HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Call of Dutyval edzett, World of Warcrafttal álcázta magát a norvég tömeggyilkos

2011.07.24. 09:15 hancu

Nyilvánosságra került az oslói ámokfutó, Anders Behring Breivik bő 1500 oldalas jegyzete, ami egyszerre zavaros ideológiai fejtegetés arról, miért, és hogyan kellene a bevándorlókat kiűzni Európából, másrészt egyfajta napló is arról, hogyan készült a mészárlásra. Ebből kiderül, hogy amellett, hogy nettó őrült, Breivik aktív videojátékos is volt.

Egészen zavarbaejtő dolog az egyik bekezdésben arról olvasni, hogy épp végigjátszotta a Bioshock 2-t, és nekiáll a Fallout New Vegasnak, a következőben meg arról, hogy félretett 2000 eurót egy luxusprostira, hogy az akciója előtt levezethessen minden feszültséget, és könnyebben nézzen szembe a feladattal, meg a halállal. A következőben meg már azon örvendezik, hogy megérkezett Kínából valami összetevő a bombához, és megkönnyebbült, hogy nem szívóztak vele a vámon.

Két játékot említ bővebben is Breivik, a Call of Dutyról ezt írja:

"Target practise is likely going to be a problem for many people in certain countries (urban Europeans like us, ouch:). Consider taking a vacation to a country where you are able to train in marksmanship or join a gun club. Simulation by playing Call of Duty, Modern Warfare is a good alternative as well but you should try to get some practise with a real assault rifle (with red point optic) if possible."

"I just bought Modern Warfare 2, the game. It is probably the best military simulator out there and it’s one of the hottest games this year. I played MW1 as well but I didn’t really like it as I’m generally more the fantasy RPG kind of person – Dragon Age Origins etc .and not so much into first person shooters. I see MW2 more as a part of my training-simulation than anything else. I’ve still learned to love it though and especially the multiplayer part is amazing. You can more or less completely simulate actual operations."

Vagyis a játékot konkrétan a fegyveres kiképzése részének tekintette, még ha úgy is tartotta, hogy az önmagában, valódi fegyveres gyakorlás nélkül nem elég. A másik játék, ami többször is előkerül, a World of Warcraft, amit álcaként használt, mivel felismerte, hogy egy MMO a mai Skandináviában olyan szociális tabu, amit az emberek már elfogadnak, de nem nagyon kérdezősködnek utána. Pár részlet Breiviktől:

"Present a ”credible project/alibi” to your friends, co-workers and family. Announce to your closest friends, co-workers and family that you are pursuing a ”project” that can at least partly justify your ”new pattern of activities” (isolation/travel) while in the planning phase. F example, tell them that you have started to play World of Warcraft or any other online MMO game and that you wish to focus on this for the next months/year. This ”new project” can justify isolation and people will understand somewhat why you are not answering your phone over long periods. Tell them that you are completely hooked on the game (raiding dungeons etc). Emphasise to them that this is a dream you have had since you were a kid. If they stress you, insist and ask them to respect your decision. You will be amazed on how much you can do undetected while blaming this game. If your planning requires you to travel, say that you are visiting one of your WoW friends, or better yet, a girl from your ”guild” (who lives in another country). No further questions will be raised if you present these arguments.

"Blaming WoW is also quite strategic due to another factor. It is usually considered ”tabu” or even shameful in our society today to be hooked on an MMO. By revealing ”this secret” to your close ones you are therefore (to them at least) entrusting them with your innermost secret. Usually they will ”contribute” to keeping this secret for you which can be very beneficial. (If people from your ”secondary” social circle ask them they will even usually ”lie” on your behalf (giving you alibi), in order to keep your MMO project a secret."

"A couple of my friends have their suspicions though. However, I have managed to channel these suspicions far away from relating to my political convictions. Instead they suspect that I am playing WoW (and trying to hide it)"

A kérdés, amire a következő hetekben nyilván ezer forrásból ezerféle választ fogunk kapni, az, hogy hibáztathatók-e bármilyen szinten a játékok azért, ami történt.

A WoW esetében a válasz nyilvánvalóan nem, hiszen itt nem is a játékról van szó, hanem a körülötte zajló társadalmi jelenségről. Arról, hogy az online RPG, mint hobbi, az ismertségnek és az elfogadottságnak éppen egy olyan szintjén áll, ahol az átlagemberek már nagyjából tudják miről van szó, hogy ebbe bele lehet ölni sok időt, új embereket megismerni rajta keresztül, stb - de azért az még nem jellemző, hogy nekiálljanak kérdezősködni, vagy mélyebben érdeklődni. Ez pedig tökéletes álca volt a tömeggyilkosnak. Ha a bélyeggyűjtés, az origami, a repülőmodellezés, vagy az amatőr színjátszás lenne éppen ennyire menő hobbi, azt használta volna.

A Call of Duty kicsit más tészta, hiszen azt konkrétan edzésnek használta a gyilkosságok előtt. Itt azt kell látni, hogy egy fegyver használatát, viselkedését anélkül, hogy az ember a kezében tartaná, érezné a súlyát, nagyon-nagyon korlátozottan lehet csak megtanulni. Be lehet gyakorolni készségszintig, hogy milyen egérmozdulattal kell korrigálni egy lövés után a visszarúgást, és újra célra tartani, de ez a tudás semmit nem ér valódi fegyverrel a kézben, valódi visszarúgáskor. Az tény, hogy a reflexek, a szem-kéz koordináció karbantartására jó módszer egy multiplayer shooter, de hát ennyi erővel a pingpongozás is az, meg a paintball is az. A játék megint csak egy rossz célokra használt eszköz volt, nem inspiráció, így hibáztatni sincs értelme.

239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr123092942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hancu 2011.07.25. 11:02:26

@KKKKKKK: És ha az emberek 0.000000001%-ában a mekis hamburger miatt szakad el a húr (lásd az Összeomlás c. film vonatkozó jelenetét), azt is betiltatnád?

angupapa 2011.07.25. 11:02:30

@KKKKKKK: te ezt tényleg komolyan gondolod, ugye? :)

Démonmac1 2011.07.25. 11:04:11

Az összeomlás az Zseniális film.

Laciii 2011.07.25. 11:05:49

"A mai játékok hiper-realisztikusak"
Nem, nem azok (jó gépem van, nem kell bemutatni mit tudnak).
"es "vicces", ha a csoka felsotestet ugy robbantod le, hogy az porogjon a levegoben"
Igen az, mint a régi horrorfilmek, amiket mindenki megnézett a 80-as években is 8 évesen.

prolee 2011.07.25. 11:08:03

@Uva: Lehet, hogy éppen ő volt? :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.07.25. 11:09:40

@Démonmac1: Veled ellentétben én tényleg szerepjátszottam kb. 8-10 évet, elég aktívan. Éppen ezért mondom, hogy a wow és társai nem szerepjátékok. De ez most messzire vezetne, szerintem zárjuk le itt és ennyivel.

okostojgli (törölt) 2011.07.25. 11:11:26

@hancu:
www.origo.hu/itthon/20000705lovoldozes.html

Bár valószínűleg nem a hambi okozta a cérnaszakadást.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.07.25. 11:13:15

@hancu: Ez csúsztatás. A hamburgert az egészségügyi kockázata miatt tiltanám be.

