázni az ember milyen böngészőt, milyen fájlkezelőt, milyen lejátszót stb. akar."

Most komolyan, elnéztem valamit és ez a Hírcsárda?

eßemfaßom meg áll 2013.04.10. 00:07:27

@Darkosia: "A számítógépek oprendszerrel való árusítását is betiltanám, mert ez is az egyik jelentős támasza a win fölénynek, gátja konkurensek elterjedésének."

De miért állnál meg a számítógépeknél? Oprendszernélküli telefonokat a piacra, nehogy már egy köcsög alma mondja meg, hogy kéccázezres telefonját milyen oprendszerrel használom. a zamzungról meg ne is beszéljünk. android mi? Minent elárasztó kémkedő kukarobot? Én symbianos galaxys3-at akarok, engem ne korlátozzanak diktátor koreaiak.

Meg különbenis, mi az, hogy a routeremen linux van gyárilag? Én win3.1-et akarok látni rajta, de azonnal. Megkérdezte tőlem bárki is, hogy kell-e linux a routeremre? nem. Rámerőszakolták, meg a többi pármilliárd routertulajdonosra is. A linux monopolhelyzetben van a routereken, választóképernyőt rájuk de azonnal!

taleskenis 2013.04.10. 00:29:49

@eßemfaßom meg áll: És itt el is érkeztünk a PC-konzol vita mellett a kedvenc témámhoz. Patent Trolling! :D Ha csinálsz egy WP8-nál sikeresebb rendszert, a MS több pénzt csinál belőled, mint a telefonjaiból. Na jöhet a flame, srácok. Az új poszthoz úgysem lehet hozzászólni.

algi 2013.04.10. 04:45:58

Most nem azért, de jobb lenne, ha mondjuk két egyformán népszerű OS lenne? Lennének OS-kizárólagos szoftverek (játékok!), valaki erre fejlesztene, valaki arra, olyan lenne, mint a konzolpiac.

Mondjuk az XBox játékokat Windorsra portolnák, a PS játékokat pedig erre a fiktív Sony OS-re. Az most jó lenne nekünk?

A Microsoft egyeduralmát nem úgy kellene megdönteni, hogy több OS lenne, hanem úgy, hogy mások is írhatnának Windows verziókat. Gondoljunk a PC felépítésére! Nemcsak az IBM gyárthatja. Ezért lehet verseny. Szerintem az a gond, hogy túl sok mindent lehet levédeni egy operációs rendszerből. Rendben, azt elfogadom, hogy levédik azt, hogy miképp futtatja a szoftvereket a hardveren. De azt szerintem nem lenne szabad levédeni, hogy milyen elvárásokat támaszt a szoftverekkel szemben. Ami elfut Windowson, annak el kellene futnia többféle oprendszeren is. És ha valaki hatékonyabb OS-t ír windowsos szoftverek futtatására, akkor azt vennénk meg.

Egyébként nem is értem, hogyan lehet levédve, hiszen azok, akik Windowsra fejlesztenek, azoknak elméletileg rendelkezniük kellene a paraméterekkel, amit a szoftverüknek teljesítenie kell. Persze, tudom, hogy nem így működik a dolog, hanem nagyjából próba-szerencse módszerrel.

nemecsek ernő áruló 2013.04.10. 05:16:12

@nyisziati: Nem, nem erről beszélek.

Arról beszélek, hogy a boltokban jelenleg is kapható, és hamarosan előző generációssá váló Xbox 360 továbbra sem kíván folytonos netet.

eßemfaßom meg áll 2013.04.10. 09:53:39

@algi: "hanem úgy, hogy mások is írhatnának Windows verziókat."

Próbálják, de azért nem annyira egyszerű az.
reactos.org/

" Ami elfut Windowson, annak el kellene futnia többféle oprendszeren is. És ha valaki hatékonyabb OS-t ír windowsos szoftverek futtatására, akkor azt vennénk meg."

