HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Régi magyar játékok kazettaborítói

2010.05.16. 09:43 Stöki

Csodás linkbe botlottam bele, egy gyűjtőoldalba, ahol elhivatott gamerek – főként magyarok és németek – tesznek meg mindent azért, hogy a Plus4- és C16-játékok emléke is fennmaradjon. C64-es oldalból ugye van jó néhány, szegény Plusi azonban mindig háttérbe szorult a C64 mellett – jó látni, hogy azért ennek a platformnak is van mai napig aktív közössége. Az oldalon a játékok mellett cikkek, technikai leírások, térképek és végigjátszások is vannak. Sőt, eredeti kazettaborítók – ezekből gyűjtöttem össze egy kisebb galériát. Egészen pontosan magyar fejlesztésű játékok borítóiból: Almatúra, Bigyulabolt, Észvesztő útvesztő, Űrpók – időutazás pár kattintásban (a képek klikkelésre megnőnek).

35 komment

Címkék: retro magyar galéria borító plus4

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr792006602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

genghis 2010.05.16. 10:52:50

Hehe! Nekem C16 volt az elso gepem es emlexem valahol a belvarosban egy pinceben uzemelt nehany hardware szakember akiktol vettem egy kulso memoria bovitot-igy lett C+4-es(tudtam haverral kazikat csereberelni).:D
Viszont a top jatekelmeny nalam tovabbra is az Elite-mivel kazettas volt a cuccos, nem lemezes, nem tudtam menteni-egesz hetvegen nyomultam az urben-alvas nelkul-aztan hetfon suli/melo-es elszallt a vagyonom.:D

HomeGnome 2010.05.16. 10:55:22

Nagyon jó oldal, szeretek nosztalgiázni. :) A képeken szereplő játékok közül a Joe and the Seriff, a Légicsata és a Menekülés voltak meg nekem anno. :) Ezen a plus4-es oldalon fent van egy remake-em, amit tavaly készítettem, a címe Fingers Malone. Innen is le lehet tölteni, ha valakit érdekel: www.classic-retro-games.com/Fingers-Malone_492.html

genghis 2010.05.16. 10:56:26

AAAAAAA!
Most latom, Joe es a Seriff!
Szegeny ocsem hogy utalta hogy allandoan lelottem benne! Az elso multiplayer elmenyek!:DDDD

Dukefazon 2010.05.16. 11:44:58

Találtam részletesebb leírást, a google-ben elég hamar ráakadni a gombás játékra. Érdekesek, ezekről valahogy nem hallottam annak idején, szívesen belepillantanék némelyikbe.

pizzaboy 2010.05.16. 12:23:52

Háhá Légicsata!! Az megvolt. És Istenem de xar volt :)

HomeGnome 2010.05.16. 12:46:38

Hát a Légicsata után vágyakozva néztem ezeket a képeket még '86-ban a Bitvadász újságban: www.freeweb.hu/dreamwar/c64/bitv/BitV1_21.jpg :P Főleg a Spitfire '40 pilótafülkéje, meg a Flight Simulator 2 grafikája tűnt hihetetlennek, hogy ilyen is létezik.. :D

algi 2010.05.16. 13:50:47

Ezekből megvolt: Bigyula bolt, A bölcsek köve, Csodálatos Simon, Menekülés, Térbeli amőba, talán mintha az Űrpók is meglett volna.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.05.16. 17:25:18

Ez szívet melengető képsorozat volt! Nekem is volt (sőt, még a lomosban most is megvan) Plus 4-em. Sokat játszottam rajta, sőt anno megvettem a Novotrade-nél a 100+1 játék végigjátszása (azt hiszem ez volt a címe) könyvet is.

Azért ezeknek a játékoknak a borítói... Hűűű, igényes grafikai munka!

Savior 2010.05.16. 17:27:41

Kiváncsi vagyok, ezeket ki látta annak (a copy-partyk és Kazettaküldő Szolgálatok) idején eredetiben. :)

Én mondjuk nem rút kiskacsás voltam annak idején, de az tuti, hogy soha egy eredeti borító nem járt a kezeim között :) Kivéve valami gagyi 3 játékos cartridge-ot.

