HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Utolsó kommentek

Szerdai retro: Neverhood

2010.07.28. 16:06 Stöki

Egészen egyedülálló játék múlt heti szavazásotok választottja, a The Neverhood (Japánban Klaymen Klaymen néven ismerik). Pedig műfaját tekintve egyszerű kis point-n-click kaland, nem nagyon emlékeznénk rá, ha nem lett volna nagyon vicces és az alkotói nem gyurmából készítik el. Igen, gyurmából. Hangulatalapozónak következzen egy félelmetes akciójelenet:

A claymation, azaz a gyurmafilmes animáció és a pc-s játékok egymásra találását egy Doug TenNapel nevű, amerikai fickónak köszönhetjük.

TenNapel már hétéves korában rajzfilmeket készített úgy, hogy vastag noteszekbe rajzolt animációs fázisokat, amik a notesz végigpörgetésével megmozdultak. Ez a szenvedélye később is megmaradt, pedig nem animátornak indult: egy időben díszletmesterként dolgozott egy San Diego-i ócenáriumban. Aztán egy álláshirdetés útján bekerült a játékiparba, ahol hamarosan felfigyeltek rá: a Jurassic Park genesises verziójának már ő volt a művészeti vezetője, többek között az eredeti film egyik raptormodelljét kellett megmozgatnia. Ismerősebb lehet azonban Earthworm Jim neve – ezt a kattant játékhőst is TenNapel találta ki és alkotta meg, mindkét Earthworm Jim-játék készítésében oroszlánrésze volt (ő volt például Jim hangja is). És ha az Earthworm Jim játékokra jellemző humort felidézzük, máris nagyjából a Neverhoodnál vagyunk

Az Earthworm Jimek után TenNapel saját fejlesztőcéget akart alapítani, ezt bejelentette az éppen aktuális E3-on, és szinte rögtön jött egy álommegrendelés a DreamWorkstől – a filmstúdió akkoriban akart betörni a játékiparba. TenNapel akkor már gyurmában gondolkodott, a producereknek pedig bejött az ötlet, és megalakult a játékról elnevezett The Neverhood Inc., aminek tagjai egy kaliforniai raktárépületben építették fel a játék világát falemezekből, latexből, akrilfestékből és persze több mázsa gyurmából. És leforgattak egy gyurmafilmet, vagyis a játék történetét, storyboardról, stop motion technikával, ahogy kell – TenNapel egy későbbi werkfilmben azt mondta, ezek voltak élete legkreatívabb napjai.

A játék világa, Neverhood valaha édenkert volt, legalábbis az alkotója, Hoborg szépnek és jónak teremtette, csak aztán megjött Klogg, az ügyeletes főgonosz. Klogg örök álomba dermesztette Hoborgot, aztán saját ízlésére – kopár és nyomasztó vidékké – formálta Neverhoodot. Ezen kellett a játék főhősének, Klaymennek változtatnia vagy úgy, hogy felébresztette Hoborgot, vagy úgy, hogy Klogg helyére ült (a játék végén két befejezés volt). Persze ehhez egy rakás fejtörőt kellett megoldani, ezek bonyolultságban leginkább a Myst rejtvényeire emlékeztettek (szóval nem a hagyományos, „használd A tárgyat B helyen” megmozdulásokkal találkozott a játékos).

Nehéz lenne vitatni, hogy a Neverhood egyes játékelemei elég gyengék voltak, nagyon hiányzott egy Ron Gilbert, aki helyrepofozta volna a projektet. TenNapel ugyanis inkább animátor volt, mint játéktervező, és a hirtelen összegründolt cégében sem sokan értettek egyáltalán a játékiparhoz (sőt, többeknek a gyurmafilm is új volt). Így eshetett meg, hogy sok üresjárat került a Neverhoodba, az egyes helyszínek közötti mászkálás például indokolatlanul sok időt vitt el. Sokak (például a játékot 4,9 pontra leértékelő Gamespot) szerint pedig a fejtörők voltak túl nehezek és kevés támpont volt a megoldásukhoz. Emlékszem, annak idején én is éreztem ezeket a hibákat, de a játék sajátos humora, a sok vicces gyurmafilmbetét elég jól feledtette ezeket. Igaz, többeknek éppen ez a – helyenként kicsit egyszerű – humor nem jött be, sokat kritizált jelenet például a fenti, egy 67 másodperces böfögéssel (lent pedig a játék első pár perce látható).

