HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Notch 13 milliót ad a Psychonauts 2-re

2012.02.15. 19:16 hancu

Szóval ott tartottunk, hogy Markus "Notch" Persson, a Minecraft fejlesztője, frissen lett indie atyaúristen és milliomos gondolt egyet, és felajánlotta Tim Schafer kalandjátékpápának, hogy ha a kiadók folyton visszadobálják az ötleteit és nem akarják finanszírozni, majd ő ad zsetont a zseniális Psychonauts folytatására. Ez volt egy hete.

Most meg az van, hogy úgy néz ki, összejön a projekt, Notch és Tim tárgyalnak, utóbbinak 13 millió kéne a játékhoz, előbbinek meg ennyi pont van a mellényzsebében, és szívesen oda is adja. Az első részből egyébként 400 ezer fogyott a megjelenéskor teljes áron, de ezzel együtt sem tudott nyereséget termelni. Steamen és GoG-on aztán volt egy kis másodvirágzás, a steames 2 dolláros akció napján például nagyobb forgalmat (nem példányszámban, dollárban) produkált, mint a Call of Duty aktuális epizódja. Szóval lehet tovább drukkolni, és hinni abban, hogy vannak még csodák. 

 

UPDATE: Legutóbb blogbejegyzésében Notch már azt írja, azért nem volt 100 százalékig komoly az a felajánlás, a 13 millió dollár kb. háromszor annyi, mint amennyire ő gondolt, és lehet hogy jobb lenne, ha a már bevált Kickstarter-modellt alkalmazná Schafer a játékhoz.

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr634114674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maul 2012.02.15. 19:48:20

Disclaimer: tisztában vagyok vele, hogy mindenki ízlése más, és nem lehet objektív képet alkotni arról, hogy mi rossz vagy mi jó.

Azt viszont nem értem, miért ragaszkodnak ennyien ehhez a játékhoz. Nekem személyesen nem tetszett, és még nagyon sok másik embernek sem. Nincs azzal semmi gond, hogy egy "hangos kisebbségnek" igen, de legalább 10 hasonló játékot fel tudnék sorolni, ami veszteséges volt és nem lett folytatása, pedig imádtam őket.

Mitől különleges ez?
Miért nem csináltak neki mobil platformra folytatást az elmúlt x évben, ahol sokkal kisebb befektetéssel sokkal többet lehet nyerni (arányaiban)? A rajzfilm grafikás félkazuár kalandjáték szerintem pont az a műfaj, ami oda való, meg xbox live-ra.

Miért erre ad pénzt az a mázlista kókler Notch és miért nem a Firefly folytatására?
Miért nem nekem ad pénzt, ha ennyi van neki?
Miért nem a Valve-nek fizet, hogy előbb jöjjön ki az Episode 3?

Ismétlem, nincs azzal semmi gond, hogy sok embernek tetszett a játék, de nem véletlenül volt veszteséges, és nem véletlenül nem adnak a kiadók a második részére pénzt. És nem mondhatjátok azt, hogy a piac csak a szar és lélektelen hollywoodi tömegterméket jutalmazza, mert millió kiváló indie játékból szedték meg magukat az emberek, meg ott volt az a szar Minecraft is.

Igen, jól tippelitek, a Minecraftot se szeretem.

Jaden Korr 2012.02.15. 19:53:26

@maul: savanyú a szőlő, eh?

Serathis 2012.02.15. 20:07:10

13 millió az dollár?

thinkEdem 2012.02.15. 20:31:12

@maul: Talán neki tetszett az első rész, ellenben te még nem tettél le az asztalra olyat, ami Notch figyelmét felkeltette volna.

Lenry 2012.02.15. 20:31:44

@maul: nem akkora rejtély ez: valószínűleg ő pont azon kisebbség közé tartozott, akinek bejött az első rész

@Felsmukk: igen

moli 2012.02.15. 20:39:57

@maul: nekem se tetszett, de csinaljak..

