HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A Halo kinyírta a pécés FPS-eket?

2010.09.21. 21:52 hancu

Kudo Tsunoda, a Microsofton belül a Kinectért felelős csapat vezetője alighanem simán az idei világranglista élére ugrott nehézsúlyú-szabadfogású bullshitelésben a Game Informernek adott interjújában ezzel a fordulattal:

Halo did an awesome job of building a first-person shooter exclusively for the console, and now hardly anyone plays first person shooters on the PC anymore.

Ez különösen annak fényében hangzik igen hülyén, ha az ember odakattint a Bungie.net statisztikájára, aztán meg a Steamre, és az látja, hogy az egyiken szűk 400 ezren vannak belogolva, a másikon meg pont kétmillióval többen; az egyiken a Halo Reachet bő 200 ezren játsszák, a másikon a legnépszerűbb FPS-eket (CS, MW2, TF2, L4D) összesen kb. ugyanennyien. Persze lehet méricskélni hogy akkor éppen ez több-e vagy az, meg nyilván senki nem vonja kétségbe, hogy a Reach mocskos nagy kasszasiker, na de akkor is.... HARDLY ANYONE?! 

 

72 komment

Címkék: microsoft bullshit

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr342313610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lámadmirális 2010.09.21. 22:07:01

Hát én játszottam Halo 3-mal, fél óra múlva meguntam, maradok Cod 4-6-nál.
(Főleg hogy Mo.-n csak trükközéssel lehet x-box 360-on vele játszani, szal nem éri meg....)

b0lha 2010.09.21. 22:23:14

ez 1 akkora fassag, mint ide lachaza, hat h gondolhatja ezt komolyan? telleg rengetegen kezdtek el fpst jatszani konzolon, de vannak nagyon sokan (koztuk en is :D), akik soha nem akarnak majd egerrol kontrollerre atszokni, mert nem es kesz. masreszrol pedig, ha 1 fpst _esetleg_ nem adnak ki xboxra, de azzal sokan szeretnenek jatszani, akkor meg fogjak venni pcre, oszt jonapot.

Fleaflu 2010.09.21. 22:54:58

Remélem miután ezt nyilatkozta, mondta neki valaki hogy "hallod vazze te jó hülye vagy" ^^

Limrasson 2010.09.21. 23:25:16

Egyébként FPS-t hogy a fenébe lehet játszani kontrollerrel? Ilyen érzékelős a gép és nézi hogy merre emeled a cuccot, vagy külön botkormánnyal kell vinned a célkeresztet vagy WTF?
Egyébként én speciel TF2-zök néha, meg amíg megvolt addig AvP2-ztem, csak sajnos elcsesztem a CD kulcsot (már megint), és rohadtul nem lehet már venni. (Az AvP2010 meg ne mvolt annyira jó)

Khayness 2010.09.21. 23:44:30

Nem vagyok rosszindulatú, de ezért a kijelentésért megérdemli a Kinect, hogy bevételi katasztrófa legyen. :D

mediocris 2010.09.21. 23:56:56

Először elolvastam a főcímet, aztán láttam Kudo nevét... Ez az ember folyamatosan hülyeségeket beszél, valószínűleg ezért alkalmazzák. Aki már hallott róla az tudja mire számítson amikor megszólal.

kudodouche.wordpress.com/

Pár napja meg az Apple blog írt róla egy kattintékony posztot ezzel kapcsolatban:

www.appleinsider.com/articles/10/09/17/microsoft_manager_claims_kinect_will_blow_away_ipad_sales.html

Egyébként meg a Halo ugyanúgy nem vetette meg a lábát a PC-s piacon ahogy a Kinect se fogja (ha megcélozza valamilyen változattal). Az ok hogy már régóta van jobb alternatíva (TrackIR, vagy FreeTrack) PC-n és hadonászni meg senki nem akar a számítógép előtt ha lehet kapni normális kontrollereket hozzá. Legalábbis egy igazi gamer nem, max egy casual. De az ilyen meg hadonásszon otthon a Metroid Prime előtt, ne a neten.

Ami a Halot illeti az nem tett hozzá semmit a PC-s FPS-ekhez (a konzolosokhoz lehet, de nem az az etalon). Érdekes amit Bényi említett az indexes videóban. A legtöbb újítás amit felsorol benne volt a Max Payneben és az Oniban, járműveket pedig már a Shadow Warriorban is lehetett vezetni és 2004-re mire megérkezett a PC-re is a Halo (a Gearbox emlékezetesen szarul megírt portjában) akkor már szembe kellett néznie a COD1-2-vel, amik szerintem simán jobbak voltak. Így igazából már nem is nagyon játszották a Halot PC-n, főleg miután a 3-at már át se portolták. Csakhogy FPS!=Halo. Hogy PC-n nem Haloznak az még nem jelenti hogy más FPS-el nem játszanak.

kokoro 2010.09.22. 01:23:22

@mediocris: én is elcsodálkoztam azon az indexes videón azok a nagy újdonságok mint pl. az élet visszatöltődés még röhejesek is

asd123321dsa 2010.09.22. 05:53:52

konzolos FPS = fail. igaz jó ötlet volt kitalálni mivel a controller "fogyatékosságából" adódóan csökken a skillgap, igy a fosláma nem alázódik halálra az első percben, ne adj isten még be is mákól 1-2 fraget. egyébként biztos vagyok benne h a Halo közönsége nagyjából olyan arcokból állnak akiket a CS, Quake, UT, CoD es egyéb szervereken 5 másodperc alatt megszégyenítettek a "tizetnéves élet nélküli kisfiúk", itt meg legalább van esélyük a GYP harcban...

Cifu78 2010.09.22. 05:59:47

@Limrasson: Két irányító mini-joy van, az egyikkel a célkeresztet irányítod (PC-sül: egér), a másikkal a testet (PC-sül: WASD).

Egyébként ennek az egynek köszönhető, hogy én sem játszok FPS-t konzolon (verekedős és árkád játékra ettől még persze jó). A "mókás" csak az, hogy ott van az USB mind az XBox360-on, mind a PS3-on, de a játékfejlesztők lusták (vagy csak túl hülyék?) hozzá, hogy alternatívaként kiválasztható legyen egy egér+billentyűzet kombó az irányításhoz. Igen, tudom, az UT3 esetében volt erre lehetőség. Ő az a bizonyos fehér holló...

thinkEdem 2010.09.22. 07:42:00

Kézsuel FPS-es vagyok, igen, van ilyen is. Szebb koromban sorban lőttem a headshotokat UT-ben (néha még távcső használata nélkül is), mostanában ez már nem menne.

Halot kipróbáltam PC-n, nagyon nem jött be. Halo3-at végigtoltam xboxon, de csak azért, mert haverral toltuk, nekem egyáltalán nem jött be. FPS és hasonló játékok (Gears of War, stb) xboxon nagyon nem jönnek be.

Stratégiához és fps-hez nekem kell az egér. A többihez jó a konzol. (Mirror's Edge és Assassin's Creed az nem FPS, azokra tökéletes a konzol...)

