HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Régen minden jobb volt

2012.04.16. 15:54 hancu

Ennek örömére nézzünk is meg egy friss techdemót a CryEngine 3-ból, aztán mehet tovább a szokásos eszmecsere arról, hogy bezzeg 1981-ben ZX Spectrumon.

Neked melyik volt az első játék, aminek azt mondtad a grafikájára, hogy úristen úristen, ennél jobbat már nem lehet csinálni?

127 komment

Címkék: grafika omg cryengine

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr274454760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wertzui 2012.04.16. 21:52:22

Abe's Exoddus. Bár a nagy TFT monitoron most már a 640x480-as grafika is elég pixeles, de ha HD-ban lenne, akkor... fogalmam sincs. Lehet hogy az élethűséghez a Sprite-ok enyhe pixelessége is hozzájárul, mert tapasztaltam már néhány 2d-s játéknál, hogy nagy felbontásban nagyon látszik, hogy a sprite-ok és a háttér fényviszonyai nem egyeznek.

Talán még a Mortal Kombat II-n tátottam el a számat.

Wertzui 2012.04.16. 21:54:11

Ja, meg a Doom 3-nál is. Érdekes módon az első Doomnak kifejezetten nem tetszett a grafikája anno.

Wertzui 2012.04.16. 21:55:14

@Sam. Joe: Hát ez meg milyen smile!?

K0vasz 2012.04.16. 22:03:25

Hű, most konkrét játék nem ugrik be, de emlékszem, h pl. a Dune 2 meg az UFO1 intrója igazi moziélmény volt (már csak a beszédhangok miatt is:))
Jah meg ott volt a Cyberia, ami ugye prerenderelt volt, és tiszta mozi volt az egész (grafika, zene, minden)

BP80 2012.04.16. 22:04:19

Battlezone, amelyikben orosz-amcsi balhé van a naprendszerben, nem a másik régi árkádos.

Illetve a Warcraft3 trailere a párbajozó ork-human katonával is padlóztatott.

Meg persze a Doom3 első bemutató videói után azért nehéz volt szóhoz jutni.

flea 2012.04.16. 22:06:53

Én a Wolfenstein óta kétévente mondok ilyet. (De csak úgy értve, hogy _a beleéléshez_ bőven elég realisztikus. Egy filmhez képest még mindig feltűnően más időnként.)

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.16. 22:19:36

@moli: Ez a LOVE dolog igen elbűvölő. Valamiért a Mndelbulb formákat juttatja eszembe.

www.youtube.com/watch?v=cDd8R0xlkNA

Egyébként nem véletlenül mondogatom, hogy ha bármi eredetinek tűnő ötlet eszedbe jut, abban pillanatban -vagy már előtte- egy másik embertársadnak is eszébe jutott ez a Föld másik oldalán. Mert egy fajba tartozunk és tudatunk, kreativitásunk, és álmaink sokkal jobban össze vannak fonódva, mint azt sejteni lehet.
Csak nagyon kevesek képesek megelőzni korukat, mint például Leonardo da Vinci, Apollinaire, Jézus Krisztus...

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.16. 22:30:51

@Wertzui: "Hát ez meg milyen smile!?"

Akárhogy nézem Metro 2033-as smiley-nak tűnik.
"Jól hangzik!" -Ugye? És még milyen ötleteim vannak hajjaj. &<I <--- csokornyakkendős pincér smiley.

@flea: Na meg a mai filmek egyre kevésbé realisztikusak. A túl sok CG hatására a színészek súlytalanná válnak és megszűnik a környezettel az a fránya interakció. Jó példa az Indiana Jones 4 amikor a kétéltűek tetején verekednek a dzsumbujban száguldozva. Vagy az a rohadt Tarzanos majmos jelenet. Vagy a Tim Burton-féle Alice mese, amikor belerobban az erdő Alice pofájába de a színésznek a haja is alig lobog.

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2012.04.17. 07:44:43

Commandos (1998).

Terepasztal-realisztikus:) művészi, részletes, színes.

Amikor megláttam egy újságban, elámultam, mennyire szép. (Igaz, voltak már akkor is 3D-s csillogó villogó játékok, de azok nem tetszettek, már akkor lehetett sejteni, hogy a játékipar a művészi megvalósítástól inkább a valósághűség irányába akar menni, mert a tömegek ezt akarják majd.)

Igaz, ez volt az első PC-s játék, aminél ezt mondtam, az első ilyen játék C64-en a Newcomer volt.

Neretil 2012.04.17. 08:32:12

Warcraft 2 intró, hajós jelenet.

Áthívtam haverokat, hogy ilyet még nem láttatok, beszarás. Ott néztük négyen vagy hatodik alkalommal és még mindig csak ámultunk.

www.youtube.com/watch?v=ZU-n8UZM5Cc

Mai szemmel... ehhh :D

Serathis 2012.04.17. 08:44:26

Címre válaszolva:

Jobb lett volna ha Romhányi életben marad,
Régen minden jó volt,
Most meg minden szarabb.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.04.17. 09:01:09

@sirpalee: Nem az ÉLETHŰ volt a kérdés, hanem a "húhadeszép". *trollface*
Az élet nem húhadeszép. Kivéve Új-Zélandot. :)

A kérdésre válaszolva: nálam az Unreal 1 volt az első ennélszebbsemminemlehet és nahát-hol-tart-ma-már-a-technika.
Most visszanéztem YouTube-on, és hááát... :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.04.17. 09:19:00