@hancu: 13 millio mi? kismacska?

Királyvíz 2012.02.15. 20:44:21

@maul: Azért ad erre pénzt, mert erre akar. Csinálj valamit, amiből te leszel dollármilliomos, és akkor majd te is költheted arra a pénzed, amire te akarod. Addig is próbálj nem felháborodni azon, hogy a gazdagok mire szórják a saját vagyonukat.
A hozzászólásod kb olyan, mintha én háborodnék fel azon, hogy te egy olyan játékot vettél meg, ami szerintem szar.

zyrobs 2012.02.15. 20:56:21

Ha én milliomos lennék, én is szponzorálnám a saját álom projektjeimet. Kéne már pl. egy uj Streets of Rage. Attól független hogy nagyon sokan le se szarják, sokan utálják, sokan azt se tudják micsoda. Nekem tetszett, én támogatnám, ennyi.

Zarbon 2012.02.15. 21:21:55

maul: kókler neked a jó édes....

miguel_ 2012.02.15. 21:28:36

@maul: Ha van valakinek 13 millió olyan dollárja, aminek minden centjéhez legálisan jutott, akkor neked nem mindegy, hogy kaliforniai nyaralót vesz belőle, vagy Psychonauts 2-t?

maul 2012.02.15. 21:52:20

Kedves válaszadók! Kérdésem nagyrészt költői volt, természetesen mindenki azt csinál a pénzével, amit akar.

Notch-ról megvan a véleményem, de azt félek leírni, hiszen bár egyértelműen az én személyes és senki más érzéseit nem tükröző dologról van szó, úgy látom, hatalmas közfelháborodást keltene, ha kimondanám, hogy egy átlagos programozó, aki hatalmas mázlival beletenyerelt a tutiba.

moli 2012.02.15. 22:04:19

@maul: nalam nem kelt. raadasul az otlet se eredeti.

sirpalee 2012.02.15. 22:19:58

@maul: És? Ha nem zseni designer, vagy kóder akkor mi van? Ő megcsinálta, kismillió másik kóder / designer / indie fejlesztő meg nem. Jókor jó dolgot csinált, de ez még nagyon-nagyon sok emberre elmondható, akiket meg lehet te tartasz sokra.

Én notchot nagyon sokra tartom, nem feltétlenül a kóder teljesítménye miatt, hanem azért, ahogyan csinálja a dolgait. Követendő példa lenne minden indie fejlesztőnek.

Királyvíz 2012.02.15. 23:16:34

@maul: És nem ő az első! Azt azért ne feledd, hogy ehhez azért neki is csinálni kellett valamit, nem csak ült és búslakodott, hogy ő miért nem milliomos, hanem próbálkozott, nem úgy, mint a nagy többség (amihez sajna én is tartozom :D).

Limrasson 2012.02.16. 01:48:43

Notch eddig azt bizonyította hogy baromi nagy jófej, most tökmindegy hogy mekkora máker állat hogfy bejött neki. Megérdemli, majdnem annyira jó, hogy ő milliomos lett, mint az rossz hogy Boby Kotickot még nem falták fel a cápák.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2012.02.16. 07:26:12

