HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Vuvuzela a Doom II-ben

2010.06.24. 17:30 Stöki

Azt hittem, vuvuzelatémában már nem sok újat lehet mutatni, de ez a videó azért elég vicces. És emberünk szépen végigcsinálja az első pályát, ahogy kell, nem kapkod, okosan használja azt a rohadt tülköt.

42 komment

Címkék: videó állatság doom vuvuzela

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr802106795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lámadmirális 2010.06.24. 17:36:52

Yo, random monster! You ruined my vuvuzela! oh no, wait, its working!
www.youtube.com/watch?v=7B2LPxggvqY o=====<() ~~~~~~BBBZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

algi 2010.06.24. 18:02:37

Sose fogom megszokni ezt a hangszerkiosztást. Én Gravis Ultrasoundon játszottam, és ott volt villanygitár, meg kórus. Még Romero "így kell hangoznia eredetiben" mp3-jaiban sincsenek kórusok, csak meg nem határozott elektronikus prüntyögés.

Arilian 2010.06.24. 19:22:01

Én ezt sose fogom megunni :)

Depheusz 2010.06.24. 20:01:54

MW2-be kéne egy nekem...

algi 2010.06.24. 20:14:26

@sertésmájkrém: Vagy valamelyik Doom-klón, már én se emlékszem. :D

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.06.24. 20:21:00

@algi: Tudsz mutatni valamit, ahol meg lehet hallgatni a gravisos hangját?

Negrogo 2010.06.24. 20:27:59

Ja, nekem is gravis hangkartyam volt akkor. Emlexem akkora volt, sot hoszabb mint az alaplap.:) Eg es fold a kulombseg a regi jatetkokban anno hangminosegben ezen a kartyan.

algi 2010.06.24. 20:33:28

@Bockó: Direkt néztem a Youtube-on és találtam is Doom soundtrack videókat, ahol emulálták a Gravist (keresőszavak: "Doom Gravis Ultrasound"), de abból is hiányzik a kórus, úgyhogy fogalmam sincs, hogyan lehetne meghallgatni.

Régen megvoltak kazettán (felvettem PC-ről), de sose hittem volna, hogy ekkora kincs lesz, úgyhogy letöröltem. Fene se gondolta volna, hogy a húsz évvel későbbi hangkártyákra is úgy kell ráügyeskedni új hangszerkiosztásokat, hogy tényleg hangszerek szóljanak szintihang helyett.

Dukefazon 2010.06.24. 20:43:48

@Lámadmirális: "Gandal man..."

Ez borzalmas ez a valami, de a DooM-ban elmegy...

röntgenszeműlány 2010.06.24. 20:50:14

Ez alá már csak a youtube vuvuzela funkciója kéne.

Azért megkérném az iddqd-t, hogy ne subbásodjon teljesen el. Köszönöm.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.06.24. 21:02:55

DOOM2 az. Szégyen, hogy nem tudjátok biztosra ;P

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.06.24. 21:09:34

Persze, hogy doom2. Jót röhögtem. :) Mondjuk a csákó nem először nyomja a doomot, az láccik. :)

algi 2010.06.24. 21:09:41

@mennyi?husz!: Így még nem is hallottam egymás mellett. Ég és föld.

algi 2010.06.24. 21:14:10

@Krajcs: De legalább kilogikáztuk, hogy nem a Stonkers. :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.06.24. 21:29:19

@algi: A DosBoxhoz van GUS-emulátor, nem?

www.dosbox.com/wiki/Sound#Gravis_Ultrasound

(nem próbáltam ki, de itt azt írják, kis barkácsolással megoldható)

algi 2010.06.24. 22:19:44

@Stöki: Köszi, ezt mindenképp kipróbálom, bár elég bonyolultnak tűnik. (Én már öreg vagyok, és azt szeretem, ha betolom a CD-t és megy.)

röntgenszeműlány 2010.06.24. 22:29:22

Doom 2... Gy.k. a menüvel kezdődik a videó, ahol ki van írva.

@Stöki: A GUS emu működik, régi demók futtottak rajta.

@algi: Nekem is volt GUS-om akkoriban, mégis csak az SB-s zenére emlékszem, érdekes.

algi 2010.06.24. 22:48:05

@Stöki: Kipróbáltam, de sajnos a kórus nem jött vissza. (Viszont a gitár sokkal királyabb lett, úgyhogy már megérte, thx.) Kezdem azt hinni, hogy csak képzelődtem.

Lehet, hogy azért van, mert más változatot emulál, mint amin játszottam?

BaT2 2010.06.24. 22:55:39

Rosszul emlékszem, hogy az eredeti Doom2-ben nem lehetett fel-le nézelődni???
Fene 2D-s volt az irányítás, ő döntötte el, hogy most fel vagy éppen lefele lősz. Itt meg mintha nézelődne fel-le is.

röntgenszeműlány 2010.06.24. 23:23:58

@algi: A GUS-nak bővíthető volt a memóriája, és a memóriá méretétől függött, hogy melyik hangszereket tudta feltölteni a készletből. Az egyes programok azt befolyásolni tudták, hogy memóriahiány esetén mik legyenek a helyettesítő hangszerek (ezért volt egy egyéni ultrasnd.ini mellékelve). Plusz, a hangszerszet ("patch") a GUS története során időben sem volt állandó. Szóval elég esetleges, hogy mit tudsz emulációból kihozni az emlékeidhez képest.