@(त्वष्टृ): Nagyon izgalmas ötlet, csak ezzel az a baj, hogy egy ilyen cucc irgalmatlanul sok munka (= sok pénz) lenne, és olyan nagy különbséget nem észlelne az egyszeri user a röptében generált és a pregen környezet között, hogy megérje ilyet készíteni.
Pláne, ha csak egyszeri végigjátszásra tervezték a dolgot.
Így is már a hülyeség határát súrolja az, hogy a pályatervezők/grafikusok/programozók kis túlzással hónapokig pöcsölnek egy olyan pályával, ahol a játékos konkrétan öt perc alatt végigrohan, és sok esetben észre sem veszi az apró finomságokat, amik a tervezőknek hosszú álmatlan éjszakákat okoztak.
Egyébként ez a baj a minél élethűbb grafikával: a részletesebb modellek több munkát igényelnek, aztán a játékos úgyis lelövi őket, amikor még csak 10 pixel magasak. Állítom, hogy a modern játékokba fektetett munka 70%-a ilyen szempontból gyakorlatilag felesleges.

anarch 2012.04.17. 09:26:16

Dune 1, napszaktól függő renderelt videó a sivatagban (féreggel vagy ornithopterrel utazva)... mindez őrületes 320x200-ban 256 színnel. Hihetetlen lenyűgöző volt, pláne hogy ez nem fix videó hanem renderelt volt és a színek függtek a napszaktól... mellé a MIDI zene. Mindez 1992-ben. Tiszta nyálcsorgatás. A Dune 2 egyértelmű visszalépés volt grafikában.

egy példa:
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WfyhBYF8gNc#t=121s

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=er5DfyZtby0#t=327s

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.04.17. 09:28:27

@anarch: Úúú, a Dune 1 zenéje... a mai napig a fülemben van. Imádtam.

rognork 2012.04.17. 09:38:28

ja és a diablo1 hellfire intro is jó volt

-=Flatline=- 2012.04.17. 10:05:41

Cikk kérdésére a válasz: Uncharted 3. Mindig lehetett tudni, hogy lesz is és kell is egy lépéssel jobb, de őszintén szólva az U3 motorjánál már nem éreztem úgy, hogy több detailre lenne szükség, vagy részletesebb bőrre, mert egyszerűen felesleges energiabefektetés lenne már a fejlesztők részéről és a játékosok 1%-a venné csak észre, kimerevített frameken elemezgetve.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.04.17. 10:08:37

@(त्वष्टृ): Igen, nálam is ez az érzés van. Nagyon szép, de totál steril világ. Az, hogy a környezet rombolható és alaktíható legyen - plusz legyen átütés modellezés - az jobb lenne, mint a csillogó vízfelszín.

powerage 2012.04.17. 10:09:21

Volt a Last Ninja 3 intró

www.youtube.com/watch?v=fyH8f-bW-FY

Aztán a Mechwarrior 3 intró

www.youtube.com/watch?v=nm76b8tzzWI

Aztán összerakottságban az egész Portal 2.

A fenti endzsin szép, kérdés, játékot milyet tesznek hozzá...

-=Flatline=- 2012.04.17. 10:11:02

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

... viszont ezekről beszélsz évekkel később is, hogy atttyavilág, mennyi detailt beletoltak.

Ott van pl a Heavy Rain, ott meg merték lépni azt, amit a Biowarenak kellett volna még nagyobb léptékben megtennie az ME3-al, hogy a korábbi döntések során komplett részeket kellett volna kihagyniuk a játékból, de nem merték meglépni.

Ha elengedted a Rachnii queent, ne legyen már reaper rachnii rakétás basz és így tovább. Sajnos annyira sokra tartják a contentet, hogy igazán szabad döntéses cucc még mindig nincs. Várom azt, mikor a saját energiabefektetésedtől függ, hogy mennyit akarsz játszani egy játékkal, ha pedig úgy döntesz, hogy lelövöd a fő AI karaktert, pl Red Dead Redemptionben a csajt az elején, akkor buknád az egész sztorit, de megtehetnéd, ha akarod.

Visszatérve a Heavy Rainre, épp a napokban fejeztem csak be és a diszkós jelenetnél tűnt fel, hogy mi kurvasok meló volt abban is, főleg hangdizájn terén, az az 5-6 track, ami ott szól, úgy van megcsinálva, hogy még arra is figyeltek, mikor megy ki a játékos sminkelni, mikor táncol, mikor megy paco-val beszélgetni és így tovább. De nem ám előre szkriptelten, hanem jófélén dinamikusan, ahogy kell, azaz, ha 4 percig szopsz a sminkelés előtt a wécében és eltelik a szám, a következőben vannak cue-pontok, amikre rá tudják keverni az általuk hangulatnak odatervezett tracket, mikor épp kezdődik a nem játékos által vezérelt történés.

Apróság, de hatalmas meló és tisztában vagyok vele, hogy az egyszeri júzernek fel sem tűnik, de nem véletlen vagyunk ezen a blogon :)

-=Flatline=- 2012.04.17. 10:13:30

@-=Flatline=-: Még egy pillanatra visszatérve a RDR-hez, pont az zavar a freeroam cuccokban mindig, hogy pl az RDR-ben is kiírtottam az egész falut az elején, ömlik a vér, mindenki sikít, majd hopp katt fél lépéssel odébb és madárcsicsergéssel üdvözöl a nő, hogy hello idegen, de jó, hogy ittvagy.

Mifasz? Nemár.. Egy pillanat alatt kiránt az egész sztoriból. Ugyanez volt a gond a Skyrimmel és az Oblivionnal is, ne tudjam már lelopni a kisgatyát is az őrről, ha jó a sneak és lopós skillem, mert röhejes. A Dark Souls azért volt negyvenszer behúzósabb és intenzívebb élmény (főleg a co-op miatt), mert NEM voltak ennyire logikátlan hibák benne.

Chocho86 2012.04.17. 10:26:46

@-=Flatline=-: "Várom azt, mikor a saját energiabefektetésedtől függ, hogy mennyit akarsz játszani egy játékkal, ha pedig úgy döntesz, hogy lelövöd a fő AI karaktert, pl Red Dead Redemptionben a csajt az elején, akkor buknád az egész sztorit, de megtehetnéd, ha akarod."