@angupapa: Minek örülnél jobban?

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.07.25. 11:14:15

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Együttérzésből. Kérdezd meg ugyanezt a megölt norvégok családtagjaitól.

Démonmac1 2011.07.25. 11:14:42

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Egy kis AD&D 1984 ben kezdtem, majd kissebb nagyobb kihagyásokkal Shadowrun, Ars Magica , StarWars, majd egy kis MAGUS is.
(Játszott még a Mutant chronicles, és W40k Táblás változatban)
Plusz MagictG, Hkk, Guardians

Továbbra is azt mondom: fogalomzavarral küzdesz, és nézz utánna.

Lurian 2011.07.25. 11:15:18

@Démonmac1: Jatszottam. Nehany felet. Elviekben (ha jol jatszak), akkor a cel az, ami a neve: szerepjatek. Nem a loot, es a kill, es ha minden jol megy akkor nem (csak) az xp. Azert mert a jatekosok 90%-a a lehetosegeknek csak jo ha 10%-at hasznaja ki, attol meg nem ez a kozponti cel.

Lurian 2011.07.25. 11:18:30

@KKKKKKK: Na jo, lehet, hogy nem 0.01, hanem 0.001. Matekbol mindig is istenkiraly voltam. :-)

Lurian 2011.07.25. 11:19:26

@hancu: Hat a kormany minimum megadoztatna... :-)))

Démonmac1 2011.07.25. 11:20:57

Hancu nagy örömére off irányba haladunk:)
@Lurian: A szerepjáték, alapesetben azt jelenti hogy valaki másnak a bőrébe bújunk.

"okostojgli 2011.07.25. 11:16:28
Úgy látszik nem tetszik az isteneknek a véleményem."
Ha nem tetszene az isteneknek, már halott lennél.
De még nem védted ki, mi wowrajongók, minnyájan látens tömeggyilkosok vagyunk, úgyhogy vigyázzá.

Lurian 2011.07.25. 11:22:28

@Laciii: Okes. Es ez szerinted total normalis??? Az mas kerdes, hogy mara elfogadja mindenki, mint a napi rutin resze, de az csak azt jelenti, hogy maga a tarsadalom egy f@sz.

okostojgli (törölt) 2011.07.25. 11:22:58

@Démonmac1: "mi wowrajongók, minnyájan látens tömeggyilkosok vagyunk, úgyhogy vigyázzá."

Épp ezt mondom, hogy nem. :)

Szerencsére.

Lurian 2011.07.25. 11:25:46

@Démonmac1: Na, hat eppen ezt mondom en is. :-))

Uva 2011.07.25. 11:27:16

a számítógépes játékokra kenni az agressziót olyan mintha be akarnád tiltani a forma1-et arra hivatkozva, hogy sok a gyorshajtás. önbecsapás, valós problémák nem felismerése.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.07.25. 11:30:25

@Démonmac1: Na, látom hogy érted, éppen ezért nem értem, hogy miért tekinted a wow-ot szerepjátéknak...

lokkoLori 2011.07.25. 12:47:13

nemrég egy ázsiai gyerek ölt meg 30 embert egy egyetemi előadóban ... 1 ember 30-at, egy zárt helyen, ami tele van fedezékkel?!!
Ez nekem nem tűnik valószerűnek, azt gondolnám hogy az első 10 gyilkosság után a maradék 20 agyfaszt kap és lerohanja a fegyverest, és szétszedik ...
most meg 80 ember esett áldozatul, ebből is elég lett volna 10-15 aki szervezetten lép fel, és hatástalanítja a támadót ... de úgy néz ki az erre ki nem képzett ember ilyen viselkedésre képtelen, ellenben szinte mindenki felvállalja a dermedt magányos áldozat szerepét, ilyenek a természetes ösztöneink? :o

lokkoLori 2011.07.25. 12:52:56

ehhez képest meg van az a sztory, a szeptember 11.-én a gép, ami a földbe csapódott, ahol a hős utasok visszafoglalták a gépet, majd hősiesen a földnek csapták ... na ez úgy baromság ahogy van

(főleg ha azt nézzük, hogy a védelmi erőknek akkor minden okuk megvolt, hogy azt a gépet leszedjék az égről, még akkor is, ha 100 civil volt a fedélzetén)

Laciii 2011.07.25. 12:56:41

@lokkoLori:
A természetes ösztön az, hogy nem akarsz meghalni és menekülsz a veszély elől, a leglassabbat majd megeszi az oroszlán vagy lelövik.

akkor most mi van? 2011.07.25. 13:06:03

Felhivnám a "gyilkolászós játék gyilkolásra nevel" droidok figyelmét, hogy a játékpuskát/pisztolyt/ijjat/tomahawk-ot nem idén találták fel, amig meg ezek nem voltak, addig játékkarddal gyepálták egymást szemtől szembe a gyerekek (tippelem, hogy az öskorba se diznimese nézéssel és barkóbázással ütötték el az időt az őskölykök)

Szóval annyi változott pl az elmlt 30 évben, hogy az én kiskoromban dugóspuskával irtottuk egymást ma meg egérel.

Ja, az a marha meg aki azt irta, hogy az USA az egyetlen ahol fegyvert adnak a zemberek kezébe, az véletlen se menjen el egész Bécsig és véletlen se vegyen egy jóféle söréteset a sörétesbótban.

akkor most mi van? 2011.07.25. 13:11:11

Ja igen. Ilyen mértékü tömeglelövöldözést nehéz elképelni olyan országban, ahol szabad a fegyverviselés. Ha minden 5. személy zsebében ott legalább egy revolver, akkor az első pár áldozat után valaki csak lelőtte volna az állatot. Szép dolog, hogy az állam majd megvédi az állampolgárt, csak épp az állam soha nem tud a bűncselekmény pillanatában jelen lenni, gyakorlatilag semmi esélye egy ilyen cselekmény megakadályozására, csak utólag tud büntetni, azt meg a hajukra kenhetik az áldozatok.

Lurian 2011.07.25. 13:12:11

@Uva: Igaz, a rally versenyeket kene betiltani. :-)) Egyebkent a NFS es a Fast and the Furious elegge belejatszik a gyorshajtasba... Nalam legalabbis. ;-)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.07.25. 13:25:01

@akkor most mi van?: Azért az ifjúsági táborban erősen konvergált volna az önvédelmi fegyverek száma a nullához...

@lokkoLori: a "10-en szervezetten lerohanják a lövöldözőt" erősen hajaz a "ha én ott lettem volna rögtön fedezékbe ugrok, kézjelekkel megszervezzük az akciót a két csajjal akik ugyancsak oda vetődtek és amíg ők elterelik a figyelmét én mögé lopakodok és kitépem a szívét " nedves álmokra, csak a megfogalmazás más.

