HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Alone in the Dark

2010.10.21. 17:27 Stöki

Néha amikor a Heti retróra készülök, kipróbálom a játékot, amiről éppen írnom kell, hogy visszajöjjenek az emlékek. A két hete megszavazott Alone in the Dark esetében ez olyan jól sikerült, hogy hétvégén végig is toltam a játékot, és szinte mindenre emlékeztem: indián takarót a képre, vizeskancsót a füstre, satöbbi. Kevés játék marad meg ilyen mélyen az emberben.

Az Alone in the Darkot egy franciának köszönhetjük, akárcsak az Another Worldöt. Nagyjából vele egyidős is: 1992-ben jelent meg. Viszont az Alone in the Dark már nem egyszemélyes projekt volt, hanem annak a korszaknak a terméke, amikor a magányos fejlesztőkből 8-10 fős csapatok lettek, amikor elkezdődött a gyártási költség növekedése és ezzel párhuzamosan a kiadók mind nagyobb igénye arra, hogy beleszóljanak a játékokba. Az Alone in the Dark születése tanulságos történet ebből az időszakból.

Francia kulcsemberünk neve Frédérick Raynal, 66-os évjárat, vagyis a középiskolai éveiben már bőven ZX81-re tudott játékokat készíteni. Aztán hamar átállt pc-re, és egy 1988-as falbontójáték, a Popcorn után ajánlatot kapott egy jónevű kiadótól, az Infogramestől (ahol akkor még csak húszan dolgoztak). Raynal dolga eleinte mindenféle grafikai kulimunka volt, aztán 1989-ben azt a feladatot kapta, hogy az Alpha Waves (Continuumként is ismert) című Atari ST-játékot portolja pc-re. A játékban igen kezdetleges 3D grafika volt (lásd lent), de Raynalt lenyűgözték az ebben rejlő lehetőségek, és beindult az agya. A portolás közben kitalálta, hogy mekkora jóság lenne, ha állóképek előtt mozognának 3D karakterek.

Egy évvel később készített egy segédprogramot, amivel 3D karaktereket lehetett tervezni és animálni, az Infogrames egyik újoncával, Frank De Girolamival pedig összehozott egy másik eszközt, amivel el lehetett helyezni egy kamerát egy helyszínen, és ami ennek a helyszínnek a 3D vázából készített egy állóképet. Az elképzelés az volt, hogy ezután egy ügyes kezű grafikus csak szépen megrajzolja az így készült skicc alapján a helyszínt, majd a képre ráhúzzák a 3D vázat, berakják a 3D elemeket a helyükre, aztán hajrá. 1991 elején Raynal mindezt fel is vázolta az Infogrames akkori igazgatójának, Bruno Bonnellnek, aki saját ötletével megfejelve zöld utat adott egy ilyen technológiával készülő játéknak.

A készülő programnak eleinte In the Dark volt a címe, mert Bonnell ötlete az volt, hogy a fénnyel is játszanak benne, és a játékosnak a sötétség is nagy gondot okozzon (ez végül csak pár szobánál és a labirintusos helyszínnél került bele a játékba). Raynal a kezdetektől fogva horror környezetet akart, saját bevallása szerint a George Romero-féle Holtak hajnala óta zombis játékot akart készíteni. Az ötletekhez a cég művészeti vezetője, Didier Chanfray készített néhány krétarajzot fekete papírra, majd kiírtak egy versenyt a grafikusoknak, hogy rajzoljanak és modellezzenek helyszíneket a játékhoz. A versenyt egy hölgy, bizonyos Yaël Barroz nyerte, aki így Chanfray és Raynal mellett az egyik fő fejlesztő lett. A projekt alatt egyébként Barroz és Raynal egymásba szerettek. Később összeházasodtak, és a mai napig együtt vannak.