Savior 2010.05.16. 17:29:15

Most így nézve a galériát: ki volt az a láma cracker, aki kispórolta az Időrégészből a képeket?

bioLarzen 2010.05.16. 17:50:35

Úgy két éve volt gy tanítványom (középiskola első vagy második évfolyam), aki ott, a suliban fogott életében először kazettát a kezébe...

Öregszünk, feleym... :)

bio

bioLarzen 2010.05.16. 17:52:52

@HomeGnome: Ezek azért, az akkori állapokhoz mérten Tleg nagyon ott vannak!

bio

susajka 2010.05.16. 18:20:06

Én nem is emlékszem már a játékok borítóira sem a játékok neveire. Mi magunk adtunk anno mindig nevet a játékoknak, mert akkor még kicsik voltunk és azon kívül, hogy game over (ezt is magyarosan olvastuk persze)semmit nem tudtunk angolul. Van is egy kedvenc játékom, de mivel nem tudom a nevét sehol sem tudok rákeresni. Ha valaki esetleg felismeri segíthetne. A játék abból állt, hogy volt három szint, amiket lift kötött össze. Minden szinten volt kb 8 ajtó és egy manussal be kellett menni minden szobába, ahol aztán commodor játékon (a manus leült egy gép elé) kellett különböző játékokat játszani. Volt két szoba, ahol csak aludt egyet vagy vécézett. Nem ismer rá valaki esetleg a játékra és írná meg mi lehet a neve? Mi csak liftesnek hívtuk. :)

susajka 2010.05.16. 18:22:08

@bioLarzen: Nem a játékokhoz kötődik, de nekem 8 éves unokahúgom kérdezte megy egyszer, hogy a filmben mit csinál a bácsi a gyufával a gáztűzhely mellett. Akkor jöttünk rá, hogy még soha nem látott ilyet.

Fashionistas 2010.05.16. 18:32:50

A menekülés nekem is megvolt :DDDD háhááá komolyság.

lutria 2010.05.16. 18:40:02

Nekem még mindig megvan a
Supercobra,
Championship Wrestling,
Psylon,
Űrvirág,
Ufóvadász(gyári hibás-az első pálya után lefagy a játék-szeretném ha a Novotrade visszacserélné-még megvan a blokk:)
és még pár száz játék,csak nem tudom használni őket mert a magnó el van állítódva és nem tudok semmilyen 21.századi módszert amivel be lehetne lőni.
@genghis: A Novotrade-nek a Rákóczi úton az Uránia mozi mellett volt a boltjuk.

The Welsh 2010.05.16. 18:44:44

@susajka:

Lazy Jones volt az, szerintem ebben a játékban pisilt a hős először a videójáték-történelemben, s persze a zenéje is zseniális volt.

www.youtube.com/watch?v=ToKrQwu4WUs

Savior 2010.05.16. 18:48:19

@susajka: Ne is mondd! Máig szeretném újra kipróbálni azt a pár játékot, ami valamikor megvolt egy lemezen. Level 1,2,3,4-nek hívták :)

Illetve van egy másik 64-es játék, nem tudom, valaki ráismer-e. Valami kastélyban kellett mászkálni oldalnézetben, ha bementél egy ajtón, akkor megintcsak oldalnézetben folytatódott a játék. Nem platformos ugrálós volt, nagyjából mindig a földön jártál. Valami isteni zenéje volt, viszont nekem rossz törés lehetett meg anno, mert sosem történt benne semmi :)

Amit te írtál játékot, az nem a Frankie? (pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV8/kep.php?kepparam=cov8-24.jpg)

The Welsh 2010.05.16. 18:51:45

én a nyolcvanas években egy játékot vettem meg (de lehet hogy már '90 vagy '91 volt), a Sim Cityt C64-re, azt hiszem a Novotrade adta ki. A Wing Commander III-tól kezdtem eredeti játékokat venni, amikor elkezdték árulni, nyitáskor ott voltam a Pozsonyi utcában(vagy valahol arra, 15 éve volt).

