HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Vérfagyasztó pacifizmus a Call of Duty: Black Opsban

2010.11.26. 11:43 Stöki

Zseniális videó következik arról, ahogy az új Call of Duty játék, a Black Ops újraértelmezei a casual gaming fogalmát. Az fps első, kubai pályája látható „hardened”, azaz nehezített fokozaton játszva. A játékos gyakorlatilag lövés nélkül tolja végig a pályát, mert a szkriptelt csapattársak szépen kinyírnak mindenkit, akit kell. Emberünk kellemesen elkocog a starttól a pálya végéig, kétszer kell csak lőnie, mindkétszer szkriptelt jelenet miatt. És nem bírom megállni, hogy ne mutassam be az ultimate fityiszt a CoD-rajongóknak: na ez az, ami a Halo sorozatban soha nem történhetne meg.

136 komment

Címkék: videó béke ciki callofduty

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr702474441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:00:59

@adamsky21: Én a filmről beszéltem. És amiért készült. A film!

Gukker 2010.11.26. 15:05:35

Ezt a játékmenetet és tipikusan a konzolosodás számlájára írom. Borzasztó.

Egy kicsit off kérdés:
Miért nem csinálnak első világháborús játékokat?
Én speciel elég sok játékot ismerek, de első világháborúsat egyet sem.
Mindig csak a rohadt második világháború (meg modern hadviselés ugye). Már elég unalmas.

Laciii 2010.11.26. 15:18:44

@Lázár:
Ahogy MrEd is írta a középkori gyerekek élőben nézték a kivégzést, ahhoz képest amit a tv-ben látsz vagy játszol az bakfitty.
Meg már 10 évesen ünnepnapokon lefejezhettek egy csirkét.
Az emberek 99,9999%-ban csak puhányabbak lettek. Tényleg rengeteg mindent LÁT az ember, de sokkal kevesebb durvaságot ÉL MEG, a látványra érzéketlenebb, de a tettekre nem, anno a kerékbetörés miatt nem volt közfelháborodás, most meg már az éheztetés is durva kínzás.

"Ismerjük egy megtörtént háború borzalmát, mégis miért akarnánk újrajátszani?"
Nem ismerjük, csak láttuk, és ezért nyugodtan újra_JÁTSZUK_.

Tájfájter 2010.11.26. 15:20:51

@Lázár:
Ahh, értem, a filmrendezők, művészek külön állatfaj, másik bolygón élnek, és őket nem éri el a háború és egyéb politikai befolyások.

szerintem egyezzünk ki MrEd kommentjében, minden kornak megvannak a saját jellemzői és nem vagyunk se előrébb, se hátrébb ebből a szempontból...

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:25:02

@Laciii:
Én évek óta tanulmányozom a II. világháború eseményeit. Forrásanyagokat, holokauszttúlélők elbeszéléseit. Én ismerem annak a háborúnak a borzalmait. Nem lehettem ott, okkal. Más is megteheti. Erre teremtette Isten az empátiát.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:33:48

@Tájfájter: Kisiskolás koromban Don Quijoténak öltöztem. A tesóm volt a szélmalom. Mennyire is szimbolikus jelentőségű emlék!

Még egyszer mondom: Te kiragadtad a kontextusból az ultit. Nem nagyapáinkról volt szó, hanem arról, hogyan ütik el az időt a rendezők régen és ma, BERGMAN SZERINT!!!

Caps Lock rules.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:34:41

Közben én itt rajzolok...Most felteszek egy teát.
A Winampon Bobby McFerrin szól...
Jól el vagyok.

BoneSayeR 2010.11.26. 15:35:29

Nekem meg ebből az elvörösödő képernyőből van elegem! Kérem vissza a %-ot, meg az élettöltőket. Kérem vissza a kihívást!

Laciii 2010.11.26. 15:36:21

@Lázár:
Nem ismered, tanulmányoztad. Nem éheztél, nem lőttek rád.
Annyi empátia van az emberekben, hogy másnak ilyet ne kívánjon élőben, de egy FPS az más.

Laciii 2010.11.26. 15:38:18

@BoneSayeR:
Fallout New Vegas _hardcore mód_ (de inkább a 3 moddolva). Vinned kell magaddal vizet, kaját, kötszert ...

Tájfájter 2010.11.26. 15:41:44

@Lázár:
Akkor ezek szerint régen a rendezők és művészek ugyanúgy ütötték el az időt, ahogy nagyapáink.

A mostani rendezők meg ugyanúgy ütik el az időt, ahogy mi.

Ott két világháború figyel, itt meg Irak-Afganisztán a jelenlegi hot-spot konfliktus.

A kérdés, hogy mi ebben a fenemód ellentétes dolog, amikor a jelek szerint semmi nem változott?

Feltételezem mindkét korban a filmművészet-művészet hasonlóan volt hatással a tömegekre.
Habár ez nem igaz, most sokkal gyorsabban elér minden szar mindenkihez, de ugyanolyan könnyen okosodni is lehet és informálódni, hogy ne vágjanak át.

Akkor most melyik "kor-eszme" volt is a jobb, ami kitermelte a világháborúkat, vagy ami a képernyőn is elérhetővé teszi azt, valós halálok nélkül.