Akárhogy is, a Neverhood kultjáték lett, de mint minden obskúrus kultjáték, előtte bukott egy jó nagyot: 1996 decemberében jelent meg, amikor kalandjátékok népszerűsége éppen hatalmasat zuhant. 42 ezer példányt adtak el belőle. Ennek ellenére Skullmonkeys címmel készült hozzá egy folytatás 1998-ban, ami csak PlayStationre jött ki, és már nem kalandjáték volt, hanem sima platformjáték. Annak sem volt túl erős, így ebből is leginkább az átvezető vicces animációk maradtak emlékezetesek. A kudarcok el is vették TenNapel kedvét a játékoktól, a Skullmonkeys után a képregények felé fordult, ahol szép sikereket ért el (nyert Eisner-díjat is). Illetve a filmezés felé: 2007-ben a Variety megszellőztette, hogy Neverhood-film készül, ami az IMDB szerint jövőre debütál a mozikban, de baljós jel, hogy TenNapel nem nagyon ír erről a honlapján.

Beszélni kell még a játék zenéjéről is, vagy inkább meghallgatni belőle pár számot a fenti lejátszóban – ezek ugyanis nagyon sokat hozzátettek a Neverhood bizarr hangulatához. Az elkövető, Terry Scott Taylor hol jazzből, hol dixielandből, hol őrült motyogásból merített ihletet, és ebből a játékiparban páratlanul egyedi zenei aláfestés született. A Neverhood Theme kötelező darab, az a tézist pedig sokadmagammal igazoltuk, hogy házibuliban remekül lehet ugrálni rá.

Búcsúzóul szokás szerint linkcsokor, szavazás, borítók, ebben a sorrendben. A pc-s eredeti demóját innen lehet letölteni, .iso-ban torrenten kering a teljes verzió (bár én hétvégén nem tudtam életet lehelni bele, pedig a neten XP-s patch is van hozzá – szóval aki tud XP-n biztosan működő verziót, ne habozzon megírni, hol találom), térkép itt, TenNapel honlapja itt, ez egy interjú, többek között vele (abból az időből, amikor a Skullmonkeyst csinálták), az említett – egyébként nagyon vicces – werkfilm első és második része itt és itt, ezek pedig rajongói honlapok: egy, kettő, három, négy. A szavazásban most visszatérünk pár 8-bites klasszikushoz.

88 komment

Címkék: retro neverhood gyurma heti retro jatek

A bejegyzés trackback címe:

http://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr782181535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

rootshaper 2010.07.28. 16:49:18

szerintem a maga zsenialis megvalositasa es a fantasztikus egyedi hangulata mellett tulsagosan is kukacoskodo modon lehuztak sok helyen. sokkal de sokkal tobb figyelmet erdemelt volna ez a jatek :/
sot, talan egy masodik resz is jo lett volna belole...

nekem gyerekkorom egyik alapmuve, amit szerintem ha 20szor nem, akkor egyszer sem jatszottam vegig.

jo volt rola ujra olvasni, meg kicsit belekukkantani, mert sajnos kenytelen lennek osszerakni hozza egy retrozos masinat, hogy jatszhatova valjon :/

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.07.28. 16:57:47

@rootshaper: Dosbox nem elég hozzá?:)

Btw szerintem is nagyon jó játék volt.

Gaspacho (törölt) 2010.07.28. 17:00:49

Kb. 5-6 éve az asszonnyal együtt, közösen játszottuk végig.
Iszonyat jókat röhögtünk.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.07.28. 17:00:57

@teh k0zi: dosbox nem eszi, mert ez már windowsos játék volt

upperclass 2010.07.28. 17:11:20

Uppsz, talán az első játék a szerdai retro rovatokból, amiről azt sem tudom, eszik-e vagy isszák. '96-ban én non-stop doomoztam, az ilyen gyurmajátékot valószínűleg szimpla "buziságnak" minősítettem volna.

Nephin 2010.07.28. 17:37:00

Imádom, a legjobb! :)

Arilian 2010.07.28. 17:39:29

Na végre lesz Laser Squad! már vagy 4x szavazok rá :)

Ez a gyurma izé nekem is kimaradt.