De természetes, hogy minden szentnek maga fele hajlik a keze: mondjatok olyanokat, akik úgy hirdették a termékeiket, hogy "Hát, tulajdonképpen elég gyenge játék és meg fogod unni, meg senki se fog vele játszani egy hónap múlva, de azért vedd már meg plíz, mert k*vára csődbe megyünk egyébként!"

algi 2010.09.22. 07:45:42

Amióta kijött a Halo Reach, én nem játszottam PC-s FPS-sel.

DinnyeTM 2010.09.22. 08:05:19

Anno kiprobaltam halo2 vel talan, hogy milyen is ez a dolog (ismerosnel). 1 odi utan valtottam a noobtaktikara, amivel ugye lehet kompenzalni a kepessegbeli hianyokat. Majd kijelentettek, hogy teamkiller vagyok, es l2p noob. Szeretem az RPG-t :D (vagy mi a tokom van abban :D).

AlexWolf 2010.09.22. 08:56:00

Nem sokkal nehezebb kontrollerrel játszani FPS-t, mint PC-n. Simán hozzá lehet szokni pár óra alatt. De akinek nem megy annak ott az xfps nevű csoda, amit rákötsz az XBOX-ra, rádugsz egy PC billentyűzetet és egeret és már tolhatod is úgy mint PC-n. Igaz ez olyan 20k körüli befektetést igényel.

Portalgeist 2010.09.22. 09:13:03

Az ilyen nyilatkozat csak marketingfogás, nem több. Aki mondja, az is tudja nagyon jól, hogy marhaság.

Ennek az egésznek az a célja, hogy minden fontosabb játékokkal foglalkozó oldal leírja még egyszer, hogy "Microsoft", "Kinect" meg "Halo Reach". És persze ezzel foglalkozzanak az emberek, ez legyen a hírekben, ne a konkurencia újdonságai.

Ugyanaz a logika, mint amikor elhagynak "véletlenül" egy újabb okostelefont, és mindenki arról beszél, hogy hogy néz ki, meg mit tud. Gerillamarketing. Fölösleges elemezgetni, hogy mennyi igazság van benne.

Abban sem lehet igazságot tenni, hogy PC-n jobb FPS-t játszani, vagy konzolon. Ez csak megszokás és ízlés kérdése. Mintha meg akarnánk mondani, hogy a gulyásleves finomabb-e vagy a somlói galuska. Időpazarlás.

Sieg 2010.09.22. 09:19:48

Szóval kiadnak egy régóta várt AAA+ fps-t CSAK KONZOLRA. A T. nyilatkozó rácsodálkozik, hogy PC-n nem játsszák (milyen meglepő), majd súlyos következtetéseket von le. Ez az ember egy zseni.

Külön pikantériája a dolognak, hogy attól még, hogy csak konzolra adták ki üzleti megfontolásokból és amennyire lehet, konzolra szabták, az FPS-ek csak PC-n érzik igazán jól magukat, erre a kontroller egyszerűen sokkal rosszabb, mint az egér. Olyan, mint gombokkal autót irányítani. Lehet, de igazán jó sosem lesz. Még akkor sem, ha egy PC exkluzív autóverseny játékot is adnak ki...
Amit a konzol az FPS-hez hozzáadott, az a fantasztikus és előremutató Auto Aim, mert a szerencsétlen stickekkel máshogy nem megy.

Mellesleg nagyon meglepődnék, ha Halo3-mal többen játszanának, mint MW2 + BFBC2 + L2D + TF2 -vel. Még akkor is, ha a Halo3 nagyon friss.

hancu 2010.09.22. 09:26:13

@Portalgeist:

"Ennek az egésznek az a célja, hogy minden fontosabb játékokkal foglalkozó oldal leírja még egyszer, hogy "Microsoft", "Kinect" meg "Halo Reach". És persze ezzel foglalkozzanak az emberek, ez legyen a hírekben, ne a konkurencia újdonságai."

Nem. A "negatív reklám is reklám, csak írják le a termék nevét" elv ebben az esetben nem működik. Ez egy Kinect-interjú volt, és teljesen feleslegesen keverte bele a Halót meg a pécés FPS-eket az ember, enélkül az emeletes hülyeség nélkül sokkal hatásosabb lett volna az üzenet.

Logged In 2010.09.22. 09:48:47

aki 10-12 évesen rászabadul egy konzolra és azt fogja megszokni annak meg majd az egér nem fekszik.. meg megszokja hogy akár bukfencezhet is kontrollerel a kezébe és nem akasztja fel magát a madzagban..

nyilván akik pc-n tolták régebben mivel amikor elkezdték nem is volt konzol azoknak furcsa..

de szerintem is a konzolok idővel kiölik a pc-s játékokat.. jobb játékok is fognak rá készülni mivel ahogy én elnézem a konzolos társadalom hajlandó fizetni a játékokért a microsoft pedig ügyesen tereli a felhasználóit hogy bizony penelni kell.. ezért bevétele is több lesz.. játékot is könyebb biztos úgy összerakni ha ismerjük a célhardvert (bár ez nem tui mivel nem vagyok fejlesztő)..

◄ViZion 2010.09.22. 09:57:18

Hát elég érdekes vélemény...
Azért PC-n nincs veszélyben az FPS... BF2142 most kap új patchet, 4 új mappal... ha halott lenne az EA nem ölt volna bele pénzt - attól függetlenül, h BF 2-höz készült mapok átiratáról és némi hibajavításról van szó.

ET:QW-n is vannak -igaz kevesebben, mint pár éve, de a Battlefield változatok, CS, UT III servereken is van pörgés, nem tartok attól, h nem lesz kivel játszanom.

Új a progi, minden hírben szerepelnie kell, de ezzel mellélőtt... sebaj.

Sieg 2010.09.22. 10:06:24

@Logged In: Nem csak megszokásról van szó. Persze, ha megszokod, jobban megy mindkettővel, de a különbségeket nem szünteti meg. Az egér sokkal gyorsabb és pontosabb, mint egy mini analóg stick, egyszerűen a fizikai megoldásból következően.

Számold össze, hogy egy FPS versenyen hányan játszanak kontrollerrel...

Laciii 2010.09.22. 10:07:38

Menjen mindenki airsoftozni és megoldódik a vita :)

Cifu78 2010.09.22. 10:11:01

@AlexWolf:

"Nem sokkal nehezebb kontrollerrel játszani FPS-t, mint PC-n. Simán hozzá lehet szokni pár óra alatt."

Én eddig háromszor futottam neki. Összesen vagy 25-30 órát játszottam különféle FPS-esekkel (főleg Halo-val és a Killzone 2-vel) konzolon. Kínkeserves volt, és élvezeti érték romboló, úgyhogy feladtam. Ismerek jó pár embert, aki ugyan így van vele, van konzol is, PC is a háznál, de FPS játékot csak PC-n játszanak...