Limrasson 2010.11.26. 15:47:33

@Lázár: Én nagyjából értem amit a kommentjeidben írsz le. De talán te is elkövetted azt a logikai hobát, mint amit olyan sokan.
A videójátékok jó része azért készül, hogy valami olyasmit csinálhasson az ember amit egyébként nem szokott. Lövöldözős játékok esetében pl. felelősség és életveszély nélkül halomra lőni az embereket. Azt hiszem ez nagjyából így van nem? És nem a játék szüli az erőszakot, hanem az embereknek ez a vágya, és az emberekben lakozó erőszak a játékokat.
Ahogy olvasom elég pacifista vagy, és jogosan úgy gondolod, hogy a háború egy borzalmas dolog, és semmiféleképp nem szabad belőle szórakozást csinálni. Nos ez már csak egy olyan dolog, hogyha a háború annyira borzalmas lenne, az emberek nem háborúznának. DE mégis vállalják a háborúkat, amióta ember van, létezik háború is. Ahogy te is elfogadtad, ez az emberben van. Háborús bűnök meg nem léteznek. Nincs olyan, hogy háborús bűn. Csak olyan van, hogy jajj a legyőzötteknek.
Mellesleg engem is zavar, hogy állandóan az amcsik meg az angolok a jó fiúk, a németek meg oroszok és arabok a rosszak, de ez ugyan úgy működik mint eddig, a győztes a jó fiú, és a győztesnél az igazság.

De ezek meg csak játékok. Nekem speciel teszik a scriptelés, de attól még, hogy valami be van scriptelve, nem jelenti azt, hogy nem jelenthet kihívást.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:47:46

@Laciii: Ez már filozófia. Látom te élből empirikus vagy.
Ismered Immanuel Kant-ot? Ő ki sem mozdult a városából, mégis rendszerteremtő filozófus.

Én nem empátiát kívántam neked.
Miért? Rád már lőttek? Ha igen, akkor miért állsz ki a háború bagatellizálása mellett? Ha nem lőttek rád, akkor meg miért oktatsz ki?
Az FPS más. Olvastad fentebb, hogy mit gondolok egyébként a játékokról?

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:49:52

@Limrasson:
Kérlek, olvasd el amit írtam fentebb!
ERROR Nem követtem el logikai hibát.

norbert79 2010.11.26. 15:54:53

@Lázár: Érted akkor talán, mire gondolok, amikor realizmusról beszélek. SWAT 4-ben legalább képletesen rúgnak seggbe, ha erőszakot alkalmazol indokolatlanul. Nem tartana semeddig hasonlót ide is beépíteni, még a Mafia is tartalmazott ilyen 'összetevőt', ergo ha a család bármely tagjára lőttél, vagy megverted, előkerült mindenkinél a kés/puska/lupara, s megkaptad a magadét.
Hozzáteszem, ez is csak egy eleme annak a 'realizmus-csomagnak', amit szívesen látok vissza játékokban.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 15:55:13

Te most mibe is kötöttél bele? Már nem értem. Visszaolvastam a kommenteket. De nem értelek.
Talán te sem értetted, hogy milyen apropóból jöttem ezzel a Bergman szöveggel.

norbert79 2010.11.26. 15:57:26

@Gukker: Vannak, lásd csomó első világháborús repülőszimulátor, bár tény, hogy FPS még nincs ebben a témában. Kicsit nehezebb is lenne megcsinálni, de megoldható.
Szívesen vennék kezembe egy eredeti 1898-as Mausert, még a hosszút. Én például azt is hiányolom, hogy nincsenek több olyan játékok, ahol igenis a másik oldalt is lehet 'birtokolni'.
Pár cím azért: Hooligans - Storm over Europe, Star Wars - Tie Fighter...

Tájfájter 2010.11.26. 15:59:10

@Lázár:
Persze, neked van igazad, habár kicsit abban kételkedem, hogy Bergman egyáltalán tényleg "ultizást" mondott-e ;-)

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:01:07

@norbert79: Üdv a másik oldalon idegen!
Hadd köszönjem meg itt a vitát, amit amott ejtettünk meg!
És erre a kommentedre reagálva: Megint tökéletesen egyetértek veled! Több ilyesfajta interaktivitást! A SWAT pedig nagyon jó példa volt. De talán ilyen a Deus Ex 1 is. Amikor bementem a női vécébe, elkezdett a nő sikoltozni, hogy panaszt tesz a főnöknél. Egy eligazítás után az igazgató pedig teljesen váratlanul megrótt ezért az esetért. Talán még pénzt is vett el? Nem emlékszem. Akkor jöttem rá, hogy ebben a játékban súlyos teher nehezedik a szereplőre. A játék több alternatív befejezésénél pedig remekül átéltem a felvázolt jövőképeket.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:02:31

@Tájfájter: Igazad van! Ebben én sem vagyok biztos.
De muszáj volt leírnom egy kártyajátékot. Talán römit mondott? Nem emlékszem. Ezért is hagytam el az idéző jeleket.

Laciii 2010.11.26. 16:03:25

@Lázár:
Ha kioktatóan hangzott bocs. Olvastam, épp azt mondom, hogy a játék nem a háború bagatellizálása.
Ilyen alapon a Max Payne meg a bűnözés bagatellizálása, semmi különbség a két játék közt, mindkettő ugyanúgy egy FPS és nem több.

Gukker 2010.11.26. 16:05:03

@norbert79: Puskák, pisztolyok, gránátok, sőt gépfegyverek, lángszórók és tankok is voltak már akkor. Ugyanúgy meg lehetne csinálni, mint bármelyik második világháborús játékot.

+ a GTA sorozat.