A Catherine-t ajánlom figyelmedbe.

"Ugyanez volt a gond a Skyrimmel és az Oblivionnal is, ne tudjam már lelopni a kisgatyát is az őrről, ha jó a sneak és lopós skillem, mert röhejes."

Szerepjátékok, pont ez a lényegük, amit látsz, az inkább afféle vizuális bemutató, a lényeg a háttérben, a képzeletedben zajlik.

Amúgy az első igazi "hűha" a Duke Nukem 3D volt a Doom 2 után, aztán meg a Doom 3 első videója, na azon besz*rtam.

-=Flatline=- 2012.04.17. 10:34:52

@Chocho86: Catherine megvolt, sohasem gondoltam volna (a Tales os Vesperia óta), hogy azt fogom mondani, hogy túl japán, de az tényleg az volt már sajnos :D De azért végigszenvedtem...

Chocho86 2012.04.17. 10:56:45

@-=Flatline=-: Én nagyon élveztem, bár a stílusa tényleg elég... "egyedi". Mindenesetre abban a játékban majdnem minden cselekvésed számít (még ha sok közülük nem is a fő sztorira hat ki közvetlenül). Persze nem a valhalla, de amit te szeretnél, szvsz technológiailag sem lesz megvalósítható jó ideig.

(Sorry, ez már eléggé off topic.)

sirpalee 2012.04.17. 11:02:34

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Nem is a húdeszép volt a kérdés, hanem az ennél jobbat nem lehet csinálni :)

Jani-B. 2012.04.17. 11:10:52

Haver játszott annak idején a Mafiával, én meg hirtelen rápillantva azt hittem, hogy DVD-t néz. Addig nem láttam még olyan grafikát (minden gömbölyű volt, nem pedig szögletes).

bahahaha 2012.04.17. 11:28:22

@anarch: A Dune 2 igazából nem visszalépés volt, hanem egy tök más játék tök más készítőktől és csak 1992-ben két dűnés játék is kijött (ráadásul mindkettőnek a Virgin volt a kiadója) az elnevezés problémáját meg úgy oldották meg, hogy az egyiket Dune, a másikat meg Dune II néven adták ki.

Gukker 2012.04.17. 11:39:27

Nekem nagy flash annak idején a Mortal Kombat volt (a játéktermi). Élő szereplőkről digitalizált sprite-okkal, nagyon élethű volt.

Egyébként meg hiába az új CryEngine, ha a játék is ugyanolyan rossz lesz, mint a második rész, akkor semmit sem ér az egész.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.17. 12:07:18

A mortal combat tényleg ilyen volt...

Áll-leejtős volt a Quake! Meglátni az első vektoros ellenségeket...

Aztán a Baldur's Gate-nél mondtuk, hogy egy _picit_ lehetne szebb és akkor tökéletes lenne. Mondjuk az máshogy volt szép.

Aztán nagyon tetszett a Far Cry dzsungele, meg a nagy belátható távolság.

De ez mind olyan, hogy valamit nagyon jól eltaláltak, de messze még az a szint, hogy nem lehet élethűbbet csinálni. Ami mondjuk nem feltétlen jelent _szebbet_ - hisz a játékok önmagukban is koherens művészeti alkotások (mármint jó esetben).

rognork 2012.04.17. 12:11:27

Mondjuk az enhanced glass destruction nem elég jó.

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.17. 12:26:03

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Igenis érzékelné a különbségeket a játékos, ha a bejárható pálya mérete pár km2-ről egy algoritmus segítségével megemelkedne több ezerre. Érzékelné, mert kevesebb helyet foglalna a dvd-n, merevlemezen egy ilyen program, ahol nincsen több ezer megányi textúra, hanem a program állítaná elő. Ha pl. a fémburkon rohanó játékos által generált lábdobogást nem egy előre felvett hangfájl adná meg, hanem a gép szintetizálná.

Amiről beszéltem nem a közeljövő zenéje. De a mesterséges intelligencia-kutatás fejlődik, ahogyan a játékipar is. A jövőben egyre reálisabbá válnak az ilyen ötletek, mialatt a szoftver és hardverfejlesztés folyamatosan fejlődik.
Gondolj csak a Frontier Elite játékra! Pár floppy-n elfért a játék mégis naprendszerek milliárdjait fedezhetted fel elvben.
Tanulságos videók:
The biggest game ever -Shamus Young
www.youtube.com/watch?v=HhyyUiYQolA
Pixel city -Shamus Young
www.youtube.com/watch?v=-d2-PtK4F6Y

Amúgy egyetértek veled abban, hogy ezeket a mai fáradságosan összerakott játékokat tényleg csak felületesen fogják fel az emberek.

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.17. 12:30:30

@molnibalage: Bizony! Számomra a rombolhatóság és az építés egyformán fontos. Például ott van a karaktered Szibériában, jön az ellenség amikor hatalmas vakító és jéghideg hófúvás tör rád. Ki kell vágnod pár fát vagy ágat és építened kell egy menedéket. És annak fedezékéből visszaverni a támadását az ellenségnek. Próbára tenné a játékosokat az eszközhasználat bevezetése, hidd el! Hahaha!

Jól hangzik, nem?

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.17. 12:56:49

@xstranger: Nincs hát! Ismerem a kkriegert, de ez inkább egy tanulmány, mintsem egy olyan játék amit újra és újra végigjátszol, amiből ezer és ezer darabot ad el egy cég. :) De igazad van ez a legtökéletesebb példa, én meg csak úgy ontottam a szót magamból...

sirpalee 2012.04.17. 13:14:32

@(त्वष्टृ): Minecraft. Bőven nagyobb mint a fuel... :) Ha jól emlékszem 8millió egységet (métert) lehet kimenni, mielőtt numerikus hibák miatt alig bírsz már mozogni :D

moli 2012.04.17. 13:23:56

@xstranger: de jol latom, hogy ez nem random? mert abban, amit o irt, nem az volt a lenyeg, hogy a program szintetizalja a hangot, hanem az, hogy magat a hang szintetizalasanak folyamatat befolyasolna a jatek. es ezert irtam en a LOVE-ot.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.04.17. 13:27:56

@(त्वष्टृ): A legenerált tájat akkor is el kellene menteni, hogy mindig ugyanaz legyen, ha visszatérsz.

xstranger 2012.04.17. 14:27:22

@moli: Ez mar nyilvan programozas kerdese. A lenyeg hogy nem elore tarolt hanem algoritmus generalja.

