Méghozzá ezt, Nagy-Britanniában, lehet tippelni, hogy mi volt az indok:
Megvolt a tipp? Oké, akkor mondom a megfejtést: az volt a gond, hogy az Xbox360-as játék hirdetésében a PS3-verzióból származó render mozikból voltak bejátszások. Na de hát a render mozi az minden gépen ugyanolyan, épp az a lényege, hogy előre le van számolva, gondolná az ember - pedig nem az. PS3-on egy blu-ray lemez a játék, boxon meg 3 dvd, így utóbbinál kicsit spórolni kellett a hellyel, és erősebb tömörítést alkalmaztak a moziknál.
A reklámokat felügyelő helyi szervezet, az ASA (Advertising Standards Authory) kockáról kockára összehasonlította a két verziót, és megállapította, hogy észrevehető a különbség a kép élességében és a színek élénkségében, ergo a PS3-as jelenetekkel hirdetni az Xbox-verziót a vásárló átverése. A csavar az a történetben, hogy a hirdetés SD felbontásban ment a tévében, ami olyan szinten rosszabb egy bármennyire tömörített HD-nál, hogy biztosan nem látszik rajta a kétféle HD közti különbség.
A háttérben persze nyilván az van, hogy a Sony kicsit oldalba akarta rúgni a Microsoftot, és azt az üzenetet küldeni a világba, hogy a PS3 grafikája jobb az Xbox360-énál. Viszont ez az ügy elég fura precedenst teremthet. Hiszen ha egy SD-ben amúgy is láthatatlan HD-tömörítésbeli különbség miatt be lehet tiltani egy reklámot, akkor mi lesz a világ összes többi hirdetésével, ami ennél sokkal súlyosabban hazu... hm, szóval él a költői túlzás művészi eszközével?
Utolsó kommentek