@Laciii:
A Fallout New Vegassal pont most játszom Szerintem _sokkal_ jobb, mint a 3. A Falloutokon pl. sokkal kevésbé érezni a konzolhatást, mint mondjuk a CoD sorozaton és Medal of Honoron az Airborne óta.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:10:50

@Laciii: Ott a pont.
De én szerintem a drogosok hadserege, meg egy-két titkos szervezet tagjainak a halomra lövése egyszerűen röhejes. Virtuális iraki, vagy szomáliai emberek lelövöldözése már nem az.

norbert79 2010.11.26. 16:14:03

@Gukker: Nem is arról beszélek, hanem a történelmi háttéranyag kicsit nehezebben hozzáférhető, mint a másodikat illetve. És ha már egyszer nekiállnának, akkor csinálják is meg jól, legyen meg a kutatás mögötte. Sőt, én szívesen átélném a németorszgái eseményeket 1918 és 1933 közötti időszakát is egy FPS-ben elmesélve. Belesni a Müncheni sörpuccsba... Vannak itt ötletek... :)

norbert79 2010.11.26. 16:15:43

@Lázár: Nagyon szívesen, én is élveztem, s igen, Deus Ex nagyon jó példa, bár ha hiszed, ha nem, nekem kimaradt az életemből. Bár ezek után azt hiszem meg fogom venni... :)

Laciii 2010.11.26. 16:16:36

@Lázár:
És mégis mi az oka a nagy különbségnek?
Élőben a drogos gengszter is lehet, hogy a szegénység elől menekült és ragadt fegyvert, de lehet szomáliai bevándorló is.

röntgenszeműlány 2010.11.26. 16:19:15

Ezt a lineáris szart az első misszió után hagytam abban. A Rebel Assault óta kiütést kapok az ilyenektől. Nem azért találták ki a konzolokat, hogy a PC-sek megszabaduljanak ezektől?

miguel_ 2010.11.26. 16:21:00

@Lázár: a Bodies felfogás kérdése, én nem voltam, mert már a plakát láttán is a hányinger kerülgetett, de akik megnézték azt mondták, hogy megéri elmenni, főleg szakértő kíséretében, mert az emberi test csodálatos.

Amúgy meg a középkorban/újkorban is voltak nyilvános boncolások, a régi nagy egyetemek közül sokban van vagy volt olyan terem, ami erre a célra lett kialakítva. Püff, ebben is ugyanott vagyunk. :)

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:23:15

@norbert79: Én nem ismerem a második részt. De az első! Öregem!@MrEd:

miguel_ 2010.11.26. 16:25:52

@norbert79: nem a háttéranyag hiánya miatt nincs első vh-s FPS (illetve amúgy van, de szar), hanem mert abban a háborúban jellemzően egy lövészárokban szívtál napokig, miközben töb tonna TNT csattant el melletted, vagy futottál egy utolsót az ellenség golyózáporában - nem volt nagy partraszállás, ejtőernyős akció, tankcsata, csak egysíkú és értelmetlen öldöklés.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:31:46

@MrEd: A bodies!
Felfogás kérdése valóban, de elmenni rá bűn!
A középkorban nem voltak nyilvános boncolások, Leonardo da Vincinek is úgy kellett hullát lopnia.
Amikor pedig végre volt nyilvános boncolás, akkor még orvostan hallgatók előtt ejtették meg.
Ma már simán borzongani mennek az emberek nem boncolásra, hanem kipreparált embereket megnézni!
Akik egykor éreztek, lélegeztek, és a többi.
Az, hogy elbűvöli a test szépsége a hallgatóságot, pedig hamis duma.
Én is tanultam anatómiát. A test fantasztikus. De nem műanyag bábokat, hanem egykoron élt embereket néztek! Akik minden borzadályos pozícióba, (pl.: szexuális aktus) voltak csavarva.
A középkori és mai világ párhuzama: stim. Ez igaz.
De az emberi HALOTT test ilyetén való meggyalázása
szerintem példa nélküli.
Egyre betegesebben áll a mai ember a halálhoz.
Bár tudom, hogy mikre volt képes a történelem során.

miguel_ 2010.11.26. 16:38:31

@Lázár: pont az imént beszéltük meg, hogy sosem voltunk kevésbé cinikusak a halállal kapcsolatban, csak amíg ez régebben a túlélés záloga volt (mondjuk egy anyának tízből öt gyereke meghalt, akkor vagy feldolgozta, vagy beleőrült) vagy a szórakoztatás eszköze (végy egy kalodányi fát és ugyanennyi boszorkányt), most az ismeretterjesztés jegyében mész el, és nézel meg ilyesmiket (illetve te nem, de érted). A természettudományi múzeumokban kiállított kitömött állatok helyzete is hasonló, ők sem érdemlik meg feltétlenül, hogy így végezzék, aztán valahogy mégsem zavar senkit a dolog. Amúgy meg szerintem sokan kiegyeznénk azzal, hogy valami szexszel kapcsolatosba hajlítgatva végezzük egy múzeumban. ;)

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:39:57

@Laciii: Most már ott tarunk, hogy játszani bűn!
Pedig nem. Időnként tök jó érzés volt irtani az űrlényeket a Duke3D-ben.
De valós tragédiák és képzeletbeli eszement helyzeteket újrajátszani más.
Bár, a határ itt sem éles.
Azt hiszem utolsó válaszaidnak komolyan igaza van. De én is hiszek a saját igazamban. Buddha szerint mindkettőnknek igaza van.

norbert79 2010.11.26. 16:40:43

@MrEd: Ez így önmagában nem igaz, bár a csatákat tekintve igaz, de azért ennél jóval több lehetőség rejlene egy I. vh-s játékban.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:44:44

@MrEd:
Pontosan ezeket mondták nekem, amiket fentebb említesz mikor élőben beszélgettem erről emberekkel.
Állat és ember között akkor is van különbség. Én is sajnálom őket. De mivel ember vagyok, bele tudom élni magam egy másik ember bőrébe. És ha meggyilkolt kínai foglyokat kiállítanak műanyagba öntve, az borzalom.
És nekem ne tetszik a szexes dolog.
Az tetszene neked, hogy megölnek téged és belegyömöszölik a péniszed egy már halott és ugyancsak széttrancsírozott nő vaginájába?