@molnibalage: Nem kell menteni, a pszeudorandom sorozatokban semmi veletlenszeruseg nincs. Ha u.a. kezdopontrol inditod (seed) akkor ugyanazt a sorozatot fogod megkapni.

Ndani 2012.04.17. 14:41:22

Last Ninja 1 japán kertjei C64-en. Akkor azt gondoltam, hogy annál jobb grafika sosem lesz. És tényleg :)

moli 2012.04.17. 14:43:31

@xstranger: azert ezt igy eros kijelenteni, hisz persze, a vilagon minden programozas kerdese.
de a kozott, hogy a=sin(b) es a kozott, hogy a vilag a jatekosokra reagaljon, tobb nagysagrendi a kulonbseg.

algi 2012.04.17. 15:03:33

Doom II.

Digi szörnyek, digi hangok… Fotorealizmus…

algi 2012.04.17. 15:12:36

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: A játékban egy lebubított változat szól. A zeneszerző, mivel nem kapta vissza a jogokat, hanem még mindig a kiadónál maradt eltemetve, illegálisan feltöltötte a saját számait a netre az eredeti CD-változatban.

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.17. 15:57:38

@molnibalage: "A legenerált tájat akkor is el kellene menteni, hogy mindig ugyanaz legyen, ha visszatérsz."

Majd csak kitalálnak valami kreatív megoldást erre. Mint például a mentés hiányát, vagy azt, hogy nem térhetsz vissza egy helyre.
Vagy mondjuk azt, hogy a vizuális táj csak egy csomó kód leképezése. Az okos számítógép számokban, mi pedig színekben és formákban tekintünk ugyanarra a tájra. És mind a ketten képesek vagyunk a "valóságon" változtatni, ami amott egy megváltozott kódsorban imitt pedig egy leomlott fal képében jelenik meg.

Hát nem nagyszerű laikusnak lenni? Mindenre van válaszom! :)

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.17. 16:59:03

Azt hiszem a lényeg a kommunikáció. Lehet, hogy naiv dolog ilyet mondani, de az úgynevezett chat-robottal, írott szöveg útján lehet kommunikálni.
Mi lenne ha egy másik MI-vel a virtuális környezet alakítása és az előre betáplált alaptörténet körül forgó cselekmény megoldásaival lehetne kommunikálni?
Nem is sakk-bot lenne ez, hanem egy virtuális játszópartner, akinek minden vágya, hogy teljesítsen bizonyos feladatokat, miközben "gyurmázik" számunkra egy világot.

K0vasz 2012.04.17. 20:46:26

@anarch: na jó, de ez már a CD-s verzióból van, ami sztem csak később jött ki... az alap verzióban messze nem ilyen az utazás (meg nincsenek benne beszédhangok se persze):)

RTSnip 2012.04.17. 22:41:33

Nekem a Last Ninja 2 volt az a játék. :)

Veréb78 2012.04.17. 23:24:35

@anarch: nekem is kapásból a Dune ugrott be. Néhány hasonló megszállott baráttal a Nyugati pályaudvar környékén nyálcsorgatva nézegettük hosszasan az introt egy kirakatban. Az a napfelkelte, a rengeteg szín... Persze akkor még "csak" C64-ünk volt, de aztán később már otthon is csodálhattuk :)

Bicikliző medve 2012.04.18. 09:03:43

En emlekszem ,amikor a Starcraft renderelt filmjeire mondtuk, hogy barcsa kegyszer a jatek kozbeni grafika lenne ilyen. Aztan eltelt hirtelen 10 ev :)

Barahir fia Beren 2012.04.18. 09:21:35

Valamikor nagyon régen egy hardvereket forgalmazó cégnél voltam alkalmazott. Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy kölcsönkértem egy Diamond Monster 3Dfx Voodoo 1 kártyát. Amikor ezt beraktam az akkori gépembe az S3 Trio 32 mellé, aztán elindítottam a Star Wars Dark Forces 2-t, akkor közöltem a főnökömmel, hogy kerül, amibe kerül, a cucc a gépemben marad... (:o)

Fatal Error! System Halted! 2012.04.18. 09:33:51

Átvezető videóból a anno lálam a Lands of Lore 2 vitte a pálmát, épp most játszom vele, de már nem olyan lenyűgöző:D

Grafikából a 3DMark 2000 volt a top, akkor azt mondtam, hogy kamu az egész, ilyen sosem lesz:)

A Doom 3 első képeinél azt mondtam, hogy most majd minden hülye fps az ő motorjukat fogja használni, lehet gépet fejleszteni.

A következő szint a Far Cry volt, aztán a Crysis. De a Crysis után már nem tud semmi lenyűgözni:)

Rekettyelovag 2012.04.18. 11:26:54

Nekem a Blood volt olyan, mintha kedvenc horrorfilmjeimet néztem volna. Rendesen gumimaszkok, csuhács csókák...és a build engine erre tökéletes volt.

Dudi 2012.04.18. 11:50:32

C64, Last Ninja 3 bevezető animáció.

Duke Nukem 3D, amikor a 2. pályán lerobbantottam az egész háztömböt. Emlékszem, haverral napokig kerestük az állunkat a jeleneten!

Final Fantasy VIII bevezető intrójában a hullámjelenet is ütött nálam.