Másik oldalról megközelítve: ÉN vagyok a vásárló, le akarják nyomni a torkomon a konzolos irányítóval való játékot, de nem vagyok vevő rá. MIÉRT nem képesek az egér+bill kombót a játékba támogatni, ha már egyszer hardveresen mind az XBox, mind a PS3 képes kezelni? Erre valahogy mindig az a válasz, hogy hát rövid idő alatt meg lehet szokni (pardon, de te is ezt szajkózod), viszont én nem akarom megszokni. Ha nem képesek ezt a nüansznyi problémát megoldani, akkor nem adok ki pénzt konzolos FPS-ért. Igen tudom, sokan megteszik, kárpótolja őket az tehát. :)

Az XFS-el szemezgetek egy ideje, de őszintén szólva nincs most olyan konzolos FPS, amely miatt hajlandó lennék beruházni (a Halo: Reach miatt sem). Továbbá anno elvette a kedvem a review-ekben és fórumokban olvasható tapasztalatok (ugyebár mivel a billentyűzet nem analóg kontroller, a fordulás sebessége lassabb lesz billentyűzetről).

Kabarészínész 2010.09.22. 10:14:45

valóban. nem kéne sok nekik ahhoz, hogy egy bill és egér csatlakozót is berakjanak a konzolba. akkor miért nem teszik? én pl. kizárólag a konzol irányító miatt nem vettem még konzolt, inkább fejlesztem többszázé a pécét.... amíg jön ki rá bármi is.

◄ViZion 2010.09.22. 10:16:12

@Látnokzsálya: USB csatik vannak az újabbakon... de a játékok pont nem támogatják az "alternatív" beviteli eszközöket, mint egér+bill.

Kabarészínész 2010.09.22. 10:18:04

mondjuk elég lenne egy WSAD-QERFGHTYCVBN-ALT-CTRL-SHIFT-SPACE kivágott bill is :D

VodevilX 2010.09.22. 10:32:40

Én alapból nem értem miért lettek ilyen menők a konzolos fpsek...
Haverokkal játszottam L4D2-t coopban boxon, de vicc az egész irányítás, ezer felől jönnek a zombik, nem is kifejezetten lassan és te meg azzal a szarral szenvedsz, hogy véletlen párat eltalálj. Bér nyilván meg lehet szokni, soha sehol nem lesz egy jól bevált egér+bill kombóhoz.

Bobby Newmark 2010.09.22. 10:39:29

@VodevilX: Eheh, hát igen. L4D megjelenése előtt néhány nappal kiadtak pár gameplay videót BOXról. Elég fájdalmas volt nézni azt a szerencsétlenkedést, amit kontrollerrel műveltek. A csókának csak el kellett volna néznie jobbra, és lelőnie a zombit, ehelyett tökegyenesen előre nézve futott körülötte egy kört(!), és amikor elé került a zombi, akkor valahogy lelőtte.
Hihetetlen, hogy ekkora szarhoz hajlandóak hozzászokni az emberek...

Ja, korábban mondtátok, hogy:
"Nem sokkal nehezebb kontrollerrel játszani FPS-t, mint PC-n. Simán hozzá lehet szokni pár óra alatt."

Ja. Hozzá lehet szokni. Az autoaimhez. Nem magához a kontrolleres célzáshoz.

AlexWolf 2010.09.22. 10:40:08

@Cifu78: Nálam most jött el az az idő amikor, inkább konzolra veszem meg a játékokat (kivéve egy pár olyat, ami csak pc-re jelenik meg és érdekel), mint hogy évente rengeteg pénzt öljek bele a PC-mbe. Régen ezt csináltam, de amikor a közel félmillás gépem 1 év alatt a középszar kategóriába süllyedt, inkább szépen lassan a váltás mellett döntöttem.

Laciii 2010.09.22. 10:48:22

Meg lehet szokni a konzolos irányítást, csak el kell fogadni, hogy az egérhez képest olyan, mint szimulátorhoz képest egy arcade játék, akinek nem jön be annak soha nem lesz jó, van akinek jobb, van akinél hangulatfüggő, hogy éppen melyik jobb.

Ami jó lenne PCre is az az osztott képernyős coop, teljesen más, mint egy RB6 multi.
Remélem a következő STALKERben lesz.

moli 2010.09.22. 10:48:57

@Cifu78: wii-n siman oda celzol a kepernyon, ahova loni akarsz (es mostmar a masolat move-val is). ez sokkal jobb, mint az egeres celzas, mert nem az egesz latotered mozgatja el, csak a celkeresztet. a gond viszont ebbol adodoan a latoter mozgatasaval van, azt leginkabb a kepernyo szelere vitt celkereszttel szoktak megoldani, igy fordul el a karakter. ez viszont igenyel egy tresholdot, igy lassu.

vargatom 2010.09.22. 10:49:12

Semmi hülyeség nincs a csávó nyilatkozataiban; a Halo óta lehet érdemben konzolon FPS-ről beszélni (bár volt előtte egy Goldeneye is azért), az a játék mutatta meg hogy mégse lehetetlen átültetni.
Mára pedig tényleg az összesített eladások 5-10%-át ha eléri a PC részesedése ebben a játékstílusban. Gyakorlatilag nem maradt PC exkluzív FPS játék, a Crysis után a Stalker következő része is mutliplatform lesz, nem?

Hancu, te meg nagyon kavarsz itt a statisztikákkal, sztem ne pont a Reach alapján csinálj összehasonlítást...

hancu 2010.09.22. 10:51:46

@vargatom: Ha a csávó azt mondta, hogy a Halo miatt senki nem játszik pécén fps-sel, akkor nyilván az éppen kurvára forró Reach statisztikáit kell ellenőrzésképpen használni, nem? Vagy szerinted mit?

lokkoLori 2010.09.22. 11:13:22

két analóg karral nehéz felvenni a versenyt a PC-s bill+egér kombó ellen ... de a WiiMote IR szenzora, és most a PS3 MOVE komoly előrelépést jelent a konzolos FPS irányításban.
Csakhát a wii nem egy izmos gépezet, MOVE meg még nincs
lényeg: a PC előnye ezen a téren is el fog fogyni ... hosszú távon csak az RTS-eknél marad fenn komoly PC-s előny

lokkoLori 2010.09.22. 11:15:46

a konzolok rövidesen ki fognak nőni a két analóg karos korszakból ...

vargatom 2010.09.22. 11:28:00

A csávó azt mondja szerintem, hogy az FPS játékok közönsége az elmúlt tíz évben masszívan átvándorolt konzolra PC-ről, és ezt a Halo indította el azzal, hogy sikeresen ültette át a játékélményt a konzolokra. Ezt továbbra se látom kamunak vagy túlzásnak.

Az általad random kiválasztott időpontban online státuszú játékosok száma helyett javasolhatnék pl. olyan "ellenőrzést", hogy az elmúlt naptári évben kábé hány példány fogyott PC-n FPS játékokból és hány példány konzolon. Vagy mondjuk hogy egyáltalán csak az MW2 konzolos eladásokat le tudta-e nyomni az összes PC FPS együttvéve.
Bár szerintem eleve abszurd felvetés, hogy ezt a kijelentést ellenőrizni kéne...