szotyika 2010.11.26. 16:44:51

kit kell faszra húzni hogy a jutub ne válcson át teljes képernyőn 480pbe

norbert79 2010.11.26. 16:47:58

@MrEd: Még valami: Nemcsak a francia front létezett...

miguel_ 2010.11.26. 16:51:01

@norbert79: de az fps-ekben csatákat játszol, vagy még inkább csaták kiemelt részeit - a stratégiákban akad több lehetőség, de nézz meg bármilyen első vh-s regényt és/vagy visszaemlékezést, játékban felhasználható akció elenyésző, csak az egyre inkább fogyó haverok vannak, meg az értelmetlen parancsok. Ráadásul szerintem viszonylag nehezen lehetne hozni azt, ami a második világháborús FPS-ek erejét adja: tiszta sor, hogy ki a jó és ki a gonosz.

@Lázár: Ez a kínai foglyos dolog nem csak valami pletyka?

miguel_ 2010.11.26. 16:53:25

@norbert79: nem, de a leendő vásárlók 90 százalékát az érdekli.

Tájfájter 2010.11.26. 16:55:23

I vh:

Talán ott a megoldás, hogy az első világháborúban az amcsik még nem vettek annyira részt, mint a másodikban. Sőt, sokkal távolabb volt tőlük az egész, mint pl Pearl Harbour.

Csak az európai piacra alapozni egy FPS-t meg lehet, hogy nem éri meg :-)

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 16:59:19

@MrEd: Nem, oknyomozó újságírók nyomozása jutott erre. A bodies kiállítás szervezői maguk sem tudták igazolni, hogy honnan jöttek a hullák, és ezért kitettek egy feliratot, miszerint nem tudják bizonyítani a halottak eredetét.
De a bodies csak egy koppintása volt a body world-nek, aminek Gunther von Hagens az elkövetője. Ő is találta ki ezt a preparáló eljárást. Szülei nácik, apja SS katona volt. A wikipédián persze csak annyi, hogy szakács volt, de ez ködösítés.
Na puff.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 17:02:47

@Lázár: "...csak annyi, hogy szakács volt, de ez ködösítés."
Mármint az apja a háborúban.

És szerintem a II. világháborúban is az értelmetlen öldöklésé volt a szerep.
Mond neked valamit az Einsatzgruppe szó? Tudod, hogy mi volt a szerepük?

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 17:13:34

"Kevesek hősiességéért túlságosan drága ár milliók nyomorúsága." mondta Erich Maria Remarque.
Én ezt olyasféleképpen változtatnám meg, hogy ide illjék:

Kevesek játékáért túlságosan drága ár milliók nyomorúsága.

Tájfájter 2010.11.26. 17:29:18

@Lázár:

"Kevesek játékáért túlságosan drága ár milliók nyomorúsága."

Te teljesen készen vagy...

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 17:37:21

@Tájfájter: Arra a világháborús beszélgetésre reagálva.

(not_just_my)_one_and_only_rule 2010.11.26. 18:55:11

Lázár, öregem, neked meg mi bajod?

Az igazság az, hogy a nézeteid alapján azt kell gondoljam, rendkívüli mértékben lealacsonyítóan vélekedsz az emberről úgy általában.

Az emberek nem perverz vágyaikat élik ki, amikor pl. egy Bodies kiállítást néznek meg. Egyszerűen kíváncsiak. És ami egy ilyen kiállítás mögött van, nos az a fejlődés hajtóereje. El se tudod képzelni, hogy harmatlelkű átlagemberek számára mi minden megengedhető pl. állatokkal szemben bármilyen biológiai kutatás során. Márpedig ez az ára annak, hogy régen halálos betegségek ma annyira veszélyesek, mint a nátha.

Ugyanígy egy GTA pl. tele van "agyatlan" gyilkolászással. És nem azért szereti az ember, mert végre megteheti anélkül, hogy lecsuknák. Egyszerűen jó poén. A játékban. Ennyi.

Egy egészséges ember különbséget tud tenni valóság és fikció között, és nagyon is jól látja, hogy ami az utóbbiban simán elmegy, az az előbbiben jobb ha fel sem merül. Aki nem így vélekedik az emberekről, az egyszerűen állati szint alatti ostoba korcsoknak tekinti őket.

flamer 2010.11.26. 19:51:00

@Lázár: Ehhez képest Bergmanék ultizó generációja összehozott egy csúnya világháborút, ez a számítógépen lövöldöző fiatalok meg nem. Ezek után én betiltanám az ultit.

Lenry 2010.11.26. 20:20:58

@Lázár: eddig azt gondoltam, hogy Godwin törvénye jópofa vicc, de most bizonyítottad, hogy igaz. köszönöm.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 21:45:42

@Lenry:
Na most már ez egyszerűen hihetetlen! Nem olvassátok el amiket fentebb írtam, de még csak az olvasottakat sem értitek meg!
Miért jöttem a megsemmisítő csoportokkal?! Mert azt mondta MrED, az I. világháborúról: "nem volt nagy partraszállás, ejtőernyős akció, tankcsata, csak egysíkú és értelmetlen öldöklés." Ebből az következik, hogy a II-nak volt értelme!
És Godwin törvényével jössz, pedig ez ebben az esetben egyáltalán nem releváns!

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 21:46:39

@flamer: Szerintem te meg funkcionális analfabéta vagy.

xstranger 2010.11.26. 21:51:11

@Lázár: Ebből az következik, hogy a II-nak volt értelme! nem kovetkezik...

