HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

És akik a szombati Jeroen Tel-koncert előtt a levegőt rontják...

2010.12.01. 16:40 Stöki

Mint múlt héten meghirdettem, Jeroen Tel, az egyik leghíresebb C64-komponista Budapesten koncertezik szombaton, a Pixelhősök című könyv bemutató partiján. Akkor többen kérdeztétek, hogy a koncert és egyéb jóságok (például kiállított és kipróbálható régi játékok) előtt pontosan kik fognak a színpadon észt osztani. Megkaptam a meghívottak listáját, íme:

Két kerekasztal-beszélgetés lesz délután öttől, az egyik játékújságírás témakörben, olyan kétes hírű alakokkal, mint Bear (Guru), CoVboy (na, őt nem kell bemutatni senkinek), Bognár Ákos alias Mr. Chaos (Mikrovilág, PC-X), Lám Gábor alias Del (PC Guru, ZED), Martin (576 Kbyte, 576 Konzol) és Zolee (576 Kbyte). A második kerekasztal szabadabban csapongó észosztás lesz játékokról, ebben részt vesznek: Képes Gábor (Magyar Műszaki és Közlekedései Múzeum), Kömlődi Ferenc jövőkutató, Beregi Tamás író (a Pixelhősök szerzője), valamint két briliáns elme: Hanula Zsolt alias Hancu és Stöckert Gábor alias Stöki. Annyit ígérhetünk, hogy mi minden körülmények között az operában leszünk a józan észt fogjuk képviselni a régenmindenjobbvolt és a játékháromdébenazigazi között. Gyertek el, jó lesz.

25 komment

Címkék: buli jeroen tel pixelhősök

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr522486425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RTSnip 2010.12.01. 17:11:30

Na ez durva! Ez kb egy kihagyhatatlan buli, amire várok vagy 20 éve, és nem tudok ott lenni b+. Remélem lesz az eseményről vaskos média anyag.

eClipse 2010.12.01. 18:17:34

Na ilyenkor utálom, hogy nem pesti vagyok. CoVboyt élőben megszemlélni, meg Zolee-t is, nagyon komoly lenne. De azért Martin kopasz feje sem lenne semmi, mint anno a Szív Tv-ben:D
Aki megy annak jó szórakozást, jah és Stöki legyen arról is post, hogy mi volt ott, a hozzám hasonló vidékiek kedvéért!
(kis személyes megjegyzés, hogy a megalakulás óta olvasom folyamatosan a blogot, de ez a post most először megnyilatkoztatásra késztetett:))

copass 2010.12.01. 18:28:58

videókat, sokat lécci!

lokkoLori 2010.12.01. 20:23:28

áááá a józan ész unalmas ... kerekasztal? legyen inkább pankráció :D

rbatty 2010.12.01. 21:31:02

Namostaztándejólenneottlenni...

Stöki, bevállalhatnád a riporter szerepét, és csinálhatnátok hancuval egy terjedelmes anyagot a buliról. lécciléccimegminden :))

Karvaly 2010.12.01. 23:26:26

Hohó, ezer éve nem találkoztam Dellel és Hancuval! :)
Amiket CoVboy írt magáról, biztos vagyok benne, hogy nem fogja élvezni, amikor az ezredik ember megy oda hozzá azzal, hogy "hűha, te vagy a CoVboy, mondjál már valami vicceset" :)

Lenry 2010.12.02. 08:01:22

legyen videó, léccci, léccci !!!!!444négynégynégy!!!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.12.02. 18:00:43

Stöki, mennyire biztos az a 17h? Csak mert a plakáton négytől van a könyvbemutató és a fene tudja, hogy az eltart-e egy órát.

armitage 2010.12.02. 18:24:01

Érdekes lenne találkozni az egykori csapattársakkal :)

armitage 2010.12.02. 18:25:09

(Meg CoVboy bátyóval, és felidézni, milyen volt, pl. amikor 2 részben abszolváltuk a Fish! leírását :) )

armitage 2010.12.02. 18:27:42

Ja igen, videó legyen, minél több, mindenről! Futidzsokat kérünk :)

Syolos 2010.12.02. 21:16:35

Videót-videót a lusta 21. századi népnek! Főleg CoVboy-ról! Szakállas és 1,75 nem lesz?