Szóval tudjuk, hogy utálod a Halót, de azért ekkora csúsztatásokat már nem fogunk elnézni neked sem ;)

hancu 2010.09.22. 11:35:16

@vargatom: Ne legyél már szemellenzős fanboy, dude. A csávó azt mondja, SENKI SEM JÁTSZIK PÉCÉN FPS-SEL, és ennek a Halo az oka. Ezt úgy lehet ellenőrizni, hogy megnézzük, nagyságrendileg hányan JÁTSZANAK Halóval konzolon és mennyien fps-ekkel pécén. Pont az lenne a csúsztatás, ha eladási példányszámokkal kezdenék bűvészkedni.

A csávó hülyeséget mond, ez teljesen egyértelmű (vagy ha neked úgy jobban tetszik: nagyon-nagyon-nagyon erősen túloz), attól függetlenül, hogy szeretem-e a Halót vagy utálom. Egyébként nem utálom, csak tök hidegen hagy.

Sieg 2010.09.22. 11:48:04

@lokkoLori: Nyilván lesz/van fejlődés, de a jelenlegi összehasonlítást még nem érinti. Talán még azt is megérjük, hogy egeret és billentyűzetet támogassanak a konzolok, akkor talán MMO-kat sem csesznek el amiatt, hogy ráerőltessék a konzolra, illetve a szerencsétlen anakroniszikus kontrollerre (lásd FF14).

Hogy FPS-re mennyire lesz jó a Move/Kinect, azt még nem tudom megítélni. De nem biztos, hogy az első omg-ok után az embereknek lesz kedvük 2-3 órát ugrálni a gép előtt. :D

Bobby Newmark 2010.09.22. 12:15:12

@AlexWolf: Jó nagy hülye vagy, pont a konzolok miatt teljesen felesleges lett volna az elmúlt 3-4 évben PC-t fejleszteni. (én nem is tettem) Minek, ha úgysincs, ami kihasználná? A nyomorék multiplatform címek úgyis mennek 1980x1080, max grafika, 60fps-t; azt a néhány PC-exkluzív címet, ami ki is használná a durvább hardvert, azt meg elviselem "ultra/veryhigh" helyett csak szimplán "high" beállításokon.

Sieg 2010.09.22. 12:23:06

A hagyományos konzol érv, hogy így majd nem kell a PC-t fejleszteni, már nem áll, sőt megfordult.

A PC szükséges fejlesztési sebesség lelassult, 2-3 évenkénti középkategóriás frissítésekkel is jó minőségben lehet játszani. Ha figyelembe veszed, hogy ugyan lassabban, de amúgy is fejlesztenéd a PC-det, ennek EXTRA költsége nem több évi 20-30 ezer forintnál. Vagyis kb. annyi, mint amennyi pluszt elfizetsz a drágább konzoljátékokra (hogy behazudhassák, hogy milyen olcsó egy konzol). És akkor még nem vettél konzolt.

Leon121 2010.09.22. 12:33:10

Ha már összehasonítást akarunk, akkor azt kellett volna megnézni, hogy konzolon hány FPS-t játszanak jelenleg (vagy akár csak a legnépszerűbbeket) és emellé odarakni a Steames változatot (sőt, ha már pontosak szeretnénk lenni, akkor tudtommal a MW1-2-höz nem kell Steam, tehát ezt a számot is meg lehetne szorozni még vagy kettővel).

De mivel ilyen statisztikák ugyebár nem állnak rendelkezésre, így talán maradhatnánk az eladási számoknál, amik jobb híján - feltételezve, hogy ugyanakkora arányban játszanak még a játékokkal mindkét platformon - valamelyest tükröznék, hányan játszanak FPS-t konzolon és PC-n. Azt pedig tudjuk jól, mennyire gyérek a PC-s játékeladások a konzoloshoz viszonyítva.

Az ürge sem azt mondta, hogy Halo-t többen játszanak konzolon, mint az összes FPS-t PC-n (amit tulajdonképpen ez az összehasonlítás valóban megcáfol), csupán azt, hogy "alig játszanak PC-n FPS-t", ami az eladási adatokból kiindulva, a konzolos eladásokhoz viszonyítva (!) azért nem feltétlenül akkora égbekiáltóan irreális kijelentés. Illetve azt állította, hogy ezt a vonalat a Halo indította el, ami megintcsak megállja a helyét.

Szóval ez az összehasonlítás ebben a formában nem szerencsés dolog.

Laciii 2010.09.22. 12:45:25

@Leon121:
"eladási számoknál...tükröznék", ja, de nem teszik, ha azt nézzük idén elvileg alig játszanak Koreában Starcrafttal ekkora marhaságot meg gondolom nem akarsz mondani.
De hogy FPS-nél maradjunk CS-vel még akkor is rengetegen játszottak mikor a Halo első része már kifutott.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.09.22. 12:55:30

@mediocris: Azért az épkézláb kooperatív mód szerintem eléggé a Halóhoz köthető. A pc-verzióból kihagyták, pedig az volt a játék legjobb része.

rootshaper 2010.09.22. 13:05:02

hu de mennyit kampanyoltam a konzolos fps-ezes ellen, mar evek ota nyomatom ezt a megkeseredett keresztes hadjaratot es most, hogy valamelyik ostoba a microsofttol beszol egy nala is nagyobb ostobasagot, egybol mindenki "mellettem all" hmm...

ugy tunik egy nagyokos elszolasa kellett ahhoz, hogy emberek szemeit kinyissa, vagy most mivan? XD

rootshaper 2010.09.22. 13:11:37

@Sieg: tokre egyetertek veled. az en konfigom mar a 4. szuletesnapjat unnepli es meg most is vastagon eljatszok MINDENNEL ami az utobbi idokben kijott, a monitorom maximalis 1680x1050-es felbontasan. egyelore nem is tervezek semmi fejlesztest, mert tok felesleges. minek, hogy DX10 helyett DX11-ben jatszhassak? en nagyban adok Carmack papa szavaira, miszerint a DX9 sincs meg teljesen kihasznalva, akkor meg mi az istennek? lattatok mar videokat a Rage-bol, tudjatok nagyon jol, hogy mirol beszelek.

es hiaba, de azt kell, hogy mondjam, hogy a konzol ellen az egyik legnagyobb erv ( itt magyarorszagon legalabbis ) egeszen biztosan az, hogy ha konzolon egyetlen warezolt jatekkal akarsz jatszani, ahhoz mar magat a konzolt kell modositanod, ami automatikus kitiltasban reszesiti a netrol a gepet ---> no more multiplayer ( arrol nem is beszelve, hogy a multizashoz szukseges mittomenmilyen account is fizetos ha joltudom, PC-n meg... fizeted a neted havidijat oszt csokolom )
ellenben, ha PC-n warezolasra adod a fejed, akkor legfeljebb azzal a jatekkal nem fogsz tudni multizni amit letoltottel, de mellette ha megveszel egyet eredetiben, azzal vidaman nyomathatod minden gond nelkul.

es azt se felejtsek el a nagy konzolmagusok akik allandoan a PC ellen kampanyolnak, hogy azokat a jatekokat amikkel jatszanak, nem kontrolerrel programozzak le, ahhoz bizony kell a jo oreg PC... ez olyan mintha a testverednek mondanad, hogy "a kurva anyadat!"