Barroz művéből 1991 őszére összedobtak egy rövid demót Bonnellnek, aki teljesen el volt ájulva tőle. A következő évben már hatan dolgoztak a játékon (Raynal, Chanfray és Barroz mellett Philippe Vachey zeneszerző, Hubert Chardot író és a már említett Frank De Girolami). Raynal három nap alatt megtervezte a játékmenetet, leírta, hogy a játék 170 helyszíne hogyan kapcsolódik egymáshoz, milyen tárgyak, szörnyek és időzített események tartoznak a helyszínekhez, és így tovább. Ezután hat hónapig mindenki teljes erőbedobással dolgozott, készült a zene, a 170 helyszínhez tartozó 170 kép, a karaktermodellek, az egyszerű textúrák. Közben sikerült megszerezni a Chaosium Gamestől a Call of Cthulhu szerepjáték licencét, de végül nem lehetett hivatalos Cthulhu-játékként eladni a programot, mert a Chaosium túl egyszerűnek találta a játékot. Persze az Alone in the Dark ettől még igazi horrorjáték lett, amin bőven meglátszott a Cthulhu-mítosz atyja, H. P. Lovecraft munkássága, és ezt aztán a dobozborítón is bőszen hirdették. De azért a mindenféle nemeuklideszi rémségek mellett a hagyományos zombik is maradtak, Raynal ragaszkodott hozzájuk. A lovecrafti környezetbe a fejlesztők nagyon ügyesen leheltek életet ijesztő hanghatásokkal, nyomasztó kameranézetekkel és jelenetekkel. Emlékezzünk csak vissza a legendás intróra. Egy férfi (vagy nő, két karakter közül lehetett választani, b ár ez a játékmenetet nem befolyásolta) megérkezik egy komor kúriához, és miközben átmegy az udvaron, valaki figyeli őt, de csak két karmos kezet lát a játékos. Hősünk felsétál a kúria nyikorgó lépcsőin a padlásra, ahol aztán rögtön megtámadja egy abalakon betörő, patkányszerű lény, majd egy csapóajtón érkező zombi. A játékosnak meg a hideg futkos a hátán, hogy ha ilyen a kezdés, milyen lesz a folytatás.

1992 nyara problémás időszak volt a fejlesztésben. Barroz gyereket várt Raynal pedig kezdte kicsit elveszíteni a hitét, mert a 3D és az állóképek keverése nem ment zökkenőmentesen. „Ha megcsörrent a telefon, vagy egy újabb bug volt, vagy a kórház” – emlékezett vissza az Edge magazinnak Raynal. Ezekben a zűrös hónapokban aztán egyszer csak megjelent a cég egyik menedzsere Raynalnál és aláíratott vele egy papírt, hogy a játékban a „Készítette Frédérick Raynal” helyett a „Készítette az Infogrames” felirat jelenjen meg. Raynal ezt megtette, bár arculcsapásként élte meg a kérést. Aztán jött az újabb pofon: az Infogrames még az első rész megjelenése előtt megrendelte a folytatást, de nem engedték, hogy Raynal nagy változásokat csináljon. Ugyanaz a motor, más sztori – ez volt az ukáz, holott a francia fejlesztő egészen másféle folytatást képzelt el: olyat, amiben több a 3D díszlet és a fényforrásokat is jobban kihasználja. Novemberben aztán megjelent a játék és óriási sikert aratott, de Raynal pénztárcája nem nagyon hízott tőle. Ez már túl sok volt neki. A nevét a cég nevére cserélték, egy minden újdonság nélküli folytatást vártak tőle és anyagilag is kisemmizve érezte magát. Egy utat látott csak: felmondott. Az Alone in the Dark egyébként nagyjából 2,5 millió példányban kelt el, vagyis több tízmillió font bevételt hozott az Infogramesnek.