1. itt nincs healthpack, nincs savegame, de még egy nyomorult checkpoint sem.
2. az emberek ilyen mértékű fenyegetésre valóban páni meneküléssel, vagy akár ledermedéssel válaszolnak. Ezek közül a páni menekülés még adekvát cselekvésnek is felfogható, hisz vajmi kevés esélyük lenne harcolni ellene.
3. vészhelyzetben csak a filmekben van olyan, hogy valaki nem veszti el az eszét és három elvakkantott paranccsal elejét veszi a káosznak, legyőzi a fenyegetést és még nőt is kerít magának estére.

Fatal Error! System Halted! 2011.07.25. 13:32:52

@Lurian: "A WOW pl kifejezetten gyerekes grafikaju, hogy kicsik is jatszanak, a cel megis a kill, meg a loot. Szerinted ez normalis? "

De az is lehet, azért olyan a grafikája, mert egy 8 éves motor hajtja, ami ennyit tud. Lowpoly, lowtexture. Azért IS ilyen a grafikája, hogy a gyengébb gépeken is fusson.

Nem tudom nálad mik azok a "kicsik", de a wow 12+ korosztályú. Ráadásul szerintem ez is túl alacsony, lévén társasággal lenyomott, sokszor összetett harcok igényelnek némi intelligenciát és kort. Nem véletlen nem szeretik egyes guildekben a 18 alattiakat.

Egy gyerekből/fiatalból, akit szeretetben, odafigyelve, nem elkényeztetve neveltek nem fogja a Breiviket előhozni, csak mert teszem azt lelődözte a civileket a cod egy adott pályáján, vagy a carmageddonban járókeretes néniket ütött el.

lokkoLori 2011.07.25. 13:36:54

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"ha én ott lettem volna"
nem tudom mi tettem volna ha én ott lettem volna, de az ázsiai gyerek az egyetemi előadóban szituban csak a túlerő ellentámadása lett volna a túlélés egyetlen lehetősége ... megszervezni sem lett volna nehéz, csak üvöltözni kell a padok mögül, hogy háromra mindenki ráront és meglincseli a támadót ... annál rosszabb nem lesz ennek sem a végkifejlete, mint ami a tétlenségtől várható ... ... 20 embernek nem ellenfél egy ember egy pisztollyal.

ellenben a Columbine gimiben a könyvtárban történt mészárlásnál még ennyi esélyük sem volt :( ott két srác volt géppisztolyokkal ...

akkor most mi van? 2011.07.25. 13:39:23

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
ha 18 év alattiak gyerektábora, akkor se biztos, hiszen a felügyelőknél ott is lehetne, de ha felnőttek, akkor miért? Önvédelmi fegyvernél alap, hogy azt mindig magunknál tartjuk, elvégre csak akkor tudjuk megvédeni vele magunkat.

Fatal Error! System Halted! 2011.07.25. 13:39:44

@KKKKKKK: tehát akkor 100000 embert öltek meg a holokausztban? és ebbe mindenki beletartozik? Érdekes információ.

Amúgy nem hiszem, hogy te most éppen javakat termelnél a számítógépen.

Fatal Error! System Halted! 2011.07.25. 13:40:53

@KKKKKKK: tehát akkor 100000 embert öltek meg a holokausztban? és ebbe mindenki beletartozik? Érdekes információ.

Amúgy nem hiszem, hogy te most éppen javakat termelnél a számítógépen.

Lurian 2011.07.25. 13:51:40

@akkor most mi van?: Egyebkent ebben is van igazsag. Kulonbseg, hogy mi anno kabe 7-8 eves korunkig dugospuskaztunk, manapsag meg nem ritka, ha egy felnott gepezik.

Lurian 2011.07.25. 13:56:40

@Fatal Error! System Halted!: Nalam a 12 az mar eleg kicsi. :-)) Basszus, lassan a 20 eves is. :-))) En egyebkent egyszer probaltam WOW-ozni, de eppen a grafika miatt nem fogott meg. Egyebkent nem azt mondtam, hogy kicsi a felbontas, hanem, hogy "gyerekes" a grafika. Olyan, mintha egy elb@szott Diznifilmel tolnam. A kidolgozottsag mas kerdes. En egyebkent rohadtul untam, de persze ez en vagyok. ;-))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.07.25. 13:58:53

@akkor most mi van?: Ez igaz, csak a strandon hülyén néz ki, hogy kétfelé áll a fegyver csöve a fecskében! :)

És ettől igazából egy ifjúsági tábor sem áll messze. Meg van egy csomó más hely, ahol még azzal is levetetik a fegyverét, akinek van rá a tartási mellé viselésije.

Egy táborban sem egészséges, hogy akár csak a nevelőkön is ott lóg a fegyver egész nap, meg nem is életszerű.

Ráadásul ha megint olyan lenne, mint a vadnyugaton, hogy mindenki oldalán ott lóg a Colt, de legalábbis egy kis négycsövű van a retikülben, akkor is lehetne találni olyan helyszínt, ahol hasonló tömegmészárlást lehetne rendezni. Igen, pont ott, ahol a legkisebb számban és sűrűségben fordulnak elő fegyverek - óvodák, iskolák, kórházak - őket tennénk célponttá. Nyilván senki nem fogja megtámadni a helyi lőteret, vadászházat, a helyi rendőrkocsmát, vagy a Szituációs Lövészek Nyári Felzárkóztató Táborát.

@lokkoLori: lehet, hogy én vagyok túl egoista, de én üvöltöztem volna, hogy háromra mindenki kiugrik, számolok háromra és aztán végighallgatom fekve, hogy hogyan kaszálnak le belőlük 6-8-at... de ez már megint a székben hátradőlve nyugodtan végiggondolt történet és nem az éles helyzet, amiben nem csak az aduk és az ászok és jokerek, de az összes lap a támadó kezében van.

Lurian 2011.07.25. 14:00:49

@lokkoLori: Szerintem az atlagnak az elott robban ki a mellkasa, mielott rajon, hogy a szomszedja azert dolt el, mert hianyzik a feje... Viszont 80 embert ott konkretan le kellett vadaszni: uldozni a menekuloket stb. Szoval ez eleg mas helyzetet teremthetett. Plusz az uszok koze is belott. Eleg tudatosnak tunik a dolog. Eleg hidegverunek. Ha ez volt, akkor gyorsan olt. Nem hiszem, hogy volt mod osszehangolodni...

akkor most mi van? 2011.07.25. 14:11:02

@Lurian: csak amikor mi dugóspuskáztunk, akkor a felnöttet elvitték 2 évre élesben katonáskodni, megkapta a militarizmusadagját aztán örült, hogy nem hall róla többet:) aki meg élvezte az maradt egyenruhában ha akart.