ügyfélszolgálatos 2010.07.28. 17:51:41

@upperclass: valahogy hozzám sem jutott el...

karolyist 2010.07.28. 18:01:10

A legfaszább játék volt, vártam a folytatást, de semmi... :(

Akiknek kimaradt, még most is nyomhatják, nem szabad kihagyni!

Fandi 2010.07.28. 18:06:49

Clyde Radcliffe-et a népnek! :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 18:18:18

szerintem mindenki szégyellje el magát, aki a Neverhood-ot nem ismeri. nem vagytok igazi gémerek

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.07.28. 18:22:01

Jó volt, én is lejátszottam, de leírás alapján. Volt egy olyan rész, hogy valami 40-szer kellett jobbra menni szobáról szobára, aztán lehetett továbbmenni, na, az szopatás volt.

susajka 2010.07.28. 18:31:20

Ohh én imádom ezt a játékot. Néha még ma is előveszem, hogy játszak vele egy jót. Nekem a csengőhangjaim is ennek a játéknak a zenéi.

Syolos 2010.07.28. 18:35:30

Akkor szégyellem magam. Eddig minden retro játék a szívem csücske volt (szokszögű szívem van :) ), de erről még csak nem is hallottam.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 18:40:59

@Syolos: nem olvastál játékújságokat? akkor meg azért szégyelld magad. :)

(az 576 címlapon hozta, szerintem a többi akkori jelentős lapban is minimum egy leírást lenyomtak hozzá.)

DeMarco 2010.07.28. 18:47:42

Nem is olyan régen játszottam vele. A gyereknek akartam megmutatni a vicces jeleneteket, de még kicsi hozzá, nem annyira értékelte...
Nekem sikerült elindítani vhogy és egy darabig vittem is, csak poénból, meg emlékezetből.
Ha valakinek kimaradt, talán még most is érdemes vele eltölteni azt a pár órát, nem rémlik azóta sem ehhez hasonló gyurmajáték...

thinkEdem 2010.07.28. 18:48:18

"Hoborg was a being, who had to create, because... he had to."

Félelmetesen jól kidolgozott háttérvilág volt a játékban... és a beépített walkthrough is király volt! A demot tolva egyből beleszerettem a játékba, a teljes gémet többször is végigjátszottam, emlékszem, az egeres fejtörőt minden alkalommal besz*ptam, és percekig próbáltam feltérképezni, míg rá nem jöttem a megoldásra. :D

Volt egyébként egy harmadik "befejezése" is: a folyó leeresztése után le lehetett ugrani a "lefolyóba", és jött egy szép game over...

enpera: végigolvastad a falat annál a hosszú folyosónál? Komplett teremtéstörténet... természetesen Neverhood szintű humorral... :D

thinkEdem 2010.07.28. 18:50:04

Stöki: A Sound Record Number 32-t nem tudnád felpakolni a zenék közé? Ha nincs meg, dobj egy mailt és átküldöm...

Prophet 2010.07.28. 19:00:33

A hosszú folyosó jutott egyből eszembe nekem is az üresjáratról.. percekig kellett menni. És volt, hogy még a szülők is beszálltak a játékba, pl. amikor egy dallamot kellett lejátszani, hogy kinyíljon egy ajtó: vizet kellett a csövekbe tölteni..

b_l_o_k_i 2010.07.28. 19:28:46

minden előnyét leszámítva, rendkívül köcsög játék volt, szenvedtem vele kurvasokat, 6-7 évesen ráadásul nem csak a feladványok nem mentek elsőre - főleg az ábrasorbaállítós rettenet, az még leírás alapján sem ment sehogy - nem is nagyon értettem az egészet. most, huszonéves fejjel lejönnek a poénok, végre értem az egészet.

egyébknét miért nem csinálnak neki hiper-szuper remake-et? nem tartana sokból, gondolom a képek és videók nem 320x240-ben lettek felvéve.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2010.07.28. 19:32:57