Így visszatekintve nyugodtan kijelenthetjük, hogy a játék a túlélőhorrorok egyik mérföldköve volt, a Resident Evilek és Silent Hillek elődje. Igaz, hogy a 3D még erősen kiforratlan volt (ma már megmosolyogtató látni a pár poligonból összerakott, azonnal ölő szörnyekre), de a hangulat simán elvitte a hátán ezt az akció-kalandjátékot. És kaland is volt a javából: sok szörnyet nem is kellett kinyírni, elég volt okosan megoldani a fejtörőket (például volt egy zombikkal teli szoba, ahol ha leraktunk az asztalra egy nagy lábos húst, nem bántottak). Az Infogrames később rá is ment a Cthulhu-kalandjátékokra (Shadow of the Comet, Prisoner of Ice), de az Alone in the Darkhoz is kiadtak két folytatást 1993-ban és 1994-ben. Ezek nem voltak rosszak, de lehetett érezni rajtuk a nagyüzemi játékgyártás lelketlenségét. Később aztán még két játék is megjelent a brandhez, de bár ne jelentek volna meg. Raynal pedig az Infogrames után az Adeline Software-nél megcsinálta a Little Big Adventure-t és a folytatását, ami meghozta neki azt az elismerést, amit az Infogramestől várt volna. Most a Ubisoftnak dolgozik, és az idei E3-on egy szokatlan játékot be is mutattak be tőle – a Battle Tag nevű, otthonra szánt lasertag-klónt –, de állítólag saját cégével, a Ludoïddal már régóta azon mesterkedik, hogy megszerezze az LBA-jogokat és elkészítse a harmadik részt

Aki szeretné kipróbálni az Alone in the Darkot (nagyon ajánlom), innen töltheti le, de leszedhető a második, harmadik rész is. A szavazásba most megint 8-bites játékokat tettem, lehet klikkolni a kedvencet. És a végére egy figyelmeztetés: az Alone in the Dark című filmet még véletlenül se nézzétek meg! Két szó: Uwe Boll.

Mi legyen a következő heti játék?
C.R.E.A.T.U.R.E.S.
Head Over Heels
Barbarian
Tir Na Nog
Jetpac
  
pollcode.com free polls

67 komment

Címkék: retro horror lovecraft alone in the dark heti retro jatek frederick raynal infogrames

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr472388992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

NightBagoly 2010.10.21. 18:31:23

***letöröl egy könnycseppet.

Zseniális darab.

thinkEdem 2010.10.21. 18:48:15

Nekem a negyedik rész is bejött, abban már tényleg sok szerepe volt a fénynek, és a két választható karakter két teljesen különböző végigjátszást garantált (Carnby-val inkább akciójáték volt, Aline-nel meg inkább besz*ratós-nyomozós-tárgyhasználós).

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2010.10.21. 19:22:42

Eletem elso Gravis Ultrasoundos elmenye ahogy surroundban setal fel az emberunk a padlasra a nyikorgo lepcson... kar hogy akkor voltam 9 eves... >_<

glezmen 2010.10.21. 19:26:52

imadom :)
nekem is GUSom volt :D

hphp 2010.10.21. 19:35:28

jajj de jó kis játék volt ez :)

somewhat damaged 2010.10.21. 19:38:02

Zseniális. A megfelelő életkorban találkoztam vele és szintén új hangkártyával (SB komp Media Vision Thunder Board (tm)). Életemben ennyire nem szartam össze magam játékon, de imádtam :D.

Tök jó időszak volt, azóta már jócskán lezárult a játékokban a pionyírkodás.

schdl (törölt) 2010.10.21. 19:49:17

Hát nekem csak annyi maradt meg belőle, hogy használhatatlan volt az irányítás, arról nem is beszélve, hogy magától váltotta a kameranézeteket, így ami egyik nézetből előre, az a másik nézetből hátra -.-

Thresher 2010.10.21. 20:10:17

Na most kell megkérdeznem, elnézést előre a pici offért:

Hátulgombolós koromban az egyik nyáron voltam egy számteches táborban, ott toltunk egy emlékezetes játékot, melyben egy piros sapkás srácot irányítottunk egy hasonlóan horror környezetben. (Kedvencem a plafonon mászkáló pók, amely ha rád ugrott, konyec.) BTW, a játék 2D-s volt, kicsit a régi prince of persia fílingje volt... Nem ugrik be a játék neve valakinek?