DocBulywood 2010.12.03. 11:33:57

Fényképet csinálok, párat, videót nem ígérek - persze egy SCPU-val le lehet kenyerezni és akkor lesz videó is... :-)

Képes Gábor jó csóka, a múltkor az MMO-ban le akarta lőni dr. Kovács Győzőt. Az öreg fantasztikus előadást tartott és nem hagyta magát. A hallgatóság meg remekül szórakozott.

Az is jó buli volt.

zyrobs 2010.12.03. 12:05:14

Vazz, Martin, Zolee ÉS Covboy egyszerre? Pont az ő 576-os korszakuk alatt olvastam az 576ot. Szinte azzal nőttem fel.

Lehet felmegyek csak ezért, a bulira már nem tudnék maradni buszjárat hiány miatt.

robert.szalkai 2010.12.04. 21:43:27

Hát emberek, ez zseniális volt.
Ám...

Mikor lesz a következő? Nem feltétlenül könyvbemutató, bár az is jó volt, és majd amint elmúlik a karácsony és lesz pénz megvesszük, elolvassuk. Hanem a retro-party?

Remek volt Atari 2600-on Space Invadert, Pac-Mant újra játszani, Amigán Lotust játszani, fullos Commodore 128D-t megcsodálni IDE64 + LAN kombóval. Azokról a kvarcjátékokról már említést tenni is nehéz, amiket ott láttunk. Döbbenet...nagyon jó volt.

A kerekasztal-beszélgetés érzésem szerint elég hamar átment picit "siránkozó" hangvitelbe, de majd ezzel mások úgyse értenek egyet. Ennek ellenére kihagyhatatlan ÉS megismételhetetlen volt.

Majd mások többet mesélnek, én most várok képeket és videókat, amiket majd posztolok ide is :]

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.04. 23:41:13

@eClipse: Összefoglalom én.
A szervezés nem volt az igazi, kb. másfél órát(!) késett a start, emellett egy nagyon kis terembe volt beerőltetve a műsor, kevés ülőhellyel, emberekkel tömött két darab kétszárnyú ajtóval. Kívül pedig ott volt pár tucat vendég, akiket mintha nem is érdekelt volna az egész, elég hangosak voltak. Zolee nem volt ott. Az élőtérben, ahol könyvet és retro játék kitűzőket, meg egyéb kacatokat árultak, felismertem Vári Zolit, de ő nem ült be beszélgetni. Az elején Martin és CoVboy közt izzani látszott a levegő, de higgadtan kibírták egymást.

Mindegy, jöjjön a lényeg.
(A könyvbemutatóból nem láttam semmit, csak a szerzőnek feltett utolsó, érdektelen kérdéseket hallottam.)

Kerekasztal:

CoVboy kétszer is meg lett tapsolva.
Egyszer azért, mert megjelent, egyszer azért, mert valami mai videojáték-újságírásos kérdésre azt mondta, hogy ma senki sincs, aki tudna írni.

Elmondta, hogy ma "kurvának kell állni" és feküdni kell a befektetőnek, kiadónak, nem írhatsz úgy újságot, mint régen. Nem írhatod le azt, amit akarsz, nem közvetíthetsz szabadon valamiféle üzenetet vagy (saját) igazságot.
(itt gondolatban átadtam neki egy rekesz sört:)

Martin (kicsit félreérthetően), de azt mondta, hogy offline lapok szépsége az (volt), hogy az adott pénzt a lapodért, aki szerint van benne érték, vagyis aki megveszi az okkal teszi ezt és ezzel megtiszteli a szerzőket. Szemben az ingyen online felülettel, ahová mindenki feljár okoskodni és fikázni.
Illetve ahhoz, hogy ő már hozzászokott ahhoz, hogy dugni kell, csak akkor fizessék meg. (Ez a CoVboy által mondott dologra volt reakció)

Ezen kívül kb. csak visszaemlékezések és poénok voltak. Meg még pár gondolat:
Az egész nyomtatott sajtó döglődik, nem csak a gaming.
A jövő az online játék és a 3D.
Na és hogy régen az volt igazán más, hogy akkor a havi magazinok jelentették az egyetlen információforrást. (ez talán Chaostól, hangzott el)

...

A második kerekasztalra már sajnos nem maradtam.