XP alatt ott bukik el a dolog, hogy egy csomó hang nem megy. Pl. mikor a csövekbe kell vizet köpködni, anélkül meg ugye nehéz. De ezt a játékot én is újrajátszanám. Emlékszem mennyit telefonálgattunk ismerősöknek egy-egy feladvány kapcsán.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 19:38:52

egyébként mindenki vágja, hogy a Monkey Island 2-ből most jött ki egy special edisön változat? újrarajzolt hátterek, hangszeres zene meg mindenféle jóság.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.28. 19:51:03

a játéktörténelem leghosszabb böfije a harmadik almától.

kis offolás:
ez a zene határozottan a tyrian2k-ból való, de ott írtam is kommentben. www.youtube.com/watch?v=3tKzOF4RMAI
másik off a magyar fejlesztésű last ninja és c64 ügyben: a mission impossible-t is úgy tudom, hogy a novotrade fejlesztette. akkori technikával sample-zett ordítás és társai.

LaDya 2010.07.28. 19:54:20

legjobb játék volt :D csak kellett hozzá mindig sok papír meg ceruza :D amúgy nekem simán megy xp alatt CD-ről, tavaly újra végig is vittem kb 2 óra alatt :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.28. 19:54:45

a zenéjét terry scott taylor szerezte, akiről azt kell tudni, hogy hithű keresztény, ehhez hasonló zenéket is ír, és a neverhood zenéjéhez mindenféle saját maga által előadott nyöszögést és effektet használt fel.

lekvárosbukta 2010.07.28. 20:04:51

Szívesen játszanék újra a játékkal ha nem lenne az irányítása olyan kibaszottul lassú és vontatott. Csak az első 1-2 percet néztem meg a gameplay videóból és elment a kedvem az egésztől.

Malachi 2010.07.28. 20:06:25

jóság, tényleg. szerintem csak a demo volt meg, de szerettem. mindegy, meg kell várni, amíg a gog-on kijön XP-sítve/vistásítva.

(elképzelem a nördbulit, ahol Neverhood-ra ropja a nagyérdemű...nem. nem képzelem el. :D )

KariKa 2010.07.28. 20:14:03

Hát ez tényleg minden idők egyik nagy legje nekem.
Az egyetlen játék, amivel a csajszikám is játszott. :)

Volt az a falon menő járgány, meg a nagy ágyú, meg a rohadt puzzlék, meg a gyaloglás, de nem zavart, annyira imádtam. :)

mediocris 2010.07.28. 20:16:54

Szerintem a Neverhood rétegjáték volt. A legnagyobb gond vele hogy nem játékot kellett volna belőle csinálni, hanem animációs filmet (persze gyakorlatilag így is az volt :)).

Fon Ákos 2010.07.28. 20:54:20

A 67 másodperces böfögés zseniális volt!

Udi86 · http://udionline.hu 2010.07.28. 21:10:11

Nekem a demója volt meg még DCCD-s válogatás CD-n. Nagyon szerettem, szavaztam is rá GOG-on, de ott sem sokan ismerik.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.07.28. 21:20:59

A játék elég kemény dió volt, emlékszem, én is kurvasokat szoptam vele, annak ellenére, hogy a Majom-szk. sorozatot és a Sam & Max-et is "simában" lenyomtam (a Neverhood-hoz képest). Viszont a humora verhetetlen volt, a képi világ szintén. Arra már nem emlékszem, mennyire kellett benne ügyesnek lenni (pl. a Grim Fandangoban van olyan rész, amikor a liftet meg kell akasztani egy targoncával a félemeleten, na annál nagyobb szopás nem volt a világon, ráadásul eleinte a gépem túl gyors is volt hozzá). A zene is frenetikus volt. Lávolom és lájkolom :).

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.07.28. 21:26:13

@thinkEdem: hol volt benne a beépített walkthrough?

egyébként nagyon jó játék, már 2x végigtoltam, és nemrég megint elkezdtem.

FerkA 2010.07.28. 21:35:16

Életem egyik legelső játékélménye kapcsolódik hozzá, illetve az első szomszédos összeröffenés a PC előtt. :) Ejj, de szép is idők voltak azok.
Nálam mindenképp szerepel az életem top 10-ben. :)

dnd 2010.07.28. 21:40:25

Az a hosszú folyosó volt a legnagyobb szopatás.. Hányszor elindultam, hányszor visszafordultam, hogy neeem, ez nem lehet... aztán megint vissza, mert mégiscsak... :D

Rose and Lily 2010.07.28. 21:40:37

Az egyik legjobb és eredetibb játék.