Bobby Newmark 2010.09.22. 13:17:56

@rootshaper: Ja, és a spanyolviasz is a te seggedből kígyózik elő, ugye? :P :D

Teljesen triviális és egyértelmű dolgokon mit "keresztesháborúzol"? Mindenki tudja, hogy a kontroller FPShez szar, még az is, aki az ellenkezőjét mondja.

(ri)porter 2010.09.22. 13:36:52

fogalmam sincs milyen lehe a god of war egérrel..

Bobby Newmark 2010.09.22. 13:41:32

@(ri)porter: Olyan, mint az összes többi tizenkettő-egy-tucat TPS-ben, miért lenne más?

asd123321dsa 2010.09.22. 14:13:55

@(ri)porter: a GOW egérrel pont olyan, hogy lemész a legközelebbi tescoba és megveszed a dualshock koppincs logitechet 5000Ft-ért...

Na de vajon milyen lehet a Halo Reach egérrel? Öööö... namind1

sikitomi 2010.09.22. 14:16:52

@rootshaper: ps3-on nem fizetős a multi, mondjuk azon warezolni sem tudsz :D

fulibacsi 2010.09.22. 17:20:16

@moli: ráadásul hardvert sem kell hozzá moddolni.

Annyit tennék még hozzá a pc kontra konzol "háborúhoz", hogy annó azért vettem Wii-t, mert olyat adott, amit a PC-n (én legalábbis) nem tudtam elérni ("Éjjen a mósönkontrol"). Pedig én nagyon konzolellenes voltam. Wii-n is van FPS, de az egeret még mindig alkalmasabbnak tartom irányításra (célzásra nem feltétlenül, de a fordulás az elég gáz a WiiMote-tal).
Amióta meg lejárt a gyári gari a cuccon, azóta már nem költök, csak DVD-re (bár az se kellene már, a-la "éjjen a szoftmod").

Egyébként gépet meg addig nem is veszek normálisat, amíg az ördög el nem jön harmadjára is, addig minden mást ki tudok hagyni, melóhoz meg tökéletes ez a netbook is, amiről most pötyögök.

Jah, és on-topic. A faszi hülyeséget mondott. Mediocris posztja alapján nem is most először.

mediocris 2010.09.22. 17:46:52

@Stöki:

Hát igen, a co-op nekem kimaradt. Az egy nagyon rossz port volt (a Nightfire is. ott a Gearbox egész pályákat hagyott ki. ha ezt eljátszák a Dukekal is akkor telerakom este az irodájukat tapadóbombákkal :). A co-op az tényleg jó móka (már ha vannak barátaid, de ha konzolos vagy akkor nincsenek :).), és szerintem a pajzs visszatöltődés is ragyogó ötlet volt. Bár forradalminak egyiket sem nevezném (Max Payne gyakorlatilag ugyanezt érte el azzal hogy visszatöltődött az energiád egy bizonyos szintig. De Oniban ELDERRUNE kód is hasonlót adott). Mi anno UT-t toltuk így, ahol bár nem a történetet játszod végig, de a co-op az mindenhol pontosan ugyanazért jó. Egyébként ez sem új keletű érzés, mármint azoknak akiknek a Golden Axe, esetleg a Double Dragon mond valamit.

Laciii 2010.09.22. 18:04:06

@mediocris:
Mond bizony, ezért kapartam a falat mikor bejelentették, hogy nem lesz coop a stalkerban a szinkronizáció miatt, még írtam is nekik, hogy osztott képernyőn légyszi, de nem volt válasz :(

mediocris 2010.09.22. 20:49:38

@Logged In:

"nyilván akik pc-n tolták régebben mivel amikor elkezdték nem is volt konzol azoknak furcsa.."

A konzol némileg idősebb mint a PC. Régen nem is volt PC.

@AlexWolf:

"a közel félmillás gépem 1 év alatt a középszar kategóriába süllyedt"

Ehhez az eredményhez külön szeretnék gratulálni :). Ha belegondolok hogy valaha összesen költöttem-e ennyit hardverre, akkor valószínűleg nem a válasz. Persze elég sok szempontból lehetne elemezni hogy miért is hülyeség az avulástól rettegni PC esetén.

Kezdjük talán a nyilvánvalóval. A PC piac nagyjából úgy viselkedik ahogyan az autópiac. Ha van kereslet és igény rá, akkor sokszínűsödik, és pár évente megújul. A használatban levő termékeknek van egy átlagéletkora, ahogyan autóknál is. Ha sok pénze van az embereknek akkor csökken, ha kevés pénze van, (pl. válság idején) akkor nem vesznek új gépet az emberek, hanem a régit nyúzzák, vagy olcsóbb új gépet vesznek. Ez kihatással lehet a fejlődés sebességére (egy kisebb piacra nem éri meg gőzerővel fejleszteni az új technológiákat). Ennek ismeretében a PC-re fejlesztők tipikusan úgy írják meg a szoftvert hogy az egy szélesebb konfigréteget letakarjon. Nyilván nem lesz csúcs kinézetű a state-of-art grafikai engine egy gyengébb gépen, de a játék futtatható marad. Ezzel szemben a mai konzolgyártók ugyanazt a konfigot nyomják kisebb korszerűsítésekkel, és a grafikus motor is egyféle kinézetre van kihegyezve. Előny hogy könnyebb és olcsóbb fejleszteni rá, hátrány hogy az újabb részek is úgy néznek ki egy adott játékból mint egy kiegészítő lemez a PC-n. Fontos megemlíteni hogy sajnos a gyakorlatban a konzolokon is előfordul az egyszerűség ellenére a rosszul megírt, szaggató játék (PSone ha jól tudom tele volt ilyenekkel), vagy a hosszú töltési idők. A PC-re megírt játékok jellemzően nagyobb tudással rendelkeznek (nem feltétlenül csak grafikai téren), amit adott hardverrel ki lehet aknázni ha a felhasználó úgy dönt. Azért itt még menjünk bele abba hogy milyen viszonyok uralkodnak a játékpiacon. A tesztekből az derül ki hogy ma egy 3 magos, közepes processzornál (pl. Athlon II X3) jobbat nem érdemes játékhoz venni, elenyésző többletteljesítményt nyújt. Ami igazán a hátán viszi a játékot az a grafikus mag, ami PC-n tipikusan a PCI-E interfészre csatlakozik, ami LTS-nek (Long Term Support) tekinthető. Azaz ha pár év elteltével jobb grafikát akar egy PC tulaj, akkor vesz egy újabb videokártyát és kész az upgrade. Bár a konzolok népszerűségét elnézve erős kétségeim vannak afelől hogy az emberek tényleg igénylik-e évente a jobb grafikát, szóval akár 5-6 évet is ki lehet húzni egy kártyával, és PCI-E még mindig lesz. Tehát az avulás az egész egyszerűen nem érv a mai PC ellen. Az árat fel lehetne hozni érvnek, de az szimpla csúsztatás lenne, miután a konzolok a nyomtatómarketinget követik, ahol az alapkészülék nyomott áron kapható, a hozzá készített termékek viszont drágák.