A lényeg, hogy minum egyidős az emberiséggel a háborus játék, nem az FPS-ek megjelenése óta létezik.

akkor most mi van? 2011.07.25. 14:16:05

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Persze, hülyén néz ki, ha fegyver van a nevelőnél, kérdés mi néz ki hülyébben, a fegyveres nevelő, vagy a gyásztávírat. Jelenleg ugy tűnik, a hivatalos álláspont szerint a nemzeti gyász kevébé kínos mint a szabad fegyvertartás lehetősége.

bullseye 2011.07.25. 14:19:29

Ami a szervezett lerohanást illeti, játszatok párszáz kört az ingyenes World of Tanks-szal, és rájöttök, hogy nem működik. A virtuális tankjukat sem merik kockáztatni legtöbben, nemhogy az 1 db valódi életüket...

lokkoLori 2011.07.25. 14:24:11

@bullseye: és ha a helyzetben a szervezett lerohanás a valódi túlélés EGYETLEN eszköze?

okostojgli (törölt) 2011.07.25. 14:49:59

@akkor most mi van?: "Felhivnám a "gyilkolászós játék gyilkolásra nevel" droidok figyelmét"

Konkrétan kiét?

"Ja igen. Ilyen mértékü tömeglelövöldözést nehéz elképelni olyan országban, ahol szabad a fegyverviselés"

Ja igen. Zebrán történő balesetet nehéz elképzelni olyan helyen ahol alul- vagy felüljáró biztosítja a biztonságos átkelést.

okostojgli (törölt) 2011.07.25. 14:51:49

@akkor most mi van?: "a fegyveres nevelő, vagy a gyásztávírat"

Ha ezek az opciók akkor a táborban valszeg egy darab gyerek sem lett volna.
Soha semmilyen táborban nem lenne egy darab gyerek sem.

akkor most mi van? 2011.07.25. 15:00:14

@okostojgli:
Ja, az utcára se mennek ki emberek mióta a rendőrök fegyveresen szaladgálnak.

nemjogasz 2011.07.25. 15:27:40

@Lurian: szerintem normális (azaz nem súlyos elmebeteg, pl skizofrén) tini fejében most sem fordul meg az a gondolat, hogy csak úgy kinyírná a haverját.
"Nem mondom, hogy mindenki pszichopata lesz, es azt sem, hogy feltetlenul gyilkos, de hogy adott helyzetben konnyebben nyulsz az eroszakhoz, az biztos"
Mi alapján vagy benne ilyen biztos? Mi erre a bizonyíték? Erre mondtam, hogy nem sikerült ezt hitelt érdemlően bizonyítani. Az nem érv, hogy az ellenkezője sem bizonyított, mert ennyi erővel bármit tényként állíthatnánk. Az, hogy a videójáték erőszakossá tesz, maximum egy hipotézis, erre alapozva nem lehet állitani, hogy "káros" lenne a számítógépes játék.

"Tilcsák Bea"=tilcsák be a ..... pontok helyére jöhet bármi

Laciii 2011.07.25. 15:50:11

@lokkoLori:
Elfutni - elbújni, megvárni míg másokat lőve elfogy a lőszer, halottnak tettetni magad ... nehéz ezt így százalékra kiszámolni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.07.25. 15:58:14

@lokkoLori: akkor sem. Ld. a world of tanks példát, vagy mondhatnám én a Planetside-ot (úgyis mindig azzal jövök...). Lehet, hogy 10 másodperc múlva újraéledsz, de akkor sem fognak neked berongyolni random játékosok azon a k*baszott ajtón, amit a túloldalon csak 4-5-en tartanak, kint meg kb. 15-en szambáznak (és nem egy lövés-temetés a játék tempója, hanem kb. 2 mp folyamatos találat kell egy halálhoz, tehát egyetlen roham elsöpörné őket).

Egészen más, ha hozod a csapatod és 10 ember egyetlen irányítás alatt bemegy és előretör, mint a lemmingek. Egy-két ember elhullik, szoba elfoglalva.

A valóságban viszont nem a kill/death ratio-t kell félteni, hanem az egyetlen életed és testi épséged. Nincs irányítás. Nincsenek a tömegben kijelölt vezetők. Nincs tréning, hogy hallgassanak rád. Amíg van ott más ember, addig a csodavárás van, hogy valaki majd csak tesz valamit. Miért pont én?

Hát ezért nem rohanják le sehol az ámokfutókat. És légy erős, te is elszaladnál. Vagy üvöltöznéd a parancsaidat, míg oda nem lép a fegyveres és ki nem táraz rád.

themikka87 2011.07.25. 20:12:08

Elolvastam, megértettem, elgondolkodtam. A vitába meg nem szállnék be, mert egyrészt egy sokszor lefutott kör újabb sajnálatos aktualizálása, másrészt mert nem szándékozom Breivikhez hasonlóan önkényesen kinyilatkoztatni, mi is lenne "A" "helyes" megoldás..

Szomorú az áldozatok és családjaik oldaláról és onnan meg pláne, (amit itt már fentebb mások is leírtak,) hogy a halálukból már megint minden oldal a saját igazát próbálja meg igazolni.

(Pl. mikor megtörtént a robbantás és elkezdtek szállingózni az egésszel kapcsolatban a hírek, egy nagy Norvégia-fan külföldi ismerősöm egyből kipakolta a Facebook falára, hogy "muszlimok haza" és hosszú vita kerekedett, míg ki nem derült, hogy nem is egy kaftánkamikaze, hanem ez a mosolygó, szőke vikingcsíra volt a tettes.. Ennyit a részinfók félremagyarázásáról..)

lokkoLori 2011.07.25. 23:11:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
én is csak zárt helyen tartom ésszerűnek a lerohanást ... és sajnos van egy elmebeteg természetem, ha fenyegetnek ...

Lurian 2011.07.26. 01:40:01

@akkor most mi van?: Na ja, szerette is mindenki. A haboru telleg "eleg" osi foglalkozas. (Inkabb kurvazott volna mindenki, az is kb akkortol ered...) Nem tudom, nem tudok okos lenni. Szerintem a gyerekkori felfokozodo agresszio (ha nem vezetik le), bizony kitorhet, es tovabbra is mondom, hogy a jatekok nem nyugtatjak meg az embert. DE (!) tegyuk hozza, hogy en nem a jatekokat okolom, csak ugy gondolom, hogy azok is reszei a faktornak, es (szerintem) nem annyira elenyeszo reszei, mint azt a jatekosok nagy tobbsege (arra hivatkozva, hogy o sem gyilkos) allitja.

Lurian 2011.07.26. 01:41:24

@lokkoLori: Akkor 80-ból 80-nak hianyzik hozza a lelekjelenlete, hogy ezt felismerje.