És Godwin törvényével jössz, pedig ez ebben az esetben egyáltalán nem releváns!

dehogynem, egy codos blogpostba nacizni az bizony godwins law.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 21:51:44

@(not_just_my)_one_and_only_rule: Nem értetted meg, amit olvastál, nem értesz semmit.
És olyan nevetséges dolgokkal jössz, hogy én embergyűlölő vagyok, mert elítélem az emberek kipreparálását.
Szerinted elítélem a tudományos fejlődést, csak mert sajnálom a kiállításokon a kitömött állatokat.
És szerinted nem tudok különbséget tenni játék és valóság között, csak mert illetlenségnek tartom egy valódi háború újrajátszását pőre szórakoztatás céljából.
Honnan szoptad amiket te leírtál rólam?! Csukott szemmel olvasol?!

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 21:52:27

@xstranger: Kiragadod a kontextusból ezt a példát. Tudod mit? Olvass te is fentebb el mindent!

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 21:56:58

Bár mit hökkenek meg a kommentelők értetlenségén. Nem az a bajom, ha valaki vitázik velem! De amikor elküldenek engem, mint embergyűlölő a soraim elolvasása után, feláll a hátamon a szőr.
De hát mégis! A mai egyetemisták 70%-a funkcionális analfabéta.

miguel_ 2010.11.26. 21:59:49

Őőő, remélem még nem késő, no meg hogy igazából nem kellene megtennem, mert mindenki pontosan érti, amit mondta, de amikor azt mondom, hogy a második világháború ejtőernyős-partraszállós akcióinak volt értelme, akkor nem az első világégés hőseinek emlékét taposom, hanem úgy értem, hogy a játékipar szempontjából. És nem, semmiféle öldöklésről nem gondolom, hogy van értelme, kivéve a disznók, csirkék, és egyebek legyilkolását, mert éljen soká a rántott hús. :)

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:03:32

@Lázár: A fenét! 25%-a funkcionális analfabéta, a 70 az más. De az így is sok.

no_on_name 2010.11.26. 22:05:55

"Mert azt mondta MrED, az I. világháborúról: "nem volt nagy partraszállás, ejtőernyős akció, tankcsata, csak egysíkú és értelmetlen öldöklés." Ebből az következik, hogy a II-nak volt értelme! "

Mindenki számára nyilvánvaló, hogy mind a két háború pusztán értelmetlen öldöklés volt, csak a II. világháború az elsővel ellentétben tele van olyan hadmozdulatokkal, csatákkal amik látványosan feldolgozhatóak egy számítógépes játékban.
Amit pedig itt fejtegetsz pedig ott bukik meg szerintem, hogy ezek a játékok (cod etc) semmivel sem terelik jobban az embereket az erőszak felé mint pl egy gta, vagy az általad említett doom, illetve a deus ex. Mindegyikben ölni kell, csak itt valós történelmi esemény szolgáltatja a hátteret, és mint említették egy egészséges gyerek, ill felnőtt képes elvonatkoztatni.

miguel_ 2010.11.26. 22:06:30

@Lázár: Azért ha már magaddal sem értesz egyet, az nem olyan jó jel. ;>

xstranger 2010.11.26. 22:06:52

@Lázár: Hozhatnal erre a rules of engagementre egy forrast.

Rambo filmek explicit haborus kritikak.

A fiatal katonak csaladi hagyomanyok vagy a penz miatt lesznek katonak, ja es megsugok valamit jelentkezo hiany van, joleti tarsadalmak tagjai nem akarnak megdogleni a vilag tulso felen. Foleg most hogy 30 dollarert kvazi HDben kielhetem magam a fotelembol.

Lovoldozos jatekok bizonyitottan nem okoznak mentalis problemakat (max kicsit fuggove tesznek). Sot egy csomo kifejezetten szemelyisegfejleszto csapatsport (CS).

no_on_name 2010.11.26. 22:09:41

"illetlenségnek tartom egy valódi háború újrajátszását pőre szórakoztatás céljábó"

Akkor az összes háborut illetve történelmi filmet tiltsuk be mert illetlenség oké.
Amugy nem értem miért lenne nagyobb illetlenség egy valós háborús szituáció ujrajátszása mint pl akár egy max payne, vagy valami zsarus lövöldözés.

no_on_name 2010.11.26. 22:11:45

ot egy csomo kifejezetten szemelyisegfejleszto csapatsport (CS). -ugye azért ezt te sem gondolod komolyan?

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:12:42

@MrEd: Bocsáss meg. Felhúztam magam. De nem egyszerűen a te kommented, hanem az a beszélgetés volt amivel nem értek teljesen egyet. Egyszerűen illetlenség, mert nem jut jobb szó az eszembe valódi emberek valódi tragédiájának az átélése. Mondjuk ami 44-ben volt az Omaha partszakaszon. Szegény fiúk.
De például az operation flashpointban képzeletbeli szigeten tesznek egy partraszállást képzeletbeli háttértörténettel, az szerintem nem probléma.
Bár it jön az, hogy akkor a Rome total warban lejátszott csata Crassus és a Parthusok között mennyiben megengedett... Na jha.
Azt tudnám erre mondani, hogy még olyan közel van az első és második világégés, és még mindig nyögjük utóhatásait. Ezek a témák szerintem túlságosan érzékenyek még. És nincs bennük meg az amit a játékok mutatnak: Hősiesség, önfeláldozás, izgalmas technikai kütyük (spitfire vs messerschmitt), csak a borzalom és a félelem. És bár szerintem lehetne jó hatásos világháborús játékot is kiadni, a maiak annyira bornírtak, hogy inkább meg kellene kímélnünk magunkat tőlük. De még egyszer mondom, nem az akció, háborús téma ellen keltem ki.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:13:20

@no_on_name: erre válaszoltam ott nézd csak! itt van a kommented mellett.