És itt térjünk is rá a mai konzolgenerációk lelkivilágára, ahol szeretném elmagyarázni hogy ezek a konzolok miért nem konzolok valójában. Kezdjük talán a legalapvetőbbel. A mai konzol lényegében ugyanolyan hardveres alapokra épül mint mostanában bármelyik gaming desktop, legyen az akár Mac, PC, stb. Ma ebben a szegmensben a számítógépes piacon főleg az Intel x86 architektúra az elterjedt, esetleg annak a 64 bites változata. Viszont mint korábban említettem ma már nem a CPU a legfontosabb alappillére a teljesítménynek, hanem a grafikus mag. Ha megvizsgáljuk a két leggyakoribb PC alternatívát, az Xbox360-at, és a PS3-at, akkor láthatjuk hogy az előbbi az R500-as mag (Radeon X1900) egyfajta változatát, utóbbi pedig az NV47 (GeForce 7800) változatát használja. Ezért nem lehet kijelenteni hogy a konzolok többet tudnak grafikailag mint a PC-s társaik. Tulajdonképpen ha belegondolunk akkor klasszikus értelemben vett desktop konzolt nem is gyárt se a Sony, se a Microsoft. Egyedül a Nintendo gyárt népszerű, ma is konzolnak tekinthető készüléket (de azon is inkább a mesevilág játékok a menők). A Playstation3 az lényegében egy rootkittel megzergelt BSD változatot futtató számítógép (egy ideig lehetett rá Linuxot hegeszteni, de aztán a Sony úgy döntött hogy a szabadság nem jó dolog), pontosabban egy DRM ideológiából manifesztálódott anti-PC, a megtestesített antikrisztus :), ami megpróbálja elvenni az emberek szabadságát, és korlátozni őket. Ha kicsit belegondolunk szinte az összes korlátozás - aminek kitesz minket a Microsoft és a Sony a konzoljaikkal - értelmetlen. PC-re ugyanúgy lehet(ne akár gyárilag is) egyszerű UI-t/oprendszert tenni, kontrollerrel is lehet rajta ugyanúgy játszani. Sőt, akármelyik konzolos kontrollert át lehetne PC-re is ültetni ha akarnák a felek és lenne rá piaci igény. Természetesen ez nem felelne meg a nagy kiadók szándékainak, akik mindent elkövetnek hogy a felhasználókat láncba verjék. Számomra a mai napig döbbenetes azt látni hogy az embereknek mennyire nem fontos a szabadság és önként hajlandóak szinte a semmiért is feladni azt, és gyakran még istenítik is a rabszolgatartóikat (jó, ha valaki megnősül azt meg tudom érteni ... valamilyen szinten). És itt érkeztünk el a másik fontos dologhoz amiért a mai konzolok nem igazi konzolok (szerintem a konzolok kihaltak amikor a Sega abbahagyta a gyártásukat, tulajdonképpen a Dreamcast volt az utolsó mohikán, de már nagyon látszott rajta hogy mennyire dinoszaurusz a koncepció).

Nos régen ha valaki visszaemlékszik akkor virágzott az Arcade kultusz. A géptermek esténként megteltek, mindenki odajárt játszani. Ezek az érmés gépek sokkal jobbak voltak mint bármelyik konzol vagy számítógép. Jobb grafika, digizett hangeffektek, nagy képernyő, és általában valami zsír kontroller is járt a játékhoz. Azért Mach3-at játszani mégiscsak nagyobb élmény lehetett ezzel, mint PC-n:

www.dragonslairfans.com/mach3/Mach3_28.jpg

Ennek ellenére a konzolok nagyon elterjedtek. Nagyon egyszerű oka van. Az emberek értékelték hogy nem Pay per use rendszerben, otthon, kényelmesen annyit, azzal és úgy játszhattak ahogyan akartak. A konzol szabadságot adott. Így válhatott a legbénább játék is másodperceken belül a legkirályabb játékká. Nem is véletlen hogy a konzolra készült játékokat reklámozták elsősorban:

www.youtube.com/watch?v=Om84Zc4-KcQ

Az eredeti így nézett ki:

www.youtube.com/watch?v=NUU_F9TvXco

Ezen volt kormány is pedálokkal és egy kétgangos váltóval, de ezt nem tudtad otthon a haverokkal játszani (Apropó, egyszer volt szerencsém Stunts Arcadehez. Brutálisan jó volt, csak kicsit nehéz a PC változathoz képest).

Aztán fejlődött a technológia, a számítógépek elterjedtek és a PC lenyomta a konzolokat és a 90-es évek végére a klónjait is. Nagyon jó volt ez az időszak, mert szinte mindenkinek volt PC-je (vagy akart egyet), gyakorlatilag egy platform létezett a gamerek előtt. Az internet elterjedése előtt az emberek nyugodtan cserélgették egymás között a kedvenc játékaikat. A diákok egy része rendszeresen doboz floppyval járt suliba, és az iskolai gépeken is fent volt egy csomó népszerű játékalkalmazás (főleg ha az a rendszergazda egyik kedvence volt). A jelenség azért volt nagyon fontos mert az emberek olyanokkal is szóba álltak akikkel nem tették volna egyébként, de ha kellett az app, akkor nem volt más választás. Rengetegen jártak egymáshoz hogy segítsenek egy gépet rendbetenni, vagy megmutassanak egymásnak valamit. És végül a legfontosabb hogy mindenkinek volt lehetősége játszani azzal amivel akart, és a játék nagyon jó dolog. A játékra szükség van, legyen akár gyerek, akár felnőtt az illető. Játék nélkül könnyen megőrülhet az ember:

www.imdb.com/media/rm2712182528/tt0081505

A PC és később az internet továbbvitte a fejlődést. Még több szabadságot és lehetőséget adott, mint a mára ódivatú konzolok tették előtte. Ezt a szabadságot akarják a mai mesterséges konzolok gyártói elvenni az emberektől és megosztani őket, amit nem szabad hagyni. Ha lenne egy közös platform, amin a játékok futtathatók lennének minden különösebb probléma nélkül akár évtizedekkel később, az nem lenne jobb? Hardveresen az X86 architektúra most is a kompatibilitásra törekszik, nem lehetne szoftveresen is erre törekedni?