A poszt olvasása óta esz a kétség....

movhu 2010.10.21. 20:18:25

Ekkor nekem Amigám volt, így a főiskolás csoporttársam PC-jén nyomtam végig a kollégiumban :)

somewhat damaged 2010.10.21. 20:19:13

@Thresher: Dangerous Dave valamelyik megtestesülése?
pókot nem látok, de piros sapkás és haunted :)
www.youtube.com/watch?v=PYtVyL0dKlI

lackatheone 2010.10.21. 20:22:26

Az egyik legjobb játék ,amivel játszottam.

Thresher 2010.10.21. 20:25:31

@somewhat damaged: Isten vagy... MS-DOS, floppy, minden stimmel! :)

Thresher 2010.10.21. 20:30:07

@somewhat damaged: Annyi különbséggel, hogy én a "Dangerous Dave in the Haunted Mansion"-nal játszottam... de nézzük meg az első részt is....

JBWebster 2010.10.21. 20:36:50

Ó, édes Istenem, gyerekkorom legnagyobb szerelme ez a játék. A zenéjét ÉVEKIG kerestem, hátha felvette valaki, és megosztotta - az egyik legnagyobb erőssége ez volt a játéknak. Ma már megvan mindhárom rész zenéje, de azt a hangolatot nem adja vissza egyik sem, amit a SoundBlaster kariból kinyert ez a kis darab művészet.

És furcsa mód az LBA sorozat is igennagy kedvencem. Lehet hogy az ipse értett a dolgához?... :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.10.21. 20:44:25

Het Retóba: Little Big Adventuret! :)
Nem tudom mivel játszottam még annyit, mint azzal....... És ha jól emlékszem, 8 mega volt, amitől rendszeresen kivert a víz, hogy "ezt így hogy"? :D

K0vasz 2010.10.21. 21:01:14

Fúú, én is kb. 10 éves forma voltam, mikor ezzel játszottam... bár sose tudtam végigvinni (a végén volt vmi óriásféreg, az mindig kinyírt), de beszaratós volt rendesen.. és az a zene...

Pong 2010.10.21. 21:02:34

Egy hónapja toltam végig megint Dosboxban, restellve vallom be, hogy walktrúval, de hát 93/94ben játszottam, mikor Franciaországban osztálykiránduláson voltam egy kedves matematikus családnál, ahol hagyták a külföldi gyereket(engem) zülleni esténként, persze az 1 hetes ott tartózkodás alatt ki is végeztem, és ez meg is alapozta dependenciámat...:)

Szeretném megköszönni az internetnek és az IDDQD-nek ezt a flessbekket.

És ha egyszer kidőlök a pizzák mellől, hamvaimat Dél Koreában szórják szét.

Pong 2010.10.21. 21:04:07

Ja és szartam Versaillesbe.

Penya64 2010.10.21. 21:26:40

www.youtube.com/user/POLE7645
Nagyon elvezetes vegigjatszasa a jateknak itt! Mind a 3nak!

röntgenszeműlány 2010.10.21. 21:56:59

Szamomra a poszt tanulsaga az Alpha Wave. Most lattam eloszor, szerintem zsenialis a grafikaja.

jane_eyre · http://ainethil.inda.hu 2010.10.21. 22:04:11

Még egy szavazat a Little Big Adventure-re! A második rész jobb, mint az első; legalább ötvenszer végigjátszottam. Az első rész is jó volt, de a mai gépeken már csak segédprogrammal fut, és nagyon idegesítő mentési rendszere van. Nem véletlen, hogy mindkét rész több díjat is nyert és rendkívül népszerű a kalandjáték-rajongók között.

Hoild 2010.10.21. 22:24:00

Ez annyira remek játék, hogy 1996-ban felraktam miatta egy péécééemulátort a stúdiónk tápos Amiga4000/060 munkaállomására, és azon végignyomtam. Ugyanis ótvaros x86-alapú hullámbádogot még emiatt sem voltam hajlandó elviselni, legfeljebb egy rendes architektúrán szoftverből emulálva. \;b>

xstranger 2010.10.21. 22:40:49

@jane_eyre: LBA egyike a keves jateknak amit vegigvittem (a vegen van egy koncert). LBA2 fagyott rogton az elejen, sose jatszottam vele.