@maul: szerintem is átlagos programozó, már ha a jól képzett és gondolkodni merő programozót átlagosnak lehet nevezni, de ebben kételkednék.
kitalált egy projektet, megcsinálta, s a hibái ellenére óriási pénzeket sikerült vele keresnie, amit szerintem máig nem nagyon tud elhinni. s ellentétben a legtöbb milliomossal, továbbra sem hajtja a pénzt, kitart a projektjei és álmai mellett, s nem lett belőle egy totális idióta. én tisztelem őt, nagyobbra tartom, mint bárki más jelenleg is élő IT szakembert, vagy cégvezetőt, vagy bárkit.
a minecraft befutása után simán megtehette volna, hogy oké gyerekek, akkor én most elköltözöm a bahamákra, vásárolok nyolc helikoptert, meg az összes lamborghinit/ferrarit/porsche-t, és én leszek a legnagyobb király, a minecraftot meg elfelejthetitek, mert nincs mögötte kiadó, indie fejlesztés, s mittomén' még játszhattok vele egy évig, addig fog élni az accountotok - és nem ez történt.
mindenki maga dönti el, hogy tetszik neki-e valami, vagy sem, s szerintem ebbe senkinek semmi beleszólása sincs. ha nekem nem jött be a minecraft, szíved joga, de a körülötte kialakult hírverés mindenképpen bekerült a történelemkönyvekbe.
notch pedig úgy döntött, hogy amellett, hogy hihetetlen pénzekkel támogatja a humble bundle csomagokba bekerülő indie fejlesztőket, az egyik legzseniálisabb játékokat készítő double fine-ba is besegít némi tőkével. és ez mindenképpen becsülendő szerintem.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2012.02.16. 07:27:52

"... ha nekeD nem jött be a minecraft, szíved joga ..."

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2012.02.16. 07:31:32

Az erme egyik oldala $13m egy vitathato minosegu jatek folytatasaert, a masik $2m Kickstarteren egy eredeti termekert.

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2012.02.16. 07:53:17

@v150r: "a minecraft befutása után simán megtehette volna, hogy oké gyerekek, akkor én most elköltözöm a bahamákra, vásárolok nyolc helikoptert, meg az összes lamborghinit/ferrarit/porsche-t, és én leszek a legnagyobb király, a minecraftot meg elfelejthetitek, mert nincs mögötte kiadó, indie fejlesztés, s mittomén' még játszhattok vele egy évig, addig fog élni az accountotok - és nem ez történt."

Pedig gyakorlatilag ezt tette, a fejlesztesbol kiszallt es most latvanyosan (es publikusan) szorja a penzet olyan dolgokra ami neki szemely szerint jol esik. Az hogy ez most epp a Psychonauts 2 meg a Humble Bundle (btw $5000 nem hihetetlen penz) az alapvetoen mar lenyegtelen.

oOMoHiOo (törölt) 2012.02.16. 08:11:46

@Gargaj: "a fejlesztesbol kiszallt es most latvanyosan (es publikusan) szorja a penzet olyan dolgokra ami neki szemely szerint jol esik"

Ha neked van pénzed, akkor nem olyan dolgokra költöd, ami személy szerint neked jól esik?

Nem értem, tényleg...

peterszky 2012.02.16. 09:48:17

@Gargaj: "egy vitathato minosegu jatek folytatasaert" - Kíváncsi lennék, hogy mire gondolsz ez alatt, komolyan. Minőségi problémát én nem nagyon tudok felhozni az egy-két helyen (Milla party és Meat Circus) nehézkes irányításon kívül.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.02.16. 09:48:36

@Felsmukk: Az, és még kevés is, ha figyelembe vesszük, hogy egy AAA kategóriás játék nagyjából 50-100 millió körüli büdzséből szokott gazdálkodni.

Serathis 2012.02.16. 09:58:15

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: De at AAA játékok általában jó szarok szoktak lenni :)

Serathis 2012.02.16. 10:04:08

@Felsmukk: Isten igazából nem bánnék egy System Shock 2 HDt sem, annak a jogait is megvehetné Notch.

moli 2012.02.16. 10:17:43

@peterszky: az iranyitason kivul nem sok.

peterszky 2012.02.16. 10:24:37

@moli: Ok, de én tényleg nem emlékszem két helynél többre, ahol igazán zavaró lett volna :D Jó, mondjuk én egy állat vagyok, nem volt gondom még a Hitman 1 vezérlésével sem :)))

Fausto(tm) 2012.02.16. 10:25:23

Az vajon hogy működik: a Psychnauts-t a Majesco (vagy THQ?) adta ki, ezért gondolom a jogok náluk vannak. Namármost, ha kiadnak egy Psychonauts 2-t, akkor nem fogják perelni őket?

peterszky 2012.02.16. 10:28:06

@Fausto(tm): Visszakerült a Double Finehoz.

sirpalee 2012.02.16. 10:34:43

@Gargaj: A minecraftból szállt ki, mellette más projectet(eket) csinál...