no_on_name 2010.11.26. 22:15:58

"Hősiesség, önfeláldozás"- azért ez így nem igaz, ha olvastál már második világháborus visszaemlékezést, vagy korabeli sajtóterméket egyebet elég szép számmal találhatsz az egyéni hősiessgére illetve önfeláldozásra példákat, teszem azt valaki ráugrik a gránátra és megmenti bajtársai életét.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:17:30

@no_on_name: Az csak időtöltés. Az ember vérében van a harc. Az erőszakot nem élből elutasítani, hanem megérteni kell. A csé egyszerű lövöldözés.
Bár én nem játszom vele, mert hozzám az istenszimulátorok állnak közel, attól még sokaknak örömet jelent. A paintball is tök olyan, mint a csé. Én nem cenzort játszom a szavaimban.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:21:13

@no_on_name: "teszem azt valaki ráugrik a gránátra és megmenti bajtársai életét" Olvastam eleget. De az csak egy pillanat, amiről te beszélsz. A háborúsdi egy folyamat, és lelki állapot. Szerintem a lélek szüli a hőst, de alapvetően az emberek mind beleragadnak a háború mocsarába, ami egy szenvedésekkel teli állapot.

no_on_name 2010.11.26. 22:21:19

@Lázár:
Persze összességében van ráció abban amit mondassz ,de ezeket a játékokat nem kel túlmisztifikálni a szórakoztatás a céljuk és döntő többségük egyáltalán nem korhű, és pontatlan, ugyanugy ahogy a legtöbb háborús film is az.
A most kiadott közel keleti konfliktusokat lefestő játékok meg nagyrészt propaganda célokat elégítenek ki ez sem újdonság egyszerűen csak felhasználják a játékokat mint egy újdonság.

xstranger 2010.11.26. 22:22:30

@Lázár: "mert hozzám az istenszimulátorok állnak közel,"

Ezen hangosan felrogotem. Szerintem egy pszichologus megnyalna a tiz ujjat toled. :)

no_on_name 2010.11.26. 22:24:30

@Lázár: Persze a háború megöli az ember lelkét ez igaz, és alapvetően destruktív de mindezzel egy normális ember tisztában van, attól függetlenül még szórakoztató leülni és lövöldözni egyet pl a cod-al. Nem elitélendőbb mint a gta-k vagy egyebek, ettől még nem fogod az áldozat emlékét meggyalázni, szenvedéseiket elbagatelizálni.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:26:13

@xstranger: Én írtam, hogy ezzel a blődséggel nem is foglalkozom, hogy a játékok károsítják az agyat.
Nem erről szóltam. Hanem arról, hogy a kultúránk szerves része már a játékipar, és ha az teszem azt folyamatosan önti a nyugati propagandát háborús játékokban, és adva a legyőzhetetlenség érzését és azt, hogy az igazság oldalán harcol akkor az emberek el is hiszik azt.
A játékok is médiumok, és az információ ebben az esetben is célba ér. Nem az egyént rombolja, hanem a tömegek gondolkodásán alakít. És nem egy, hanem vagy tucatnyi ilyen programmal.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:31:19

@no_on_name: Ebben igazad van szóról szóra. De sok háborús film egyszerűen propaganda. Az amerikaiaknak például nagy lelki teher volt a vietnámi háború. Utána sorban jöttek azok a filmek amik a háború szükségességét firtatták: Rambo, Chuck Norris filmek, Szarvasvadász.
De jöttek háborúellenes demokrata propagandák is, mint:
Apokalipszis most, Szakasz és a többi.
A játékok terén is így van. Nem véletlenül élte reneszánszát a II. világháborús téma az afganisztáni, iraki invázió idején. És a játékipar is csak úgy ontotta a világháborús, jó-rossz harcát misztifikáló programokat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.26. 22:31:54

"na ez az, ami a Halo sorozatban soha nem történhetne meg."

Nekem ez megjegyzés semmit sem mond. Megmagyarázná valaki?

no_on_name 2010.11.26. 22:32:20

@Lázár:
Régen ugyanezek voltak a háborus filmek, könyvek egyebek, általában ha egy akkora hatalom mint az usa elhiteti megával, hogy legyőzhetetlen csakhogy ezt már eljátszotta Róma is és el is bukott.
Tehát a propaganda célja ugyanaz csak a technika fejlődésével kifinomultabb, és több eszköz áll a rendelkezésre.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:32:53

@xstranger: Ja, tényleg vicecsen hangzik, dehát a Popolous sorozat, Black and White, Dungeon keeper, Zeus Master of Olympus istenszimulátorok.
Azért tudtam, hogy valaki még beleköt ebbe. De ha jobban belegondolunk nincs semmi benne.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:42:37

@no_on_name: Sokszor leírtam, hogy nem az erőszakkal van bajom. Felőlem nyírjon ki az egyszeri játékos egy egész Liberty City-t a GTA-ban.
Figyelj. Régen, amikor megjelent az IL2 Sturmovik, nagyon sokat játszottam vele. Oda vagyok az aerodinamikáért. És izgalmas volt puffogtatni. De az évek során, ahogy egyre jobban megismertem a XX század történelmét és rengeteget olvastam főleg a II. világháborúról, elvesztettem a kedvem a szimulátor iránt. Nem volt gyomrom újra feltenni a Call of Duty újabb részét. Mert ismertem azt, amit csak háttérnek használtam egy jó kis szombat délelőtti lövöldözéshez. A második világháborút.
Nem azt akarom mondani, hogy én mindent tudok, és ezért mindenkinek rám hallgatnia kell. De ha te is éveket töltenél el a háború tanulmányozásával, akkor benned is szúrna valami, mikor játszanál mondjuk a Medal of Honor 2-vel.

xstranger 2010.11.26. 22:45:57

@Lázár: Neked egyszeruen szelektiv a memoriad. Kb 1990 ota jatszom szamitogepes jatekokkal, es azota kb ugyanolyan suruseggel jonnek a lovoldozos jatekok es a lovoldozos filmek. Nyilvan a realizmusa sokat fejlodott de pszichologiai szempontbol ez tokmindegy.