A jövő:
A minap belenéztem a kristálygömbömbe és hirtelen megjelent rajta Steve Jobs. Magányosan forgolódott otthon az ágyában és ömlött róla a víz. Hirtelen felpattant és azt mondta: "Nekem ez kell! A desktop, a tablet és a smartphone után, a játékpiacot is akarom magamnak!"
Megnyomtam az előretekerő gombot és hirtelen megjelent előttem az Apple székház, ahol az egyik programozó éppen feltalálja a videódrivert, és felkiált: "Heuréka, megvan a hiányzó láncszem!". 1 évvel később bemegy a user a plázába, elsétál a Media Markt kirakataiban évek óta porosodó kupac Xbox 4D 720 Pro Kinect+ edition és Playstation 4 előtt, és bemegy a szomszédos Apple Storeba, majd pár perccel később a hóna alatt egy Mac Minivel és széles vigyorral az arcán távozik. Otthon rádugja a tévére, és egész nap nyomogatja a különböző irányítókat. Később a napi rutin részévé válik ahogyan hazaballag, benyomja a Mac Minit és megnéz valami jó kis PPV (Pay per view) műsort, plusz két másikat beprogramoz letöltésre. A rendszer figyelmezteti hogy fogytán a pénze, ezért a bankja oldaláról gyorsan utal némi pénzt az egyenlegére, közben ha már úgyis fut a net app, rendel egy pizzát. Amikor lement az adás, akkor belök pár internetes tokent az Eve online-ba és kegyetlen bosszút áll valamelyik nagy cégen. Megjön a pizza, félkézzel betolja, majd elalszik a fotelben. Reggel még egy gyors Sync a Mac Mini és az Iphone Itunesa között és már rohan is az ajtó felé. Útközben még felkapja az IPadot az asztalról.

Akinek nincs televíziója (pl. én sem nézek mert az ördög jön belőle démoni formában) az majd a Cinemadisplayre dugja rá a Mac Minit az íróasztalon. Hogy ezek drágák? Nem érv, majd lesz belőle olcsóbb változat is és az Appstore bevételek majd ellensúlyozzák az olcsóságot. Ha majd ez bekövetkezik és Ballmer megint idelátogat, akkor elmegyek az előadására és személyesen fogok a képébe nevetni :).

elektronik (törölt) 2010.09.22. 23:02:15

@rootshaper: a véleményedet osztom ezzel kapcsolatban, de a négy év az egy kicsit túlzás tekintve, hogy négy évvel ezelőtt a high-end videokártya mondjuk egy Radeon X1950 volt, és nem kéne messzire menni, hogy olyan játékot találjunk, ami keményen megfingatja. és most nem a tegnap kijött címekre gondolok, hanem pl. egy GRID-re, ami nem ma volt. a fejlesztési ciklust én inkább két évre lőném be, az közelebb áll a valósághoz, szerintem.

StupidEarthMonkeY 2010.09.23. 10:08:54

epic, már előre dörzsöltem a kezem amikor láttam a bejegyzést, és vártam a flamewart.

a srac tuloz, de tenyleg szorongatja az PC ipart a konzol, es ha azt nezzuk, hogy mennyi mindent vett at a HALOtol az FPS ipar, szintencsak nem tunik akkora hulyesegnek. es vegul, addig amig konzolon elenyeszo a 12 eves verpistike, aki csak aimbottal es WHval jatszik, azt hiszem ez meg novekedni fog. aki pedig arra sir, hogy kontrollerrel nem lehet jatszani: persze, hogy nem. minden modern warfare, halo es killzone jatekos gondolatatvitellel jatszik, mert nem tudtak atszokni kontrollerre. (O_o)'

Bobby Newmark 2010.09.23. 10:49:40

@StupidEarthMonkeY: "addig amig konzolon elenyeszo a 12 eves verpistike, aki csak aimbottal"

Konzolon MINDENKI aimbottal játszik.

Ennek fényében az alábbiaknak sincs sok teteje:
"minden modern warfare, halo es killzone jatekos gondolatatvitellel jatszik, mert nem tudtak atszokni kontrollerre. (O_o)' "

Autoaimre nem olyan rettentő melós átszokni...

moli 2010.09.23. 11:00:15

@mediocris: tl;dr ;)
mi tortent veled, hogy ilyen wall of texteket irsz?

Leon121 2010.09.23. 11:10:03

@Bobby Newmark: "Konzolon MINDENKI aimbottal játszik."

Ergo: Konzolon minden játékos egyenlő. Akkor mi a baj?

Attól leszünk macsók, ha maximális precizitással, hajszálpontosan oda kell céloznunk, ahova lőni akarnánk?

StupidEarthMonkeY 2010.09.23. 12:05:46

@Bobby Newmark:

a jatekokban az aim assist csak single es co-op reszben van, competitiv jatekmodokban automatan ki van kapcsolva. innentol annak nincs ertelme amit te mondtal.

stuccer (törölt) 2010.09.23. 12:07:17

ajj baszki, úgy reméltem hogy az iddqd-n nem lesz ilyen konzol vs pc flame, mert annyira kibaszottul unalmas és gyerekes, hogy szerintem maximum a 15 évesek (vagy 15 éves értelmi szinten lévők)tudnak ezen vitatkozni, de erről a posztoló is tehet, ezért baszom nagy fekete pont! F-Á-R-A-S-Z-T-Ó!
mi a pöcsért hasonlítjátok össze a paradicsomot a a traktorral? a közös bennük maximum az, hogy mindkettő piros (általában, kivéve a John Deere traktorokat).
egyszerűen összehasonlíthatatlan a kettő és azt sem értem hogy elvileg felelős beosztásban lévő emberek, mint aki a nyilatkozatot is tette, miért beszélnek ekkora baromságokat? valóban, egy pc-vel, szerintem, jobb fps-t játszani, van rendes recoil és szórás, satöbbi. plusz még tudok vele szöveget is szerkeszteni ugye, meg netezni meg fotosoppolni, multitaskolni satöbbi. mivel én ezeket is művelem, ezért NEKEM jobb választás a pc, pedig ugyanúgy tv-re van kötve mintha konzol lenne. de sokszor gondolok arra, hogy de jó lenne a ps3 vagy xbox 360, mert abba csak beteszem a játékot és játszom. nem kell az elbaszódott egérdrájveremmel baszakodni, várni percekig arra, hogy betöltse magát a win7 (pedig jó gépem van, de akkor is ennyi ideig tart), nem kell baszakodni vírusírtókkal, trójaikkal, férgekkel akármikkel, egy konzol nettó szórakozás, a pc meg tud orbitális szívás is lenni, és még sokkal többe is kerül. most fogom lecserélni a radeon 4870x2-met (tényleg, nem kell valakinek? olcsón adom, viccen kívül) és az új kártya annyiba fog kerülni, mint egy xbox + ps3 együtt.
mi a faszt lehet ezen vitatkozni, csak azért, mert mindenki a saját választását próbálja igazolni, hogy az JOBB mint a másiké? ilyen óriási önigazolásbeli, önbecsülési problémáitok vannak?
ha valamiért pc-sként haragszom a konzolokra az az, hogy a konzolokra megírt játékokat botrányosan gusztustalan módon portolják pc-re és kurvára kezelhetetlenek. de erről is inkább a lusta fejlesztők tehetnek.

moli 2010.09.23. 12:10:34

@stuccer: tehat faraszt, majd folytatod.
raadasul megint tapot adsz mediocris-nek.

Leon121 2010.09.23. 12:19:40

@stuccer: Paradicsomból se mind piros, például az éretlenek még zöldek!