Penya64 2010.10.21. 22:44:16

Es az volt meg durva az aitdbe hogy milyen kicsi a gepigenye, egy 16os 286oson mar lehetett tolni!

lOc (a pasztafáriánus) 2010.10.21. 23:14:51

Alone In The Dark post. CREATURES áll a legjobban a szavazásban. Karácsony van?

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.10.21. 23:40:44

Nagyszerű játék! Csak jót tudok róla mondani és szép emlékeket idéz. Örülök, hogy itt is megemlékeztek róla!

Bro 2010.10.22. 00:04:07

Istenem ez a játék, megalapozta az egész gyermekkorom és onnantól kezdve nagyjából mindent :)
Mikor megtaláltam a gépen, még anno kis butus fiúként akinek megmutatták a Windows 3.1-et és aztán rátalált a dos-ra ^^

Azóta beleszerelmetesedtem az egész világba amit eg megindított bennem gyermekkoromban :) Régi szép idők istenem, de rég volt. Mikor még Stuntsot nyomtunk a haverokkal délután, hogy ki jut messzebbre.

Alone in the Dark egy örök kedvenc marad, bármi legyen is. Egyedül végig se tudtam vinni először gyerek fejjel 7 évesen. De rég volt :)

Ezért szeretem nagyon a retro részét a blognak, mindig felvillantja életem egy részét és visszatérek oda.

Dukefazon 2010.10.22. 00:13:32

Ez a fajta elgondolás, hogy 3D cuccok 2D hátteren elég sokáig élt. Az AITD4-ben valószínűleg egyfajta tribute volt, de ott nagyon feldobták a festett, mégis jól bevilágított hátterekkel. A Resident Evil is ezt a stílust vette át 3 részen keresztül.

Amúgy szerintem valami ember szerű farkas az, ami az ablakon befigyel.
Sose játszottam végig az első részt, pedig kedveltem, csak ez még abból az érából származik, hogy a nehéz akció mellett még a fejtörők elrondása is könnyen gémóverhez vezetnek.

"Később aztán még két játék is megjelent a brandhez, de bár ne jelentek volna meg." Namermér!? A 4 nagyon szép volt (bár tényleg nem olyan jó, mint amennyire vártuk a játék érkezését), de szerintem az Alone in the Dark Inferno (AITD5 PS3 verziója) kibebaszottul, de gecire jó játék!!! Megvettem Wii-re is a gyűjtői kiadást is. Nagyon lehúzták mindenféle oldalakon, de teljesen jogtalanul, hatalmas egy játék! A PS3 verzió sokkal jobb, kijavítottak rengeteg hibát, ami xboxon volt. Nekem oriási élmény volt végig játszani, és életemben először mondtam ki "Ez egy fantasztikus játék", mert ez a jelző illett rá a legjobban. (a 4 mellesleg megvan PS1-re, PS2-re és Gameboy-ra is :) )

Dukefazon 2010.10.22. 00:14:34

@lOc (a pasztafáriánus): Apropó karácsony, én karácsonykor játszottam a legtöbbet a Creatures 2-vel, imádtam a teles pályákat, nagyon jó hangulatot csinált :D

Dukefazon 2010.10.22. 00:25:00

Ja, és a Final Fantasy VII és VIII is elég hasonló technikát használt, de ott kicsit magasabb színtre emelték azzal, hogy volt olyan, hogy a háttér videó volt és azon mozogtak a 3D modellek. Leesett az állam, amikor először láttam ilyet a 8-ban.

algi 2010.10.22. 09:04:58

Az volt nagyon durva, hogy ha elkezdtél lőni egy legyőzhetetlen ellenfelet, amit meg lehetett volna kerülni, akkor elfogyott az a kevés lőszer, ami későbbre kellett volna, úgyhogy kezdhetted az elején. Összesen egyszer sikerült végigvinnem.

algi 2010.10.22. 09:16:02

Az Ecstatica dereng valakinek?