susajka 2010.05.16. 19:16:18

@The Welsh: Wow wow wow! Ez az!!!! Köszi, egyszerűen imádtam ezt a játékot. Persze nekem 6-7 éves kor kürül még ez volt a legkönnyebb. Párszor már beírtam youtube-ra hogy commodor, de ezt a vidit még sosem dobta fel rögtön és pár oldal után meguntam a keresést. Ezer hála. De játszanék vele újra.

moli 2010.05.16. 19:24:16

@susajka: hat nekem az impossible mission jutott eszembe, ott is volt lift, szoba, szamitogep, agy, wc :D

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2010.05.16. 19:43:57

Ajánlom figyelmetekbe az INVINCIBLE-t, amit barátunk, Kosir Attila művelt. Scene-buzik skubizzák csak mekkora screent használ és hogyan.. és hogy mikor is csinálta? :)

Elcseszett nick 2010.05.16. 19:50:53

@Savior: Nekem sok megvolt eredetiben. :)

A Bölcsek köve, meg a Legyőzhetetlen nagyon jó volt.

Bár a legjobb (aminek a címére nem emlékszem, mivel az nem borítós volt :)) egy motoros játék volt, amiben oldalnézetben kellet egy motorral átugratni az akadályokat. Meg volt egy vonatos is, ami hasonló volt, csak nem mototrral.

Ianas 2010.05.16. 21:30:06

@Savior: Az nem volt kazettás verzióban, mert lemezről töltötte a helyszíneket.

larry 2010.05.16. 22:30:41

Egy posztot a C64-es játékokat plus/4-re konvertáló néhány arc is megérdemelne. Nem kezdem sorolni őket, mert senkit nem akarok kihagyni.:)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.16. 22:52:25

@larry: Pedig kicsit sorolhatnád, mert nem volt Plus4-em, és anno nem is nagyon érdekelt ez a platform, így fogalmam sincs, kik voltak a nagy konvertátorok (egyedül Pigmy neve ismerős).

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.16. 23:18:39

Emlékszem a nagy flame-ekre CoV-ban, amikor a 64-esek és a plus4esek egymásnak estek, hogy melyik a jobb :) Az amigások meg röhögtek mindkettőn :)

Balfake 2010.05.16. 23:42:35

Húanyám, nekem megvolt csomó, riasztóan ratyik voltak kívül-belül már akkor is, egyben megmagyarázzák, miért érezte magát az átlag +4-es nyomi kis vakaréknak a burzsuj 64-es Béláék mellett.

Savior 2010.05.17. 10:17:19

@szzsömi: Köszi, de nem, azt felismertem volna LSI 1001/5-ből :)

Amire én gondolok, annak a grafikája is nagyon szép volt, és egyedül voltál benne. Tudom, hogy ez igy még nem segít sokat, lehet, hogy nem marad más, mint a c64.com-on végignézni az összes screenshotot... :(

Savior 2010.05.17. 10:18:22

@Elcseszett nick: Vonattal kellett akadályokat átugrani? Az kemény játék lehetett :D

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.05.17. 12:31:22

Nekem a Csavargás a gombák birodalmában volt a nagy kedvencem. Imádtam, emlékszem, hogy 92 egység volt a magnóban, majdnem 4-szer akkora, mint egy átlagos játék.
A gépek még mindig megvannak, lehet, hogy újra elő kéne venni egy kis nosztalgiázásra. Fantasztikus kalandjáték volt.

larry 2010.05.17. 13:10:27

@Stöki: Rájöttem, hogy itt kb. az összes név megvan:
plus4world.powweb.com/members
Én Pigmy, TGMS, Csory, Mucsi és TCFS nevével találkoztam legtöbbször. Riszpekt!

hallari 2011.04.24. 22:07:56

@Savior: Én többet meg is vettem eredetiben... Illetve akkor még a szüleim.
süti beállítások módosítása