Oké, csak egy golfautó, de akkor is, mekkora királyság lehet úgy vezetni, hogy közben a Sega-féle OutRunnal játszik az ember. Vagy mekkora merészség, a lenti videóban látható barkácsautó készítője, az amerikai Garnet Hertz szerint ugyanis elég ijesztő élmény sofőrként csak egy szoftverre bízni magad, még akkor is, ha az autód csúcssebessége alig 21 km/h.
Hertz az Irvine-ban található Kaliforniai Egyetem videojáték-fejlesztést tanító (igen, ez ott egy tantárgy) tanáraként kezdett el foglalkozni ezzel a szerelemprojekttel 2008-ban. Először is vett egy eredeti játéktermi OutRun gépet (fiatalabbak kedvéért: ez igen nagy siker volt a nyolcvanas évek végén), és egy lestrapált, 1959-es golfautót, aztán tanítványaival együtt megpróbálta összekötni a kellemest a még kellemesebbel. Nem volt egyszerű, mert félúton kiderült, hogy a játékgép túl nehéz a megviselt golfautó vázának, ezért az egész golfautót le kellett cserélni egy erősebb vázú modellre (ez csak egy alapítvány segítségével ment). Aztán be kellett építeni a gépet az autóba úgy, hogy a kormányozás a játékban és a valóságban is szinkronban legyen (gyakorlatilag egy új kormányművet kellett hegeszteni), és persze a játékgép gáz- és fékpedáljait is össze kellett kötni a valódi pedálokkal.
De a hardver csak a munka egyik része volt, emellett ugyanis Hertzék írtak egy programot, ami elemzi az autó elejére szerelt kamerák képét, és azt lefordítja az OutRun játékelemeivé. Vagyis ha a sufnituningolt golfautóval az ember egy pálmafás tengerparton megy, akkor egy pálmafás pályán játszik, és ott kell kanyarodnia, ahol a valóságban is. A szoftver viszont nem érzékeli a gyalogosokat, ami nyilván balesetveszélyes, ezért Hertz átállt a kiterjesztett valóságra: az OutRun játékelemei most már a valós kameraképpel együtt jelennek meg, így egy monitoron látni valósat és virtuálisat is (lásd a galériát az eredeti forrásban).
(via Popular Science)
Utolsó kommentek