Igaz, a demo után én(mi is csak évekkel tudtunk vele játszani, és hát a videók manapság elég kicsik, hiszen akkoriban hatalmas minőségnek számított a 640x480 filmrészlet egy játékban.

Egyébként Xp alatt is remekül megy, kompatibilitási módban ('98-cal illetve '95-tel).

A lányege inkább az volt, hogy magával ragadó volt, egy alaposan átgondolt és jól kivitelezett, egyedi világ, amely messze több, mint a legtöbb "sztárjáték" manapság (is).

Véleményem szerint mindösszesen a megfelelő promóció és körítés hiányzott hozzá, mégha nem is hype-olás.
Gyakorlatilag az tudott róla, akinek megmutatták, vagy valahogy ráakadt.

Egy laza 15 évvel megelőzte a korát (és ilyen részletességet azért azóta sem lehet látni...).

A rejtvények meg...
hát, kell hozzá kitartás...
vagy speciális agytekervény...
:)

CernaGeza 2010.07.28. 21:52:06

A hosszú folyosón ahol kb. 10 percen keresztül kellett menni, tán egy gomb volt a végén, semmi más:)

- Remek játék, azóta sem láttam ehhez foghatót, semmilyet.
Évekig vártam (gondolom nem csak én) a folytatásra, a mai animációs technikákkal félelmetes dolgokat lehetne belőle csinálni.. A csapat humora meg gondolom még megvan.

Nekem a legnehezebb feladvány a labirintus volt, amiben egy egérrel kellett átjutni.. Holott pofonegyszerű megoldása van.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.07.28. 22:04:47

@thinkEdem: arra már nem emlékszem hogy mi volt a falon, bevallom :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.28. 22:52:10

@enpera: willie trombone egyik kazettája. és kinézhettél az ablakon.

mike rame 2010.07.28. 22:56:06

imádtam ezt a játékot, alapmű...

lemnisKate · http://szocialiskeszsegek.posterous.com 2010.07.28. 23:05:38

Annak idején valamelyik számítógépes magazin (Új Alaplap?) CD-mellékletén találkoztam vele, de az akkori családi számítógép sajnos nem volt elég erős ahhoz, hogy élvezhetően lehessen vele játszani. Na de majd most...

Malachi 2010.07.28. 23:14:29

@furcsa lány: én CD Ultra-ra emlékszem, de ki tudja már.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.07.28. 23:15:32

Nekem addig, míg a The Longest Journey-t meg nem ismertem, ez volt minden idők legjobb játéka. A zene, a történet, a kidolgozottság, a figura, a fejtörők, az irányítás, a látvány... minden részét imádtam. Legalább tízszer végigjátszottam az elmúlt évek során, és most is, mikor először megláttam a szavazások között. Imádom, na. Azóta is gyakran beírok a keresőbe, hátha megjelenik róla valami kis hír, egy flash-feldolgozás, vagy vágyaim netovábbja: egy folytatás. De nem :-(.
Ja: a játék szempontjából nem volt muszáj végigmenni a folyosón, be lehetett fejezni anélkül is, csak a kazettás történet nem lett úgy teljes. Csak a negyedik képernyőig kellett elmenni emlékeim szerint, a pohárért, a többi rettentően hosszú csak a mese miatt volt érdekes.

szcsongor 2010.07.28. 23:19:30

Stöki én most letorrenteztem egy Win7 alatt működő verziót, semmi patch nem kell, install és play :) Annyi van, hogy kicsit színhibás a megjelenítés, de még élvezhető...

btjunkie.org/torrent/The-Neverhood-Chronicles-Manual-OST/435842aa8df9d9c9da1c7749617d2d8f3c05a21d832a

Savior 2010.07.28. 23:49:48

Ez már kiesett az én "retro" korszakomból. Különben is, 15 évesnél fiatalabb játék, mint retro? Piha... :)

Nagyon hangulatosnak néz ki, de elnézve a játékvideót, nem lett volna türelmem kivárni, amíg a főhős átevickél egy képernyőn. :D

Depheusz 2010.07.29. 00:10:47

Barátommal mi Gyurma Gyurinak hívtuk. Nem is tudom miért:)