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2012.04.18. 12:07:30

Remélem nem off:

Ahhoz hozzáfűzve valamit, hogy a legtöbb fáradtságos munkával létrehozott játékkal csak felületesen foglalkoznak: a mai játékosok nagy része a gyors kielégülésre vágyik: siker, akció, ha lehet minél gyorsabban, minél többet, egy játékot talán kétszer sem játszanak végig.

Én 1999-ben azt mondtam, hogy akkor játszom lövöldözős játékkal megint, ha lesz western, és lovagolni is lehet. A Call Of Juarez el is jött:) Az Episode 9-el sokat játszottam úgy, hogy csak úgy kiugrottam lovagolni egyet a szép tájakon. Nagyon nagy hangulata volt, és szép, minden zegzugát bejártam a pályának, minden dombot ismertem.

Megcsodáltam azt a játékot, pedig állítólag nem is volt nagy siker, meg sokan lehúzták az akció miatt, de én más szemmel néztem, valóban tudtam értékelni, és értékmérő volt többek között az is, hogy órákig el tudtam benne császkálni, csak úgy, cél nélkül, egy pályán, mert szép volt.

adamsky21 2012.04.18. 13:42:30

Wolfenstein (a 2001-es), egy friss Radeon 8500-on.
Végigjátszottam vagy tízszer, mert minden annyira tetszett benne: a köd, a beton, tulajdonképpen a fákon kívül minden.

Adani 2012.04.18. 14:43:41

@Dudi:

Hitman Codename 47, akkoriban valami bámulatos grafika volt. Élethűen megcsinált terep, a hoteles pálya, ami a Gallárd (Gellért) szállóban játszódik pedig nagyon ott volt. Egy helyen még ki is volt írva szép helyesen magyarul ,hogy "Virágok"

Aztán jött a Far Cry, ott sokszor azért lőttek le mert a tájban gyönyörködtem. :)

Wild Colonial Boy 2012.04.18. 16:34:46

Megarace (2?), Creature Shock, Inferno

hunLuki · http://ittroll.blog.hu/ 2012.04.19. 00:27:12

Imperium Galactica II. Intrón arcom leszakadt, csillagtérkép forgatásakor az államat alig találtam meg az asztal alatt. És mindezt egy olyan gépen, amitől ma már az olcsó kategóriás telefonom is erősebb :)

Adani 2012.04.19. 07:56:28

@hunLuki:

Az igaz, de még az első résznél is volt csodálkozás, P1-es gépen DOS-on futott a játék. Aztán a játék vége felé meg az idegbaj kerülgetett mikor a zöld bandát kellett legyőzni és hiába foglaltad el már majdnem az összes bolygóját egy kicsit se gyengültek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.04.19. 08:26:10

@Adani: Ja. Folyamatosan jöttek a full flották.

Az IG2-őt is istenítik, de játszhatatlan kategória volt. Közepes nehézségi szinten túl gyenge, a nehéz szinten meg lehetetlen. Kb. 40-szer kezdtem bele. Mindig lenyomtak a tökelején, teljesen mindegy volt, hogy mivel próbálkoztam...

Adani 2012.04.19. 10:14:47

@molnibalage:

Na igen, orrba-szájba csalt a gép a végén. Kezdődött úgy, hogy övék volt a fél galaxis vagy 50 bolygója van, persze fullos flották stb. De miután már alig 10 bolygójuk maradt sem gyengültek meg, ami képtelenség, ugyanúgy erős flottával támadtak. Sőt ha leverted a flottájukat a tieddel akkor pillanatokon belül ismét fullos (3 csatahajó 25 cirkáló) flottával jött. Ezt pedig cheatelés nélkül nem lehet megcsinálni.

Ig2-ben a normál játékmenet szerintem jó volt, eleinte főleg, később mikor már kiismerted a játékot az is könnyű volt. Nehéznél meg szerencse is kellett hozzá, mert a diplomácia nem volt jól kidolgozva sokszor ok nélkül is betámadtak, minden előzetes jel nélkül (megnemtámadási szerződés, kereskedelmi egyezmény, jó viszony és mégis), és ha erősebb volt akkor kampec. Könnyűn meg szándékosan se tudtál veszíteni ,de hát az arra is való a könnyű fokozat, a totál hülyéknek is legyen sikerélményük. A Nehéznek is pont az a lényege, hogy izzadj meg a sikerért és legyen minél nehezebb. Minden játékban kéne legyen könnyű, normál, nehéz fokozat, pontosan így, könnyű a hülyéknek, normál , hogy kihívás is legyen, nehéz a mazochistáknak. A Doomban is 5 fokozat volt a legkönnyebb dedósoknak a legnehezebb pedig mazochistáknak.

hunLuki · http://ittroll.blog.hu/ 2012.04.19. 11:28:25

@Adani: IG2 nehéz szinten se volt annyira drasztikus, csak az elején kellet egy kis szerencse. Ha az megvolt, akkor onnantól már simán jó vagy. Shinariakkal legalábbis az volt, még általános suliban toltuk haverokkal rengeteget. Nehezen az a trükk, hogy kikapcsolod a csaták szimulálását, űrhajókra fegyver zavaró, hajó manipulátor. Ha jól emlékszem ezek már felmentek a nehéz korvettre is, ha ezek megvoltak, akkor az összes űrcsata a zsebedben volt. Csak közel kellett tartani a hajóidat az ellenfélhez, ők nem tudták használni az erős fegyvereket, téged viszont ott vártak a cooldown nélküli erős fegyók a hajó manipulátor kilövése után :)
Földi csatáknál szintén elég volt az antigrav tank, és a nehéz torony fegyverzavaróval, ez már ultimate kombó volt, és kb tizede annyiba fájt mint a mega tank.
Meg persze az auto építést elfelejteni, mert az ok nélkül minden hülyeségre szórja a pénzedet.
A kémeket is szépen lehetett hasznosítani, elég volt csak az erőműveket kiiktatni egy bolygón, és máris megállt az élet.