Lurian 2011.07.26. 01:53:32

@nemjogasz: Ezzel vitatkoznek. Pl minden gyereknek van egy allatkinzos korszaka. Automatikusan. Barmelyik pszichologia konyvben szerepel. Nagyon kicsi vagy meg, de ki akarod probalni az allatok turokepesseget. Nagyjabol ekkor van az is, hogy a gyerek fajdalmat akar okozni a szulojenek (csipkedi, utoget), hogy megnezze a reakciot. A tinik jo resze az ongyilkossaggal is foglalkozik, de halistnnek sohasem jut el a megvalositasig - megis a legtobbol normalis felnott lesz. Vegyuk csak pl a ket gyilkos kaposvari kozepiskolast. Agyonvertek a tarsukat valami mondvacsinalt indokkal, aztan elrejtettek a testet. Mindemellett rendezett csaladokbol jottek, es - ugy tunik - meg csak pszichopatak sem voltak. Persze nem hiszem, hogy szamitogepezes kozben jott az otlet, de en tovabbra is azt mondom, hogy a szamitogepes jatek az egyik osszetevjoe manapsag a problemanak. (Ugy is vehetjuk, hogy helyettesiti a kozepkori emberegetos/ kannibalos/ akarmilyen Grimm-mesek vilagat.) A szazalekokon termeszetesen lehet vitatkozni. Egyebkent bizonyitek a legtobb, megfoghatatlan lelki betegsegre sincs, max valoszinusithetjuk, hogy XY majd egyszer gyilkos lesz, tekintve az elethelyzetet. Manapsag senki sem fogja azt mondani, hogy "en azert oltem, mert egesz nap CS-ztem", ahogy azt sem fogod hallani, hogy "en azert oltem, mert pszichopata vagyok" (hacsak vedekezeskeppen nem). Tenyszeru bizonyitek sohasem lesz. Elmeletek meg mar vannak egy ideje.
Ez a tilcsak bea- dolog de nem esett le! :-))

DnP 2011.07.26. 08:09:56

Na a Tv2 reggeli vilagszinvonalu musora 7tol errol szol. Hozza nem ertes a kobon... Meg szavazni is lehet rola. A masik sztori dumdum golyo. "nagyon pontosan lehet loni vele" :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.26. 08:22:55

@lokkoLori: Csak a bugyuta FPS játékokban állítja meg a 30-as gépágyút is fa vagy olajoshordó. Nincs olyan, hogy fedezék. A hétköznapi életben található "fedezékek" nagy részén még az 5.56-os lövedék vagy a 9 mm pisztolygolyó úgy megy át, mint kés a vajon. A 7.62-es Kala lőszerrel téglafalat lehet bonta. A sínszál keskeny részét még 50-100 méterről is átmegy. Egy 30-40 centis tömör fatörzs meg sem kottyan neki.

Nos, hová mész "fedezékbe"...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.26. 08:30:29

@akkor most mi van?: Finnországban gyakorlatilag bárkinek lehet fegyvere. Viszont a fegyver birtoklása és viselése az két külön dolog...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.26. 08:34:00

@molnibalage: Persze Finnország nem Norvégia, de lehet hogy hasonlóak a jogszabályok. Nem tudom.

Laciii 2011.07.26. 09:32:42

@Lurian:
A gyilkosok 98%-a evett már kenyeret!!!
Ha valami ami csak az emberek 0,000001%-ra hat annak bizony ELENYÉSZŐ hatása van, mert valami MÁS KOMOLY kattantság miatt van csak bármi hatása.

dragon83 (törölt) 2011.07.26. 11:02:52

>katonai szimuláció
>Modern Warfare 2

Jó tudni, hogy amellett, hogy őrült volt a srác, még a játékokhoz sem értett.

anarch 2011.07.26. 14:10:46

@DnP: Nem volt szüksége pontos lövésre. Rendőregyenruhában volt, maga köré gyűjtötte az áldozatait majd tüzet nyitott. A földön fekvőket utána pedig közvetlen közelről lőtte fejbe. A sziget, ahol volt kb 1km-re van a szárazföldtől, viszont a víz elég hideg lehetett, a levegő hőmérséklete 10-12C volt. A sziget nem túl nagy: 0.1km2 (ld. wikipedia és G maps), és csak hajóval közelíthető meg, illetve hagyható el. Szóval nem volt túlzottan nagy szüksége pontos lövöldözésre, ez egy előre megtervezett, hidegvérű és könyörtelen mészárlás volt. Az hogy a golyókat megreszelgette szerintem csak még jobban alátámasztja ezt. Több fegyvere is volt egyébként, volt ami legálisan.

Azt se felejtsük el, hogy 9 (!) éve készült rá, gyakorlatilag ez volt az egész élete.

anarch 2011.07.26. 14:17:55

@molnibalage: www.gp.se/nyheter/varlden/1.684007-omstritt-gevar-vid-dodsskjutningarna

Egy cikk a fegyverről amit használt, svédül van, szóval google translate-el olvasd. Az indexet még nem érte el a hír... A lényeg, hogy egy félautomata fegyvert használt, amit vadászatra és sportlövészetre engedélyeztek, egyébként meg sok volt belőle mert régebben a hadsereg használta. Absz nem értek hozzá, csak idézek a cikkből, szóval inkább azt olvasd el :).

Laciii 2011.07.26. 14:42:39

@anarch:
Ha jól értem a TV2 hozzáértését kritizálta.
Ez viszont még egy olyan ami játékból nem tanulható, sokan azt se tudják miért van ott az AP, FMJ ... pláne azt, hogy a valóságban hogyan is néz ki.

TickTickBoom 2011.07.26. 15:32:08

Eléggé off meg talán nem is helyénvaló ilyet kérni, de tisztelt szerkesztők, posztolhatnátok valamit már, akármilyen csipcsup vicces apróságot, mert a szívem szakad meg minden alkalommal, amikor ránézek a kedvenc blogomra, ahová napi 2 perc vidámságért járok, és a legutolsó poszt ez a szörnyű tragédia. A többiek mindent elmondtak már, amit esetleg én is szerettem volna, nagyon megrázott, és minden alkalommal kicsit újra megráz, mikor itt járok. Remélem, a kérésem nem tapintatlanság.

Lurian 2011.07.26. 17:04:54

@Laciii: En ennyi nullat nem irtam. :-)) De tovabbra is hangsulyozom: en eddig sem azt mondtam, hogy ez az allat a jatekok miatt lett gyilkos, hanem, hogy a jatekok miatt is (!!!) lehet gyilkos valaki. Tehat nem hagyhato figyelmen kivul a jatekok szerepe sem. Azzal meg ezentul is vitatkoznek, hogy a szamitogepes jatekok hatasait lecsokkentsuk a villamcsapas, es a villamcsapas kozben torteno capatamadas valoszinusegenek szintjere. Faktor es kesz. A szazalekokon meg ugysem erdemes vitatkozni, mert azt egyikunk sem fogja tudni meghatarozni, az tuti.

hancu 2011.07.26. 17:08:14

@TickTickBoom: Cégünk mindig az ön rendelkezésére áll, asszonyom.

Lurian 2011.07.26. 17:12:23

@anarch: Basszus eppen ez a gondom nekem is az egesszel. A csoka nagyon profin megszervezte/ tervezte. Egy igazi Hannibal Lecter a maga nemeben. Ha ennyi kitartast/ agyat valami jora hasznalt volna fel... Igy meg csak egy beteg f@szrol beszelgetunk mar par napja.

Laciii 2011.07.26. 17:48:35

@Lurian:
Csak mert te azt mondod?
Nagyságrendileg annyi az esélye, hogy egy játékos gyilkos lesz, mint hogy valakibe bele csap a villám és meghal, ráadásul első esetben a játék szerepe egyáltalán nem bizonyított, sőt sokkal nagyobb arányban lesz olyan gyilkos aki életében nem látott FPS-t, mert olyan nyomorban nőt fel, hogy víz se igen volt.
A TÉNYek nem mutatnak semmi összefüggést. A százalék meg pont azért számít, mert a 0,00001% az nem faktor és kész.