SztupY · http://sztupy.hu 2010.07.29. 00:17:12

@m e o w: végig kellett menni, mert csak az összes kazettáért cserébe kaptad meg a végső kulcsot. Amúgy érdemes volt végigolvasni a szöveget, pont az ilyenek miatt volt nagy élmény a játék. (mai játékok közül talán a Mass Effectet tudom csak felhozni amiben van legalább ennyi opcionális, de azért érdekes olvasnivaló).

thinkEdem 2010.07.29. 00:53:29

@Viktor-a-konyhában: Ha a kezdő épületben lementél a pincébe, és elolvastad a leveleket, az egyik mindig az aktuális feladványhoz adott segítséget...

@enpera: egy elég hosszú szöveg, én egyszer elkezdtem leírni, de a harmadik szoba köryékén feladtam...

zigzeg 2010.07.29. 01:34:31

Egyik legjobb. A zenéje megvan, és még az anti-gémer feleségemnek is tetszik. A zene is, meg a játék átvezetői is. Merthogy a játékba nem tudtam életet lehelni én sem. Ez különben olyan béna, hogy vannak olyan klasszikusok (nekem emellett ilyen például a Grim Fandango), amikkel akkor is játszanék, ha már idejemúlt a grafikájuk, mert ugye nem minden a látvány és a grafika. Sőt. Még fizetnék is érte, de nincs kinek. Emiatt tartsak fenn P1-est meg Win95-öt?

SztupY · http://sztupy.hu 2010.07.29. 03:13:28

@zigzeg: Még szerencse hogy a mai modern gépeken már gond nélkül elfut egy virtuáls gép Win98-al, meg egy PS1 emulátor. (akár egymás mellett is)

mazur 2010.07.29. 07:07:22

Óh, az örök legnagyobbabb kedvenc... :')
A demó alatti szám pedig a legjobb, amit játékban valaha hallottam, azóta is keresem (de még a dupla Neverhood-Skull Monkeys-Boombot OST-n sem volt rajta).

Denil 2010.07.29. 07:32:59

Tipikus példája annak ez a játék, amikor egy óriási ötlet elenyészik a semmibe:(( Én 1x játszottam végig anno amikor még új volt, mert emlékszem, hogy akkor is nagyon idegőrlő volt, de mindig kedves emlék marad és most, hogy előkerült, már töltöm is le. Nagyon jó játék, nagyon jó ötlettel még több kreativitással,de valóban rossz körítéssel (marketing, kivitelezés, játékmenet). Ha a csapat mögé beállt vna egy profi játékos gárda akik tudják hogy kell jó játékot csinálni, akkor ezt a játékot ma mindenki ismerné. De nekünk így is jó, a lényeg,h akik itt vagyunk ismerik és sok-sok kedves emlék és még több idegtépő óra társul a játékhoz...mai napig nincs párja. Én legalábbis nem tudok még1 gyurmás játékot v hasonlót ami ilyen kreatív lett vna. Kár,h nincs folytatása, mostanra gyönyörűt lehetne belőle alkotni,de szigorúan az eredeti gárdával:)

Edward Nygma 2010.07.29. 07:40:58

A LucasArts point 'n click-ek mellett a másik a nagy kedvenc!

rootshaper 2010.07.29. 08:22:06

akkoriban meg nem az volt a divat, hogy minden szupergyorsan menjen es ha akarod csak vegig kelljen szaladni a jatekon. megkovetelte a kotel idegeket es a vegtelen turelmet, ez egy ilyen jatek. nemtom, nekem mar 6 eves koromban is adta a humora meg ugy mindene ( es nem kellett hozza perfekt angoltudas, hogy siman vegigtoljam, ami a mai jatekokra kisvartatva se mondhato el! ) es lehet ettol lettem ilyen nyomoronc, mert ramnyomta a belyeget az a H betus puzzle meg az alatta loopolt zene XDDD

thinkEdem 2010.07.29. 08:22:49

Egyébként idegőrlőnek ott van még a Woodruff and the Schnibble of Azimuth, vagy a Discworld... :)

rootshaper 2010.07.29. 08:24:50

@Denil: bocs a duplaposztert, de erre meg valaszolnom kell. ugy ertekeld ezt a jatekot mint mondjuk a Blairwitch Project filmet, kis koltsegvetesbol egy bizonyos retegnek hatalmasat durrantottak. vannak hibai, de azokat a hibakat nevezhetjuk a jatek egyedisegenek is. pont ez az idegorles, meg a vegkifejletre valo kivancsisag az, ami elore viszi a jatekot es nem pedig az, hogy minden sarkon le kell loni valakit, meg 280km/h-val rohan at a kepernyon Klaymen.