Bevallom, tényleg mazochistáknak volt a nehéz szint, a space-em teljesen elkopott, annyiszor állítottam le az időt :D

Szerintem mind a mai napig az összes játék ami megfordult a kezem alatt, összesen nem kapott annyi játékidőt mint az IG2 :) Lehet hogy elő is kaparom a P3-asomat, és megint nekimegyek... fúj de el fog kenni a gép az első 3-4 alkalommal :D

Adani 2012.04.19. 12:24:48

@hunLuki:

Igen, ha sikerült eljutnod addig, hogy legyen manipulátorod. Kraheneknél meg Nehéz cirkáló+hamvasztó volt a no.1. Hamvasztója csak a Kraheneknek volt és nem is lehetett ellopni tőlük ,mert nincs kémkedés se diplomácia. Embereknél meg flotta álcázó a hajókra és fegyverek kikapcsolása, majd paralizáló kilövése, fegyver vissza és tűz. Ha megszerezted Shinariktól a hajó manipulálót még egyszerűbb, Manipuláló és álcázó.

Nehéz szinten még jól jött az adócsalós trükk, hó elején adó elnyomóra, 30-án nincs-re, adót fizetik közben a morál az egeket veri és van népesség is. Lehet gyárakat építeni és kolonizálókat meg rombolókat venni Shinariknál kereskedelmi épületeket orrba-szájba. A gép sosem öli a kereskedőket könnyű fokozaton rengeteg van, dől a lé ha van sok ker. központod. De nehéz szinten is jönnek, multiban meg alap, hogyha van Shinari ölni a kereskedőket, én akkor is ölni szoktam ha Krahennel vagyok.

A játék elején még az lehet némi előny, ha gyorsan torpedót fejlesztesz, és csatáknál menekülsz hátrafelé meg cikázol így lézerrel ritkán talál el, torpedóval meg ritkítod a hajókat mire utolér. Alap bolygóvédelem pedig ha hamar elmész lánctaplas+lebegtető szintig egy min. lézertoronnyal, így egy tank is elég hegytetejére menekülsz és mivel nem tud feljönni legyakod. Ha a te lőtávod jobb akkor meg menekülni előle és néha megfordulni és lőni egyet.
Abban is igazad van ,hogy auto csatázást ki kell kapcsolni.
Manipulátorhoz viszont min. Cirkáló kell a zavarókhoz is, csatahajót kár kifejleszteni Nehéz cirkáló elég arra már felmegy minden fegyver. Multiban geciségből ötös még az ,ha manipulátorral átveszed a hajókat és kikapcsolod a fegyvereket rajta, mire visszaveszi nem fog lőni ameddig vissza nem kapcsolja, kezdők pedig nem is gondolnak rá.

A gond akkor van ha még a játék elején betámadnak, megesik ,hogy alig fedezel fel egy erősebb fajt (főleg az Antarik gecik ilyen szempontból), hiába haverkodsz simán közli ,hogy hadüzenet, mert nem tűri tovább az inzultálást. Közben se bolygóját nem látod sem a flottáját. De menetrend szerint érkezik pár nap múlva, ha erősebb leveri a flottádat és elfoglalja a bolygóidat. Ha nem akkor kegyelemért fog könyörögni.

Kémkedésnél jó ötlet eleinte főépületet legyakni egy bolygón ha sikerült akkor az erőműveket, a főépület lassan épül fel addig nem tud építeni.

Ha gyengébb voltam sokszor csináltam azt, hogy leszálltam pár tankkal a bolygóra és az erődöket elkerülve mindent szétlőttem, amit csak lehetett. Ha sikerült elég jó munkát végezni fellázadtak a lakosok és akár hozzám csatlakoztak. Akkor meg leromboltam a maradékot, amiért kaptam pénzt, ill. felemeltem jó magasra az adót. Ha sikerült is elfoglalni ,de sejthető ,hogy úgyis visszaveszi, akkor adóemelés és rombolás szintén, így sok pénzt hajt a bolygó. A kereskedelmi és a gyártó épületek drágák, lerombolva hoznak szépen a konyhára.
De ha már az elején letámadnak ok nélkül akkor esélyed sincs, mert nekik hogy hogy nem már több nehéz rombolója is van ,neked meg egy romboló legyártására se marad időd, pluszban.

-=Flatline=- 2012.04.19. 12:32:20

@Wild Colonial Boy: Lance Boyle :D

Nagyons zerettem a Creature Shockot, a főmenü .mid fileja máig megvan. :)

-=Flatline=- 2012.04.19. 12:33:40

@Rihárdó: Red Dead Redemption...? Vegyél egy boxot/ps3-at. Folyamatosan erekciód lesz imo.

Hispan07 2012.04.19. 15:03:32

OFF, bár a Heroes régen mindig jobb volt... pletykálnak róla, az Ubisoft és a Black Hole csúnyán válnak épp egymástól, repkednek a vádak mindkét irányból. bennfentesként nem írtok róla?

hancu 2012.04.19. 15:09:43

@Hispan07: A Black Hole perpill khm, hadd idézzem, "financiálisan nehezen tervezhető időszakon megy át". Gondolom világos, hogy mit jelent ez.

Hispan07 2012.04.19. 21:38:57

@hancu: persze. de vhol olvastam az egyik BH-s fejlesztő arc kifakadását azzal kapcsolatban, miért is lett olyan a Heroes 6, amilyen (nem rossz, nem Heroes), és az alapján ez a sztori is illik a "magyar fejlesztők vhogy mindig megszívják" sorozatba

Sztyepan Asztahov 2012.04.19. 22:55:16

röviden válaszolva: doom 3

_fpeti_ 2012.04.20. 03:06:38

C64 után amikor megláttam a Doom2-t, nem hittem el, hogy ilyen létezhet. Utána a Quake-nek se hittem el. Utána szépen sorban semelyiknek >:3.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.04.20. 09:26:04

@Adani: A közepesen fokozaton is erőlödés nélkül le lehetett nyomni az ellent. A nehéz szitnen semmit sem tehettem. Pedig a Civ II-ben legnehezebb szint alatt is vertem meg már az MI-t anno úgy, hogy nem töltögettem vissza...