Dester 2010.10.22. 09:20:30

@algi: dereng hát. :)

A Continuummal anno viszonylag sokat játszottam, és imádtam a zenéjét. Néha csak azért töltöttem be, hogy hallgassam (most visszanézve a videót ez azért picit furcsának tűnik...).

Az Alone In The Dark nekem kimaradt valahogy, de lehet felrakom és megpróbálom végigjátszani. Tényleg, Windows Mobile-ra nincs portja véletlen?

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.10.22. 09:57:30

Stöki, hogy lehetsz ilyen kegyetlen. Egy szavazásba összehozni a CREATURES-t (bocs, de a sok ponttól biztos agyzsábát kaptam volna:D) és a BArbarians-t? Ez olyan mintha dönteni kéne, hogy melyik a jobb zenekar: A Guns 'n Roses vagy a Metallica...egyszerűen nem fair:D:D:D

@algi: Nekem is az Ecstatica ugrott be, amikor olvastam a bejegyzést, bár az már újabb volt, de a kamerabeállítás és a játékmenet hasonló képet mutatott:D

Penya64 2010.10.22. 10:29:18

@Dester: Nincs sajnos portja semmire. Ajanlom hogy jatszd vegig, nekem az egyik kedvenc jatekom. A cd-s verzio dosbox alol nagyon elvezetes, a jatekban talalt konyvek szoveget szineszek olvassak fel, a zene cdrol szol.

Dester 2010.10.22. 10:52:34

@Penya64: Akkor ez lesz, a DosBoxot úgyis nagyon szeretem. A gond csak az, hogy mostanában ha PC elé leülök, akkor vagy Starcraft II, vagy GTA4 (+DLC). Nehéz rávennem magam bármi másra, ezért gondoltam a telefonra. :)

@zéka: találó összehasonlítás, és a Creatures vs. Barbarian egy szavazásba való összerakás kegyetlen mivoltával is egyetértek :)

Penya64 2010.10.22. 11:09:32

@Dester:
Ha van a telefonodra dosbox akkor talan az alat... De nekem nokia 5800-an kepregeny volt szoval nemtom hogy birja a hardver, de sztem felejtos telon.

Osivis (törölt) 2010.10.22. 12:54:36

Figylejetek már,a Waxworks-öt nem tudnátok legközelebb berakni a választások közé légyszives?>.>

Penya64 2010.10.22. 15:17:31

www.youtube.com/watch?v=JKpAyc_GvPg
Itt a normalis vegigjatszas egyebkent, most nezem hogy ami a cikkben van meg akad is. :( Aki teheti nezze vegig ezt, nagyon jo.

fraki 2010.10.22. 16:07:45

Én egyedül az ilyeneket sose tudtam végigtolni, mindig valktrúhoz nyúltam. Ez mondjuk mit sem csorbított az élvezeti értékén.

Az állókamerás 3D koncept pedig igazi művészi forradalom volt, amihez még biztos vagyok benne, hogy vissza fog térni a játékipar, mert ez a hátulról-bámulom-a-főhős-fejét/vállát iszonyatosan unalmas. Mindig is rühelltem a 3rd person view-kat (ejtsd: szörd pörszön vjúkat).

Az állókamerával a készítők rengeteg közlést bele tudnak vinni a narratívába, egyszerűen nem értem, miért nem nyomják ezt a stílust. Senkiháziak kezében van a játékszakma.

Ráadásul a kameraállással rejtvényeket is tudtak csinálni, kissé elrejtve egy-egy dolgot, amit sokan nyilvánvalóan hátrányként könyvelnek el, én viszont előnyként.

Plusz a poligonfigurákkal pont eltaláltak egy olyan absztrakt szintet a formákban és a lineáris, de már élvezhető animációkban, aminek hogy is mondjam, stílusa van, ellentétben a ma tapasztalható realisztikus unalommal (team fortress 2 mint nemes kivétel befigyel ugye).

Köszönöm, hogy meghallgattak. Zárszóként elmondanám, hogy az különböző angliánus nyelven elérhető valktrúk alapján akkoriban szokásom volt magyar változatot létrehozni, szubjektív nyelvezettel, és az AITD-nél azt az ablakon betörő izét én ott a csirke és a kutya keresztezésének látván csirketyának hívtam.