szerintem a maga osszessegeben ez a jatek ugy tokeletes ahogy van, en semmi uresjaratra nem emlekszem, egyszeruen minden egyes percet elveztem. gyerekkorom egyik legszebb elmenye volt azthiszem.

larry 2010.07.29. 09:11:01

"Klaymen! Up here!" puff a virágcserép..

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.29. 09:42:30

Érdekes adat, hogy mindhárom (EWJim, Neverhood, Skullmonkeys) játékon dolgozott animátorként Eric Ciccone, Madonna unokatestvére.
Csak úgy mondom, mikrocelebhírként.

Denil 2010.07.29. 09:48:36

@rootshaper:
Alapvetően egyetértünk, nekem is nagyon nagyon tetszett ez a játék, arra próbáltam rávilágítani, hogy méltánytalanul lett lepontozva és nagyon sajnálom,h ilyen rosszul fogyott ez a játék anno. Ebben az évben jött ki a Duke Nukem 3D is, amikor ugye mindenki FPS lázban égett...

Celtic 2010.07.29. 10:43:15

@upperclass: Tokeletesen ugyanigy vagyok vele. Lovesem sem volt, hoyg letezik egyaltalan. Na, megyek vissza Ufo 1-et jatszani, lassan kifejlesztik a repulo ruhat :)

Terlis 2010.07.29. 11:12:51

@Stöki "az a tézist pedig sokadmagammal igazoltuk, hogy házibuliban remekül lehet ugrálni rá."

Azt ugye tudod, hogy ez nagyon kocka beszólás? :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.07.29. 11:15:26

@Terlis: Tudom. :) De nem kockabuli volt, szerintem én voltam ott az egyetlen, aki ismerte a Neverhoodot (persze a zenét is én vittem).

larry 2010.07.29. 11:27:21

@Stöki: Ha megnyugtat, a jelenet nem egyedi. :)

rootshaper 2010.07.29. 11:45:02

@Stöki: hatalmas otlet, a hetvegen zenelek egy szabadteri mulatsagon, azthiszem megjatszom... meglepodik majd a sok goas allat =DDD

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.07.29. 12:55:23

imádom! kiskoromban sokat játszottam vele, bár végig vinni csak egyszer sikerült, mert annál a hülye lila rádiótoronynál mindig elakadtam:(
elvileg még megvan kalóz CD-n, amin anno nyomtam, na majd feltelepítem:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.07.29. 12:58:58

imádom! kiskoromban sokat játszottam vele, bár végig vinni csak egyszer sikerült, mert annál a hülye lila rádiótoronynál mindig elakadtam:(
elvileg még megvan kalóz CD-n, amin anno nyomtam, na majd feltelepítem:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.07.29. 12:59:50

ööö bocs a duplázásért, kaki volt a blogmotor

moli 2010.07.29. 13:01:43

@purga: volt? es ugymaradt.

CernaGeza 2010.07.29. 17:52:47

@Stöki:

- Nem vagy egyedül, mi is nyomtuk ezt házibuliban. De úgy volt meg a zene, hogy valami editor programmal felvettük "realtime" a játékból a számokat. Kicsit csumpi volt a minősége:)

Főleg a játék legvégén lévő szám vert oda, kicsit balkáni feeling.

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.07.29. 18:35:48

Ha már zene: itt kapható az eredeti, két cd-s soundtrack plusz egy democd:

www.danielamos.com/store/

Jester 2010.07.29. 19:00:34

Abszolút kedvenc retró. Kissrác koromban sokat toltuk a faterral, de volt az a pont, amikor betárcsázós nettel szedtük a walkthrought, mert teljesen elakadtunk :D Kb 1 éve toltam utoljára, a zene, a látvány, a világ... együtt nagyon tuti. Tipikusan olyan játék, ami - mivel a gyurma miatt a grafika nem igazán játszik - ma kiadva is ugyanakkora királyság lenne, mint 15 éve. Papír és ceruza nélkül neki se állj..