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2012.02.16. 10:50:48

@peterszky: Az "irányításon kívül" telleg nagyon jo jatek volt, csak sajnos egy third person platformernel az iranyitason van a lenyeg.

En vegigszenvedtem az egeszet (persze lehet hogy csak en vagyok bena), de mar a Basic Braining palyan voltak helyek ahol fogalmam sem volt merre hogy kell ugrani mert nem tudtam ugy forgatni a kamerat hogy lassam hogy mi merre van. Egy csomo helyen stunlockoltak az ellenfelek (Lungfishopolisban azok a kis szemet tankok), az ugrasok a gyenge iranyitashoz kepest pofatlanul ki voltak centizve, es az egesznek az volt a koronaja amikor az egymas utani 4-5 bossfight (kezdve attol az idiota tanktol a Meat Circus legvegeig) 80%-a arra a rohadt telekinezis spellre lett kihegyezve ami mar akkor egyertelmuen kenyelmetlen es hasznalhatatlan volt amikor megtanitottak neked. Meg a zsenialis palyak mint a Milkman Conspiracy is olyan benan voltak beallitva hogy hiaba volt elvezheto maga a kornyezet, egy csomoszor idegesitett h a gorbe ter miatt nem oda kerult a talaj ahova szamitottam.

Emlekezzunk vissza hogy mi volt az utolso (elotti) bossfight: korbe-korbe kergetnek egy arenaban, folyamatosan jon rad aldas random helyekrol (tehat kiterni elole keptelenseg), mikozben idonkent meg kell allnod egyhelyben hogy telekinetikusan (ld. fent) a boss nagyjabol felmeteres terdehez vagj egy olyan objectet amihez ha tul kozel mesz akkor sebez, mindezt csak azert hogy egyaltalan maga a boss utheto legyen. A vegen mar telleg csak azert jatszottam hogy ne mondhassa azt senki h feladtam, de elvezeti erteke mar nem volt.

Tenyleg nagyon elveztem a sztorit, vizualt, forgatokonyvet, stb., de maga a JATEK nagyon nagyon frusztralo volt es nem volt az a fajta elegedett jo erzesem mint pl. a Super Meat Boy-tol amikor befejeztem, inkabb ilyen "nahalaistennek vege".

peterszky 2012.02.16. 10:58:07

@Gargaj: Köszi, érdekes, én könnyen hozzászoktam az irányításhoz, pedig csak billentyűzettel és egérrel játszottam, lehet gamepaddel könnyebb is lett volna (konzol portoknál általában így van).

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2012.02.16. 12:46:52

@Gargaj: jó oké, így is fel lehet fogni. de a minecraft fejlesztése nem állt le, s közben új játékot/játékokat fejleszt, s tolja bele a pénzt olyan projektekbe, ami a szívének kedves. ebben morálisan semmi kivetnivalót nem találok.
és nyilván arra próbáltam volna utalni, hogy nyugodtan megtehette volna, hogy feláll és teljesen elhagyja az egészet, mint ahogy jó néhány címnél előfordult már, hogy semmilyen support nem jött a fejlesztőktől amint befutottak a pénzek...
btw, lehet, hogy nem olyan nagy tétel 5k dollár, de ez szerintem egyenlő egy fejhajtással notch részéről, s nem hiszem, hogy a humble-s fejlesztőknek is olyan rosszul jönne. továbbá szerintem lehet pro és kontra érveket felhozni, hogy notch miért isten, vagy miért gyökér, de szerintem jól csinálja, s mi több, meg is érdemli.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.16. 13:25:07

édes istenem, ez a nyitókomment... megy a 2012-es válogatásba, az biztos :)