Penya64 2010.10.22. 16:17:10

sourceforge.net/projects/fitd/
Free in the dark. Kar hogy becsoffadt...

SztupY · http://sztupy.hu 2010.10.22. 23:02:48

Nem is tudtam, hogy az LBA-t is ő csinálta, zseniális játék volt.

molnibalage 2010.10.22. 23:25:34

@Sundance-: Na az tényleg ott volt a szeren bár sem azt, sem ezt soha nem tudtam végigtolni.

A DoTT az, amire mai napig élénlen emlékszem. Az első kalandjáték volt, amit végigtoltam, a tesóimmal ötleteltünk rajta anno. :)

molnibalage 2010.10.22. 23:28:08

@algi: Egen. Göbökből álltak a karakterek. Hasonló stíus volt. Soha nem toltam vele, de az 576-ban láttam. 94 táján jelent meg, decemberben asszem.

Hob Gadling 2010.10.22. 23:54:17

Szuper cikk, köszi!

A Halál keringője, amit meg lehetett hallgatni a gramofonon, azóta is gyakran eszembe jut :)

thinkEdem 2010.10.23. 02:37:35

@Dukefazon: AITD4 háttereiről annyit, hogy ha jól tévedek, minden helyszínt kétszer csináltak meg: egyszer bevilágítva, egyszer sötéten; és egyszerűen a sötét verzióra ráhúzták a világos részt ott, ahol megvilágította valami...

...viszont Carnby végigjátszásnál a kamerába pislantó zombik az elején... aljas húzás... :D

asd123321dsa 2010.10.23. 02:43:21

Én csak azt sajnálom, hogy túl fiatal voltam mikor hozzám került és angol tudás híjján (meg egyébként is kb 10 évesen)nem nagyon jutottam vele egyről a kettőre :(

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.10.23. 08:03:51

@algi: Az első CD-s játékom volt, amit megvásároltam. Imádtam.

Penya64 2010.10.23. 09:11:48

Az a jo benne hogy ha minden konyvet meg irast elolvasol a jatekban egy regenyszeru tortenet alakul ki amiben kiderul hogy a polgarhaboru idejen egy Ezekiel Pregzt nevu fazon tette ra a kezet a hazra aki elotte kaloz volt, es meg most is ott van a hazban. Talalkozni lehet vele egyszer amikor a kalozzal kell megkuzdeni, akit nem fog a golyo, egyszer meg o az alak aki a vegen ott ul a tronon mint foellenseg.

algi 2010.10.23. 10:45:04

@Penya64: Dehát nem egy "fa" a főellenség? (Ha jól dereng, Shub-Niggurath ivadéka.)

Penya64 2010.10.23. 10:57:04

@algi: Igen, egy fa. De az a fa pregzt. Oszenott a hazzal. Mikor kaloz kepeben jon az a korabbi megtestesulese, mikor meg kaloz volt... Eleg kacifantos a sztori

A_G_A 2010.10.23. 17:21:01

Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime már elég régóta a legjobb barátom ;)
Már épp kezdtem volna róla írni egy cikket, erre (végre) első helyen van. Bár már a ~fél évvel ezelőtti első ilyen szavazáson is nyernie kellett volna..
Az egyetlen olyan játék amelyik a legtöbb akkori újságnál 100-at kapott!! Pedig ugye nem is adhatnak ilyet "mert olyan nincs" ;)

Celtic 2010.10.23. 18:40:19

"mindenféle nemeuklideszi rémségek"
Ez ritka jo kifejezes Lovecraft munkassagara :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.10.23. 18:43:47

@Celtic: a "nemeuklideszi" jelzőt konkrétan egy Lovecraft-novellában olvastam, onnan tanultam :)

Celtic 2010.10.23. 21:03:22

@Stöki: Most hogy mondod...Talan az Almok a boszorkanytanyan cimuben van. De ott a jelzo a "ter" elott all. Vagy azt iskolaban tanultam? Jaj...