Lencsemanó 2010.07.29. 19:06:51

90es.blog.hu/api/trackback/id/1690728
90es.blog.hu/2010/01/21/the_neverhood_1

nem tudom,melyiket kell berakni, a trackback címét vagy a linket, de itt is olvashattok róla :-D

Lencsemanó 2010.07.29. 19:08:07

@Lencsemanó: már rájöttem :-/, elég csak a linket...bocsi

kollmann (törölt) 2010.07.29. 19:36:17

@szcsongor: Király vagy, köszi a torrentet. :o) Ez volt gyerekkorom egyik kedvenc játéka! Találtam hozzá patchet is, ami "meggyógyítja" a szétfolyt képet 64 bites Win 7 alatt. Innen le tudjátok szedni, www.sevenforums.com/gaming/14221-neverhood.html (lap alján van a link), de vigyázzatok, mert a hivatkozott orosz oldal TRÓJAI-s. Nekem a NOD32 megfogta simán, de gondoltam szólok.

kollmann (törölt) 2010.07.29. 19:39:10

Ja és Stöki, ha már beregisztráltam, még annyit, hogy király a blog!

Dukefazon 2010.07.29. 22:10:17

Én végigjátszás olvasásával vittem végig, de úgy is szórakoztató volt. Szóval a puzzle része nem fárasztott le. Imádtam a werkfilmet, amit ingame meg lehetett nézni. Amúgy nem rég néztem végig az Earthworm Jim-et, nagyon jó rajzfilm, ajánlom mindenkinek! Lesz Earthworm Jim nagyfilm és új sorozat vagy játék is (nemtom melyik pontosan). Nekem megy XP-n a Neverhood mindenféle patch nélkül, CDről fut (nem telepítettem, azt már rég elcsesztük) viszont Win98-on regisztribe mentett, XP-n ez valahogy nem az igazi, kilépés után elvész a save állás. Legalábbis én ezt tapasztaltam.

Limrasson 2010.07.30. 23:18:40

Valami gixer van a flashplayeremmel mert ezt se látom, illetve már volt más flash cucc amit nem tudtam megjeleníteni, pedig nem rég töltöttem le új verziót...valaki tud erről valamit?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.13. 02:51:54

Egyébként annyira nekem se volt a szívem csücske, a gyurmát mindig is utáltam, legalábbis ezt a fajta durva gyurmát (pl. Sebaj Tóbiás). Ráadásul amennyire gügyeség volt a story annyira nehezek voltak a fejtörők, vagyis gyerekek biztos nem tudták megoldani leírás nélkül. Egyetlen egy pozitívat tudtam benne találni, a játék uniformizált volt, nem kellett megtanulni hozzá angolul, legalábbis túlságosan. Emiatt terjedhetett volna.

Sir Galád (már foglalt) 2011.07.20. 10:33:58

nehezek a fejtörők... azért fejtörő. nagyon jó kis játék

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2011.08.07. 16:49:37

Pont tegnapelőtt fejeztem be a játékot, amikor kb. 10 év után újra elővettem. És meglepő módon XP alatt is simán elindult, nem kellett vele trükközni, mint a Toonstruck-kal (ami egy kicsit gyatrán megy, de megy!). Anno jó nehezen sikerült beszerezni a zenéket, de nyertem vele pár barátot.:) Az egyik kedvenc zeném a Gargling drummer volt, a másik a Battle of Robot Bil. Kár, hogy a Skullmonkeys és a Boombots csak PS-re jött ki, pedig kipróbáltam volna mindkettőt...
10 éve valahogy hosszabbnak tűnt a Hall of Records folyosója is.:D Egyszóval egy jó kis játék ez, mert nem 12 egy tucat...:)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.09.02. 15:49:36

@m e o w: egy szart. Ha nem volt teljes a videod, akkor nem adta ki a kulcsot a vegen Willie.

MantarayHUN 2013.08.22. 16:29:45

Gyerekkorom egyik legjobban élvezett játéka, kb. 90-szer végigvittem! :D

Tamás Miklós 2014.12.23. 19:30:24

a legújabb scummvm emulator tök jól futtatja

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu