HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kérdezz a Duke Nukem fejlesztőjétől!

2010.04.04. 13:30 Stöki

A Duke Nukem sorozatot két fejlesztő találta ki, George Broussard és Todd Replolge. Replolge a Duke Nukem 3D után visszavonult (azóta Thaiföldön él thai feleségével), Broussard viszont a játékiparban maradt, ő volt a Duke Nukem Forever fejlesztésének egyik vezetője. Pár napja a Formspringen csinált egy oldalt, ahol bárki kérdezhet tőle, és viszonylag rendszeresen posztolgatja a válaszokat. Szóval angolul tudó IDDQD-olvasók, hajrá, tegyétek fel kérdéseiteket!

Az eddigi válaszokból már kiderült, hogy emberünk 1991 óta dolgozik fejlesztőként, Basic, Turbo Pascal és C programnyelvekkel kezdte programozói pályafutását, nem szereti a japán RPG-ket és nem tartja művészeti ágnak a videojátékot. Az OnLive-nak és az ehhez hasonló, konzol nélküli játékszolgáltatásoknak nem jósol nagy jövőt, és a kalózkodásnál jobban utálja azt, hogy a Gamestop üzlethálózat használt játékokat árul (merthogy az ilyen eladásokból a kiadó és a fejlesztők egy fillért nem kapnak).

Persze a kérdések nagy része a Duke Nukem sorozattal foglalkozik. Emberünk eloszlat néhány tévhitet, például azt írja, hogy a fent látható trailer nem hivatalos videó, egy rajongó rakta össze mindenféle kiszivárgott anyagból. És nem, nem igaz, hogy az id Software anno beperelte a 3D Realmst, amiért az elrejtette a Doom főhősét a Duke Nukem 3D egyik pályáján. Megtudhatjuk még, mekkora tiltakozás volt, amiért a Duke Nukem 3D-ben szét lehetett lőni a sztriptíztáncosokat („nagyon könnyű felbosszantani a hippiket”), és azt, hogy a Duke Nukem fullosan bejegyzett védjegy, tehát semmilyen független fejlesztő nem gyárthat Duke Nukem-játékot Broussardék beleegyezése nélkül.

A nagy kérdés persze az, megjelenik-e még valaha valahol a Duke Nukem Forever, amivel 12 évig szivatták a játékosokat, aztán a 3D Realms a csőd szélére került, a Take Two (a játék kiadója lett volna) nem adott több pénzt, és leállították a projektet. Broussard persze semmi konkrétumot nem ír erre, a kérdést annyival elintézi, hogy „kérdezzetek valami mást”.

2 komment

Címkék: interjú duke nukem 3drealms george broussard

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr961893105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hachimoto 2010.04.04. 15:45:06

" I WILL FUCK YOU UP THE ASS FOR DNF

- But, I poop from there." :DDD

Limrasson 2010.04.04. 17:15:10

Egyébként sose fogják így megcsinálni, azzal húzzák, hogy hátha valaki emgveszi a projectet tőlük...szerintem valami jó fejlesztő csapat megvenné, megcsinálná a játékot, betegre keresnék magukat vele, aztán röhögnének a 3D Realmson.
Szerintem egy nagoyn ütős játékot lehetne belőle csinálni, a megfelelő kreativitással és hozzá értéssel...
süti beállítások módosítása