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2012.02.16. 14:51:56

@v150r: Felre ne erts, nem az $5k gesztus-erteket probaltam lebecsulni vagy egyaltalan azt a koncepciot hogy az egyik fejleszto a masiknak penzt ad. Szerintem az elso kommentelonek is (akivel szemantikailag amugy egyetertek, meg ha nem is ugy megfogalmazva) sokkal inkabb a dolognak a publicitasi reszevel van a problemaja: egy ilyen befektetest nem twitteren hanem zart ajtok mogott, elsosorban NDA-kkal szokas elintezni; nem szimpatikus dolog ennyi penzt igy lobogtatni, plane nem a tobbi indie fejleszto elott. Kicsit ilyen "megveszlek kilora" feelingje van.

Persze nyilvan ertem, hogy nem ez a szandeka vele, de nekem (szinten indiekent, elfogultan) igy jon at. Ami az abszolut vicces, az az hogy ahogy az update mutatja, mar o is inkabb banja a dolgot, es persze nem ez az elso eset amikor esz nelkuli twitteles utan nem gyozott bocsanatot kerni (ld. Minecon vs. Yogscast)

moli 2012.02.16. 15:15:04

@Gargaj: igen, ez a baj a twitterrel, tul konnyu marhasagot csinalni. normalis ember nem hasznalja.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.16. 16:02:34

@Gargaj: Nem lehet, hogy en bloc nincs érzéked a műfajhoz? :)
Csak mert nekem sem az irányítással, sem a bossokkal nem volt bajom, pedig még csak nem is gamepaddal toltam.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2012.02.16. 16:04:06

@Gargaj: nézd, igazából fogalmam sincs, hogy az általad vázolt eset, vagy az én gondolatom a helyesebb, de az teljesen biztos, hogy még nem tanult meg ezzel jól bánni, erre is utaltam az első kommentben, hogy nem hiszi el, hogy mennyi pénzzel szórakozik, vagy fene tudja. én nem ismerem személyesen, lehet, hogy ilyen amúgy is :)
de ahogy mondtam, szerintem jól csinálja, csak úgy, hobbiból, vagy lelkesedésből, vagy tudom is én miből más soha nem tolt volna bele ekkora összeget a double fine-ba egy személyben csak azért, hogy elkezdődhessenek majd a psychonauts 2 munkálatai, függetlenül attól, hogy az első része jó volt-e, vagy sem (szerintem igen).
nekem is van twitter kontóm, de talán három twittet ha posztoltam, s ha követek is bárkit én nem szoktam nézni, hogy mi a helyzet, szóval ebben a témában én nem vagyok túlzottan kompetens, de az tény, hogy belefutott már ott is néhány parába notch - mint az említett yogscast eset.

2012.02.16. 18:42:34

akkor biztosan top notch lesz!

algi 2012.02.17. 00:15:59

Mondtam, hogy önző, mert arra költi a pénzét, amit szeret. Azt hittétek, viccelek, erre tessék, most van, aki panaszkodik emiatt.

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.02.17. 08:08:33

@Stöki: Az az igazság és tudom nem fog tetszeni, de szerintem sem volt jó, pedig baromira nincs messze egy Beyond Good And Eviltől, csak elmeroggyantabb. Az viszont nagyon bejött, legalább annak lehet normális forrásból lesz folytatása, de nem szúrnám ki a heréim, ha nem lenne Ps2. Tim Schafer iz overrated.

SS2 HD though... Yummie :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.17. 08:24:30

@QTPie: Most eszembe jutott, hányszor kellett már megvédenem a Beyond Good & Evilt, amikor valamelyik haverom azzal jött, hogy az "overrated". :)

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.02.17. 11:01:45

Gondolom, ha minden jól megy és kijön a Psychonauts 2 Notch és Schafer közös gyerekeként majd jól telenyomják minecraftos easter-eggekkel.
A minecraft így is olyan álomvilág-szerű...

algi 2012.02.17. 12:16:54

@Stöki: Az egy külön műfaj volt a női főszereplős, alternatív világban játszódó, 3D kalandjáték, ugye?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.17. 12:25:16

@algi: Nem igazán, én biztos soha nem állítottam ilyet. Műfajilag eléggé keverék volt, az igaz.