@BaT2: Nézni lehetett fel-le, egérrel és billentyűvel is, de nem volt szokás, mert a) a z irányú célzás automatice ment, b) épp ezért mindenki billentyűzettel játszott. Más kérdés, hogy az utóbbi években amikor újra elővettük deathmatchre, akkor már csak egérrel tudtam hatékonyan irányítani.

algi 2010.06.25. 00:06:21

@röntgenszeműlány: Te jóságos ég! Akkor mégse lesz ez olyan könnyű.

Amúgy a Doomban még nem lehetett nézni se egérrel, se billentyűzettel, az csak a Hereticben (meg a többi korai Doom-klónban) jelent meg (PgDn és PgUp segítségével), de ott is csak utánozták a fel-le nézést (valójában csak eltolták a képet, a falak akkor is függőlegesek maradtak, amikor fel-le néztél, és a szörnyekhez se voltak alulról meg felülről nézett sprite-ok).

Az egész játékban csak illúzió volt a harmadik dimenzió. Ezért volt olyan zseniális: volt egy 2D-s térkép, 1-1 számérték, ami a plafon és a padló magasságát jelezte, meg egy fényerőérték, azt szevasz. Csinálgatták az egyszerű szobákat, aztán Romero csinált egy olyan termet, ami máig benne van a játékban, az 1. epizód 2. pályáján van, ahová a végefelé lifttel leereszkedik a főhős, és felül alkóvok vannak, ahonnan impek lövöldöznek, és lent két kis barlangszerű járat vezet tovább. Ez lett a térhatású pályakészítés prototípusa.

Szóval ezzel a primitív eszközzel elkezdtek igényesebb pályákat gyártani, és a játékosnak fel se tűnt, hogy egyszintes az egész játék, mert elterelték a figyelmüket a félelmetes, villodzó fények, meg a térhatású terek, helyiségek.

Egyszerű, mint a faék, de tele van igényes munkával. Ettől jó játék, ettől tudom ma is elővenni, és máig fosok a második pálya titkos labirintusában, aminek a villódzó fényei közt zombik bújkálnak.

Egyébként szerintem a második rész zenéje sokkal igényesebb az elsőénél. Már az első pályáé is sokkal összetettebb és állati hosszú is: a szám kevesebb mint harmada alatt véget ér a pálya. :)

ouroboros 2010.06.25. 00:13:15

@röntgenszeműlány: bocs, de rosszul emlékszel, nem lehetett benne fel le nézegetni.
az elsö ami ilyet tudott (textúratorzítással) az a dukenukem meg a heretic (és társai) voltak.
meg talán a még késöbbi windowsra kiadott verzió, de ebben már bizonytalan vagyok. :)

progvog 2010.06.25. 01:24:54

@algi: alkóv? nem inkább zeg-zug? :D

röntgenszeműlány 2010.06.25. 02:11:58

@algi: @ouroboros: Bocs, valóban hülyeséget beszéltem, mert az utóbbi 10 évben már csak a Doom Legacyt vettem elő kényelemből, és abban van mouse look minden irányban. Haszna persze nincs, ettől még 2,5D marad a 2,5D.

algi 2010.06.25. 02:15:18

@ouroboros: A windowsos verzió megvan, és teljesen hű az eredeti változathoz. Viccesmód éppen egy DosDoomnak nevezett változat képes az igazi fel-le nézegetésre. (Ráadásul van benne ugrás, meg a plazmalövedékek áttetszőek stb. Amúgy fogalmam sincs, miért van a nevében, hogy DOS, ha jól emlékszem, nekem Linuxon volt hozzá szerencsém.)

@progvog: Beugró? Terasz? Szörnypolc? :)

röntgenszeműlány 2010.06.25. 02:17:12

@algi: Szörnypolc! Ezaz! Egyértelmű.

taffer 2010.06.25. 07:56:59

@Stöki: @algi: Az egyik megoldás valóban a DosBox, de ekkor szükséged van az eredeti GUS patch file-okra (meg mindenfélére, ami úgy általában az ULTRASND mappa alá települt a DOS-os driverek telepítésekor)

A másik lehetőség (ha SoundFont formátumot használó hangkártyád van), ha van egy GUS hangmintakészletet tartalmazó .sf2 fájlod. Néhány éve nagy munkával csináltam egyet (igény szerint feltölthetem valahova), azóta is az van beállítva midi fájlokhoz, mert sokkal szebb, mint amit eredetileg adnak az SB-hez. Ez esetben pl. a Doomsday engine-nel is GUS zenével játszhatsz. A Doomsday egy OpenGL/DirectX engine az eredeti Doom/Heretic/Hexen játékokhoz: dengine.net/engine

algi 2010.06.25. 08:25:53

@taffer: Ez engem érdekelne, bár most netbookról nyomulok, amíg a nagy gép betegeskedik, szóval ez nekem még sajna odébb van. (Bár lehet, hogy ez is tudja, fogalmam sincs.) Amúgy már olvastam ezekről az sf2 fájlokról, meg arról, hogy milyen király hagnmintakészleteket csináltak egyesek, de még nem sikerült applikálnom.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.25. 09:05:28

Ezek szerint a Doom moddolók még mindig nem haltak ki. Szívós egy állatfajta, nem mondom :)

moli 2010.06.25. 10:21:10

@algi: fuuu, de rossz volt a doom gus-on! anno inkabb atraktam sb-re.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.25. 14:59:08

@algi: dettó! csak lesek hogy miért ilyen szar a régi játékok zenéje youtube-on! gravis FTW!

Wertzui 2010.12.03. 21:32:31

Lehet, hogy a GUS-on rockosabb, de Adlib zenével azért mégis csak félelmetesebb.
süti beállítások módosítása