Ott a wine linuxra, sokan esküdöznek, hogy xy program jobban fut azon mint winen. Mondjuk amikor én utoljára próbáltam ami nekem kell, az el se indult.

Darkosia 2013.04.10. 10:39:42

@eßemfaßom meg áll:
"Mondjuk amikor én utoljára próbáltam ami nekem kell, az el se indult."
Na mi van azzal az n+1 opcióval? :-D

Brosi 2013.04.10. 11:10:43

Azért itt pár embernek elgurult a gyógyszer :D elnézést kérek, vagy csak érdekes világképei vannak. Ahhoz azért hozzászólnék, hogy igen, a pc-ék laptopok stb oprendszerrel való árusítása visszaélés valamilyen szinten. Nem egyszer lett seggberúgva a microsoft mert lefizette a hardwer készítőket, hogy az ő windowsukkal árulják csakis a gépeket és csakis a legújabbal, mással ne lehessen venni stb. Azért erre hoznék én legalábbis törvényt, hogy a vásárló a jelenlegi még supportolt oprendszerek közül választhassa már ki magának, hogy melyiket szeretné és azzal vegye meg. De ez csak az én véleméyem.

algi 2013.04.10. 13:27:36

@Brosi: Egyszer, amikor vettem laptopot, az eladó megkérdezte, milyen oprendszert kérek rá (mert az ingyen járt hozzá). Windowst vagy Linuxot. Te melyiket kérnéd? Linuxot, amit ingyen is letölthetsz vagy Windowst, ami pénzbe kerül? Nyilván, ha lett volna harmadik reális alternatíva, akkor azt is felajánlja.

algi 2013.04.10. 13:36:44

@eßemfaßom meg áll: Na, ez az, hogy szerintem a törvényeknek úgy kellene működni, hogy kötelezzék a Windowst a be- és kimeneti paraméterek közlésére, és azokat nem is védhetné le. Ennek két óriási előnye lenne:
- könnyebb lenne másnak is "Windows"-t írni,
- elszámoltatható lenne maga a Windows.

(Ugyanakkor nem gondolom úgy, hogy ez olyan "őrült" elképzelés lenne, mint a totális információszabadság, amire még várni kell.)

Mert ma tulajdonképpen nem tudjuk, hogy a Windowsban mi a feature és mi a bug. Ha a programozó belebotlik egy kiskapuba, akkor kihasználja ha direkt van ott, ha nem.

Szerintem ez kb. olyan, hogy a mosógép dobjára rá van írva, hogy max. 1000 fordulatot bír percenként. Több gyártó is gyárthat mosógépet az adott forgódobbal, ha megvásárolja. A Windowsra nincs ráírva, hogy mit bír. Szerintem ez fogyasztóvédelmi szempontból abszurd.

Brosi 2013.04.10. 15:24:45

@algi: Velem ilyen még nem volt sajnos : ) De majd talán lesz :D De a lényeget gondolom érted. Szarok a win8ra én win7et kérek, hát neeem, olyan nincs, ehhez csak win8 jáááár. Ha meg leszeded a win8at azonnal ugrott a garancia stb.

algi 2013.04.10. 16:16:18

@Brosi: Nem értem a gondot. Akkor ne vedd meg! Átmész másik boltba, és megveszed a másikat, ami nem olyan.

Brosi 2013.04.10. 18:43:25

@algi: Az csak egy példa volt, felejtsd el :D Értem amit mondassz meg remélem te is.

taleskenis 2013.04.10. 19:04:47

@eßemfaßom meg áll: Amit írtál azt előző windowsokhoz írt verziókra utal. A Wine a Windows API visszafejtésével készített könyvtárakat használ. Ehhez képest a Win7 már az XP-t is virtuális gépen futtatja. Szerinted melyik a jobb régi programokhoz?

@algi: Szabványosítás? Open Source? Persze, jó lenne számos okból kifolyólag. A Valve is ráfeküdt a linuxra és OpenGLre. A kérdés viszont, hogy ez kinek érdeke? A kiadókat a könnyű fejlesztés és a jó DRM érdekli. Ha egy konzolgyártó meg tudja oldani, hogy elég nagy legyen a saját piaca, akkor az átjárhatóságot nem fogja erőltetni.