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.04. 23:46:00

Ja és az általam személyesen ismert gaming oldal szerkesztők közül furcsamód nem láttam senkit.
Vagy a "Halo Buda vs Halo Pest" volt az, amit programnak választottak estére, vagy "Zsurnalisztán" csak egyszerűen baszott jelen lenni. :)

balcso 2010.12.04. 23:57:37

@antaru:P: Köszi a gyors beszámolót! Sajnálom, hogy nem voltam ott, persze csak CoVboy bátyó miatt.

@DocBulywood: (alias nólidzsbész) Várjuk a te beszámolódat is videóval;). Majd rajzolok egy SuperCPU-t cserébe, vagy csinálok egy makettet;). Jó lesz? ;)

robert.szalkai 2010.12.05. 00:50:59

@antaru:P: Egész jól körbeírtad amint én egy mondatban elintéztem. Én sajnos egy felszabadultabb, vidámabb beszélgetésre számítottam. Ahogy mondtad volt némi feszültség, a kérdések egy része se felhőtlen vidámságot váltott ki az alanyokból. Kicsit olyan "régi sebek feltépése" szindróma volt amit éreztem a jelenlévők közt.

A könyvbemutató kapcsán lezajlott beszélgetés sokkal kevésbé volt feszélyezett, de hát miért is lett volna. Biztos nagyszerűre sikerült, majd jövőre elolvasom :]

A második beszélgetésre, és a koncertre már én se maradtam. Picit (másfél órát) kockultunk még odaát és leléptünk haza.

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.05. 02:28:00

@DBob: A feszültség, na igen.
Ha mondjuk 10+ évvel fiatalabb önmagamként vagyok ott, csillogó szemű rajongóként, akkor csodálkoztam volna, hogy miért nem mosolyognak.
De ma már nem.
Az embereket összehozza a hobbi, aztán kiderül, hogy nagyon eltérően gondolkodnak róla, amiből elkerülhetetlenül jön az, hogy ide meg oda kívánják egymást.

Hasonló helyzetben talán el sem mentem volna.
(Feltételezem, hogy ma este mindenki a könyv szerzője miatt jelent meg, és kicsit furcsa, hogy őt nem ültették oda.

Ha kevesebb látogató és minimális esély lett volna arra, hogy lehet kicsit beszélgetni velük, akkor talán még maradok.

Kíváncsi vagyok, hogy valamelyik sajtóorgánum képviselője megpróbált-e csinálni valami interjúfélét az ottlévőkkel, bár nem hiszem, hogy bárki tudott volna bármi értelmeset kérdezni CoVboytól, amire aztán válaszként nem kapott volna egy saját magára is érvényesnek mondható, kellemtlen választ.

(Ebből gondolom kiderült, hogy nem szeretem a mai magyar játéksajtót.)

...

A könyv: nem tudom milyen, de belelapozva az biztos, hogy nagyon szép és jó vaskos. Tartok tőle, hogy az egyik születésnapi vagy karácsonyi ajándékom pont ez lesz, ezért nem is vettem meg.

robert.szalkai 2010.12.05. 10:24:02

@antaru:P: Szerintem a 30 közvetlen közelében én se vagyok az a "csillógó szemű fiatal" kategória, de tény ha átlagot vonnánk, valószínűleg a fiatalabbak közé tartoznák.

Viszont az sajnálatos hogy a "hobbiról való eltérő gondolkodás" (többek között) ennyi év távlatából is ilyen hangulatot szült. Én naívan szerettem volna azt hinni hogy a viták, sérelmek, nézetkülönbségek, és egyebek már a múlté.

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.05. 10:26:24

Martinhoz meg nyilván azért nem megy oda senki kérdezni, mert ő meg jelenleg is működő konkurencia.

A mai gamer oldalak csak arról írnak, ami róluk szól, vagy amiért pénzt kapnak?
Beszámoló talán csak itt lesz..?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.12.05. 10:40:50

@antaru:P: Elnézést, de részletes beszámoló nem lesz. Totál beteg vagyok, tegnap is lázasan mentem el a partira, algopirinekben mérem az időt. Szóval csak egy videóra és egy fotóriportra futotta, és még egy Jeroen Tel-interjú lesz valamikor a héten.

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.12.05. 11:26:20

@Stöki: A lényeg, hogy ti írtok róla. (egyébként is a kerekasztal beszélgetésnek a kitett részlet a lényege).
süti beállítások módosítása