Amugy mondhatsz amit akarsz, ma sokkal pacifistabbak vagyunk (legalabbis nyugaton) mint 50-100 evvel ezelott es ha ehhez az kell hogy ilyen lovoldozos jatekokkal eljuk ki a bennunk lakozo allatot akkor inkabb legyen par VV2 veterannak rossz erzese mint hogy kitorjon egy ujabb haboru.

no_on_name 2010.11.26. 22:49:02

@Lázár: Hidd el elég sokat töltök a háború elemzésével, a szakdolgozatom is ebből a korszakból való, és hadtörténeti. Mindezen ismertek mégsem okoznak bennem undort ahhoz ,hogy II. vh-s játékkal játszak.

Lenry 2010.11.26. 22:50:29

@Lázár: dehogyisnem releváns. egyre hosszabb a topik, és te egyszer csak megemlíted a nácikat, akiknek az égvilágon semmi köze nem volt az eredeti témához. ez bizony Godwin's law.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 22:58:37

@xstranger: Nem a lövöldözéses játékokkal van baj. 3d Wolfenstein? Hurrá! Legalább büntethetek. És megtehetem azt egy komolytalan programban.
És komolytalanok a mai játékok is amikről írtam.
Pacifistábbak vagyunk? '90 óta? Ember! Itt volt a szomszédunkban egy délszláv háború! És az USA otthon persze békés volt, na de külföldön! Szomália, Irak, Afganisztán, megint Irak. És még sok más villongás imitt amott. Libanon Izrael párharca? Vagy az Orosz csecsen háború, orosz grúz háború? Megint még közelebbit akarsz? Angolok vs IRA? Spanyolok vs ETA?
Nemzetközi terroristák robbantása imitt- amott? WTC, London buszok? Az erre tett európai válaszlépések? Háborúba lépést részletezve, de agyonkamerázták CCTV-vel egész Londont? Pont most meg géppisztolyos rendőrök egész Németországban, készültségben!
És nem a veteránok érzéseiről van szó. Hanem saját magunkról.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 23:02:28

@Lenry: Akkor menj és Godwin törvényezz egy olyan topicban, amelyikben téged megelőzőleg a II. világháborúról volt szó. De tényleg, menj és mindegyikben gyere ezzel. Mekkora Joly Joker!

no_on_name 2010.11.26. 23:09:40

@Lázár: Ezen vitatkozhatuk, de én még nem hallottam olyan embert aki ne játszott/nézett volna háborus játékokkal/filmekkel csakmert behatóan ismerte volna a történelmet.Alapvetően fölösleges morális kérdést kreálni egy szórakoztató produktum kapcsán, ha el tudsz vonatkoztatatni.

Lenry 2010.11.26. 23:18:56

@Lázár: nevetségesen túlreagálod. az alap hír annyi volt, hogy végig lehet tolni a CoD egy pályáját egyetlen lövés nélkül. pályatervezési és játékmenetbeli hiba. pont. jót nevetünk és hazamegyünk, holnapra senki nem emlékezik rá.

erre jössz és valami hihetetlen nyakatekert módon morális kérdést csinálsz az egészből, lehülyézed vagy ignorálod aki ellenérvel.

persze, háborúzni rossz, de a jó ég áldjon már meg! egy rohadt polygonhalmazra kattintgatsz, nem hal meg senki, nem sérül meg senki, és ha épeszű a játékos, akkor pontosan olyan egészséges lelkülettel kel föl a gép elől, mint ahogy leült oda, és rohadtul tisztában van azzal, hogy az igazi háború k*rvára nem ilyen.
tisztában van azzal, hogy ő most egy "színész" aki eljátssza a katona a szerepét. aztán Game Over, stáblista és továbbra is csak egy 17 éves fiatal marad.

én ebben nem látom a hősi halottak gyalázását sem a háború elbagatellizálását.

de persze biztos én vagyok a hülye.

az meg ahogy erre az egész Godwines dologra reagáltál. igen, az volt a hab a tortán. megsértődve vagdalkozni egy humoros bejegyzésre. gratulálok.

xstranger 2010.11.26. 23:31:40

@Lenry: nem nezte meg a legendas XKCD linkemet.

@Lázár: szinte az osszes pelda amiket felhoztal valami kisebbseg vs allamhatalom ami amugy nem is bir veluk mit kezdeni az oket hatalommal felruhazo tarsadalom pacifizmusa miatt.

Az USAnak is a vilag vegen kell turneznia valami jofele ellenseget keresve.

Izrael nem tudott odavagni a palesztinoknak ha most jol szamolom mar masodik alkalommal.

Oroszok, gruzok nem kultur nemzet. Delszlavok tobbsege szinten nem.