Lurian 2011.07.26. 18:57:04

Az elozo beirasomat torolte a rendszer, szoval csak par pelda, 2 perc keresgeles utan.

www.youtube.com/watch?v=RqZMew1OjwU&feature=related

www.youtube.com/watch?v=1Q4Ut761FQE&feature=related

www.youtube.com/watch?v=NThK_lYOsqQ&feature=related

www.youtube.com/watch?v=sw0TNfIsgMI

www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc

Cseszheted a statisztikakat, ha az egyik ilyen suttyonal csavarhuzo van, te meg belesz@rsz a WOW jatekaba... Jo osszefugges-keresgelest.
Mert en azt mondom...

brump 2011.07.26. 20:07:00

Nem tudom, mennyire szerencsés így kiragadni pár oldalt az ezerötszázból. A számítógépjátékoknak kábé annyi közük lehetett az ámokfutáshoz, mint teszemazt a luxusprostinak - ennyi erővel őt is lehetne épp hibáztatni érte.

Ami kiderült végül is, hogy keresztény fundamentalista az illető, aki egy szélsőséges terrorakcióval próbálta meg felhívni a figyelmet a zűrzavaros eszméire - amelyekre enélkül a kutya se lett volna kíváncsi.

Könnyen lehet, hogy csak holmi súlyos kisebbrendűségi komplexusa dolgozott a háttérben.

Lurian 2011.07.26. 21:51:54

@brump: En nem azt akartam ezekkel a jutubos linkekkel bizonyitani, hogy ez a csavo a szamgepezes miatt lett gyilkos, hanem azt, hogy aki agressziv szamitogepes jatekokkal jatszik, annak valamivel nagyobb az affinitasa, hogy ilyesmit csinaljon. Hangsulyozom, hogy itt nem arra gondolok, hogy valaki gepezik, aztan egyszer csak eszebe jut, hogy meg kene olnie 80 embert. A fenti videokban szereplo csokak egy reszerol viszont akar fel is tudnam tetlezni, hogy hirtelen felindultsagukban artsanak valakinek. Es hat amilyen gyorsan lehetett talalni ezeket a videokat (es hany esetben nem all ott senki kameraval) nekem azt mutatja, hogy a dolog nem annyira ritka/ elszigetelt mint ahogy itt par hozzaszolasban megjelent. En altalanossagban beszelek az ilyenekrol, es nem konkretan a norveg pszichopata tettenek okakent. A videokban szereplo kolykok nagyresze tul fiatal ahhoz, hogy ez nala mara mar beerjen, de varjunk csak par evet, es utana terjunk vissza a temara! (Nem mellesleg, gondolom barmelyik LAN party-n elofordulhat nemi atrocitas, de nezzunk szembe a tenyekkel, itt jatekokrol van szo/ kene, hogy szo legyen.) Ja, es fentiek nagyobbik hanyada WOW-os video volt, ami meg a kevesbe agressziv cucc.

brump 2011.07.26. 22:42:25

@Lurian: Nem tudom, hogy mit akartál bizonyítani (nem néztem meg a linkjeidet, ne haragudj, nem izgatott fel az ajánlat ;-)), sőt még csak nem is neked írtam, hanem általánosságban véve fogalmaztam meg a véleményemet az egész dologról.

Persze, nyilván van abban némi elnagyolt összefüggés, hogy az agresszívabb természetű emberek az agresszívabb természetű játékokhoz (is) eleve már jobban vonzódnak; de igen naiv elképzelés volna azt hinni, hogy a játékipar "szabályozásával" majd erre visszahatást lehet elérni. (Az összefüggés nem ok-okozati, hanem tüneti.)

Lurian 2011.07.26. 23:17:57

@brump: Bocs, aszittem arra irtal. :-)) (Az egoizmus ugye. :-)) )

Egyebkent szerintem a jatekipar mar majdnem szabalyozhatatlan. A 18-as karikaval ellatott jatekokat is megveheti barki, plane letoltheti, ha meg ott a karika, akkor szinte mindent elbir. (Witcher 2 - nap csaja egy cikkel lejjebb. :-)) Es hat az meg hol van a mindenhez kepest - de persze Sammy Fox C64-es pokerenel azert kicsit minosegibb. :-))

Laciii 2011.07.27. 09:51:06

@Lurian:
"anem azt, hogy aki agressziv szamitogepes jatekokkal jatszik, annak valamivel nagyobb az affinitasa, hogy ilyesmit csinaljon"
Miért??? Afrikában nagyságrendekkel több a gyilkosság meg a nemi erőszak pedig nagyságrendekkel kisebb, sok helyen nulla az erőszakos média-játék hatása.

Az hogy az agresszív hülye meg milyen játékot választ az nem a játék hanem a hülye hatása.

Lurian 2011.07.27. 10:17:16

Azt kell latni, hogy a szamitogepes jatek az egyik stimulalo, ami felhergel/ felporget/ lenyugtat/ akarmi. Regen volt mas, ami ugyanezt a hatast (vagy hasonlot) valtotta ki. Afrikaban megint mas van. (Ugy tunik az hatasosabb lehet, de ott ugye adjuk hozza a "tarsadalmi" felepitest, a torzsi/ vallasi ellenteteket stb.) Erre irtam, hogy a szamitogepes jatek sok esetben felhuz az egekbe. Ideges leszel, csapkodsz, es ha abban az allapotodban valaki nem azt mondja, amit hallani akarsz, akkor robbansz. Ha mar Afrika - ott meg esetleg betolsz valami drogot, aztan jon valaki, aki azt mondja, hogy a szomszedod es a csaladja a satan. Te atmesz, es szetvagod machetevel. A "szer", ami felhuz, mas, a vegeredmeny akar hasonlo is lehet. En alaphelyzetben egy tok nyugodt ember vagyok, de oka van annak, hogy mar nem jatszom a Need for Speed-del. Szimplan annyira felcseszett mindig, hogy csapkodtam, es karomkodtam mint egy kocsis. Magamon es a barataimon is tapasztaltam mar, hogy mennyire ki tudunk vetkozni magunkbol, ha jatekrol van szo. Ebben a dologban viszont azok a kiveteles emberek, akik nem huzzak fel magukat. Mindegy mi valtja ki az agressziot. A vegeredmeny szamit. Ami fontos, hogy az emberek nagyreszeben a felfokozott allapot - jo esetben - csak percekig tart, aztan lenyugszanak. A gond azzal a nehannyal van, aki nem. Ok az igazi potencialis veszelyforrasok. Hogy ezt az allapotot jelenleg egy szamitogepes jateknak koszonhetoen viszonylag hamar eleri az ember az teny (lasd fenti videok). Nem az a fontos, hogy jatek. Lehetne az gumicukor is. A vegeredmeny szamit.
(Hasonlatkeppen: az emberi tortenelem soran alt. nem sok minden valtozott. A celok ugyanazok, max az eszkozok masok, mint 5000 evvel ezelott. A stimulaloszerek is valtoztak, de az ok/ cel ami miatt hasznaljak oket ma is ugyanazok.)

Laciii 2011.07.27. 13:54:24

@Lurian:
De akkor meg mégse számít a játék ha helyette jó egy focimeccs, kártya, csilingelő pörgettyű...

Lurian 2011.07.27. 14:25:05

@Laciii: Vegulis nem. Az csak egy mod. Az eppen aktualis mod, hogy az ember felporogjon. 5-10 ev mulva majd lesz mas. Eppen most a szamgepes jatekok reneszanszat eljuk. Eleg nagy a befolyasuk az eletunkre (idobeosztas/ kapcsolatok/ penz stb.), de amint helyettesitodnek massal, majd az veszi at a szerepuket. En ezert nem (sem) okolom kozvetlenul a jatekokat.

nemjogasz 2011.07.27. 17:44:30

@Lurian: na látod, például ezekkel a videókkal azt is bizonyíthatod akár, hogy az eleve agresszívabb kölykök játszanak többet "erőszakos" játékokkal. Amit állítasz, arra bizonyíték kéne, méghozzá rendes, tudományos igényességű.
A kaposvári esetet nem ismerem, de biztosan volt ott is valami "ésszerű" indíték, mert normál belátóképességű ember (tudja, ha megöl valakit, börtönbe kerül) nem fog csak úgy kíváncsiságból, heccből megölni valakit.
Amúgy, még ha el is fogadnánk, faktor is lehet a gépezés (ami szerintem nem), akkor is van kb 500 olyan faktor, ami sokkal-sokkal fontosabb. (család, barátok, anyagi helyzet, életkilátások stb...)

Lurian 2011.07.28. 00:33:25

@nemjogasz: Na jo, de hol mondtam en, hogy az a legfontosabb faktor? Csak annyit mondtam, hogy osszetevo. Szerintem. Egyebkent a pszichopatizmusra pl. van egy total jol megfoghato, akar szamokkal lemodellezheto elmelet? Nem hiszem. Ez akkor azt jelenti, hogy pszichopatak nincsenek? Es ha van ilyen, akkor miert nem lehet a pszichopatizmusra valo hajlamot kiszurni mar gyerekkorban legalabb 80%-os valoszinuseggel? Miert csak tippelget a pszichologia? A lelki problemakat feltaro tudomanyok a legtobb esetben talalgatnak. Max azt tudjak allitani, hogy valaki esetleg gazos lehet ha felno. Lehet, hogy tudomanyos igenyessegu elmeletet kapsz, de jo ha annak 30%-a valosul meg a legvegen.
Egyebkent az eleve agresszivabb kolykoket is jo lenne megnezni normal elethelyzetekben, illetve az "atlagos" kolykoket egy pc elott. Csodalkoznek, ha nem lenne atfedes agressziv es atlagos kozott... Ja, es hat ha az agresszivebb sracokbol ezt hozza ki a jatek, akkor maris igazam van abban, hogy bizonyos embereknel az eroszakos jatek maris jelentosebb faktorra lep elo, azaz akar meghatarozo is lehet. (Nem mindenkinel.)
A kaposvari esetben pedig ket iskolas agyonvert egy masikat, a testet pedig elrejtettek. Az egyik apja rendor volt, a masike ugyved. Az aldozattol nem vettek el semmit, a srac csak "zavarta oket". Egyik elkoveto sem volt elmehaborodott, elviekben normal belatokepesseggel rendelkeztek mindketten.

Circus 2011.07.28. 16:17:20

@Dömper Ármánd:
Ó.
Úgy látom, elevenre tapintottam - csak nem érintett?

Képzelje, beszéltem - többel is. Olyan 7-8 évessel is, aki ezzel játszott, akkor fogalmazódot meg bennem, amit leírtam.

Azon felül van óvónő ismerősöm, párszor beszélgettünk a témáról.

Sőt, még VOLTAM is kisgyerek. Lehet, hogy én vagyok a hülye meg a perverz, de évente átlag 20 percnél többet nem szeretek fps-sel emberre vadászni. Nem jön be.

Azon elgondolkodtatok, miért küldenek általában tizenéves hímnemű katonákat a háborúba? És miért van az, hogy minél több bevetést él meg, annál _kevésbé_ akar majd harcolni?

Na, EZT nem lehet a számítógéppel szimulálni. Az indirekt hatásokat.

Azt nehéz feldolgozni, hogy a számítógépes halomragyilkolós játékok bár közvetlenül nem tanítanak meg lőni, de érzéketlenné tesznek?
Ember = célpont.
Normális aggyal ezt fel lehet dolgozni, de elég egy idióta, aki ilyet művel.

nemjogasz 2011.07.28. 16:32:44

@Lurian: persze, én meg azt mondom, hogy szinte bármi lehet összetevő. Az is, hogy szerinte csúnány nézett rá valaki az utcán. Ha a gépezés összetevő is, annyira minimális hatású, hogy ha ezt szablyozni kellene, akkor gyakorlatilag minden hétköznapi tevékenységet szabályozni kellene.
Lehetne kísérletileg is igazolni az elméletedet, pl statisztikai módszerekkel. Mondjuk, megnézni az erőszakos bűncselekményt elkövetők arányát a játékosok és a nem játékosok között is. Ha azt kapjuk, hogy nincs különbség, hogy ennek a faktornak a megléte vagy megnem léte teljesen lényegtelen, mivel más hatások sokkal erősebben hatnak a viselkedésre. Olyat pedig "szabályozni" nem érdemes, aminek nincs hatása.

nemjogasz 2011.07.28. 16:44:18

@Circus: érzéketlenné a híradóban földrengés/árvíz/cunami stb. természeti katasztrófa után bemutatott, oszló hullák, amik valódiak, vagy a részeg/ájult/halott hajléktalanok fölött átlépő tömeg, azok lehet, hogy érzéketlenné tesznek. Képekre klikkelgetni, az nem hiszem. És ne gyere azzal, mint valaki más, hogy a mai játékok "hiperrealisztikusak" mert kurvára nem. Nem keversz össze egy rajzolt figurát egy valódi emberről készült fotóval, úgyhogy nem az.

Lurian 2011.07.28. 16:56:14

@nemjogasz: Es en ezzel egyet is ertek. Nem azzal vitatkozom, hogy a szamitogepezesnel nincs erosebb osszetevo (csalad, kornyezet, iskola stb), sokkal inkabb azzal, hogy a szamitogep hatasat a nullahoz kozelitsuk. Szabalyozni termeszetesen nem lehet, nem erdemes, es nem is szabad. Ha mindent az ember szajaba tolunk, akkor 1984. Viszont az altalad emlitett felmerest en meg eltolnam kicsit. Nagyjabol 5-10 evvel, mert az igazi jatekos generacio meg csak novoben van. Egyelore meg arrol is megoszlanak a velemenyek, hogy a cigi 100%-e, hogy rakot okoz?

Dömper Ármánd 2011.07.28. 18:07:24

@Circus: 35 éves leszek idén.