Ezt fontos volt kijavítani, úgy érzem.

stuccer (törölt) 2010.09.23. 13:15:28

@moli: nem folytatom, félreértetted. pont arra próbáltam rávilágítani, hogy semmi értelme az ilyen összehasonlításnak mert a pc-nek is van előnye, a konzolnak is. az meg hogy ez a mediocris ekkora pöcs, na bumm, nem lehet mit kezdeni vele, beállt a sztívdzsobsz faszát szopogatók népes táborába. annak ellenére, hogy a mac-nek is van létjogosultsága, főleg grafikai alkalmazások terén, ugyanakkor én nem vagyok a mac termékek célcsoportjában, kipróbáltam az összes i terméket és nem tudtam megkedvelni egyiket sem, de ez már az én bajom.
mondjuk az tény, hogy a mac-fanok a legelvetemültebb ortodoxokat is felülmúló módon képesek védeni drága, öncélú kacatjaikat.. nekem személy szerint (és most nem általánosítok, ahogy sokan flémeléskor teszik) giccses, színes-szagos, igazi tipikus amerikai termékeknek tűnnek, amiknél akár nagyobb tudású gépeket (telefont/laptopot/mp3 lejátszót, fasztudja még mit) is feleáron meg lehet venni.

@Leon121: trú. akkor az értetlen paradicsom és a john deere traktor között csak az a hasonlóság, hogy zöldek :)

drazsika 2010.09.23. 16:25:59

Attól jobb Pc-n játszani, mert a konzolos játékokat számítógépekkel fejlesztik? Fasza érv. Te vagy az aki nem fogja fel, hogy én nem akarok érteni a Pc-s dolgokhoz. Viszont azt szeretem, hogyha kijön egy játék akkor megveszem, hazaviszem és játszom vele. Nyílván gyorsabb az egeres irányitás, de én jól szórakozom a kontrollerel is. És lehet hogy PC-n nagyon HC játékosok vannak, de a számuk a "casual" konzolosokéhoz képest elenyésző. Ezt akarta mondani ez az idióta, csak nem tud fogalmazni.

mediocris 2010.09.23. 18:36:38

@moli:

Á, csak unatkoztam.

@stuccer:

Ahhoz képest hogy pöcs vagyok nagyjából egy véleményen vagyunk. És az Apple-fan státuszt kikérem magamnak. Ugyanazért nem szeretem az Epölt mint Sonyt és a Microsoftot. Csak arra szerettem volna rávilágítani hogy amíg megy itt a PC-konzol háború, addig Steve kezében ott vannak a nyerő lapok és bármikor kijátszhatja őket. A Mac tud egyszerre egyszerű lenni, gyors, biztonságos, sokoldalú és DRM kompatibilis és a PC-kel ellentétben a konfigok száma is igencsak limitált, ezért fejleszteni sem túl nehéz rá. Ha Steve rájön hogy ez kell a piacnak a jövőben, akkor a Mac lesz az egyeduralkodó platform (mindegy hogy OSX vagy iOS vonalon). És még valami. Talán az egyetlen dolog amit igazán szeretek a Macben, hogy bármit tehetsz rá. BSD, Win, Linux. Ennél jobbat nem lehet kitalálni.

@drazsika:

Attól jobb PC-n játszani hogy nem korlátoz. Egyébként mutass olyan Mac usert aki ért, vagy érteni akar a számítógépekhez :).

"Nyílván gyorsabb az egeres irányitás, de én jól szórakozom a kontrollerel is."

Ezeket a kontrollereket ugyanúgy rá tudod dugni a PC előlapi USB-kre is, és többségük működik is PC alatt. Vagy ha nem akkor lehet kapni PC-hez gyártott változatokat (az én kormányom is Playstationhöz készült és tökéletesen működik PC-n, sőt okosabb, mert a telepíthető driverben pontosan be tudom állítani olyanra amilyenre akarom. ha akarom). Innentől kezdve minden amire hivatkozol csak szoftverkérdés és marketing.

Én azt szeretném ha az összes konzoluser ráébredne hogy az Xbox és a Playstation ugyanolyan számítógép mint a PC, csak speciálisan úgy lett megtervezve hogy kénytelen legyél megvenni ha játszani akarsz a kedvenc játékaiddal. A legrosszabb az egészben az hogy hogyan fogsz Haloval játszani 10 év múlva? Itt egy másik nagy előnye a Mac platformnak. A hosszú távú kompatibilitás. Konzolnál max az előző generációra terveznek (jó esetben), aztán viszlát support.

moli 2010.09.24. 09:49:16

@mediocris: ez viszont tevedes, mert a konzolod elrakod a szekrenybe, 20 ev mulva is tudsz jatszani. a gepbovitesnel viszont mar a kovetkezo windows is csak bambul a jatekra.

mediocris 2010.09.24. 21:27:17

@moli:

Konkrétan az Xbox360 esetében egy olyan konzolról beszélünk ami szép számmal ment tönkre már a garancia lejárta előtt is. Még talán két évig gyártják, aztán 8 (vagy mennyi)év alkatrész utánpótlás, és viszlát Xbox, viszlát support. Hasonlítsd ezt össze a Mac-el. Az Apple meg tudta oldani hogy a Motorola68K-ról átálás után megmaradjon a kompatibilitás. Még az OSX is tudta futtatni ezeket az alkalmazásokat, mindezt out of the box, egészen az Inteles korszakig. Szóval azért nem mindegy hogy meg kell őriznem egy gépet a múltból, hogy a régi appokat futtatni tudjam, vagy pedig a ma kapható legújabb gép is futtatja.

mediocris 2010.09.24. 21:30:02

Ja, és Windowsba legalább szempont volt. Az XP-be tettek egészen a 95-ig kompatibilitási módot, a 7-es pedig van olyan disztró amihez adnak virtuális XP-t, teljes licencel együtt. Persze sokkal jobb lenne ha mindenki linuxot vagy BSD-t használna, de azért a konzoloknál így is sokkal jobb.

Reactor 2012.04.04. 03:01:57

@kokoro: Mit vársz a Zsindextől? Magyarország legaljadékabb, legratyibb hírportálja, amit egy rakás komplexusos bipsi megmondóember vezet...

Na, de témára rátérve: Az FPS műfaj ott kezdődött, hogy Wolfenstein 3-D meg Doom, meg Duke Nukem. Sőt, visszább megyek, a legelső 3D-s játék (még nem FPS) a Tunnel Runner volt 1983-ból. Hol volt ilyenkor még a Halo???
Igen, nagyon nagyot és szépen szól az, hogy az FPS = Halo, csakhát ahogy a címke is mutatja, egy hatalmas bullshit. A Halo-t mellesleg a legelső Half-life kenterbe veri. A legelső, 1998-ból.

Az ilyen FPS játékokat már meg se említem, hogy Doom 3, Medal of Honor, vagy a Call of Dutyi...ezekhez képest a Halo egy gyengélkedő,feltörekvő kezdő.
süti beállítások módosítása