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.02.17. 12:32:23

@Stöki: De elvették a malacot a játék felénél és rögtön mindenki összepisilte magát 2003ban, hogy OMG, hovalett a szuper sidekick...

Jó volt szerintem is, főleg az idióta zene és az állatfotózás miatt. Nomeg Jodie Forest hangja....

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.02.17. 12:37:04

@QTPie: ...aki véletlen sem Foster, a gyorsan olvasók hevesen kalapáló szíve miatt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.02.17. 13:34:08

@moli: átsiklottam felette, de már nem

flamer 2012.02.17. 13:59:29

@QTPie: Érdekes, nálam meg pont a BG&E nem működött, a Psychonauts meg igen. Lehet, hogy azon múlik a dolog, hogy megragadja-e az embert a világ ahhoz, hogy ne magát a puszta játékmechanikát lássa (ami azért mindkét játékban ugyanaz a halálunalmas 3D platformer).

pitaa 2012.02.18. 12:12:49

szerintem notch vagy nem tud kommunikálni normálisan vagy nem olyan jó fej, mint az elvakult fanboyok gondolják. bennem minden megszólalása visszatetszést kelt, sunyinak és álszerénynek tartom. nagyon sok sikeres és gazdag ember van, aki nem lobogtatja állandóan mások előtt a pénzét meg nem akar ipari megmondóembert játszani csak mert egyszer mákja volt valamivel. ettől függetlenül nem irigylem tőle a pénzt és arra költi amire akarja, felőlem megcsináltathatja az összes bukott játék csilliomodik részét is csak ezt a személyi kultuszt hanyagoljuk már, mert nagyon gáz.

dragon83 (törölt) 2012.02.21. 15:55:48

@maul: "de nem véletlenül volt veszteséges, és nem véletlenül nem adnak a kiadók a második részére pénzt. "

Pontosan, nem véletlenül volt veszteséges. Azért volt veszteséges, mert az emberek idióták (akinek nem inge...), akik nem tudják értékelni, a jót, az egyedit, és inkább a silány tömegcuccok mellett teszik le a voksukat.

"Miért erre ad pénzt az a mázlista kókler Notch és miért nem a Firefly folytatására?
Miért nem nekem ad pénzt, ha ennyi van neki?
Miért nem a Valve-nek fizet, hogy előbb jöjjön ki az Episode 3?"

Talán azért épp erre ad pénzt, mert neki az tetszik, nem a Firefly, a te elragadó személyiséged, vagy az Episode 3.

Komolyan mondom olyan hülyeséget írtál a kommentedben, hogy az agyam eldobod. No offense.

anarch 2012.02.21. 16:05:49

Egyébként a Gyalog Galopp-ot (Monty Python & Holy Grail) a Pink Floyd tagok finanszírozták zsebből. Csak mert nagy fanok voltak és egyszerűen látni AKARTÁK a filmet.

Zseniális dolgokat úgy tűnik csak így lehet...

taleskenis 2012.03.06. 23:48:03

http://twitter.com/#!/notch/status/175174949277941760

Imádom ezt a blogot!

taleskenis 2012.03.07. 00:00:25

@Stöki: Nem, ezzel nem elégedhetünk meg. Ez a világörökség része. Mémet belőle! Csinálhatnátok neki egy külön postot, ahová küldeni lehet a Maul vs. Notch jelölteket. Nyitnám a sort:

tinypic.com/r/33o18uh/5

Kicsit béna és összecsapott. Sajnos kifogytam türelemből, eszközből és tudásból. De azért így is megérte. :D
süti beállítások módosítása