A '90-et meg nem tudom honnan vetted nyilvan ez egy folyamat ami a jolettel erosodik.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 23:31:52

@no_on_name: Nem is az egyénekről szólva...
De a játékban tapasztalható interaktivitás seggberúgja az elvonatkoztatást.
Amúgy igazad van. De ha én propagandát látok, elzárom a média csatornát. Na ez nem kötelező példa, és nem is a legjobb. De az az érzésem, hogy az háborúhoz az egész nyugati civilizáció olyan furcsán áll manapság. Szinte szórakozunk rajta. Azt hiszem a tömegfogyasztói társadalom megnyugtató kis semmiséggé kreálta az erőszakot.
@Lenry: Engem a videó elején megdöbbentett a mai modern háborúpártiság. Erről írtam egy véleményt. Talán lekövetted. Sokan válaszoltak rá, én válaszoltam nekik, azokra még többen reagáltak. Tény, hogy az eredeti videótól eltávolodtunk, de ez csak egy beszélgetés. Csakis, de csakis de csakis a cod lövés nélküli végigjátszására lehet reagálni? És ha csak részben is érted meg problémázásom lényegét, úgy legyen.
A Godwinról meg. Hm. Ha egyáltalán én voltam, aki felhozott elsőnek világháborús játék példát, úgy te meg a Godwinnal jössz. Ez a vitában annyira nem volt beleilleszthető! Mintha csak valami szabályos sémát követne a beszélgetés. És ez egy adu ász a pókerban, de itt ultiparti folyt. Szerintem te sértődtél meg azon, hogy elküldtelek Godwinozni máshová is, mert ott is beválna. Én nem sértődöttségből mondtam. Ugyan már.

(त्वष्टृ) (törölt) 2010.11.26. 23:37:29

Mindenkinek köszönöm a vitát, sok témát érintettünk, de ne menjünk már át ellenségeskedésbe Mr Godwin miatt.
Téged is szeretlek Lenry! Adj egy ötöst!
Még egyszer köszönöm, de most már ide nem nézek vissza,
viszlát, és kösz a halakat!

Lenry 2010.11.26. 23:40:32

@xstranger: nem, tényleg nem nézte meg. ezért nem érti, és ezért veszi véresen komolyan.

Athos 2010.11.27. 01:22:18

Nekem az tetszik a progiban, bár csak a haverom xboxán láttam, hogy a 60-as években játszódó sztoriban a 70es évek fegyverei szerepelnek. PL a kedvencem, a cz75, ami duál módban is használható. Namármost ennek a stukkernak a neve a konstrukció évét mutatja, 1975 elött nem lehetett cz75-el akciózni.

s.lac 2010.11.27. 02:57:02

azért ez elég gáz. amikor először néztem asszontam h ez nem lehet de beraktam normálon végigszaladtam rajta és a végén tényleg nem kell lőni csak nézni. v kimehetsz közben kóláért
igazából sztem nem az a gond h nem lőnek le hanem h ez normal meg hardeneden is így van, mer ízi az persze legyen azoknak aki nem jáccanak soha v mondjuk ez az első játékuk de azért vmilyen kihívást keres az ember normál nehézségi szinten
a halo megy sztem egy gyökér játék. amikor először játszottam az elsővel, egyszer lestoppoltam amíg kimentem vécére, visszajőve meg nem tudtam h merre kell tovább menni mer kábé 10 ugyanolyan folyosószakasz volt egymás után másolva. mekkora design

mediocris 2010.11.27. 20:06:03

"na ez az, ami a Halo sorozatban soha nem történhetne meg."

Uramatyám! Mekkora trolling :D. Persze a magas labdával mit is szoktak csinálni?

Tehát van a COD, amivel ha jól értem Stökinek az a baja hogy végig lehet vinni úgy is hogy az AI társak végzik a meló nagy részét. Ahogyan például az életben? Őszintén nekem a COD első része sokkal jobban bejött abból a szempontból hogy valódi társakat kaptam, akikre vigyázni kellett, mert ha mind meghalt, akkor lehetek akármekkora szuperphalanxharcos hoplita, szitává fognak lőni. Ezzel szemben a második részben már újratermelődtek az egységek, amit azzal ellensúlyoztak hogy gyakran szinte semmire se voltak jók és folyton csak rám vártak. Persze megértem azt is ha a fotelrambóknak jobban bejön ez az egyedül lerohanós stílus, de hogy ettől jobb??? Én részemről többre tartom a Delta Force Black Hawk Downt is a Halonal, mert ott legalább számított még a tudás és a gyorsaság, és a pályatérképek sem voltak olyan érfelvágós labirintusok és hihetetlen unalmasak mint a Haloban.

2010.11.27. 20:10:32

Most nézem végig a The Big Bang Theory második évadját - igen, nincs mit csinálnom. De! Az az "elmélkedés" amit itt olvastam még a legdurvább Sheldon őrjöngésen is túltesz. Gyakorlatilag azon vitatkoztok, hogy egy játékban ha véletlenül rányitsz egy meztelen nőre, akkor örülsz, hogy a főnök megrovást ad ezért, milyen realisztikus a játék.

Menj ki az utcára, és nyiss rá egy ÉLŐ VALÓDI NŐRE. Lásd milyen meztelenül. És éld át a következő élményt. Fogadjunk, hogy innentől lesz*rod milyen realisztikus is a játék, azért jobb volt élőben!

Ha meg nem, a hadi besorolásod HET.

odamondó 2010.11.29. 02:17:50

Ez már MWben is így volt úgy kellett előre rohannom ha valakit le akartam lőni. Szánalmas.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.11.30. 01:29:31

Lázár összes kommentje mehetne a modoros blogra.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.11.30. 17:26:18

@molnibalage: Híresen jó az AI a Halókban, nagyon kevés szkriptelt esemény van, kb. nincs két egyforma csata, ha ugyanazt a pályát kétszer játszod végig. A Modern Warfare-ben meg rengeteg a szkriptelt esemény. Én spec szeretem mindkét szériát, de a Halo sorozatot kicsit jobban, pont emiatt, amit leírtam.

kukatr 2010.11.30. 22:31:55

@Limrasson: Ajánlom figyelmedbe a Társas lényt Elliot Aronsontól. Abban olvashatsz az agresszióról és a dehumanizációról.
süti beállítások módosítása