Adani 2012.04.20. 09:42:01

@molnibalage:

Én azzal is szórakoztam, hogy könnyű fokozaton próbáltam direkt elrontani, de alig párszor sikerült, ha mindig rosszul döntesz akkor sincs baj, a többi faj ott nagyon béna, nem csinálnak semmit csak úgy vannak. A Krahenen kívül nem is növekednek. Shinariknál meg az egyetlen lövés nélkül végigjátszást nyomtam, és azt is sikerült többször is megcsinálni, semmit nem fejlesztettem csak épületeket, kémeket tuningoltam csak és simán megy a vége felé már 12 kém lázadásszítással ráküldve az ellenre 40-50% közötti esélyekkel indulnak el, hamar legyengíti. Könnyűn a vége felé sokszor a vezér meggyilkolása is sikerül, de semmi extrát nem ad, 2-3 bolygót veszít vele, a lázadásszítás vagy a szabotálás jobb.

lajafix 2012.04.20. 10:36:17

az első 3dfx2000 kártyám quake2vel betojás közeli élmény volt, mikor megláttam a pisztolylövés fényeffektjét végigmenni a falon...

A grafika helyett mindig többre értékeltem a játék összhatását, de a COD4 Pripjaty elején kúszni a gyomban is megfogott. S a doom3 is betojás volt a sötét pályáival.

Kabarészínész 2012.04.20. 10:55:13

Sajnos én is csak játékélményt tudok mondani, a legjobb, legbehúzósabb játékélmény mindenképpen a STALKER volt...

markus.b 2012.04.20. 13:10:43

>max 720p-s videó
el se kezdtem nézni

nemecsek ernő áruló 2012.04.20. 14:45:37

@hunLuki: Igen, Imperátor!

Épp tegnap találtam meg a polcon! És egyébként véletlen az IG2 trailere volt az, ami után azt mondtam, hogy itt vég, ilyen játék pedig nincs! :D

Archenemy 2012.04.21. 12:16:57

@Hispan07: Fú az rohadtul érdekelne engem, mert nagy reményekkel ültem le a heroes 6 elé, de nekem nem az igazi. Nem rossz, csak valahogy nem is jó. Pedig tudom, hogy ált. nem direkt csinálnak rosszra egy játékot :), de nagyon kíváncsi vagyok, hogy végül is miért úgy alakult, ahogy.

Hispan07 2012.04.22. 14:25:57

@Archenemy: ezt olvastam, forrás megjelölés nem volt

Hi Guys. Several months have passed since the release of Heroes 6, and because there are so many questions from you regarding BH which UBI seemingly ignores, I feel it's time that I give you some information.

I worked for Black Hole during the whole H6 development. For us, it was a dream project as we were real fans of the Heroes series, having played it since the original King's Bounty on Commodore 64. And I can tell you it was the UBI producers who didn't keep their deadlines, and that was what led to a total failure of the whole development. Back in 2008, during the contract negotiation process, UBI business decision makers didn't want to hear about making it into the contract that in case of any UBI delays there would be any penalty for UBI. This was a stupid decision of a business development boss (she said "UBI would never be late with any deliverables".... HAHAHA). And that led to an awkward situation where the whole development got snowed up... but the UBI producers kept telling Black Hole that "no worries, guys, there would be more time and budget, just do what we say". It was then that one faction, Academy had been removed from the content list, as well as many other things. And then, at half of the development, Romain suddenly quit, Erwan was removed from the project - he was "elevated" to the position of Might and Magic Brand Director, which meant his direct involvement in the development was over -, and BH was left there with the blame. Just an example, the final story script - which was UBI responsibility - was delivered to BH after 27 months... while originally there was 24 months for the whole development. No comment.

As for BH commitment, BH used up all its 6 months reserves just to be able to finish the project... this was more than 1 million Euros!!! And they (we) did this knowing it would never be payed back, as royalty would only be paid after 2M Heroes sold at full price. We all knew 2M copies would never be sold (neither at full price nor at reduced price), still we wanted to finish the project. During the last 10 months, our full team worked 24/7, without any chance for compensation... and because of this, we didn't have any resources to find other projects and make sure BH would survive after the release of Heroes 6. In the meantime, our new UBI producers kept telling that "the BH team is not working during the nights and weekends, and is not committed to the project at all...". I can only say, just ask any of the BH team members of their commitment...

As for the many bugs: Heroes 6 is a gigantic project, with 1.5-2 million lines in the source code. This is bigger than most RPGs. Such a project can only be finished with good quality if there are several years and a huge budget (i.e. Blizzard games), or if there is a strict design lock date after 7-9 months of the start of development... in case of Heroes, the UBI guys were adding new ideas and were changing existing features during the whole development, even at the last months, so it was simply impossible to make a stable game for release. Just see what they are now doing with patch 1.3 (BH is not involved in that at all btw.). They cannot release a simple patch with a few smaller fixes in time, they are already in a 2-3 weeks delay. This is because the code is extremely complex, and UBI does not have the team to overview it and make it work in time, even if the Limbic guys are really great (and no, they are not involved in the Heroes development from the project start, they joined like 20 months later).

Some examples of what BH added to the game at their own cost, just to make the game better:
- Town screen (we hate the current version, but it is still better then the "let's make a screen shot from the adventure map 3D town and use it as a town screen" that UBI wanted - we could have made a much better one, but didn't have money and time).
- Additional ingame cutscenes (I know cutscenes are not great, but again, we received the story after 27 months... we only had a couple months to make the cutscenes from scratch, and a very limited budget - and I think that the overall visual quality of the game proves to anyone that we could have made really great cutscenes if we had had the time and budget).
- 300 unique Combat Maps (there were 20 in the contract)
- 3D animated Main Menu (UBI wanted a simple still image)
- Additional NPCs
- Campaign Overview Map (Campaign Window)
- and many more........

