HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Újra magányos farkas a Maniac Mansion alkotója

2013.03.18. 20:18 Stöki

[Elnézést, hogy mostanában megint ritkábban voltak posztok. Mint korábban jeleztem, olyan változások jönnek az életemben, amelyek miatt ez előfordulhat a későbbiekben is, kérném megértéssel kezelni (most éppen gyerekszobát kellett csinálni, ami életem legnagyobb takarításába torkollott, sok év terápia lesz feldolgozni). A következő hetekben viszont megint naponta lesz legalább egy poszt, retro is, nemretro is, komolyság is, hülyeség is.]

Már párnapos hír, de nem akarunk mellette elmenni szó nélkül: Ron Gilbert, a jó öreg Maniac Mansion alkotója távozik a Double Fine-tól. Ez ugyebár Tim Schafer cége, Gilbert és Schafer pedig az első Monkey Island-játékkal kitörölhetetlenül rágraffitizte a nevét a játékipar panteonjára – éppen ezért örömködtünk két és fél éve, amikor kiderült, hogy a két legenda újra együtt fog dolgozni. Aztán lassan körvonalazódott, hogy nagy közös munka azért nem lesz, inkább arról volt csak szó, hogy Gilbert új játékát történetesen Schafer cégénél készítette. A játék The Cave címmel elkészült – kellemes keveréke lett a platfom- és a kalandjátékoknak, de semmi egetrengetőt nem mutatott –, így Gilbert továbbáll.

ron_gilbert.jpg

Engem olyan nagyon nem lepett meg a hír. a most 49 éves Gilbert az általa alapított Cavedog 1999-es megszűnése óta (ami rövid élete ellenére a Total Annihilation miatt emlékezetes cég volt) nem nagyon melegedett meg sehol. Bedolgozott ide-oda – például segített volt kollégájának, Dave Grossmannak a Tales of the Monkey Island sorozatban, vagy kreatív igazgatóként bábáskodott a DeathSpank születésénél –, de valójában végig független maradt. Vagy még mindig nem tudta feldolgozni, hogy már máshogy működik a játékipar mint húsz éve, lehet akár így is értelmezni a dolgot, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a blogjának neve Grumpy Gamer (kb. Morcos Játékos).

A távozást bejelentő posztjában persze Gilbert köszönetet mond mindenkinek a Double Fine-nál, de azt írja, ideje továbblépnie, hiszen „olyan sok játékot kellene még tervezni”. A következő projektje egy iOS játék lesz, amit a DeathSpank másik fő designerével, Clayton Kauzlarickal fog készíteni. Jó eséllyel pályázik majd a világ leghosszabb című játékára, mert a teljes címe ez lesz: Scurvy Scallywags in The Voyage to Discover the Ultimate Sea Shanty: A Musical Match-3 Pirate RPG. Nekem ez első hallásra a kulcsszavak alapján egy kalózos-vicces Puzzle Quest-klónnak tűnik, reméljük, több lesz annál.

10 komment

Címkék: távozás monkey island ron gilbert tim schafer double fine

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr165144103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jtrencsenyi 2013.03.18. 20:28:35

"Vagy még mindig nem tudta feldolgozni, hogy már máshogy működik a játékipar mint húsz éve"

Szerencsére most megint úgy működik a játékipar egy része, mint húsz éve.

sockpuppet (törölt) 2013.03.19. 12:23:18

"most éppen gyerekszobát kellett csinálni, ami életem legnagyobb takarításába torkollott, sok év terápia lesz feldolgozni"

Most még áldozatnak tűnik, aztán egy év múlva önként és dalolva cseréltek vele szobát, mert nektek úgyis elég egy ágynyi hely, ha úgy játszódik, mint nálunk.

Karvaly 2013.03.19. 12:50:11

[hát igen, a babaprojekt már csak ilyen.:-)]

Karvaly 2013.03.19. 16:05:39

Gyerekek otthon elnevezték 'nyomozós játéknak' a DotT-ot (merthogy meg kell fejteni a rejtvényeket), korábban a Humongous szériái voltak a slágerek.
Remélem, bármibe is fog Ron Gilbert, sikere lesz benne, megérdemelné.

Professor Furz 2013.03.19. 16:09:57

@Karvaly: Gilbert abban már nem volt benne, a DotT Schafer játéka volt, illetve az említett Grossmann volt a másik kreatív ember.

Karvaly 2013.03.19. 16:17:28

@Professor Furz: Ahogy Stöki írta a Nagy Játékbibliában ( :) ), az előkészületekben még részt vett.
Meg ugye a Scumm-ra íródott.

Ironfist 2013.03.20. 00:44:08

@jtrencsenyi:
"Szerencsére most megint úgy működik a játékipar egy része, mint húsz éve."

Ezt hogy érted?

jtrencsenyi 2013.03.20. 07:29:32

@Ironfist: úgy, hogy megint normálisan meg lehet élni "magányos farkasként" játékfejlesztésből. Indie fejlesztőként mobilon és dektopon is össze lehet szedni a játékaiddal annyi pénzt, hogy megélj belőle. Ismét van létjogosultsága a garázsprojekteknek.

21 ezer Ft 2013.03.20. 11:29:29

Sajnálom, azt hittem, hogy dolgozni fog a Double Fine Adventureön :(
süti beállítások módosítása