A fiatal katonák példája, pont amellett megfelelő érv, hogy a fiatalok igenis tudnak különbséget tenni a játék és a valóság között, hiszen ha nem így lenne, akkor ugyanúgy élveznék a valós ölést, mint a virtuálisat. Random óvónők magánvéleménye, pedig pont annyira nyomós érv, mint a nagymamám bármelyik magánvéleménye. Az pedig, hogy a számítógépes játékok érzéketlenné tesznek, csupán egy kitaláció, nem tény, így nem érv. Az pedig végképp nem érv, hogy ön mit szeret és mit nem és az sem, hogy nem képes elfogadni, hogy vannak olyan emberek, akik nem olyanok, mint ön, még akkor sem, ha ezt személyes sértésként éli meg.

Úgy nem lehet valami mellett vagy ellen érvelni, hogy önkényesen kiválogatunk néhány nekünk tetsző tényt vagy emberek szubjektív véleményét, ezt az egészet megtámogatjuk néhány légből kapott fantáziálgatással, az elméletünknek ellentmondó tényekről pedig nem veszünk tudomást.

Circus 2011.07.28. 21:57:56

@Dömper Ármánd: Tisztelt Ármánd, örülök, hogy normálisan is lehet Önnel beszélgetni, messze túl a személyeskedően beböffentett valamin.

Random óvónő a gyermekekre kifejtett külső hatásokról szóló bármilyen nemű észrevételének jobban hiszek, mint az itteni vitának. Ő ért hozzá, míg várhatóan sem Ön sem én - nem.

Vállalom, én vagyok a perverz. Én stratégiát játszom és továbbra sem élvezem a (virtuális) gyilkolászást (sem).

Sajnos, amire gondolok, az továbbra sem jön át. Mindegy.

Circus 2011.07.28. 22:06:06

@nemjogasz: nyilván NEM ugyanaz, ez nem kérdés!

Elkerülte mindenki figyelmét, hogy NEM azt állítottam, hogy MINDEN fps játékos potenciális gyilkos, mindössze azt, hogy ezek a játékok segíthetnek a kevésbé kiegyensúlyozott elmék bekattanásában - lásd ezt a norvég idiótát.

Ja, mégvalamit - úgy jöttem ide vitázni, hogy tudtam, nagyjából mire számíthatok egy számítógépes blogon.
Nyilván - és ezzel nincs is semmi gond :)

Mindössze kettő dologra hívnám fel a figyelmet:

1, mi a címe a blognak? CoD-val EDZETT ... a tömeggyilkos. Ez amúgy is tény, bevallottan.

2, miután nem értek hozzá, nem tudom a címét, csak hogy létezik az a játék, amit az USA hadserege kiképzésre használ. Vagy ők fejlesztették ki? Mindegy, ez azt hiszem, megint önmagáért beszél...

Circus 2011.07.28. 22:09:29

Ja, mégegy - elég öreg (majdnem 40) lévén én arra emlékszem, amikor a Bruce Lee filmek nyomán elszaporodott a nunchaku-gyártás, és miután pár gyerek komolyan megsérült némi verekedésben, valamint sikk lett nunchakuval suliba járni, rendőri közreműködéssel és igazgatói intő/kicsapás terhével kellett rendet teremteni. Ez egy budapesti általános iskola volt.
ENNÉL tényleg jobb a virtuális haddelhadd.

pitaa 2011.07.28. 22:53:09

öcsém... ez az ember nem attól lett hülye, hogy játszott, hanem eleve hülye volt, és játékoktól függetlenül is megcsinálta volna ugyanezt. nevetséges mindig a játékokat okolni mindenért. a másik dolog meg hogy valahogy mindig ilyen vadász-lövész-íjász-fegyverbuzikból lesznek ámokfutók (lásd a magyar gyerek), nem lehet, hogy inkább azokat kellene jobban ellenőrizni, akiknek fegyvertartásit adnak?

Laciii 2011.07.29. 09:51:34

@Circus:
1. Ezt egy _őrült_ írta. Ja nagyon jól felkészít, fegyvertelen gyerekek ellen, amint jöttek fegyverrel megadta magát rögtön.
2. Tényleg nem értesz hozzá, egyébként america's army, de nem kiképzés, hanem propaganda.

Discoveryn bármelyik katona elmondja, hogy az emberölésre nem lehet felkészíteni semmivel, az is simán leblokkolhat élesben aki a valódi kiképzésen a legjobbak között van.

Senki nem költene rendes kiképzésre (éles fegyver/lőszer drága, Real Action Marker sem olcsó) ha egy PC-n/konzolon ki lehetne képezni valakit.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.29. 14:59:36

he, milyen már önöző kommenteket olvasni egy játékblogon :) és egyik sincs még 40...

Tryptich 2011.07.29. 17:16:32

"Az internetes közösségépítés és a féligazságok korában pedig rengeteg fiatalnak jelent megnyugtató menedéket az alternatív univerzum, amelyben a tiszta, fehér faj hamarosan győzelmet arat a közéjük beszivárogni igyekvő, gyanús bőrszínű és hülye ruhákban parádézó idegenszívűeken."

Azért örülök, hogy a lányoknak is lejött a lényeg.

cotcot.hu/cikk/2011/07/29/tomeggyilkos-vagy-maganyos-hos

Skulo2 2011.07.29. 19:39:53

Egy kis apróság, mert annyi hülyeség és értelmes hozzászólás van már itt, hogy nehéz igazán újat hozzátenni.
1984-ben még nem volt AD&D Démonmac1, D&D volt faji alapú HD-vel. :P :)

Circus 2011.07.29. 23:49:36

@droid_: nem én kezdtem a sértegetést :)

@Laciii: azt hiszem feladom... Itt nem arról beszélek, hogy MINDEN fps gyilkoskiképző, hanem arra, hogy igenis kihozza az emberből az állatot, de az jó eséllyel, általában gyorsan lecseng. Van viszont pár idióta, azoknál felerősíti a lelki bajait. Az meg, hogy ez a barom fegyvertelen gyerekeket mészárolt le, ez kb a gyávaságát bizonyítja. Vajh miért nem ment mondjuk zsoldosnak Afganisztánba/Irakba/stb?

Egyébként arra miért nem válaszol senki vajon, hogy tényleg teljesen normális dolog, akár csak játékból is, emberekre vadászni?

Laciii 2011.08.02. 11:05:43

@Circus:
"Egyébként arra miért nem válaszol senki vajon, hogy tényleg teljesen normális dolog, akár csak játékból is, emberekre vadászni?"
Igen, normális, az gyanús aki gyerekként nem veszekedett egy bottal a kezében, hogy "de én lőttem előbb".

1. De igen, pont arról beszéltél, hogy kiképzésre használta.
2. Feltűnhetett volna, hogy alapból kattant volt és az alapján választott játékot, nem fordítva.

Circus 2011.08.02. 21:31:32

@Laciii: oké, én megrekedtem a számháborúnál, tehát buzi vagyok.
Vagy az már vadászat, és mégse?

A többiben nagyjából egyetértünk.

Laciii 2011.08.03. 12:41:09

@Circus:
A gyanúsat úgy értettem, hogy lehet psziho :)

A számháború ugyanaz, mint az online FPS, virtuálisan levadászod a másik embert, sőt még valódi vér is folyhat a szúnyogoknak "hála" :D
süti beállítások módosítása