Mit akartok a Microsofttól? Olyan konzolt csinál, amilyet akar. A Sony is. Sőt, a Nintendo is, vagy akár te is. Ha nyilvánvaló bukás lenne egy zárt platform, akkor ők sem erőltetnék. De eddig sem volt az, mert a vásárlók nem nyitottságot, hanem játékélményt akarnak. Játszanál a nyaralóban? Filmet hogy nézel? DVD-n? Amikor a net harmada Netflix forgalom? Probléma? Az LTE hálózatok korában?

Igen, sokan szívnak majd vele, ezt megértem. De mikor nem volt a konzolokkal szívás valamilyen téren? Lehet, hogy most ugyanolyan bunkónak tűnök, mint Orthy, de a mainstream konzolpiac erről szól. Nem a kimaradt emberek számítanak, hanem a leendő tulajdonosok. Akinek nagyobb igényei vannak, az vegyen PC-t.

flea 2013.04.11. 10:46:52

@Stöki: valld be, hogy azóta is ide jársz röhögni. :D

nyisziati 2013.04.11. 21:22:36

@TH: kösz. Azért pár kommentet is megnéztem alul:

Watashi • a day ago
Wait, am I on ReadWrite?

Owen Thomas ReadWrite Staff Watashi • a day ago
You are. How does it feel?

Watashi Owen Thomas • a day ago
Unreal.

-

Meg vannak durvábbak is, pl. korrupcióval foglalkozó, összefonódást emlegető stb.

Tény, hogy pár éve én is fölkaptam a fejem, amikor arról volt szó, hogy a MS támogatja az open source megoldásokat, de azóta azért lehűlt a lekesedésem. Egyrészt, mert a MS erőlteti a Secure Boot-ot, amire lehet mondani, hogy a biztonság miatt kell, de ha olyan nagyon open source barát a MS, akkor miért nem oldotta meg, hogy a Linuxot felismerje és engedje telepíteni? Nekik sokkal kisebb erőfeszítésbe tellett volna, mint olyan embereknek, akik a szabadidejüket áldozzák fel a Linuxért.

A másik dolog, hogy azért továbbra is próbálják a saját cuccaikat erőltetni, amit jól jelez egy föntebbi komment, hogy az SP1 után "véletlenül" kimaradt a szabad böngészőválasztás lehetősége.

nyisziati 2013.04.11. 21:25:19

@TH: /azért ér véget ilyen hirtelen a komment, mert Stöki lekorlátozta 1000 karakterre a kommenteket, úgyhogy ennyi/

TH 2013.04.11. 23:22:48

@nyisziati: Nem kezdem újra a vitát, csak linkeltem egy témába vágó cikket.

Reactor 2013.04.12. 00:36:31

@Brosi: Hidd el, a Windows 8 letörlése megér annyit nekem hogy elveszítsem miatta a garanciát. Az operációs rendszerek szégyene, ilyen mélyre még a Vistának se sikerült süllyednie, pedig az szabadtüdős merülési rekord a mái napig.

Ezért hasznos dolog alkatrészenként megvenni a gépet, szűz winchesterrel. Arra azt pakolsz, amit akarsz, az alaktrész maga garanciális marad a bótba' ahol megvetted, az eladót rohadtul nem fogja érdekelni, hogy a vinyódra Windows 7-et pakolsz, hogy GTA 5-t nyomass, vagy DOS 6.22-est hogy Prehisztorik kettőt. Ha elromlik a winchester, és nem buzeráltad, kicseréli mert él a garancia.
Aki meg oprendszertől teszi függővé a garanciát, az nemcsak vérkretén idióta, de egy alávaló szarházi lobbista is. Most mégis mit számít hogy Windows 7 vagy 8 fut rajta, ha mindkettő Microsoft termék?
süti beállítások módosítása