And what were the UBI decisions:
- Less resources
- No fullscreen town screens
- Only five factions (as a consequence of the continuous delays of UBI deliverables)
- Creature pool
- and many more such "great" changes.........

This project cost Black Hole its existence... while UBI is making profit on Heroes 6.

And just some more thoughts: UBI EMEA were working with four 3rd party developers during the Heroes development:
- Capibara - They made the really good (and financially successful) Clash of Heroes. The are not working with UBI anymore.
- Eugene Systems - They made R.U.S.E. They are not working with UBI anymore.
- Black Hole - They made Heroes 6. They are not working with UBI anymore.
- Techland - They made a 47% game for UBI (Call of Juarez: The Cartel - www.metacritic.com/game/pc/call-of-juarez-the-cartel) - They are still working with UBI EMEA on a big project.
We heard the UBI guys blame those developers (and Nival) many times... I guess BH was blamed the same way to those developers.

It is always the developer who is responsible...

Just some food for thought.... Thanks guys for reading.

K0vasz 2012.04.22. 20:18:32

Nekem erről a videóról egyébként a régi 3D Studio Max bemutatóvideók ugrottak be... az volt még nagyon beszarás a 486-os érában:)

Celtic 2012.04.23. 19:54:43

Alien Breed: Tower Assault intro CD32-n. Digi film volt, elotte nem lattam ilyen dolgot...

Amugy talan az Unreal Voodoo kartyaval. Az egyszeruen odavert mindennek. Bevallom, en azota is megelegednek azzal a minoseggel.

algi 2012.04.25. 15:32:19

Egyébként szerintem már rég nem a dolgok szépsége miatt nem hihetőek a játékok, hanem a változatosság hiánya miatt. Emlékeim szerint a Half-Life 2-ben pl. hatalmas újítás volt a rongybaba-effektus, amikor meghal egy ellenfél, de nem a szépsége miatt, hanem azért, mert addig minden rohadt játékban pontosan ismerte a játékos a halál-animációt, úgyhogy már nem azt látta a játékos, hogy "meghal az ellenfél", hanem azt, hogy "ez az animáció jelzi, hogy végeztem, mehetek tovább." Tehát minden szimbolikussá válik, semmi sem igazi. Ha mondjuk lenne 20 ezer különböző animáció a fegyver újratöltésére vagy 20 ezer különböző testtartás arra, amikor az ellenség tüzel, az sokkal realisztikusabbá tenné a játékokat. És hogy elébe menjek a félreértésnek: nem nagyban eltérő mozgásokról és testtartásokról van szó, hanem nagyon apró különbségekről, amiket az ember észrevesz. Pl. az ember sokszor pontosan tudja egyetlen apró jelből, hogy milyen támadásra készül az ellenség. Ezzel ez megszűnne.

farönk 2012.04.26. 22:54:26

P1-en az Ignition volt hűha, P4-en pedig az Underground 2 meg az El Matador.

Reactor 2012.04.29. 11:46:17

Nem a grafikától lesz jó egy játék. A Prehistorik 2 a mai napig nagyon jó a 256 szín ellenére, a 2007-ben készült Power of Destruction a csillivilli grafika ellenére is a Világ Legrosszabb Játéka marad.

Adani 2012.04.29. 16:25:53

@molnibalage:

Tegnap nyomtam Ig2-t nehéz szinten Krahenekkel. 5x kellett mentést (évekkel korábbit) visszatölteni mire sikerült és igen orrba-dszájba csal a gép, már cirkálói vannak nekem épp ,hogy kész lett a nehéz korvett, meg lebegő tankjai. De lehet nyerni csak egy flottával le kell foglalni a támadót, elfoglal egy bolygót megy a következőre, visszafoglalom elindul vissza megint. Ezzel elvan ,de unalmas mindig adókat állítani meg spacelni és állítgatni a flottát.

G46 2012.05.03. 12:41:23

Üdv!
Réges-régen... :) még újság melléklet cd-n kijött valamelyik FF reklámja / előzetese. Talán a VII, talán a X. És ott mondtam, hogy az a haj modell... fú apám, az nagyon tuti. Annyi biztos, hogy egy hosszú hajú japán csaj táncol egy pasival egy repülő kastélyban, meg vmi mezőn vannak. De baromira "élethű" volt, az előzőekhez képest meg pláne.

Na, ez nálam is pont így volt.

Másik: Stalker. Screenshotokat nézegettünk öcsémmel. Bejött apám, kérdeztem, lát-e valami feltűnőt ezen a fényképen. Azt mondta, semmit. Mondom, ez nem fénykép, ez egy játék... Onnan kezdve újat már nem nagyon tudott egyik játék sem vizuálisan áll-leejtetni.

Xezs 2012.05.23. 21:28:48

Először az Unreal Tournamentnél hökkentem meg, hogy nabazmeg, ez grafika. Csak azért nem a sima Unreal mert azt akkor még nem ismertem. Egyébként C64-gyel kezdtem szóval volt részem a jóval előbbi idők játékaiból is.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2012.05.23. 23:41:40

Wolf3D->Morrowind->Far Cry->Skyrim

Mindig azt hittem ennél jobb már csak nem jön...

AIvarez 2012.05.26. 04:23:18

Én a Tiberium Dawn videóinál gondoltam azt, hogy ennél nem nagyon lesz jobb grafika :P

www.youtube.com/watch?v=8GXIQZ_4AF0

Xezs 2012.05.28. 21:55:44

@AIvarez: Ezek színészek, baszod :) Ez nem CGI, legalábbis nem teljes egészében.
süti beállítások módosítása