Mindegy, ebben a formaban roppant megmosolyogtato.

Dr. Fred Edison 2010.10.24. 16:20:02

Huh, nem kevés idő alatt toltam végig az alone-t, szerintem vagy 3 évig játszottam, persze hosszabb-rövidebb kihagyásokkal. Viszont nagyjából egyedül jöttem rá mindenre, talán az elejét mutatta meg a haverom(amikor a tükrökkel kell kinyírni a lépcső teteji szárnyas izéket), akitől kaptam. De befejeznem mégsem sikerült, és nem kicsit voltam mérges amikor pár éve újra elővettem egy walkthrough-val, és kiderült hogy már csak annyi volt hátra, hogy bozzáb*sszam a lámpát a rohadt fához.:-) Szóval igazából az a 3 év lehet volt 10 is.:-) Egyébként szerintem az nem kis hülyeség volt, hogy egy ennyire közönséges, végig használt tárgy legyen a végső kulcs. Jó, van benne logika, de akkor is.:-)

Star Trek 25th anniversary nem lesz valamikor? Az még egy király kalandjáték volt, nem rég elkezdtem a folytatását is, de abbahagytam eléggé az elején. Pedig az sem rossz, elő is veszem majd valamikor.

Leon121 2010.10.25. 11:03:47

@Celtic: Lovecraft speciel többször is használja ezt a jelzőt munkásságában. :)

upperclass 2010.10.26. 10:45:36

1-2x próbáltam anno, csak annyira emlékszem, hogy iszonyú nehéz volt és irányíthatatlan. Pár perc után ment a levesbe.

Zenador 2010.10.26. 14:31:31

Kissé meghatódtam a poszt olvasása közben. Nagyon jó érzés, újra felidézni a játékról őrzött emlékeket.

Annyira, hogy kedvet is kaptam ahhoz, hogy végigjátsszam! Van otthon 3 db "nosztalgia PC-m". Egy Compaq Deskpro 2000-es Intel Pentium konfig, egy 486-os és egy Intel Pentium 233 MMX konfig. Mindegyik kifogástalan állapotban:)

Ezen kívül van még egy 286-os, egy 386-os is "alkatrész-állapotban", ezek helyhiány miatt nincsenek összerakva. De ami késik, nem múlik:)

Azt hiszem, hogy a 486-oson fogom végigtolni, mert abba építettem bele a Gravis Ultrasound-ot!

Jó kis mulatság lesz!

hphp 2010.11.07. 19:35:14

Segítsetek lécci-lécci. Nosztalgiából letöltöttem és végig szerettem volna játszani újra, de sajnos úgy néz ki, hogy elszállt a játék felett az idő, túl gyors a mai gépem már neki és a futáshoz szükséges double-tap-ot a felfelé nyíllal nem érzékeli, azaz nem tud a karakter futni. Enélkül pedig a leszakadó függőhídon nem lehet átmenni. Szóval milyen ötletetek van a gép "lassítására", vagy tudtok-e más megoldást erre a problémára? :)

nál 2010.11.12. 12:19:06

@hphp:
Ha DosBoxszal futtatod, van lehetőséged a lassításra.

johnpersia 2011.04.08. 11:31:21

Valaki tudna segíteni? Elakadtam. A "füstölgő" szoba melletti helyiségben fel tenni a kardot a pajzsra a másik mellé. De nekem eltört a párviadal alatt és letettem és most meg nem találom. Valaki tudna valami segíteni, hogy ne kelljen újrakezdenem?

Reactor 2012.04.09. 23:32:44

A játékot bemutattam. Aki kíváncsi rá (végigjátszottam), az keressen rá jewtube-n.

Az Alone in the Dark 2 pedig egy hatalmas mélyzuhanás volt, ugyanis két különböző verzió jelent meg belőle. Egy normális végigvihető (ritka mint a fehér Zorro), és egy bugos, ahol nem engedte a játék fölvenni az amulettet a laborban, emiatt a játékot nem lehetett végigjátszani. Nekem az utóbbi van meg...